30.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا تا کنون به صورت مداوم برای کودکانتون قصه گفتید یا اونها رو در مراکزی قرار دادید که برای بچهها قصه بگن؟
هیچ میدونید قصهگویی برای درمان خیلی از بیماران هم استفاده میشه؟
از این گوهر ارزشمند ادبیات فارسی برای رشد و تربیت کودکانتون چقدر استفاده میکنید؟
تافرصت هست برای رشد و تربیت کودکانتون اقدام کنید.
#رشد_و_تربیت_کودک_با_ادبیات
@sibenaranjikoodak
🖌دوره کوتاه قصه درمانی
🔰استادان :
دکتر مطهره اله ربی (روانشناس)
دکتر معصومه مرادی (ادبیات و قصه گویی)
رامین شه منش (نمایش خلاق)
⌛مدت دوره: ۳۱ ساعت
🗓️تاریخ برگزاری: اسفند ماه ۱۴۰۲
✔️با ارائه گواهی
📋 سرفصل های دوره:
_ آشنایی یا ادبیات و قصه گویی برای کودک
_ مهارت ها و فنون قصه گویی
_ آموزش نمایش خلاق
_ ارائه قصه های کاربردی در اختلالات شایع
_ مهارت قصه سازی در درمان و تشخیص
🔹ثبت نام : عبارت ((قصه درمانی)) به شماره ۰۹۳۰۸۰۳۴۲۴۴ ارسال فرمایید.
سلام به دوستان عزیز و همراه در کانال کودکانههای سیب نارنجی.
برای بهبود فعالیتهایمان در این فضا، تقاضا دارم در نظر سنجی شرکت کنید.
کافیست به نشانی زیر سر زده و نظرات ارزشمندتان را ثبت کنید.
https://EitaaBot.ir/poll/3jlf
هدایت شده از باشگاه کتاب سیب نارنجی
چقدر اپوش رو میشناسید؟ میدونستید در تیر یشت اوستا از اپوش صحبت شده؟
همراه باشید با ما با یک کتاب بازآفرینی شدهی تربیتی برای کودکان. یادتون باشه بعد از خوندن این کتاب، داستان واقعی اپوش رو هم برای بچهها تعریف کنید.
کتاب اپوش نوشتهی محمد طلوعی، داستان دیو خشکسالی را به تصویر میکشد که خیال میکرد دیوی زیباتر از او وجود ندارد تا اینکه روزی چهره خودش را در آینه دید. این داستان جالب به کودکان میآموزد که در زندگی خودشان را با دیگران مقایسه نکنند.
اپوش اسم دیو خشکسالی بود که تا به حال چهره خودش را در برکه یا جایی ندیده بود چون هر جا پا میگذاشت آبها بخار میشدند و خشکسالی میشد؛ به همین دلیل خیال میکرد که خیلی زیباست. روزی اپوش خودش را در آینهای دید و ترسید. او از آینه پرسید چرا زشت نشانم میدهی و آینه گفت اگر باور نداری که زشتی از بقیه بپرس. پس اپوش راه افتاد تا از دیگران سوال کند که آیا واقعاً زشت است؟
📘📘
این داستان دوست داشتنی به همراه تصویرگریهای زیبا، برای کودکان دبستانی آموزنده و سرگرم کننده خواهد بود.
بخشی از کتاب:
اپوش تکانی به خودش داد و سنگها از دور و برش کنار رفتند و دو کوه بلند ساختند. اسم یکی از کوهها شد تفتان و یکی خشکان. اَپوش در خدنگزارها راه افتاد و پایش به هر جا که رسید آنجا را خارزار کرد. رسید به مارمولکی و از مارمولک پرسید: «من زشتم؟» مارمولک که از ترس دُمش افتاده بود، آبِ دهنش را قورت داد و گفت: «آره.»
برگرفته از کتابراه.
#باشگاه_کتاب_کودک_و_نوجوان_سیب_نارنجی
#افسانه
#اپوش
#ادبیات_قبل_از_اسلام
@sibbook
هدایت شده از معصومه مرادی
رشد و تربیت کودک با ادبیات
"محفل شعر کودک و نوجوان"
دوشنبه، نهم بهمن، ساعت ۱۶
با حضور و شعرخوانی:
#محمود_پوروهاب #بابک_نیک_طلب
#سید_احمد_میرزاده #غلامرضا_بکتاش #مریم_زندی #کبری_بابایی #معصومه_مرادی #هادی_فردوسی #سمیه_بابایی #سمیره_بروانیا
#هجدهمین_جشنواره_بین_المللی_شعر_فجر
#شعر_کودک
#ادبیات_کودک_و_نوجوان
هدایت شده از معصومه مرادی
رشد و تربیت کودک با ادبیات
آجر آجر کعبه
غرق شادی و شور است
خانهی خدا امروز
میزبان یک نور است
بر لب ابوطالب
غنچه غنچه لبخند است
رنگ آسمان آبی
طعم خندهها قند است
دور کعبه پیچیده
عطر سورهی انسان
در وجود پیغمبر
تازه میشود قرآن
از تو وقت روییدن
گل اجازه میگیرد
با حضور تو دنیا
رنگ تازه میگیرد
معصومه مرادی
بهترین بابای دنیا
میلاد قشنگت مبارک.
خوشبختیم که پدری چون تو داریم😍
https://eitaa.com/moradimasoome
هدایت شده از معصومه مرادی
رشد و تربیت کودک با ادبیات
تقدیم به پدرم که قهرمان زندگی من است و همسرم که قهرمان فرزندان من است و تمام پدران قهرمان میهنم:
تو مثل اقیانوس آبی
تو مثل دریا بیکرانی
هم قهرمان و باشکوهی
هم بینهایت مهربانی
تو میدرخشی مثل خورشید
از صبح تا شب بینشانه
همبازی ما بچههایی
شبها که میآیی به خانه
با اینکه گاهی خسته هستی
اما همیشه خندهرویی
پیداست، لازم نیست حتی
از خستگیهایت بگویی
من دوستت دارم همیشه
ماه قشنگ آسمانم
ای کاش من هم در بزرگی
مثل تو باشم قهرمانم
معصومه مرادی
هدایت شده از باشگاه کتاب سیب نارنجی
اصول برنامه سازی دینی کودک (در گفت و گو با کارشناسان حوزه دین، رسانه و کودک)
نویسنده : محمدصادق نصراللهی، زیر نظر محمدمهدی شریعتمدار
سال نشر : ۱۳۹۲
کتاب”اصول برنامه سازی دینی کودک” الگوی مفهومی تعلیم و تربیت دینی کودکان در رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی را ترسیم کرده و بر اساس آن، اصول، راهبردها و پیشنهاداتی ارائه کرده است.
کتاب”اصول برنامه سازی دینی کودک” به کوشش محمد صادق نصر اللهی الگوی مفهومی تعلیم و تربیت دینی کودکان در رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی را ترسیم کرده و بر اساس آن، اصول، راهبردها و پیشنهاداتی ارائه کرده است.
این کتاب پژوهشی درباره شیوه تبلیغ دین برای کودکان از طریق رسانهها است. هدف از آن، دستیابی به راهبردها، اصول و قواعد مشخص در حوزه تعلیم و تربیت دینی کودک از طریق رسانههای دیداری و شنیداری است. برای دستیابی به این هدف مصاحبه هایی با کارشناسان در پنج حوزه دین، روانشناسی، جامعه شناسی، ارتباطات و ادبیات کودک گرفته شده است.
در این کتاب پس از طرح مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش تشریح و تلاش شده به این سؤال پاسخ داده شود که چرا این موضوع برای نشست تخصصی کمیته معارف اسلامی اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در اولویت قرارگرفته است. در مرحله بعد، پس از بیان روش پژوهش، محتوای مصاحبه های انجام شده درچارچوب فصلهای موضوعی مشخص ارائه شده است. در بخش پایانی نیز بر اساس مصاحبههای انجام شده و مطالعات دیگر با رویکردی نو سعی شده که از دیدگاههای کارشناسان، یک الگوی مفهومی”تعلیم و تربیت دینی کودکان در رادیو و تلویزیون” ترسیم و بر اساس آن، اصول و راهبردها پیشنهاد شده است.