eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
علم غیب مولانا امیرالمومنین علیه السلام در کتب عامه خطیب بغدادی در کتاب خود الفقیه و المتفقه روایاتی در مورد علم غیب حضرت امیرالمومنین علیه السلام نقل می کند عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ , قَالَ: شَهِدْتُ عَلِيًّا , وَهُوَ يَخْطُبُ , وَهُوَ يَقُولُ : «سَلُونِي , وَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِي عَنْ شَيْءٍ يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ» اى مردم از من بپرسید، به خدا سوگند از اخبار آینده تا روز قیامت از من نمى پرسید مگر این که پاسخ گویم بِإِسْنَادِهِ , قَالَ: قَالَ عَلِيٌّ: «سَلُونِي عَنْ كِتَابِ اللَّهِ , فَوَاللَّهِ , مَا مِنْ آيَةٍ إِلَّا أَنِّي أَعْلَمُ أَبِلَيْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِنَهَارٍ , أَمْ فِي سَهْلٍ أَمْ فِي جَبَلٍ» از کتاب خدا بپرسید ، به خدا قسم آیه اى در آن نیست مگر این که من مى دانم که آیا از شب نازل شده یا روز، در دشت نازل شده یا کوه 📖الفقيه والمتفقه : الخطيب البغدادي ج: 2 ص : 351 📖جامع بیان العلم ، ابو عمر، ج1 ، ص 114 [ص 137 ، ح 673] 📖 الریاض النضرة ، محبّ طبرى، ج 2 ، ص 198 [ج3، ص147] . @Sibtayn
یک بام و دو هوا قبول ادعای جابر توسط ابوبکر، بدون درخواست شاهد‼️ در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده است: جابر بن عبد الله انصاری، وقتی رسول الله (صلی الله علیه و سلم) از دنیا می‌رود، مسلمانان، بحرین را تصرف می‌کنند و غنایم جنگی زیادی می‌آورند. جابر نزد ابوبکر می‌آید و می‌گوید: رسول الله (صلی الله علیه و سلم) به من گفته بود: اگر بحرین را فتح کنیم، از غنام بحرین، فلان مبلغ را به تو هدیه خواهم داد. ابوبکر بدون معطلی و بدون درخواست شاهد و بیّنه، یک مشت بزرگ از طلا و نقره در دامن جابر ریخت. جابر می‌گوید: آنها را شمردم و ۵۰۰ درهم شد و به من گفت: ۲ برابر آن را هم خودت بردار. 📚صحیح البخاری، ج۳، ص۵۸ ـ صحیح مسلم، ج۷، ص۷۵ ـ تاریخ مدینة دمشق لإبن عساکر، ج۴، ص۲۷ جابر ادعایی می‌کند و ابوبکر هم بدون بینه، حرف او را قبول می‌کند. ابن حجر عسقلانی در شرح این روایت می‌گوید: و فیه قبول خبر الواحد العدل من الصحابة و لو جر ذلک نفعا لنفسه، لأن أبا بکر لم یلتمس من جابر شاهدا علی صحة دعواه. این کار ابوبکر، دلیل بر این است که خبر واحد از صحابه، قابل قبول است، حتی اگر شهادت صحابه به نفع خودشان باشد. زیرا ابوبکر برای صحت ادعای جابر، از او شاهد نخواست. 📙فتح الباری شرح صحیح البخاری لإبن حجر العسقلانی، ج۴، ص۳۸۸ ✅امیر المومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه می‌فرماید: بلی کانت فی أیدینا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت علیها نفوس قوم و سخت عنها نفوس آخرین و نعم الحکم الله. فقط فدک در زیر آسمان کبود در دست ما بود. عده‌ای حسادت کردند و از ما گرفتند و عده‌ای هم سخاوتمندانه از کنارش گذشتند تا از دست ما خارج شود و دفاع نکردند. خدا خوب داوری است! نهج البلاغه، نامه ۴۵ ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۶، ص۲۰۸ آقای ابن شُبِّه می‌گوید: إن أبا بکر رضی الله عنه إنتزع من فاطمة رضی الله عنها فدک. ابوبکر فدک را به زور از فاطمه گرفت. 📕تاریخ المدینة لإبن شبة النمیری، ج۱، ص۱۹۹ ـ السقیفة و فدک للجوهری، ص۱۱۰ ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۶، ص۲۱۹ آقای إبن حجر هیثمی می‌گوید: إنّ أبا بکر إنتزع من فاطمة فدکاً. 📗الصواعق المحرقة، ص۳۱ آقای بلاذری می‌نویسد: أن فاطمة رضی الله عنها قالت لأبی بکر الصدیق رضی الله عنه: إعطنی فدک، فقد جعلها رسول الله صلی الله علیه و سلم لی. فسألها البینة، فجاءت بأم أیمن و رباح مولی النبی صلی الله علیه و سلم، فشهدا لها بذلک، فقال: إن هذا الأمر لا تجوز فیه إلا شهادة رجل و امرأتین. فاطمه به ابوبکر فرمود: فدک را به من برگردان. رسول الله (صلی الله علیه و سلم) آن را به من بخشیده است. ابوبکر از فاطمه شاهد خواست. فاطمه، أم أیمن و رباح، کنیز و غلام رسول الله (صلی الله علیه و سلم) را آورد و به این‌که فدک، ملک شخصی فاطمه است و رسول الله (صلی الله علیه و سلم) به او بخشیده است، شهادت دادند 👈🏻 ابوبکر گفت: برای شهادت دادن، یک مرد و دو زن نیاز است. 📚فتوح البلدان للبلاذری، ج۱، ص۳۵ ـ شواهد التنزیل للحاکم الحسکانی، ج۱، ص۴۴۴ ـ المواقف للإیجی، ج۳، ص۶۰۸ ـ السیرة الحلبیة، ج۳، ص۴۸۷ ـ شرح المواقف للقاضی الجرجانی، ج۸، ص۳۵۶ ـ المبسوط للسرخسی، ج۱۲، ص۲۹ مگر حضرت فاطمه سیده بانوان بهشت نیست مگر سوره کوثر در شانش نازل نشده است مگر خداوند هر گونه بدی و اشتباه را در ایه تطهیر از او نزدوه است مگر فاطمه سلام الله علیها معصومه نیست مگر فاطه سلام الله علیها بضعه رسول الله صلی الله علیه و اله نیست قضاوت با شما‼️ @Sibtayn
💎مهران بن محمد می گوید: از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمودند: هيچ ستمگری نيست مگر آن‌كه مؤمنى نيز همراه اوست كه خداوند به وسیله او شر آن جبّار را از مؤمنان دفع مى‌كند، ولى آن مؤمن، كم بهره‌ترينِ مؤمنان در آخرت خواهد بود، چون همكار و همراه ستمگر بوده است. مَا مِنْ جَبَّارٍ إِلَّا وَ مَعَهُ مُؤْمِنٌ يَدْفَعُ اللَّهُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ وَ هُوَ أَقَلُّهُمْ حَظّاً فِي الْآخِرَةِ يَعْنِي أَقَلَّ الْمُؤْمِنِينَ حَظّاً لِصُحْبَةِ الْجَبَّارِ. 📖الکافی، ج۵، ص۱۱۱ @Sibtayn
عجیب ولی واقعی ستمگران هم مدعی یاری مهدی ارواحنا فداه هستند 💎سیف بن عمیره می‌گوید: نزد أبی الدوانیق (منصور عباسی لعین) بودم پس آغاز به کلام نمود و به من گفت: «ای سیف بن عمیره بلاشک منادی از آسمان اسم مردی از فرزندان ابوطالب علیه‌السلام را فریاد می‌زند و ما (بنی عباس اول) اولین کسانی خواهیم بود که او را اجابت می‌کنیم چرا که یکی از فرزندان عموی ماست!» سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي الدَّوَانِيقِ فَسَمِعْتُهُ يَقُولُ ابْتِدَاءً مِنْ نَفْسِهِ يَا سَيْفَ بْنَ عَمِيرَةَ لَا بُدَّ مِنْ مُنَادٍ يُنَادِي بِاسْمِ رَجُلٍ مِنْ وُلْدِ أَبِي طَالِبٍ فَقَالَ لِي يَا سَيْفُ إِذَا كَانَ ذَلِكَ فَنَحْنُ أَوَّلُ مَنْ يُجِيبُهُ أَمَا إِنَّهُ أَحَدُ بَنِي عَمِّنَا. 📖الروضة مِن الکافی،ج ۸،ص ۲۱۰ @Sibtayn
 برخی از مخالفین شبهه می‌‌کنند عیادت از حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام توسط شیخین و اشک ریختن ابوبکر در این ملاقات یعنی این دو دوست‌دار اهل بیت رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، به خصوص حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام بودند
❗️ ✅ پاسخ را با استناد به کلام یکی از علمای بزرگ مخالفین ارائه می‌دهیم؛ جاحظ در رساله خود این‌گونه می‌نویسد: 👈 نرمش و محبت ستمکاران به دلیل برائت و پشیمانی از ظلم و ستم نیست؛ بلکه حکایت از مکر و حیله آنان دارد. ظالم اگر به ستمگری معتاد شده باشد همیشه در مقابل مظلوم محبت و مهربانی و دلسوزی می‌کند و اشک می‌ریزد و کوچکی هم نشان می‌دهد، محبت هایش تظاهر و حق نمائی‌اش ستمگرانه است. 📚 الرسائل السياسيه الجاحظ، ص۴۶۸. شرح نهج البلاغة ابن ابي الحديد، ج۱۶، ص۲۶۵.
چه کسی می تواند مانند امیر المومنین علیه السلام خدا را عبادت کند؟ امام صادق علیه السلام می فرماید : امام باقر علیه السلام نزد پدر امد و ديد امام زین العابدین علیه السلام در عبادت بدان جا رسيده كه أحدى بدان حال در نيامده، ديد بواسطۀ بيدارى شب رنگش زرد شده، و از بسيارى گريه چشمانش مجروح گشته، پيشانى و بينى او از بسيارى سجده پينه بسته، و از بس براى نماز روى پا ايستاده پاها و ساق آن ورم كرده، ابو جعفر باقر علیه السلام می فرمايد: چون او را باين حال ديدم نتوانستم خوددارى كنم و از روى دلسوزى براى او گريستم،و او در آن حال سر بجيب تفكر فرو برده بود، پس از لختى كه از رفتن من بدان جا گذشت بمن رو كرده فرمود: اى پسرك من برخى از كتابهائى كه عبادت على بن ابى طالب عليه السّلام در آن نوشته شده به من بده، من آن را بدستش دادم،اندكى از آن را خواند آنگاه با اندوه آن را بزمين نهاده فرمود: كيست كه تاب نيروى عبادت على عليه السّلام را داشته باشد. دَخَلَ أَبُو جَعْفَرٍ اِبْنُهُ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ عَلَيْهِ فَإِذَا هُوَ قَدْ بَلَغَ مِنَ اَلْعِبَادَةِ مَا لَمْ يَبْلُغْهُ أَحَدٌ فَرَآهُ قَدِ اِصْفَرَّ لَوْنُهُ مِنَ اَلسَّهَرِ وَ رَمِصَتْ عَيْنَاهُ مِنَ اَلْبُكَاءِ وَ دَبِرَتْ جَبْهَتُهُ وَ اِنْخَرَمَ أَنْفُهُ مِنَ اَلسُّجُودِ وَ وَرِمَتْ سَاقَاهُ وَ قَدَمَاهُ مِنَ اَلْقِيَامِ فِي اَلصَّلاَةِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَلَمْ أَمْلِكْ حِينَ رَأَيْتُهُ بِتِلْكَ اَلْحَالِ اَلْبُكَاءَ فَبَكَيْتُ رَحْمَةً لَهُ وَ إِذَا هُوَ يُفَكِّرُ فَالْتَفَتَ إِلَيَّ بَعْدَ هُنَيْهَةٍ مِنْ دُخُولِي فَقَالَ يَا بُنَيَّ أَعْطِنِي بَعْضَ تِلْكَ اَلصُّحُفِ اَلَّتِي فِيهَا عِبَادَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَأَعْطَيْتُهُ فَقَرَأَ فِيهَا شَيْئاً يَسِيراً ثُمَّ تَرَكَهَا مِنْ يَدِهِ تَضَجُّراً وَ قَالَ مَنْ يَقْوَى عَلَى عِبَادَةِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ . 📙الإرشاد ج۲ ص۱۴۱ @Sibtayn
یازده بار قبل از خوابیدن سوره قدر را بخوانیم 📌امام محمدباقر علیه‌السلام میفرمایند: هر کس سوره قدر را در هنگام خوابیدن ۱۱ مرتبه بخواند، خداوند نوری برایش می‌آفریند، که گستردگی آن جهان هستی را در برمیگیرد، که در هر درجه آن هزار فرشته است، و ایشان تا صبح، برای قاری این سوره طلب مغفرت می کنند. 📚بحار الأنوار ج۸۴ ص۱۷۹ ابو بصير مى‌گويد:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود: «هر كس هنگام خوابيدن يازده بار سورۀ « إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ اَلْقَدْرِ »را قرائت كند،خداوند يازده فرشته را بر او مى‌گمارد تا او را از تمام شيطانهاى راند شده تا به صبح حفظ‍‌ كنند.» 📖فلاح السائل ج۱ ص۲۸۰ @Sibtayn
راهی برای فرار از گناه ✅امير مؤمنان عليه السّلام فرمود: هر كس« قُلْ‌ هُوَ اَللّٰهُ‌ أَحَدٌ »را يازده بار بعد از نماز صبح بخواند در آن روز بگناهى دچار يا آلوده نشود هر چند اين بر خلاف ميل شيطان است. عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَيٍّ قَالَ سَمِعْتُ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام يَقُولُ‌ مَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ إِحْدَى عَشْرَةَ مَرَّةً فِي دُبُرِ الْفَجْرِ لَمْ يَتْبَعْهُ فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ ذَنْبٌ وَ إِنْ رَغِمَ أَنْفُ الشَّيْطَانِ. 📖ثواب الأعمال ص ۱۲۹ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا بدعتی به نام وارد باورهای مخالفین ما شد؟! علامه سیدعلی حسینی میلانی پاسخ می‌دهند! @Sibtayn
37.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای سلامتی امام زمان عجل الله فرجه الشریف صدقه بدهیم حجت الاسلام اسکندری @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌شور ، تنها يارم امام حسين 🎙کربلایی حسین ستوده 🔺شهادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) ۱۴۰۳ 📌محفل زوارالبقیع طهران ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
بدون شناخت حق اهل بیت علیهم السلام هیچ عملی نزد خداوند قبول نیست علمای اهل سنت صحابه حدیثی از پیامبر صلی الله علیه و اله نقل می کنند که مضمون ان خط بطلانی است بر مذهب اهل سقیفه پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود : ألزموا مودتنا أهل البیت، فإنه من لقی الله عز وجل و هو یودنا دخل الجنة بشفاعتنا و الذی نفسی بیده! لا ینفع عبدا عمله إلا بمعرفة حقنا . مودت ما أهل بیت را شعار خودتان قرار دهید. هر كس خدا را ملاقات كند و مودت ما اهل بیت در دلش باشد، با شفاعت ما وارد بهشت می‌شود. *قسم به خدایی كه جان من در دست اوست! بدون معرفت حق ما اهل بیت، عملی از احدی مقبول نیست .* 📚المعجم الأوسط للطبرانی، ج 2، ص 360 ـ مجمع الزوائد و منبع الفوائد للهیثمی، ج 9، ص 172 ـ ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 2، ص 272 ـ إحیاء المیت سیوطی شافعی به نقل از الإتحاف بحب الأشراف، ص 111 ـ الصواعق المحرقة لإبن حجر الهیثمی، ص 138 @Sibtayn
خوارزمی كه بسیاری از علمای بزرگ اهل سنت بر وثاقت و اعتبارش صحه گذاشته‌اند، روایتی را نقل می‌كند از نبی مكرم (صلی الله علیه و‌‌ آله) كه فرمودند: یا علی! لو أن عبدا عبد الله عز وجل مثل ما قام نوح فی قومه و كان له مثل أحد ذهبا فأنفقه فی سبیل الله و مد فی عمره حتی حج ألف عام علی قدمیه، ثم قتل بین الصفا و المروة مظلوما، ثم لم یوالك یا علی، لم یشم رائحة الجنة و لم یدخلها. یا علی! اگر بنده‌ای عبادت كند خدای عزوجل را به اندازه عمر نوح و به اندازه كوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق كند و به قدری عمرش طولانی شود كه هزار بار پیاده به مكه رود و عمل حج انجام دهد، بعد هم در بین صفا و مروه در راه خدا مظلومانه شهید شود، ولی ولایت تو را نداشته باشد یا علی، بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید و وارد بهشت هم نخواهد شد. 📙المناقب للموفق الخوارزمی، ص 68 ـ 📕 ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 2، ص 293 @Sibtayn
در روایت دیگری كه در فرائد السمطین جوینی ـ كه استاد ذهبی است و ذهبی درباره او می‌گوید «الإمام الأوحد» آمده، پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود : اذا جمع الأولین و الآخرین یوم القیامة و نصب الصراط علی جسر جهنم، لم یجز علیه إلا من معه جواز فیه ولایة علی بن أبی طالب و ذلك قوله تعالی: «وقفوهم إنهم مسؤولون» یعنی عن ولایة علی بن أبی طالب . وقتی در روز قیامت، اولین و آخرین انسان در آن جا جمع می‌شوند و پل صراط بر روی دوزخ نصب می‌گردد، كسی از آن عبور نمی‌كند مگر این‌كه نامه ولایت علی إبن أبی طالب را داشته باشد ... . و کلام خداوند که می فرماید : «وقفوهم إنهم مسؤولون» و [در ايستگاههايى] آنها را نگه داريد، كه بازپرسى شوند یعنی از ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام سوال می شوند 📙فرائد السمطین للجوینی، ج 1، ص 289 📕 ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج 1، ص 338 📗 الریاض النضرة، ج 3، ص 116 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬‌‌استغاثه به حضرت معصومه علیها السلام 🎙حجت الاسلام معاونیان 🔺شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها 📌هیئت و حسینیه محبی الزهرا علیها السلام ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
💎عن عبد العزيز القراطيسي قال : قال أبو عبد الله عليه السلام : الأئمة بعد نبينا صلى الله عليه وآله اثنا عشر نجباء مفهمون ، من نقص منهم واحدا " وزاد فيهم واحدا " خرج من دين الله ولم يكن من ولايتنا على شئ. امام صادق علیه السلام فرمودند: «ائمه بعد از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله، دوازده نفر می‌باشند و هر کسی که یکی از آن ها را کم یا زیاد بکند، از دین خدا خارج شده و از ولایت ما چیزی بر او نیست». 📖الاختصاص، ص ۲۳۳ @Sibtayn
غیبت امام عصر(علیه السلام ) امتحان بزرگی است تا شیعیان صبر خود را در گرفتاری های این زمان بیازمایند و با همه سختی هایی که تحمّل می کنند، از فرج الهی ناامید نشوند. امّا آیا همه مؤمنان از این امتحان بزرگ الهی موفّق بیرون می آیند؟ حضرت امام جواد(علیه السلام) می‌فرمایند: 🌤 حضرت داراى غیبتى است که روزهایش زیاد ومدتش طولانی است. پس افراد مخلص منتظر ظهور اویند و افراد شکّاک مُنکرش هستند 📚 منتخب الاثر ص224 امام صادق (علیه السلام ) : اِنَّ هذا الاَمرَ لا یَأتیکُم إلّا بَعدَ إیاسٍ. لا وَاللهِ حَتّی تُمَیِّزوا. لا وَاللهِ حتّی تُمحَّصُوا. این امر (فرج (علیه السلام) برای شما محقق نمی شود مگر بعد از ناامیدی. نه به خدا قسم محقّق نمی شود تا اینکه (خوب و بد شما) از هم جدا شوید. نه به خدا قسم محقّق نمی شود مگر این که از ناخالصی ها پاک بشوید. 📚 بحارالانوار ج 52 ص 111 ح 20. ظهور بسیار نزدیک است @Sibtayn
✅ برخی از احوالات جناب مختار پس از واقعه کربلا - در ١٤ربیع‌الثانی مختار ثقفی با ندای «یالثارات الحسین» در کوفه قیام نمود. ✧✿﷽✿✧┅✧┅┄┄ ➖
غش کردن مختار با دیدن سر مطهر سیدالشهداء علیه‌السلام و حال و وضع أسرای آل الله در مجلس ابن زیاد لعین


در نقل‌ها آمده است: «
مختار در زندان ابن زیاد بود، ابن زیاد دستور داد تا کشان کشان مختار را از زندان به مجلس او بیاورند (تا هَم دل مختار را بسوزاند و هم ترس و وحشتی در دل او و مخالفان ایجاد کند).

مختار را به آن مجلس آوردند، وقتی که نگاهش به سر مقدس امام حسین علیه‌السلام افتاد و اهل بیت آن حضرت را با آن وضع دلخراش در مجلس نامحرمان دید، به قدری ناراحت شد که شوک‌زده شد و غش کرد.

وقتی که به هوش آمد، به ابن زیاد گفت: «ای حرامزاده! بزودی دمار از روزگار شما در می‌آورم و سیصد هزار از بنی امیه را خواهم کشت».

ابن زیاد به قتل مختار فرمان داد، مشاوران او که در مجلس حاضر بودند، صلاح ندانستند و گفتند: با قتل مختار فتنه عظیمی رخ می‌دهد، سرانجام مختار را به زندان باز گرداندند. (به نقل مرحوم‌ مقرم، ابن زیاد با تازیانه بر چشم مختار زد و او را به زندان روانه ساخت)
. 📔تذکرة الشهداء ص ۴۰۴ 📔مقتل الحسین علیه‌السلام، مقرم، ص۴۱۱ 📔سوگنامه آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله، اشتهاردی، ص۴۲۹ طبری مورخ مورد اقبال مخالفین نیز نقل می‌کند: ابن عرق ثقفی میگوید: مختار را دیدم که در مسیر حجاز در حرکت بود و به تازگی از زندان عبیدالله بن زیاد آزاد و یک چشم او زخمی شده بود. او سوالاتی درباره عبدالله بن زبیر از من پرسید و در آخر گفت: «ای ابن عرق! فتنه غریده و رخ نموده، باشد تا این را در جایی ببینی و بشنوی که نمودار شده ام و میگویند؛ مختار با گروهی از مسلمانان به خونخواهیِ مظلوم شهید، مقتول دشت طف، سرور مسلمانان و پسر سرورشان، حسین بن علی، برخاسته. قسم به پروردگارت که به قصاص قتل وی، به تعداد کسانیکه به عوض خون یحیی بن زکریا کشته شدند، خواهم کشت. باش تا درستی آنرا ببینی.» : فقل: إن المختار فِي عصائبه مِنَ الْمُسْلِمِينَ، يطلب بدم المظلوم الشهيد المقتول بالطف، سيد المسلمين، و ابن سيدها، الحسين ابن على، فو ربك لأقتلن بقتله عدة القتلى الَّتِي قتلت عَلَى دم يحيى بن زكرياء... 📕 تاريخ الطبری = تاريخ الرسل و الملوک جلد 5 صفحه 572
دنیای آخرتی و آخرت دنیایی! عالمی می‌فرمود:« بعضی‌ها اعمال اخرویشان هم بوی دنیا می‌دهد. چهل شب چهارشنبه به جمکران می‌رود. حاجتش فقط این است که مدل ماشینش بالا برود یا طبقات خانه یا مغازه‌اش اضافه شود! بعضی هم دنیایشان بوی آخرت می‌دهد! برای این کار می‌کند که گرهی از کار بندگان خدا باز کند یا اینکه بتواند عبادت خدا را به درستی انجام دهد!» ائمه معصوم ما در دعاهای خود به ما یاد داده‌اند که حتی دنیایتان هم رنگ آخرت داشته باشد! امیرالمومنین علیه‌السلام در دعای شریف کمیل به خدا عرض می‌کند:«...خدا یا اعضا و جوارح مرا برای خدمت خودت قوی کن!...» گاهی به دنبال قوت زور و بازو هستیم برای خودنمایی، گاهی برای شرکت در مسابقه، گاهی برای زدن دشمن و... اما او دنیایش هم رنگ آخرت دارد! اصولاً ارزش هر انسانی به مدل آرزوهایش برمی‌گردد! امیرالمومنین علیه السلام فرمود:« قیمت هر فردی به چیزی است که آن را زیبا و نیکو می‌داند!»(نهج‌البلاغه: حکمت۸۱). سرکی به درون خود بکشیم! ببینیم چه آرزوهایی داریم؟ آنگاه متوجه نمره و ارزش خود خواهیم شد! @hakeemaneh
کلّه ای که پر کاه باشد ظلم می کند، نه کلّه آدمیزاد روزی رهگذری از باغ بزرگی عبور می کرد، مترسکی را دید که در میانه باغ ایستاده و کلاهی بر سر نهاده و مانع نشستن پرندگان بر ثمرات باغ است. رهگذر گفت:تو در این بیابان دلتنگ نمی شوی؟ مترسک گفت:نه، چطور؟ روزگار برایت تکراری نیست؟ چه چیزی تو را خوشحال می کند؟ مترسک گفت: کار من ترساندن دیگران است و این کار خوشحالم می کند و از ان لذت می برم رهکذر : راست می گویی من هم گاهی از اینکه دیگران را بترسانم و آزارشان بدهم هیجان زده می شوم و خوشحال. مترسک گفت:نه تو نمی توانی ظلم کنی و یا از آزار دیگران خوشحال بشوی. رهگذر علت را پرسید مترسک گفت:کلّه من پر کاه است و کلّه تو پر مغز آدمی. برترین مخلوق عالم، مغز و ظرف ذهن توست. تو نمی توانی مثل من باشی. مگر اینکه کله ات پر کاه باشد. @Sibtayn
‼️ از عجایبِ دنیا 🔸 مرحوم کراجکی، شاگرد شیخ مفید و شیخ طوسی (رحمهم الله) می‌نویسد: «فمن عجيب الامور و طريفها: أن تخرج فاطمة الزهراء البتول سيّدة نساء العالمين، ابنة خاتم النبيّين، تندب أباها و تستغيث بامّته، و من هداهم إلى شريعته، في منع أبي بكر من ظلمها فلا يساعدها أحد، و لا يتكلّم معها بشر، مع قرب العهد برسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله، و مع ما يدخل القلوب من الرّقة في مثل هذا الفعل إذا ورد من مثلها حتى تحمل الناس أنفسهم على الظلم فضلا عن غيره، ثمّ تخرج عائشة بنت أبي بكر إلى البصرة تحرّض الناس على قتال أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب عليه السّلام، و قتال من معه من خيار الناس، ساعية في سفك دمه و دماء أولاده، و أهله و شيعته، فتجيبها عشرة آلاف من الناس، و يقاتلون أمامها، إلى أن هلك أكثرهم بين يديها، إنّ هذا لمن الأمر العجيب!» ✍🏻 حاصل کلام اینکه: فاطمه سلام الله علیها، هرچقدر تلاش کرد و از مردم تقاضا کرد که علی علیه السّلام را یاری کنید و ظلم ابوبکر را برنتابید، کسی او را یاری نکرد، امّا عایشه وقتی گفت به جنگ علی علیه السّلام بروید، ده هزار نفر دعوت او را لبّیک گفتند، و این از عجایب است!!!! 📘 التعجّب من أغلاط العامة في مسألة الإمامة، نشر دارالغدیر، ص١۲۸ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اعترافات جنجالی یکی از علمای منصف اهل تسنن /محمد اسحاق مدنی 🎥 خلاصه ای از اظهارات ایشان: «... در کتب ما نوشته شده که عمَر مانع نوشتن وصیت رسول خدا (صلی الله علیه واله) شد ؛ عمَر خانه حضرت زهرا (علیهاالسلام) را آتش زد و درِ خانه را شکست و ایشان را کتک زد و بازوی حضرت زهرا (علیهاالسلام) را شکست و فرزند ایشان را کشت و حضرت زهرا سلام الله علیها از ستم آنان میگریست تا شهید شد...حالا چرا شیعیان به ابوبکر و عمر بد نگویند؟؟این بحث ها را زیاد مطرح نکنید! ما گیر کرده‌ایم و نمی‌توانیم انکار کنیم! راویان تمام این مطالب را در کتب خودِ ما نقل کرده‌اند! ...» @Sibtayn
🔸از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: 🔥خرید و فروش شطرنج حرام است 🔥و خوردن پول آن حرام است. 🔥برگزیدن آن کفر و بازی با آن شرک است. 🔥سلام کردن به کسی که با آن بازی می‌کند معصیت و گناه کبیره است. 🔥کسی که دستش را در آن وارد می‌کند مثل کسی است که دستش را به گوشت خوک بیالاید و نماز ندارد تا وقتی که دستش را بشوید، همان طور که با دست زدن به گوشت خوک دستش را می‌شوید. 🔥کسی که به آن نظر می‌کند مانند کسی است که به شرمگاه مادرش نظر می‌افکند. 🔥کسی که با آن بازی می‌کند و کسی که به آن در حال بازی کردن نگاه می‌کند و سلام کننده به کسی که مشغول به بازی است، همه در گناه مساوی و برابرند. 🔥کسی که بر سر بازی آن بنشیند ، مقعدش را از آتش پر کرده است. 🔥خوشی او در این حال ، حسرت در روز قیامت برای اوست. 🔥بر حذر باش از هم نشینی با کسی که مشغول و فریفته به بازی با آن است. 🔥این مجلس از مجالسی است که اهلش به غضب خدا دچار شده اند و هر لحظه توقع عذاب دارند پس تو را هم عذاب به همراه ایشان در بر خواهد گرفت. 📚السرائر ۴۷۰ 📚بحار الأنوار ج ۷۶، ص ۲۳۴ . أللهمّ عجّل لوليّك الفرج