eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
35 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ارث بردن انبیاء مطابق آیه 6 سوره مریم (رد ادعای باطل اهل تسنن مبنی بر عدم ارث به جا گذاشتن انبیاء) بر اساس تفاسیر معتبر اهل تسنن وإِنِّی خِفْتُ الْمَوَالِیَ مِن وَرَائِی وَکَانَتِ امْرَأَتِی عَاقِرًا فَهَبْ لِی مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا (5) یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا (6)(سوره مریم،آیات 5 و 6) {حضرت زکریا گفت} و من پس از خویشتن از بستگانم بیمناکم و زنم نازاست پس از جانب خود ولى [و جانشینى] به من ببخش (5) که از من ارث برد و از خاندان یعقوب [نیز] ارث برد و او را اى پروردگار من پسندیده گردان (6) 📃نگاهی به نظرات برخی مفسران اهل تسنن: سفیان ثوری در مورد آیه گفته است که منظور حضرت زکریا این است که از من ارث مالی ببرد و از آل یعقوب نبوت را به ارث ببرد. 📒تفسیر سفیان الثوری،ص181 ط دار الکتب العلمیة محقق کتاب می نویسد: و این قول ابن عباس و ابی صالح و حسن بصری و سدی و زید بن اسلم و مجاهد و شعبی و ضحاک است همانطور که در تفسیر طبری ذکر شده است. 📒تفسیر سفیان الثوری،ص181 ط دار الکتب العلمیة و عکرمه گفته است : منظور این است که حضرت زکریا گفته است اموالم را ارث ببرد و از آل یعقوب نبوت را ارث ببرد و ضحاک نیز چنین گفته است. 📒تفسیر السمرقندی،ج2،ص318 ط دار الکتب العلمیة یکی از وجوه در معنای آیه این است که منظور این است که حضرت زکریا گفته است مالم را ارث ببرد و از آل یعقوب نبوت را ارث ببرد و ابوصالح اینطور گفته است. 📒تفسیر الماوردی،ج3،ص355 ط دار الکتب العلمیة و در مورد منظور ارث در آیه مفسرین و علماء اختلاف کرده اند و حسن بصری گفته است یعنی مال من را به ارث ببرد و از آل یعقوب نبوت و جانشینی را ارث ببرد. 📒تفسیر البغوی،ج5،ص218 ط دار طیبة در مورد منظور از ارث در آیه چهار قول وجود دارد و یکی از آن ها این است که حضرت زکریا گفته است مالم را به ارث ببرد و از آل یعقوب نبوت را به ارث ببرد.عکرمه از ابن عباس این را روایت کرده است و ابوصالح هم چنین گفته است. 📒زاد المسیر فی علم التفسیر،ص 877 ط المکتب الاسلامی و در مورد منظور ارث در آیه اختلاف شده است و ابن عباس و حسن بصری و ضحاک گفته اند که منظور در هر دو جا وراثت مال است. 📒اللباب فی علوم الکتاب،ج13،ص13 ط دار طیبة و در مورد معنای وراثت اختلاف شده است و از ابن عباس و حسن بصری و ضحاک گفته شده است که منظور وراثت مال است. 📒تفسیر النیسابوری،ج4،ص470 ط دار الکتب العلمیة و داود بن ابی هند از حسن بصری نقل کرده است که حسن بصری گفته است آیه یعنی این که مالم را به ارث ببرد و نبوت را از آل یعقوب ببرد. 📒معانی القرآن للنحاس،ج4،ص311 ط جامعة ام القری ابن عباس در مورد آیه گفته است یعنی این که مالم را به ارث ببرد و از آل یعقوب نبوت را به ارث ببرد. 📒عمدة القاری،ج16،ص20 ط دار الفکر ابن عباس و مجاهد و قتادة و ابوصالح گفته اند که حضرت زکریا ترسید که دیگران مالش را به ارث ببرند ..... 📒تفسیر ابن عطیة،ج4،ص4 ط دار الکتب العلمیة اکثر مفسرین بر این اعتقاد هستند که منظور وراثت مال است ..... 📒تفسیر ابن عطیة،ج4،ص5 ط دار الکتب العلمیة
14.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اوست که زبان ناقوس را هم می داند استاد مهدی امين فروغی
حجت الاسلام سید حسن احمدی اصفهانیAhmadi Esfahani - Shabe Jom'e - T.mp3
زمان: حجم: 675.6K
🌺 استجابت دعا در ثلث سوم شب جمعه ⏱ ساعت یک بامداد جمعه تا اذان صبح 🍃 دعا برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در رأس همه حوائج 🎤 حجت الاسلام احمدی اصفهانی
📣 اولین اذان ضبط شده در تاریخ ایران اولین اذان ضبط شده در تاریخ ایران، اذان جناب دماوندی (1246 - 1352) مؤذن مظفرالدین شاه بود که در سال 1291 شمسی در آواز بیات ترک روی صفحه گرامافون ضبط شد . ایشان دراین اذان ترجمه ی به فارسی را هم که عادت موذنان بود انجام داده است. جناب دماوندی که نام اصلی اش محمد فلاحی بود احتمالا از دوره ناصرالدین شاه با لقب جناب نامیده شد. او که علاوه بر خوانندگی ردیف مجلسی و منبری خوانی و معاشرت با خاندان فراهانی، مؤذن مظفرالدین شاه بود بخت این را یافت که صدایش در تهران و تفلیس و پاریس و لندن ضبط شود برای همین صفحاتی قدیمی از او بر جای مانده است. جناب دماوندی که در آواز بیشتر از سبک خراسانی تاثیر گرفته بود در سال 1352 در سن 106 سالگی درگذشت و در احمد آباد دماوند دفن شد. روحش شاد. #جالب_و_خواندنی
🔸علت دفن شبانه‌ی حضرت فاطمه سلام الله علیها علی بن ابی حمزه از پدرش روایت کند که گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که به چه علتی حضرت فاطمه علیها السلام در شب دفن شد و نه در روز؟ فرمود: زیرا ایشان وصیت کرد که آن دو مردِ اَعرابی بر وی نماز نخوانند. بیان علامه مجلسی رحمه الله : منظور از «اعرابی» «کافر» است، زیرا که خدای متعال در قرآن فرموده: الْأَعْرابُ أَشَدُّ كُفْراً وَ نِفاقاً. متن روایت: عَنِ ابْنِ الْبَطَائِنِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام لِأَيِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ علیها السلام بِاللَّيْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لَا يُصَلِّيَ عَلَيْهَا الرَّجُلَانِ الْأَعْرَابِيَّانِ‏. 📚منابع: بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏43، ص206 عوالم العلوم، ج‏11، قسم2، ص1120 علل الشرائع، ج‏1، ص185
18.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احوالات حضرت زهرا(سلام الله علیها) هنگام ایراد خطبه فدکیه حجت الاسلام بندانی نیشابوری #حضرت_زهرا
دعا به هنگام مطالعه