eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️آیا عزاداری برای حضرت فاطمه سلام الله علیها و اعتقاد به شهادت ایشان توسط خلفای اهل تسنن؛ ساخته آخوندهاست و سابقه ای نداشته!! ┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 💢 ما اثبات خواهیم کرد که عقیده شیعیان امروزی نسبت به عقیده شیعیان 1000 سال پیش و قبل‌تر هیچ تغییر نکرده است. به تصریح بزرگانِ شیعه و مخالفین، شیعیان در قرون اولیه از قرن 1 تا قرن پنجم و بعد از آن برای مصائب حضرت فاطمه سلام الله علیها مجالس عزا بر پا می کرده اند؛ به عنوان نمونه : قاضی عبد الجبار معتزلی از کبار علمای سنی معتزلی بیش از هزار سال پیش در کتاب📔«تثبیت دلائل النبوة» , عقیدهٔ شیعیان به مضروب شدن حضرت فاطمة سلام الله علیها را ذکر می‌کند و تصریح می‌کند←اعتقاد شیعیان این بوده که حضرت فاطمه توسط شیخین به شهادت رسیده‌اند و علما از جمله و دیگر بزرگان امامیه برای ایشان مجالس عزا برپا میکردند؛ 🔹و یقیمون المنشدین و المناحات فی ذلک : و در این زمینه مجالس مداحی و نوحه برپا می کنند. ↖️ در این سند همچنین نام اماکنی آمده که ثابت میکند مسلمانان این کشورها ایامی داشته اند که در آن ایام برای حضرت صدیقه سلام الله علیها مجالس عزا میگرفتند↓↓↓ 👈مصر:کشوری در آفریقا ؛ 👈رمله:شهری در فلسطین ؛ 👈صور: شهری در جنوب لبنان ؛ 👈عکاء: شهری در فلسطین ؛ 👈عسقلان: شهری در فلسطین ؛ 👈دمشق: پایتخت سوریه ؛ 👈بغداد: پایتخت عراق ؛ 👈جبل البسماق: کردستان سوریه «و فی هذا الزمان منهم مثل أبی جبلة إبراهیم بن غسان، و مثل جابر المتوفی، و أبی الفوارس الحسن بن محمد المیمدیّ و أبی الحسین أحمد بن محمد بن الکمیت، و أبی محمد الطبری، و أبی الحسن الحلبی، و أبی یتیم الرلباى، و أبی القاسم النجاری، و أبی الوفا الدیلمی، و ابن أبی الدیس، و خزیمة، و أبی خزیمة، و أبی عبد الله محمد بن النعمان، فهؤلاء بمصر و بالرملة و بصور، و بعکا و بعسقلان و بدمشق و ببغداد و بجبل البسماق. و کل هؤلاء بهذه النواحی یدّعون التشیع و محبة رسول الله صلّى الله علیه و سلم و أهل بیته، فیبکون على فاطمة و على ابنها المحسن الذی زعموا أن عمر قتله...» 📔( تثبیت دلائل النبوة، ج ٢ ص ۵٩۴، ط _ دار العربیة) ✅ این یعنی عزاداری فاطمیه در آن زمان توسط شیعیان مصر و فلسطین و لبنان و سوریه و عراق برگزار می‌شده و اختصاص به ایران ندارد ؛ بلکه اعتقاد به شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و مضروب شدن ایشان و شهادت حضرت محسن و برپایی مجالس عزا در این زمینه در بین شیعیان قدمتی طولانی داشته و از امور جدیدی نیست که برخی صفحات و شبکه های وهابیت و ضداسلام می‌گویند ایام فاطمیه ساخت آخوندهای ایران است! بلکه این مسئله اصالت عقیده شیعه را ثابت می‌کند که عقاید شیعیان امروزی با شیعیان 1000 سال پیش و قبل از آن همانست و تغییری نکرده است.
41.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیان مظلومیت امیرالمومنین علیه السلام توسط خود حضرت حجت الاسلام ابوالقاسمی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در بیان مستشرقین 🔸هجوم به خانه وحی و به شهادت رساندن دختر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله آنقدر غیر قابل انکار است که مستشرقین هم معترف به این واقعه تلخ تاریخی هستند. @Sibtayn
دستاوردهای موسسه جهانی سبطین علیهماالسلام هویة التشیع مؤلف: شیخ دکتر احمد الوائلي تحقیق و تصحيح مؤسسه جهانی سبطین علیهماالسلام http://www.sibtayn.com/ar/index.php?option=com_content&view=category§ionid=15&id=53&Itemid=650
چرا باید از شطرنج اجتناب کنیم ؟ 🔹 فضل می‌گوید: از حضرت رضا علیه السّلام شنیدم که می‌فرمود: هنگامی که سر مقدس امام حسین علیه السّلام به شام رفت، یزید ملعون دستور داد آن سر را در میان مجلس نهادند و بساط میگساری را برقرار کردند. سپس یزید و اصحابش بر سر آن بساط نشستند و شروع به میگساری نمودند. وقتی از شرب خمر فراغت حاصل می‌کردند، سر مبارک امام حسین علیه السّلام را در میان یک طشت و در زیر تخت یزید می‌نهادند. سپس بساط شطرنج را می‌چیدند و یزید می‌نشست و شطرنج بازی می‌کرد، نام حسین و پدر و جد او علیهم السّلام را به میان می‌آورد و نام آنان را مسخره می‌کرد. وقتی با رفیق خود قمار می‌کرد، سه مرتبه فقاع [یعنی آبجو] می‌آشامید و اضافه آن را جنب طشت روی زمین می‌ریخت. پس کسی که خود را از شیعیان ما بداند، باید از آشامیدن فقاع و شطرنج بازی بر حذر باشد. کسی که نظرش به فقاع و شطرنج بیفتد، باید امام حسین علیه السّلام را یاد کند یزید و آل زیاد را لعنت نماید. خدای مهربان برای این عمل گناهان او را می‌آمرزد، ولو این که به شماره ستارگان باشد. ابْنُ عُبْدُوسٍ عَنِ ابْنِ قُتَیْبَةَ عَنِ الْفَضْلِ قَالَ سَمِعْتُ الرِّضَا علیه السلام یَقُولُ: لَمَّا حُمِلَ رَأْسُ الْحُسَیْنِ إِلَی الشَّامِ أَمَرَ یَزِیدُ لَعَنَهُ اللَّهُ فَوُضِعَ وَ نَصَبَ عَلَیْهِ مَائِدَةً فَأَقْبَلَ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ یَأْکُلُونَ وَ یَشْرَبُونَ الْفُقَّاعَ فَلَمَّا فَرَغُوا أَمَرَ بِالرَّأْسِ فَوُضِعَ فِی طَسْتٍ تَحْتَ سَرِیرِهِ وَ بُسِطَ عَلَیْهِ رُقْعَةُ الشِّطْرَنْجِ وَ جَلَسَ یَزِیدُ لَعَنَهُ اللَّهُ یَلْعَبُ بِالشِّطْرَنْجِ وَ یَذْکُرُ الْحُسَیْنَ وَ أَبَاهُ وَ جَدَّهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ وَ یَسْتَهْزِئُ بِذِکْرِهِمْ فَمَتَی قَمَرَ صَاحِبَهُ تَنَاوَلَ الْفُقَّاعَ فَشَرِبَهُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ ثُمَّ صَبَّ فَضْلَتَهُ مِمَّا یَلِی الطَّسْتَ مِنَ الْأَرْضِ فَمَنْ کَانَ مِنْ شِیعَتِنَا فَلْیَتَوَرَّعْ عَنْ شُرْبِ الْفُقَّاعِ وَ اللَّعِبِ بِالشِّطْرَنْجِ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَی الْفُقَّاعِ أَوْ إِلَی الشِّطْرَنْجِ فَلْیَذْکُرِ الْحُسَیْنَ علیه السلام وَ لْیَلْعَنْ یَزِیدَ وَ آلَ زِیَادٍ یَمْحُو اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِذَلِکَ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَتْ کَعَدَدِ النُّجُومِ. 📖عیون أخبار الرضا علیه السلام،ج ۲،ص ۲۲ 📖بحارالانوار، ج۴۵،ص۱۷۶،ح۲۳ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓29 جمادی الاول وفات محمد بن عثمان سمری، دومین نایب خاص امام عصر(علیه السلام) در بیست و نهم جمادی‌الاول سال 305 هـ .ق. ابوجعفر محمد بن عثمان بن سعید وفات یافت. 📙الغیبه شیخ طوسی ص364 وی دومین نایب خاص حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در دوران غیبت صغری می‌باشند كه مردم به وسیله او سؤالات و مسایل دینی خویش را از امام زمانشان می‌پرسیدند. محمد بن عثمان همچون پدر گرامی شان از بزرگان شیعه به شمار می‌رفتند و از نظر تقوا و عدالت و بزرگواری، مورد قبول و احترام شیعیان و از یاران مورد اعتماد امام حسن عسكری (علیه السلام) بودند. چنانكه آن حضرت در پاسخ سؤال احمد بن اسحاق كه به چه كسی مراجعه كند، فرمود: «سَمری و پسرش، هر دو، ‌امین و مورد اعتماد من هستند؛ آن چه به تو برسانند،‌از جانب من می‌رسانند، و آن چه به تو بگویند از طرف من می‌گویند؛ سخنان آنان را بشنو و از آنان پیروی كن؛ زیرا این دو تن مورد اعتماد و امین هستند». پس از درگذشت عثمان از جانب امام زمان (علیه السلام) توقیعی مبنی بر تسلیت وفات او و اعلام نیابت فرزندش« محمد» صادر شد. 📙الغیبه شیخ طوسی ص 219 ابوجعفر محمد بن عثمان تألیفاتی در فقه داشته است كه پس از وفاتش،‌به دست حسین بن روح‌، سومین نایب امام زمان (علیه السلام) رسیده است. محمد بن عثمان در حدود چهل سال عهده دار وكالت امام زمان (علیه السلام) بود و در طول این مدت وكلای محلی و منطقه‌ای را سازماندهی و بر فعالیتشان نظارت می‌كرد و به اداره امور شیعیان اشتغال داشت. توقیع‌های متعددی از ناحیه‌ حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) صادر شد، و توسط ایشان به شیعیان رسید. محمد بن عثمان پیش از وفاتش،‌از تاریخ فوت خود خبر داد و دقیقاً در همان زمان كه گفته بود، رحلت فرمود. 📙الغیبه شیخ طوسی ص 222 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬زمینه ، آه گرفت به ما 🎙حاج حسن عطایی 🔺شهادت حضرت زهرا علیها السلام 📌محفل عزاداران حضرت زهرا علیها السلام شاهرود ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
30.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آتش نیاوردند که درب را بسوزانند حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهه وفات حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در تقویم تماس آقای علی شریفی با شبکه کلمه و بی آبرو شدن عقیل بی عقل و نهایتاً همان روش همیشگی، الفرار
صلوات، جامع‌ترین ذکر 🔻امام رضا علیه السلام: 🔸الصَّلاةُ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ تَعدِلُ عِندَ اللّهِ عز و جل التَّسبيحَ وَ التَّهليلَ وَ التَّكبيرَ. 🔹صلوات در پیشگاه خدا معادل ذکرهای سبحان الله و لا اله الا الله و الله اکبر است. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج ۱، ص ۲۹۴ @Sibtayn
⚠️ بیعت به زور آتش ! «هشام بن عمّار» از علمای برجسته قرن ۲ و ۳ هـ . ق و از مشایخ حدیثی محدثان مهمی همچون ابو زرعه، بخاری، نسائی و ابن ماجه و ... چنین نقل میکند: «علی و زبیر در خانه فاطمه تحصّن کردند ؛ سپس عمر آمد و گفت: برای خارج شوید؛ به خدا قسم یا باید خارج شوید، یا خانه را بر سر شما به آتش می‌کشم» 🔶وَ دَخَلَ عَلیٌّ وَ الزُّبَـیرُ بَـیتَ فاطِمَةَ بِنتِ رَسولِ اللهِ _صَلَّی اللهُ عَـلَیه [وَ آلِه] وَ سَلَّمَ_ فَجاءَ عُـمَرُ، فقال: اخرُجوا للبَـیعَةِ ، وَاللهِ لَـتَخرُجُنَّ أو لأُحَـرِّقَـنَّه عَـلَیکُم 📜 مشخصات کتاب و نسخه خطی: کتاب حدیث هشام بن عمّار، اثر هشام بن عمار ابو الولید السلمي، عالم مهم اهل سنّت متوفی سال ۲۴۵ هـ ق. نگه داری شده در کتابخانه ظاهریه دمشق، کتابت شده حدود قرن پنجم هجری
امام صادق علیه السلام : ♦️مؤمن برای خداوند، گرامی‌تر از آن است كه چهل روز بگذرد، و خداوند متعال در آن روزها (با بلائی هرچند كوچك) گناهان او را پاك نكند، 💥و همانا خراش، 💥و زمين خوردن، 💥و پاره شدن بند كفش، 💥و حركت بی‌اختیار چشم، 💥و اندوه و غم بی‌دليل، و مانند آن، برای اين است كه، گناهان دوستداران و شيعه ما را پاك کند. امّا تب،پدرم از پدرانش عليهم السّلام روايت كرده كه رسول خدا فرمودند:يك شب تب كردن كفّاره يك سال است. 📚أمالی الطوسی، ج ۱، ص ۶۳۰ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ) يَقُولُ: الْمُؤْمِنُ أَكْرَمُ عَلَى اللَّهِ أَنْ يَمُرَّ بِهِ أَرْبَعُونَ يَوْماً لَا يُمَحِّصُهُ اللَّهُ (تَعَالَى) فِيهَا مِنْ ذُنُوبِهِ، وَ إِنَّ الْخَدْشَ وَ الْعَثْرَةَ وَ انْقِطَاعَ الشِّسْعِ وَ اخْتِلَاجَ الْعَيْنِ وَ أَشْبَاهَ ذَلِكَ لَيُمَحَّصُ بِهِ وَلِيُّنَا مِنْ ذُنُوبِهِ، وَ أَنْ يَغْتَمَّ لَا يَدْرِي مَا وَجْهُهُ، وَ أَمَّا الْحُمَّى فَإِنَّ أَبِي حَدَّثَنِي، عَنْ آبَائِهِ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، قَالَ: حُمَّى لَيْلَةٍ كَفَّارَةُ سَنَةٍ. @Sibtayn
🔴 سبک زندگی اسلامی یعنی نمونه زندگی امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ❇️ امیرالمومنین علیه السلام _درضمن حدیثی_فرمودند: فَوَاللهِ ما اَغضَبتُها وَ لا اَکرَهتُها عَلی اَمرِِ حَتی قَبَضَهَا اللهُ عَزَّوَجَلَّ اِلَیهِ وَ لا اَغضَبَتنی وَلا عَصَت لی اَمراََ .وَلَقَد کُنتُ اَنظُرُ اِلَیها فَتَنکَشِفُ عَنی الهُمُومُ وَ الاحزانُ. ⬛️... به خدا سوگند هیچگاه فاطمه علیها السلام را به خشم نیاوردم و او را بر کاری _که میل نداشت _وادار نکردم تا روزی که خداوند اورا برد و او نیز هیچگاه مرا به خشم نیاورد و از فرمان من سرپیچی نکرد و هرگاه که به او می نگریستم نگرانیها و غمها از من زدوده می شد. 📚مصدر:کشف الغمه ج:۱،ص ۳۶۳
عيادت ابوبكر و عمر از فاطمه سلام الله علیها مورخ معروف اهل سنت ابن قتيبه دينورى- متوفاى 276 ه-. ق- مى نويسد 🔥عمر به ابوبكر گفت: بيا (براى عيادت) به حضور فاطمه (سلام الله علیها) رويم، بدرستى كه ما او را به خشم آورديم آنگاه هر دو به سوى خانه فاطمه (سلام الله علیها) رفتند و از فاطمه اجازه حضور خواستند، فاطمه (سلام الله علیها) اجازه نداد، آنان نزد على (علیه السلام) رفتند و او با فاطمه (سلام الله علیها) صحبت كرد و سپس آنان را به خانه حضور فاطمه (سلام الله علیها) برد هنگامى كه نشستند زهرا (سلام الله علیها) صورت خود را از آنان برگردانيد و رو به ديوار كرد آنان سلام كردند اما فاطمه سلامشان را پاسخ نگفت 🔥ابوبكر شروع به سخن كرد و گفت: «اى عزيز رسول خدا (صلی الله علیه اله) بخدا سوگند! خويشان پيامبر (صلی الله علیه اله) نزد من عزيزتر و گرامى تر از خويشان خودم مى باشد و تو در نزد من گرامى تر از دخترم عايشه هستى. اى كاش! روزى كه پدرت از دنيا رفت بجاى او من مى مردم و بعد از او زنده نمى ماندم مى بينى كه ترا مى شناسم و به فضل و شرفت آگاهم اما تو را از حقت و ارثت محروم ميكنم آگاه باش من از پدرت رسول خدا (صلى الله عليه و آله) شنيدم كه فرمود: «من ارثى نمى نهم آنچه از من بجاى ماند صدقه است». 🌹فاطمه (سلام الله علیها) پاسخ داد: آيا اگر از رسول خدا (صلى الله عليه و آله) برايتان حديثى بگويم به آن عمل مى كنيد؟ 🔥 گفتند: آرى. 🌹فاطمه (سلام الله علیها) فرمود: شما را به خدا سوگند آيا نشنيديد كه رسول خدا (صلی الله علیه و اله) فرمود: رضايت و خشنودى فاطمه رضايت من، و خشم او خشم من است، هر كس دخترم فاطمه را دوست بدارد مرا دوست داشته، و هر كس او را خشنود سازد مرا خشنود كرده است و هر كس او را به خشم آرد مرا به خشم آورده است؟ 🌹فاطمه (سلام الله علیها) فرمود: «خدا و فرشتگان را به شهادت مى گيرم كه شما مرا به خشم آورديد، من هرگز از شما راضى نخواهم شد و اگر پيامبر (صلی الله علیه و اله) را ملاقات كنم از شما شكايت مى كنم». 🔥ابوبكر گفت: پناه بر خدا از خشمش و خشم تو اى فاطمه سپس به گريه درآمد. بگونه اى كه بيم آن مى رفت تا جان از تنش بدر شود و مى گفت بخدا سوگند برايت در هر نمازى كه مى خوانم دعا مى كنم سپس در حالى كه گريه مى كرد از خانه خارج شد. 📙[الامامه و السياسه ج 1 ص 20.] 🔸ابن ابى الحديد، در شرح نهج البلاغه مى نويسد: كسانى كه اين جمله را از ابوبكر نقل كرده اند، مى گويند ابوبكر با گفتن اين سخنان قصد داشته است، نيت قلبى مردم را در بيعتى كه با او كرده اند، بداند كه چه كسى دوست و موافق و چه كسى دشمن و مخالف اوست. 📚 ر. ك: شرح ابن ابى الحديد، جلد اول، ص 169 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا حضرت فاطمه (سلام الله علیه) جواب سلام ابوبکر و عمر را ندادند؟ پاسخ استاد رجبی دوانی عيادت ابوبكر و عمر از فاطمه سلام الله علیها @Sibtayn
آيا شامل زنان پيامبر هم مي شود؟ زنان پيامبر هيچيك ادعا نكرده اند كه آيه تطهير شامل ما نيز مي شود بلكه خلاف آن را نقل كرده اند مانند ام سلمه كه مي گويد پس از نزول آيه تطهير و تكريم حضرت رسول گرامي علي و فاطمه و حسن وحسين عليهم السلام را ، من جلو رفته و از حضرت پرسيدم آيا من هم عضو اهل بيت هستم ؟ حضرت پاسخ داد تو آدم خوبي هستي و عضو اهل بيت نيستي بلكه از همسران پيامبر هستي : صحيح ترمذي: عن أمّ سلمة، أنّ النبي صلي الله عليه وسلم جلل علي الحسن والحسين وعلي وفاطمة كساء ثمّ قال : «اللهم هؤلاء أهل بيتي وحامّتي أذهب عنهم الرجس وطهّرهم تطهيراً». فقالت أم سلمة : وأنا معهم يارسول الله ؟ قال: إنّك علي خير. هذا حديث حسن صحيح . وهو أحسن شئ روي في هذا الباب. سنن الترمذي: ج 5 ص 361. رواه الحاكم قائلا: هذا حديث صحيح علي شرط البخاري ولم يخرجاه. المستدرك: 2/ 416، 3/ 146. وقال بعد نقل رواية اخري بعد ذلك: هذا حديث صحيح علي شرط مسلم ولم يخرجاه. المستدرك: 2/ 416. وروي أيضاً عن عن عمر بن أبي سلمة قال: (لما نزلت هذه الآية علي النبي (صلي الله عليه وآله): (إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا) في بيت أم سلمة، فدعا فاطمة وحسناً وحسيناً، فجللهم بكساء وعلي خلف ظهره، فجلله بكساء، ثم قال: اللهم، هؤلاء أهل بيتي، فاذهب عنهم الرجس وطهرهم تطهيراً، قالت أم سلمة: وأنا معهم يا رسول الله؟ قال: أنت علي مكانك وأنت إلي خير). سنن الترمذي 5: 328. قال عنه الألباني: صحيح. صحيح سنن الترمذي، الألباني 3: 306 ح 3205. در روايتي كه سيوطي و طبراني و احمد بن حنبل نقل كرده اند آمده كه ام سلمه مي گويد من جلو رفته و طرف كساء را گرفته تا داخل شوم حضرت رسول گرامي (ص) كساء را از دست من گرفت و كشيد و به من اجازه ورود به درون عباء را نداد: عن أمّ سلمة أنّها قالت: «فرفعت الكساء لأدخل معهم فجذبه من يدي وقال: إنّك علي خير . مسند أحمد ج 6 ص 323، المعجم الكبير للطبراني ج 3 ص 53،الدر المنثور ج 5 ص 198. پس بنا بر اين اگر كسي بخواهد بگويد كه زنان پيامبر نيز داخل اهل بيت هستند و آيه تطهير آنان را نيز شامل مي شود بايد عبا را از دست پيامبر گرفته و به زور زنان حضرت را داخل آن نمايد. @Sibtayn