eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدردان غدیریم نقاشی با شن فاطمه عبادی و شعر خوانی سید حمید رضا برقعی - عید غدیر 1399 @Sibtayn
🟡 چرا اهل جهنم در جهنم و اهل بهشت در بهشت جاودانه اند؟! ... 🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ النَّارِ فِي النَّارِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فِيهَا أَنْ يَعْصُوا اللَّهَ أَبَداً وَ إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ الْجَنَّةِ فِي الْجَنَّةِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ بَقُوا فِيهَا أَنْ يُطِيعُوا اللَّهَ أَبَداً فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ ثُمَّ تَلَا قَوْلَهُ تَعَالَى- قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ‌[2] قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ.  🟠 امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند: 👿اهل دوزخ از اين رو در دوزخ براى هميشه مى مانند كه قصد داشتند، اگر در دنيا جاودان ماندند، هميشه نافرمانى خدا كنند. 🌺و اهل بهشت از اين رو در بهشت جاودانند كه نيت داشتند اگر در دنيا باقى بمانند هميشه در اطاعت خدا باشند. 🦋پس اين دسته و آن دسته به سبب نيّت خود (در بهشت يا جهنم) جاودانى شدند. سپس اين آيه را تلاوت فرمود: بگو هركس برابرِ برنامه خود عمل مى كند»، يعنى برابر نيت خويش . 📚الكافي ج2 ص85 @Sibtayn
نبی اکرم صلی علی الله علیه وآله خداوند متعال برای برادرم، علی بن ابی طالب، فضائلی قرار داده که جز خدا نمی‌تواند آنها را شمارش کند؛ هرکس یکی از فضائل او را در جایی بنویسد، تا زمانی که نشانه‌ای از آن نوشته به جا بماند، ملائکه برایش استغفار می کنند؛ هر کس به فضیلتی از فضائل علی گوش دهد، خداوند گناهانی را که او با گوش خود مرتکب شده، می‌بخشد؛ و هر کس به نوشته‌ای بنگرد که فضائل علی در او نوشته شده است،خداوند گناهانی را که بیننده آن فضیلت با چشمانش مرتکب شده می‌بخشد. 📚بحار؛ ج۳۸،ص۱۹۶ @Sibtayn
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرمؤمنان علی علیه السلام فرمودند : «لَوْلا أَنْ تَقُولَ فیک طَوائِفُ مِنْ أُمتی ما قالَتِ النصاری فی عیسَی بْنِ مَرْیمَ، لَقُلْتُ فیک قَوْلاً لاتَمُر بِمَلَأٍ مِنَ الناسِ إِلا أَخَذُوا الترابَ مِنْ تَحْتِ قَدَمَیک یلْتَمِسوُنَ بِذلِک الْبَرَکةَ؛ اگر بیم آن را نداشتم که گروه‌هایی از امت من درباره تو، آنچه را که مسیحیان درباره حضرت عیسی‌بن‌مریم گفتند، بگویند، سخنی درباره‌ تو می‌گفتم که به گروهی از مردم نگذری، مگر اینکه خاک زیر قدم‌های تو را به عنوان تبرک بردارند». 📚برای اطلاع از منابع این روایت در مدارک اهل‌سنت، ر.ک: 📖مجمع‌الزوائد هیثمی، ج٩، ص١٣١؛ 📖المعجم‌الکبیر طبرانی، ج١، ص٣٢٠؛ 📖شرح نهج‌البللاغه ابن‌ابی‌الحدید، ج١٨، ص٢٨٢؛ 📖شواهد‌التنزیل حاکم حسکانی، ج٢، ص٢٣٣؛ 📖مناقب خوارزمی، ص١٢٩؛ 📖ینابیع‌المودة قندوزی، ج١، ص٢٠٠، ٣٨٩، ٣٩١ و ٣٩٣. @Sibtayn
🔸جابر بن عبدالله مي گوید : هنگامی که علی بن ابی طالب از فتح خیبر بازگشت ، پیامبر صلی الله علیه و اله به او فرمود : ای علی اگر بیم ان نداشتم که گروهی از امتم انچه را که در مورد عیسی بن مریم می گویند در مورد تو بگویند ؛ در موردت کلامی می گفتم که از کنار گروهی از مسلمان ها گذر نمی کردی مگر اینکه خاک زیر پایت را و اب وضویت را برای شفا بر می داشتند . عن جابر بن عبد الله قال: لما قدم علي بن أبي طالب بفتح خيبر قال له النبي صلى الله عليه وسلم: ((يا علي لولا أن تقول طائفة من أمتي فيك ما قالت النصارى في عيسى بن مريم؛ لقلت فيك مقالاً لا تمر بملأٍ من المسلمين إلا أخذوا التراب من تحت رجليك، وفضل طهورك يستشفون بهما، ولكن حسبك أن تكون مني وأنا منك ترثني، وأرثك وأنت مني بمنزلة هارون من موسى، غير أنه لا نبي بعدي، ..... 📗مناقب علي نویسنده : ابن المغازلي جلد : 1 صفحه : 305 @Sibtayn
اميرالمؤمنين علي عليه السلام : خداوند به من مقامى عنايت كرده كه براى هيچ يك از گذشتگان و آيندگان چه پيامبر مرسل و چه فرشته مقرب قرار نداده. منم آن كس كه نوح را در كشتى بدستور خدا بردم من يونس را باجازه خدا از شكم نهنگ خارج كردم من باجازه خدا موسى را از دريا گذراندم من ابراهيم را از آتش نجات دادم باجازه خدا من نهرها و چشمه‌هايش را جارى و درختهايش را كاشتم با اجازه خدايم. قَالَ اميرالمؤمنين عَلَيْهِ السَّلاَمُ جَعَلَ اَللَّهُ لِي مَا لَمْ يَجْعَلْ لِأَحَدٍ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ لاَ لِنَبِيٍّ مُرْسَلٍ وَ لاَ لِمَلَكٍ مُقَرَّبٍ. أَنَا اَلَّذِي حَمَلْتُ نُوحاً فِي اَلسَّفِينَةِ بِأَمْرِ رَبِّي وَ أَنَا اَلَّذِي أَخْرَجْتُ يُونُسَ مِنْ بَطْنِ اَلْحُوتِ بِإِذْنِ رَبِّي وَ أَنَا اَلَّذِي جَاوَزْتُ بِمُوسَى بْنِ عِمْرَانَ اَلْبَحْرَ بِأَمْرِ رَبِّي وَ أَنَا اَلَّذِي أَخْرَجْتُ إِبْرَاهِيمَ مِنَ اَلنَّارِ بِإِذْنِ رَبِّي وَ أَنَا اَلَّذِي أَجْرَيْتُ أَنْهَارَهَا وَ فَجَّرْتُ عُيُونَهَا وَ غَرَسْتُ أَشْجَارَهَا بِإِذْنِ رَبِّي. 📚بحار الأنوار ج۲۶ ص۱ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام صادق(ع) فرمودند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در راس آنها خود ائمه معصومین(علیهم السلام)» و یک میلیون شهید «در راس آنها حضرت عباس(علیه السلام) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. بحار ج۶ ص ۳۰۳ درجای دیگر آن حضرت فرموده اند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. مفاتیح الجنان ص۵۰۰ به گونه ای که امام صادق (علیه السلام) اصلا این روز را روز اطعام الطعام نامیدند. بحار ج۹۵ ص۳۲۳ خطبۀ مشهور آقا امیرالمؤمنین در روز غدیر با ذکر ثواب بسیار، خدا خیرتان دهد، بعد از این اجتماعتان به خانه‌هایتان برگردید و برای اهل و عیال خود دست و دل بازی کنید و به برادران و دوستانتان نیکی کنید در مقابل این نعماتی که به شما داده خدا را شکر کنید. دور هم جمع شوید تا خدا کارهایتان را ردیف کند و به یکدیگر نیکی کنید تا خداوند دل‌هایتان را به‌هم پیوند دهد. نعمت‌های الهی را به هم هدیه دهید، خدا ثواب هر عمل در این روز را چندین برابر عمل در اعیاد دیگر قرار داده نیکی در این روز اموال را زیاد می‌کند و عمر را می‌افزاید..... @Sibtayn
ابو بصير مى‌گويد: يك روز كه پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم نشسته بود ناگاه امير المؤمنين عليه السّلام آمد و پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم به او فرمود: تو به عيسى بن مريم مى‌مانى،و اگر نبود ترس از اينكه گروههايى از امّتم در بارۀ تو همان گويند كه ترسايان در بارۀ عيسى مى‌گفتند،در بارۀ تو چيزهايى مى‌گفتم كه از ميان مردم گذر نكنى مگر آنكه خاك پايت را براى تبرّك مى‌بردند. ◽️او مى‌گويد: آن دو تن اعرابى خشمگين شدند و به همراهى مغيرة بن شعبه و گروهى از قريشيان كه همراه آنها بودند گفتند: براى عموزاده‌اش به نمونه‌اى پايين‌تر از عيسى راضى نيست و اين آيه براى پيامبر نازل شد كه: « وَ لَمّٰا ضُرِبَ‌ اِبْنُ‌ مَرْيَمَ‌ مَثَلاً إِذٰا قَوْمُكَ‌ مِنْهُ‌ يَصِدُّونَ‌*`وَ قٰالُوا أَ آلِهَتُنٰا خَيْرٌ أَمْ‌ هُوَ مٰا ضَرَبُوهُ‌ لَكَ‌ إِلاّٰ جَدَلاً بَلْ‌ هُمْ‌ قَوْمٌ‌ خَصِمُونَ‌*`إِنْ‌ هُوَ إِلاّٰ عَبْدٌ أَنْعَمْنٰا عَلَيْهِ‌ وَ جَعَلْنٰاهُ‌ مَثَلاً لِبَنِي إِسْرٰائِيلَ‌*`وَ لَوْ نَشٰاءُ لَجَعَلْنٰا مِنْكُمْ‌ مَلاٰئِكَةً‌ فِي اَلْأَرْضِ‌ يَخْلُفُونَ‌ » . «و چون بفرزند مريم مثل زده شود اينان در دم (از شنيدن آن) از حق روى بگردانند و گويند آيا خدايان ما بهتر است يا او اين مثل را براى تو جز از روى جدل نزنند بلكه آنان قومى پرخاشگرند، عيسى نبود مگر بنده‌اى كه موهبت نبوت را باو داديم و او را مقتداى پسران اسرائيل قرارش داديم، و اگر بخواهيم هر آينه از شماها (يعنى از بنى هاشم) فرشته‌گانى قرار دهيم كه در روى زمين بجاى آنها باشند»(سورۀ زخرف آيۀ 57-60) ◽️راوى مى‌گويد: حارث بن عمرو فهرى در خشم شد و گفت:خدايا!اگر اين حكم درست است و از نزد توست كه مقرر شده بنى هاشم پيشوايى امّت را مانند هراكليوس پس از هراكليوس به ارث برند[يعنى به رسم پادشاهان]پس بر سر ما از آسمان سنگ بباران يا عذاب دردناكى بر ما فرود آر. پس خداوند سخن حارث را به پيامبر فرو فرستاد و اين آيه هم نازل شد: « وَ مٰا كٰانَ‌ اَللّٰهُ‌ لِيُعَذِّبَهُمْ‌ وَ أَنْتَ‌ فِيهِمْ‌ وَ مٰا كٰانَ‌ اَللّٰهُ‌ مُعَذِّبَهُمْ‌ وَ هُمْ‌ يَسْتَغْفِرُونَ‌ » «و چنان نيست كه خدا عذابشان كند مادامى كه تو در ميان ايشان هستى، و خدا عذاب‌كنندۀ ايشان نيست تا وقتى كه اينان آمرزشخواهى ما كنند». 📖سوره انفال : 33 سپس پيامبر به او فرمود: اى عمرو!يا توبه كن يا بكوچ. او در پاسخ گفت:اى محمّد! از آنچه دارى براى قريشيان بهره‌اى مقرر كن،زيرا بنى هاشم بزرگوارى و كرم عرب و عجم را دارند. پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود: اين در اختيار من نيست و آن را بايد در اختيار خداوند سبحان دانست. او گفت:اى محمّد!دلم از توبه پيروى نمى‌كند ولى از كنار تو مى‌روم،و دستور داد شترش را بياورند،او سوار آن شد.و چون به حومۀ مدينه رسيد تكّۀ سنگى به سر او خورد و بر فرقش كوفت، و در اينجا به پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم وحى آمد كه: « سَأَلَ‌ سٰائِلٌ‌ بِعَذٰابٍ‌ وٰاقِعٍ‌*`لِلْكٰافِرينَ‌ »[بولاية عليّ‌]« لَيْسَ‌ لَهُ‌ دٰافِعٌ‌*`مِنَ‌ اَللّٰهِ‌ ذِي اَلْمَعٰارِجِ‌ » . «خواهنده‌اى عذابى را درخواست كرد كه رسيدنى است، براى كافران (بولايت على) كه جلوگير ندارد، از جانب خداى صاحب عروجها» 📖(سورۀ معارج: 1) راوى مى‌گويد:گفتم:قربانت گردم ما آن را چنين نمى‌خوانيم. حضرت صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم در پاسخ فرمود: بخدا سوگند جبرئيل آن را بر محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم چنين فرو فرستاد و بخدا سوگند در مصحف فاطمه عليها السلام چنين ثبت شده است. پس پيامبر به منافقانى كه در پيرامون او بودند فرمود: در پى دوستتان برويد كه آنچه را خواسته بود به سرش آمد،خداوند مى‌فرمايد: « وَ اِسْتَفْتَحُوا وَ خٰابَ‌ كُلُّ‌ جَبّٰارٍ عَنِيدٍ » و خود آغاز درخواست بلا كردند و نوميد است هر زور گوى لجباز. 📖سوره ابراهیم : 15 📚الکافي ج۸ ص۵۷ @Sibtayn
در اعمال روز غدير و امّا اعمال اين روز شريف پس چند چيز است: 1️⃣اوّل: روزه داشتن است. 2️⃣دوّم: غسل كردن است. 3️⃣سوّم: زيارت حضرت امير المؤمنين(عليه السلام)است و زيارات مخصوصه آن حضرت در اين روز در باب پنجم به شرح رفت. 4️⃣چهارم: مسرّت و شادى و شاد كردن مؤمنان و شكر الهى بجا آوردن به جهت اين نعمت عظيم كه اشاره شد به آن و صلوات فرستادن بر محمّد و آل محمّد(عليهم السلام) و اكثار در عبادات و طاعات و افطار دادن روزه داران و توسعه دادن بر عيال، و تهنيت و مبارك باد گفتن به اين كلمات: اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذي جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوِلايَةِ اَميرِالْمُؤْمِنينَ وَالاَْئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ 5️⃣پنجم: خواندن نماز اين روز، و كيفيّت مشهورش آن است كه نيم ساعت پيش از زوال شمس دو ركعت بجا آورد و در هر ركعت سوره «حمد» يك مرتبه و «قل هو اللّه» و «انّا انزلناه» و «آية الكرسى» هر يك را 0️⃣1️⃣مرتبه بخواند و بهتر آن كه دعاى معروف را كه اوّلش اين است: «رَبَّنا اِنَّنا سمعنا منادياً... الى آخِرِه»، بعد از نماز بخواند 📖هدية الزائرين و بهجة الناظرين مرحوم شيخ عباس قمي @sibtayn
مهمترين اعمال روز عید الله الاکبر 🔸حسن بن راشد گويد: از امام جعفر صادق عليه السلام پرسيدم: فدايت شوم،آيا مسلمين،غير از عيد قربان و عيد فطر،عيد ديگرى هم دارند؟ ☘️فرمود:آرى،اى حسن!و آن عيد،اعظم و اشرف از آن دو عيد است. 🔸گفتم:آن روز كدامين روز است‌؟ ☘️فرمود:روزى كه امير المؤمنين عليه السلام به عنوان پرچم هدايت براى مردم منصوب شد. 🔸گفتم:آن روز كدامين روز است‌؟ ☘️فرمود:روز هجدهم ماه ذى الحجه. 🔸گفتم:در آن روز،چه عملى مناسب است كه انجام دهيم‌؟ ☘️فرمود: در آن روز،روزه بداريد،و بر محمد و اهل بيتش عليهم السّلام صلوات بسيار بفرستيد،و از كسانى كه در حق ايشان ستم كرده‌اند،به درگاه خداى عزّ و جلّ‌ بيزارى بجوئيد؛ چرا كه پيامبران عليهم السلام،اوصياء خود را امر مى‌كردند تا به مردم بگويند كه: روزى كه در آن روز،وصىّ‌ پيامبر منصوب مى‌شد،آن روز را عيد بگيرند. 🔸 گفتم:پاداش روزه‌دار در آن روز چيست‌؟ ☘️فرمود:پاداش شصت ماه روزه داشتن. و روزۀ،روز بيست و هفتم ماه رجب را-كه روز مبعث پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله مى‌باشد-نيز فراموش مكن،زيرا كه آن روزى است كه نبوت در آن روز،بر محمد-صلى اللّٰه عليه و آله و سلم-نازل شد،و ثواب آن با شصت ماه برابر است . 📚من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۹۰ @Sibtayn
46.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬سرود «از نجف تا سامرا» 🎤گروه فرهنگى نواى ياس 🔹یوم الله عید غدیرخم ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیاتی که خداوند می فرماید نعمت را برشما تمام کردم 🎙حجت الاسلام و المسلمین رفیعی @Sibtayn
نحوه برقراری صیغه عقد اخوت در عید غدیر یکی از اعمالی که جزء مستحبات در روز عید غدیر برابر با هجدهم ذی‌الحجه عنوان شده و روایت‌های زیادی درباره آن عنوان شده، برقرار کردن صیغه عقد اخوت است. عقد اخوت یا پیمان برادری سابقه طولانی در میان ادیان الهی دارد. درواقع روز هجدهم ذی‌الحجه که شیعیان، آن را با عنوان عید غدیر می‌شناسند، همان روزی است که آتش برای حضرت ابراهیم علیه السلام سرد و گلستان شد، روزی است که حضرت موسی علیه السلام حضرت یوشع بن نون را به عنوان وصی خود برگزید، روزی است که حضرت عیسی علیه السلام یکی از حواریون به نام شمعون الصفا را وصی خود معرفی کرد و روزی است که حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام به عنوان امام و ولی مردم از سوی پیغمبر اسلام صلی‌الله علیه و آله معرفی شدند. آن طور که در منابع معتبر و مستند اسلامی عنوان شده، مناسب است که عقد اخوت در میان برادران و دوستان مؤمن خوانده شود. در کتاب مستدرک الوسائل نحوه اجرای عقد اخوت به این صورت عنوان شده است: ابتدا دست خود را بر روی دست راست برادر مؤمن خود قرار بده و بگو: «وَاخَیْتُکَ فِی اللَّهِ وَ صَافَیْتُکَ فِی اللَّهِ وَ صَافَحْتُکَ فِی اللَّهِ وَ عَاهَدْتُ اللَّهَ وَ مَلاَئِکَتَهُ وَ کُتُبَهُ وَ رُسُلَهُ وَ أَنْبِیَاءَهُ وَ الْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِینَ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ‏ عَلَی أَنِّی إِنْ کُنْتُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ الشَّفَاعَةِ وَ أُذِنَ لِی بِأَنْ أَدْخُلَ الْجَنَّةَ لاَ أَدْخُلُهَا إِلاَّ وَ أَنْتَ مَعِی‏؛ با تو برادر شدم در راه خدا و صفا کردم با تو در راه خدا و دست دادم با تو در راه خدا و عهد کردم با خدا و فرشتگانش و کتاب‌هایش و رسولانش و پیمبرانش و امامان معصوم علیهم السلام بر اینکه اگر من از اهل بهشت و مشمول شفاعت بوده باشم و رخصت یافتم که داخل جنت و بهشت شوم داخل آن نروم مگر اینکه تو با من باشی.» سپس برادر مؤمن بگوید: «قَبِلْتُ‏؛ پذیرفتم.» سپس بگوید: «أَسْقَطْتُ عَنْکَ جَمِیعَ حُقُوقِ الْأُخُوَّةِ مَا خَلاَ الشَّفَاعَةَ وَ الدُّعَاءَ وَ الزِّیَارَةَ؛ ساقط کردم از تو جمیع حقوق برادری را غیر از شفاعت و دعاء و زیارت.» @Sibtayn
45.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زنگ غدیر كاری جدید از بخش کودک و نوجوان مؤسسه جهانی سبطین علیهماالسلام در قسمت اول این انیمیشن معلم واقعه غدیر را برای شاگردان شرح داده و به اتفاقاتی که از واقعه غدیر تا شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله افتاده است می پردازد . مشاهده در Youtube @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای عید غدیر ، سه روز را عید قرار داده‌اند مرحوم ایت الله بهجت رضوان الله علیه @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید غدیر سه روز است عید غدیر روز بیعت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حجت الاسلام فرحزاد @sibtayn