محمد بن ابی بکر اینگونه معاویه را خطاب می کند
در قسمتی از نامه ای که جناب محمد بن ابی بکر به معاویه می نویسد ، معاویه را اینگونه خطاب می کند :
وأنت اللعين ابن اللعين لم تزل أنت وأبوك تبغيان لدين اللَّه ورسوله الغوائل، وتحالفان عَلَيْهِ القبائل، وتبذلان فِيهِ المال، وتحالفان فِيهِ الرجال، عَلَى ذَلِكَ مات أبوك، وعليه خلفته وأنت (كذا) .
تو ملعونی فرزند ملعون، وانگهی تو و پدرت پیوسته بر ضد دین خدا توطئه چیده اید و برای خاموش کردن مشعل خدائی اسلام تلاش نموده اید و در این راه سپاه ها گرد آورده اید، و پولها خرج کرده اید و پیمان ها با قبائل بسته اید و پدرت در حال این کار مرد و تو جانشینش شدی و ادامه دهنده کارش.
و گواهم علیه تو بر این مطلب، همانان که به تو پناهنده گشته و تو را تکیه گاه ساخته اند همان باقیمانده قبائل مشرک و مهاجم و سران نفاق و اختلاف و بدخواهان پیامبر خدا (ص) که در پناه تو و با تواند.
📗مروج الذهب للمسعودي : ج 3 ص 20
📕انساب الاشراف للبلاذري نویسنده : البلاذري ج : 2 ص: 393
@Sibtayn
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
📜نامه محمّد بن ابى بكر به معاويه بن ابى سفيان و جواب معاويه
به نقل [شيخ مفيد از]ابو على احمد بن حسين بن احمد بن عمران در كتاب اختصاص، محمّد بن ابى بكر رضى اللّه عنه نامهاى به معاويه بن ابى سفيان به شرح زير نوشت:
«خداوند به سبب جلالت و عظمت و سلطنت و قدرتش بر تمام مخلوقاتش و برترى براهينش، خلايق را آفريد نه از روى بيهودگى و نه به سبب ناتوانى در قدرتش و نه به جهت نياز به آنها. بلكه خداى سبحان آنها را براى بندگى خويش آفريد و برخى را گمراه و بعضى را هدايت يافته و گروهى را شقى و گروهى را سعادتمند قرار داد سپس با علمش محمّد صلى اللّه عليه و آله و سلم را برگزيد و به هم صحبتى خود انتخاب كرد و به خليلى خود برگرفت و به امانتدارى رسالتش مبعوث كرد و با وحى خود او را فرستاد و به عنوان رسولى صادق و هدايتگر و رهنما و بشارت دهنده و هشدار دهنده در امر خويش به او اعتماد كرد. اولين كسى كه دعوتش را پذيرفت و تصديق كرد و گردن نهاد و ايمان آورد و اظهار اسلام كرد و تسليم شد، برادرش و پسر عمو و صفى و وصى و وارث علم او و خليفه بعد از او كه با وحى خداى عز و جل به پيامبرش تعيين گرديده بود و رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم بر خلافت او يعنى امير المؤمنين على بن ابى طالب تصريح كرد و او اسرار غيبى و مكتوم پيامبر را تصديق نمود و او را بر نزديكترين افراد خانوادهاش ترجيح مىداد و از هر خطرى محافظت مىكرد و در هر واقعه هراسناكى يارى مىداد و با كسانى كه با او جنگيدند جنگيد و با آنان كه صلح كردند، مصالحه كرد و هميشه در لحظات ترس و گرسنگى و سختى و سستى جانش را پيش روى پيامبر تقديم مىكرد تا اين كه خداى تعالى دعوت او را آشكار ساخت و حجتش را تمام كرد.
امّا تو گمراه را مىبينم كه بر او تفاخر مىكنى در حالى كه تو خودت هستى و او آن شخصيت پاكى است كه در هر حال پيشى گيرنده امت است او از همگان درستكارتر و صفاتش برتر و همسرش مخصوصتر و جايگاهش والاتر است كسى كه به هنگام مهاجرت پيامبر از چنگال دشمنانش روحش را به او تقديم كرد و در خوابگاه او خوابيد و جانش را به بهاى نجات پيامبر به خداوند فروخت. عموى او سرور شهيدان جنگ احد بود و پدرش مدافع رسول اللّه در برابر دشمنان خدا بود و تو همان هستى كه همراه پدرت پيوسته عليه آنها آشوب بر پا مىكرديد و با گرد آوردن خيل مشركان براى خاموش ساختن نور الهى تلاش كرديد و با دادن پول و مال قبايل عرب را عليه آنان بسيج مىكرديد. پدرت بر همين رويه مرد و تو جانشينش شدى و آن چه گواه بر اين اعمال توست آمدن و پناه جستن بقيه احزاب شرك و سران نفاق و دشمنى با رسول خدا و اهل بيتش به نزد توست و آن چه
شاهد بر فضيلت آشكار على و سبقت ديرينهاش در اسلام است ياوران اوست همان كسانى كه خداى تعالى در قرآن مجيد از آنان و فضايلشان ياد كرده و مهاجرين و انصار را ستوده است و گروههايى از ايشان پياده و سواره در كنار او هستند و با شمشيرهايشان مىجنگند و در دفاع از او خونشان را مىريزند و به نظر آنها فضيلت در پيروى از او و شقاوت در مخالفت با امر اوست. واى بر تو و باز هم واى بر تو! چگونه خود را با على برابر مىكنى در حالى كه او برادر رسول خدا و پدر فرزندان او و شريكش در خير و شرّ امور است و تو دشمن رسول خدا و پسر دشمنش هستى، پس از باطل خويش بهره گير چرا كه پسر عاص تو را به عمق گمراهيت مىكشاند گويا مهلت تو به پايان رسيده و مكر و حيلهات سست گشته است بدان كه با پروردگارت مكر كردهاى كه خودت را از مكر او در امان مىدانستى و از رحمت الهى دور شدهاى و اينك خداوند در كمين توست ولى تو هنوز در غرور و عناد با او هستى و ما به يارى خدا و رسول و اهل بيت رسول اللّه از تو بى نيازيم. وَ اَلسَّلاٰمُ عَلىٰ مَنِ اِتَّبَعَ اَلْهُدىٰ » .
📕الاختصاص،121.
مروج الذهب للمسعودي ج2 ص59 ،
@Sibtayn
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
📜جواب معاويه به محمّد بن ابى بكر:
معاويه با اين نامه به او جواب داد:
« بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ از معاويه بن ابى سفيان به محمد بن ابى بكر ذليل كننده پدرش خليفه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم. . . امّا بعد، نامهات به من رسيد كه در آن ياد آور شدى خداوند به عظمت و سلطنت و قدرتش رسول خدا را برگزيد همراه با سخنانى كه ساخته و پرداخته بودى كه نشان دهنده سستى رأى تو و موجب نكوهش پدرت و تفضيل پسر ابى طالب و سوابق ديرين و خويشاونديش با رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم و يارى و ياورى او در مواقع بيم و هراس بود. تمام احتجاج و عيب جويى تو از من براى [اثبات]فضيلت كس ديگرى بود نه فضيلت خودت و خدا را سپاسگزاريم كه اين فضيلت را از تو دور گرداند و در ديگرى قرار داد. من و پدرت با هم در زمان حيات پيامبرمان محمّد حق على بن ابى طالب را بر خود لازم مىديديم و فضل و برترى او را بر خودمان مىدانستيم تا اين كه خداوند سرنوشت پيامبرش را رقم زد و وعدهاش را تحقق بخشيد و دعوتش را آشكار ساخت و حجتش را محكم نمود سپس خداوند او را قبض روح كرد. اولين كسى كه حق او را به زور گرفت پدر تو و فاروقش بودند كه با امر او مخالفت كردند و بر اين كار ميان خودشان اتفاق نظر يافته و كارها را مرتب كردند و سپس او را-على بن ابى طالب-فرا خواندند تا با آنها بيعت كند اما او آنها را به تأخير انداخت و درنگ كرد و براى بيعت نزد آنها نرفت.
ولى آنها تصميماتى درباره او گرفتند و قصد كار عظيمى كردند و او به ناچار با آنها بيعت كرد و تسليم شد اما آن دو او را در كارشان شركت ندادند و هيچ گاه او را از اسرارشان آگاه نساختند تا اين كه بر همين حال مردند. پس از آن عثمان به اداره امور برخاست و او نيز به شيوه آنها اقتدا جست تا جايى كه گنه كاران رانده شده در او طمع كردند. اما شما دو نفر [مقصود محمّد بن ابى بكر و على عليه السّلام است]بر شكم او زديد و با او اظهار دشمنى كرديد تا به نتيجه تلاشتان رسيديد و به آرزويتان دست يافتيد. اما اى پسر ابو بكر، احتياط پيشه كن و وجبت را به اندازه انگشتانت بگير و با كسى رو در رو نشو كه كوهها با حلم او روبرو مىشوند و از كسى عيب جويى مكن كه پدرت فراش او را گسترانده است و براى حكومت [پادشاهى]او مسند چيده است اگر كار و رأى ما درست است پدرت نخستين كسى است كه بناى آن را نهاد و ما به همان شيوه او اقتدا كردهايم و از عملكرد او پيروى كردهايم و اگر كارهايى كه پدرت و فاروق او بر آنها پيشى گرفتند، نبود اينك ما با كتاب خدا و نص رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم مخالفت نمىكرديم بلكه تسليم آنها مىشديم و نزد او گرد مىآمديم پس عيب جوئيت براى پدرت باشد و به هر چه مىخواهى بر او عيب بگير و يا رهايش كن. و السّلام» .
📒وقعة صفين : المنقري، نصر بن مزاحم متوفاي قرن 3 ه ج : 1 ص : 118و 119
📕 مروج الذهب، ج۳، ص۱۲؛
📗شرح ابنابیالحدید، ج۳، ص۱۸۹.
📘الاختصاص،121.
@Sibtayn
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺شیعه شدن یکی از پیروان مکتب سقیفه و حضور او برای اولین بار در پیادهروی اربعین حسینی (علیه السّلام)
👈میگوید عُمَر بن الخطاب باعث شد که تحقیق کنم!... کشتی خود را عوض کردم قبل از اینکه مرا غرق کند، و سوار کشتی هدایت اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم شدم...
🔚رفتار عُمَر با رسول خدا صلی الله علیه و آله و نسبت هذیان گویی به پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله باعث شیعه شدن او شد.
@Sibtayn
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی همه دشمنان همصدا علیه چیزی موضع می گیرند یعنی ؛
تیر به هدف خورده و دشمنان دین خدا دردشان گرفته است
@Sibtayn
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
توصیه ای مهم به زائران محترم سید الشهدا علیه السلام
به کربلا که رسیدید تا می توانید سکوت کنید
امام صادق علیه السلام می فرمایند :
وقتى به زيارت حضرت ابا عبد اللّٰه عليه السّلام رفتيد در آنجا سكوت اختيار كرده و كلامى نگوئيد مگر سخن نيك و خير، زيرا فرشتگان شب و روز كه از نگهبانان و حافظين هستند نزد فرشتگانى كه در حائر حسينى مىباشند آمده و با ايشان مصافحه كرده ولى ايشان از شدّت گريه و ناراحتى كه دارند جواب آنها را نداده بناچار آنها صبر مىكنند تا ظهر فردا برسد و صبح طلوع نمايد سپس آنان با ايشان سخن گفته و راجع به امور آسمانى سؤالاتى را مطرح مىنمايند ولى بين اين دووقت (صبح و ظهر) ابدا صحبت نكرده و از گريستن و دعاء نمودن كوتاهى نمىكنند و در اين دو وقت آن فرشتگان نيز ايشان را از يارانشان منصرف و مشغول نمىكنند تنها وقتى شما سخن گفته و تكلم مىنمائيد ايشان مشغول و منصرف مىگردند.
🏴عنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ :
🚩إذَا زُرْتُمْ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَالْزَمُوا اَلصَّمْتَ إِلاَّ مِنْ خَيْرٍ وَ إِنَّ مَلاَئِكَةَ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهَارِ مِنَ اَلْحَفَظَةِ - تَحْضُرُ اَلْمَلاَئِكَةَ اَلَّذِينَ بِالْحَائِرِ فَتُصَافِحُهُمْ فَلاَ يُجِيبُونَهَا مِنْ شِدَّةِ اَلْبُكَاءِ فَيَنْتَظِرُونَهُمْ حَتَّى تَزُولَ اَلشَّمْسُ وَ حَتَّى يُنَوِّرَ اَلْفَجْرُ
ثُمَّ يُكَلِّمُونَهُمْ وَ يَسْأَلُونَهُمْ عَنْ أَشْيَاءَ مِنْ أَمْرِ اَلسَّمَاءِ فَأَمَّا مَا بَيْنَ هَذَيْنِ اَلْوَقْتَيْنِ- فَإِنَّهُمْ لاَ يَنْطِقُونَ وَ لاٰ يَفْتُرُونَ عَنِ اَلْبُكَاءِ وَ اَلدُّعَاءِ وَ لاَ يَشْغَلُونَهُمْ فِي هَذَيْنِ اَلْوَقْتَيْنِ عَنْ أَصْحَابِهِمْ فَإِنَّمَا شُغُلُهُمْ بِكُمْ إِذَا نَطَقْتُمْ
📙كامل الزيارات ج۱ ص۸۶
@Sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
حضرت امام صادق عليه السّلام فرمودند:
شخصى كه به زيارت قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام مىرود، زمانى كه از اهلش جدا شد با اولين گامى كه برمىدارد تمام گناهانش آمرزيده مىشود
سپس با هر قدمى كه برمىدارد پيوسته تقديس و تنزيه شده تا به قبر برسد
و هنگامى كه به آنجا رسيد حق تعالى او را خوانده و با وى مناجات نموده و مىفرمايد:
بنده من! از من بخواه تا به تو اعطاء نمايم، من را بخوان اجابتت نمايم، از من طلب كن به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برايت روا سازم.
راوى مىگويد، امام عليه السّلام فرمودند:
و بر خداوند متعال حق و ثابت است آنچه را كه بذل نموده اعطاء فرمايد.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
إِنَّ الرَّجُلَ لَيَخْرُجُ إِلَى قَبْرِ الْحُسَيْنِ علیه السلام فَلَهُ إِذَا خَرَجَ مِنْ أَهْلِهِ بِأَوَّلِ خُطْوَةٍ مَغْفِرَةٌ لِذُنُوبِهِ
ثُمَّ لَمْ يَزَلْ يُقَدَّسُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَتَّى يَأْتِيَهُ
فَإِذَا أَتَاهُ نَاجَاهُ اللَّهُ فَقَالَ
عَبْدِي سَلْنِي أُعْطِكَ ادْعُنِي أُجِبْكَ اطْلُبْ مِنِّي أُعْطِكَ سَلْنِي حَاجَتَكَ أَقْضِهَا لَكَ
قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع وَ حَقٌّ عَلَى اللَّهِ أَنْ يُعْطِيَ مَا بَذَلَ.
📙ثواب الأعمال و عقاب الأعمال : الشيخ الصدوق ج : 1 ص: 91
@sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
🔷درآمد ۳۰۰۰ میلیارد تومنی ترکیه از کنسرت خوانندگان ایرانی!
بعد همونایی که برای عیاشی رفتن ترکیه جیب اردوغان و شرکا رو پر کردن، با سفر مردم برای زیارت اربعین امام حسین علیهالسلام مخالف هستند۰
بعضی هاشون میگن چرا این پول رو به فقرا نمی دید
از طرف دیگه یک محلل سیاسی تو شبکه اش میگه که هر چی گرسنه اس رو به وعده غذای مفت راهی کربلا کردن
یکی میگه این همه هزینه از مملکت کردن برای این مناسبت مذهبی عادلانه نیست
هر چند بنا بر جواب دادن به این قبیل شبهه های ضعیف و عوامفریب نداشته و نداریم ولی باید خیلی کوتاه عرض کنیم :
بیشترین هزینه این مراسم روحانی بر عهده مردم شریف عراق است که با جان و دل از میهمانان حضرت سید الشهدا علیه السلام پذیرایی می کنند و هیچ ربطی به حکومت های ایران و عراق نداشته و ندارد .
به اذعان منابع آگاه بیش از 4 میلیون ایرانی به سفر زیارت اربعین مشرف می شوند
این یعنی صرفه جویی 5 درصدی کشور در مصرف آب و برق و نان و .....
لطفا گول ادرس های غلط بعضی از شیطان صفتان را نخوریم
@sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلام حضرت آیت الله موسوی اصفهانی در
بیان اهمیت ویژه زیارت پیاده اربعین نزد علما و مراجع نجف بخصوص مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی قدس سره
@sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
دقت داشته باشیم
در سفر اربعین مراقب کردارمان باشیم تا امام زمان علیه السلام مورد سرزنش قرار نگیرند
🔴عنْ هِشَامٍ الْكِنْدِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ سلام الله علیه يَقُولُ إِيَّاكُمْ أَنْ تَعْمَلُوا عَمَلًا يُعَيِّرُونَّا بِهِ فَإِنَّ وَلَدَ السَّوْءِ يُعَيَّرُ وَالِدُهُ بِعَمَلِهِ كُونُوا لِمَنِ انْقَطَعْتُمْ إِلَيْهِ زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا عَلَيْهِ شَيْناً
⚫️ حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند :
مبادا كارى كنيد كه به سبب آن، ما را سرزنش كنند، چرا که پدر را بخاطر رفتار فرزند بدش سرزنش میکنند براى كسىكه خود را به او بسته و از ديگران به خاطر او گسستهايد (امام زمانتان) زینت باشید و باعث ننگ و سرافکندگی او نباشید!
📚 کافی ج۲، ص۲۱۹، ح۱۱
📚بحار الأنوار ج۷۲، ص۴۳۱
@sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
23.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فوايد و آثار دنیوی و اخروی زیارت حضرت سید الشهدا علیه السلام در کلام معصومین علیهم السلام
ایت الله موسوی اصفهانی
@sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳
🚩در مسیر پیاده روی اربعین چه ذکرهایی بگوییم؟
🏴امام صادق علیه السلام به صفوان توصیه می کنند که هنگامی که به سمت حائر امام حسین علیه السلام می روی :
قلبت را خاشع گردان و با چشمان گریان بسیار تکبیر و تهلیل و ثنای الهی بگو
بسیار صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و اله و به خصوص بر حضرت امام حسین علیه السلام بفرست
و بسیار بر قاتلان حضرتش لعن بفرست و برائت بجوی از کسانی که اساس این جنایت بودند
سِرْ خَاشِعاً قَلْبُكَ بَاكِيَةً عَيْنُكَ وَ أَكْثِرْ مِنَ اَلتَّكْبِيرِ وَ اَلتَّهْلِيلِ وَ اَلثَّنَاءِ عَلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اَلصَّلاَةِ عَلَى اَلنَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اَلصَّلاَةِ عَلَى اَلْحُسَيْنِ خَاصَّةً وَ اِلْعَنْ عَلَى مَنْ قَتَلَهُ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ ذَلِكَ عَلَيْهِ
📕مصباح المتهجد ج۲ ص۷۱۷
@Sibtayn
۲۸ مرداد ۱۴۰۳