eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
💎شیخ صدوق رحمه الله در کتاب معانی الأخبار می نویسد: عن المفضل بن عمر قال: سألت أباعبدالله عليه‌السلام عن الصراط. فقال : هو الطريق إلى معرفة الله عزوجل ، وها صراطان : 1️⃣صراط في الدنيا، 2️⃣وصراط في الآخرة. وأما الصراط الذي في الدنيا فهو الامام المفترض الطاعة ، من عرفه في الدنيا واقتدى بهداه مر على الصراط الذي هو جسر جهنم في الآخرة ، ومن لم يعرفه في الدنيا زلت قدمه عن الصراط في الآخرة فتردى في نار جهنم. مفضل بن عمر می‌گوید: از حضرت امام صادق (علیه السلام) در مورد صراط سوال کردم پس فرمودند: صراط طریق معرفت الله عز و جل می‌باشد و آن دو صراط می‌باشد: صراطی در دنیا و صراطی در آخرت. اما صراطی که در دنیا است پس همان امام مفترض الطاعة است هر کس معرفت امام را در دنیا پیدا کند و به هدایت او اقتدا کند از صراطی که پل جهنم در آخرت می‌باشد نیز عبور می‌کند و کسی که در دنیا معرفت امام پیدا نکند قدمش بر صراط آخرت می‌لغزد و در نار جهنم سقوط می‌کند. 📖معانی الاخبار، ج ۱، ص۳۲ @Sibtayn
🔘دو نعمتی که همواره مورد ناسپاسی قرار میگیرد..... 🔹 إسْمَاعِيلَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: نِعْمَتَانِ مَكْفُورَتَانِ اَلْأَمْنُ وَ اَلْعَافِيَةُ. ◽️ اسماعيل بن مسلم از امام صادق عليه السلام و او از پدرانش نقل مى‌ كند كه على عليه السلام از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله نقل مى‌ كند كه فرمود: دو نعمت است كه همواره ناسپاسى مى‌ شوند: امنيت و تندرستى. 📘الخصال ج ۱، ص ۳۴. @Sibtayn
نقدعلی نماینده خمینی شهر در واکنش به اظهارات اخیر مولوی عبدالحمید درباره ضرورت برگزاری رفراندوم امروز در مجلس گفت: این روزها از بعضی تریبون‌ها بحث رفراندوم مطرح می‌شود. نظام اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که نوع حاکمیت خودش را به رفراندوم گذاشته است. کسانی که به برکت این نظام آبرو پیدا کرده‌اند این بحث‌های تفرقه انگیز را مطرح نکنند. می گویند آزادی نیست، اگر آزادی نبود هر جمعه پشت تریبون نمی‌رفتی و هر چه می‌خواستی علیه نظام نمی‌گفتی. ۱۳ آبان رفراندوم دیگری بر حقانیت نظام بود. وی در بخشی به صحبتهایش رنگ مذهبی داد و گفت: افرادی که هر جمعه از تریبون‌ها صحبت از آزادی زنان می‌کنند بهتر است از دختر رسول‌الله که حقوق وی را زیر پا گذاشتند دفاع کنند. بعد از این صحبت‌ها  برخی از نمایندگان اهل سنت از جمله نمایندگان تربت جام و خاش از صندلی‌های خود برخاسته و با در دست گرفتن آیین‌نامه مجلس خواستار تذکر  شدند و برای دقایقی جلسه علنی مجلس متشنج شد.
دستور العملی از امام سجاد علیه السلام برای در امان ماندن از ظالمین روايت شده كه چون على بن الحسين عليهما السّلام را نزد يزيد بردند، يزيد تصميم گرفت گردن آن حضرت را بزند، از اين رو امام را در مقابل خود نگاه داشته، با او سخن مى‌گفت تا او را به حرف آورد و كلمه‌اى از آن حضرت بشنود كه بدان بهانه او را بكشد، اما زين العابدين عليه السلام به تمام سخنان يزيد پاسخ مى‌داد در حالى كه تسبيح كوچكى را كه در دست داشت با انگشتان مى‌گردانيد. يزيد گفت: من دارم با تو سخن مى‌گويم و تو در پاسخ من با بى‌اعتنايى تسبيح مى‌گردانى؟! اين چگونه رواست؟! حضرت فرمود: پدرم از جدّم نقل كرد كه چون از نماز صبح و تعقيبات آن فارغ مى‌شد، با كسى سخن نمى‌گفت تا اينكه تسبيح را در برابر خود مى‌گرفت و مى‌گفت: اَللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُمَجِّدُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي «خدايا، صبح كردم در حالى كه به اندازه گردش دانه‌هاى تسبيح خود تو را تسبيح و تمجيد مى‌كنم، و به گفتن حمد و ذكر توحيد تو مى‌پردازم». آن‌گاه دانه‌هاى تسبيح را گردش مى‌داد و با مردم سخن مى‌گفت بدون آنكه ذكر گذشته را تكرار كند، و فرمود: با اين كار به شماره گردش دانه‌هاى تسبيح برايش ذكر خدا حساب مى‌شود و آن سبب حفظ و حراست اوست تا وقتى كه به بستر خواب رود، و چون به بستر مى‌رفت در آن هنگام نيز تسبيح را مى‌گرفت و ذكر گذشته را تكرار مى‌كرد و تسبيح را زير سر خود مى‌نهاد و با اين كار تا صبح ذكر خدا در نامه اعمال او نوشته مى‌شد. من نيز تسبيح را مى‌گردانم تا اقتدا به عمل جدم كرده باشم. يزيد پس از شنيدن‌ پاسخ امام مكرر گفت: با هيچ كدامتان سخن نمى‌گويم مگر اينكه پاسخى مى‌دهد كه به نفع او تمام مى‌شود! بالاخره از كشتن آن حضرت منصرف شد و امر كرد تا بندها را از آن حضرت بردارند. 📚بحار الأنوار ج۹۸ ص۱۳۶ @Sibtayn
امام صادق عليه السلام: تَسبيحُ فاطِمَةَ عليها السلام في كُلِّ يَومٍ في دُبُرِ كُلِّ صَلاةٍ، أحَبُّ إلَيَّ مِن صَلاةِ ألفِ رَكعَةٍ في كُلِّ يَومٍ تسبيحات فاطمه عليها السلام در هر روز و در پى هر نماز، نزد من، محبوب‏تر از هزار ركعت نماز در هر روز است الكافی جلد3 صفحه343 @Sibtayn
فقیر کردن جامعه = دور کردن مردم از دین عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: كَادَ الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً 🔸از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: چه نزدیک است فقر به کفر بیانجامد (فقر انسان را در آستانه كفر قرار مى‌دهد.) الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏2/ص307 @Sibtayn
12.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا اعتقاد به عالم الغیب بودن رسول الله صلی الله علیه و اله طبق آیات قران کفر است ؟ @Sibtayn
آیا می دانید محبوب ترین اهل زمین نزد اسمانیان کیست ؟ از اسماعیل بن [رجاء]از پدرش روایت مى‌کند که گفت‌: همراه‌عبداللَّه بن عمرو بن عاص و [ابى‌] سعید خدرى در مسجد مدینه دور هم نشسته‌ بودیم که حسین بن علی(علیه السلام) از کنار ماگذشت [و سلام کرد و افراد جواب سلامش‌را دادند.] عبداللَّه بن عمرو بن عاص‌سکوت اختیار کرد و بعد از آن‌که همه جواب سلامش را دادند، جواب سلام را داد و سپس‌گفت‌: آیا به شما نگویم که محبوب‌ترین فرد روى زمین نزد اهل آسمان‌ها کیست‌؟ گفتیم‌:چرا! گفت‌: او همین مُقَفّی‌َ [کسى که پشت‌او به سوى شما است‌] مى‌باشد. او بعد ازجنگ صفین تاکنون با من صحبت نکرده‌است و [با من قهر است و ]رضایت او براى‌من از داشتن شتران سرخ مو بهتر است‌. ابوسعید گفت‌: اگر بخواهى باهم پیش اومى‌رویم تا از او عذرخواهى کنى‌. عبداللَّه ‌گفت‌: باشد. سپس باهم قرار گذاشتند که فرداصبح نزد او بروند. فرداى آن روز من نیز همراه آنان رفتم‌.ابتدا ابوسعید داخل شد و من به دنبال وى ‌وارد شدم‌. ابوسعید کنار حسین(علیه السلام) نشست ‌تا از او براى عبداللَّه بن عمرو اجازه ورود بگیرد و گفت‌: اى پسر رسول اللَّه‌، دیروز ازکنار جمع ما رد مى‌شدى که [عبداللَّه‌ ]به ماچنین و چنان گفت‌. من به او گفتم‌: آیانمى‌خواهى نزد او بروى و عذرخواهى کنى‌؟ گفت‌: چرا. حال آمده که عذرخواهى کند. پس اجازه دهید که داخل شود. حسین(علیه السلام) اجازه داد و عبداللَّه بن عمروبن عاص وارد شد و سلام کرد. آن دو جواب ‌سلامش را دادند و ابوسعید کمى ازحسین(علیه السلام) فاصله گرفت تا عبداللَّه بین او وحسین بنشیند. ابوسعید به او گفت‌: اى‌عبداللَّه‌، گفتار دیروزت را بگو. [عبداللَّه‌]گفت‌: بلى من چنین گفته ‌ام و شهادت مى‌دهم ‌که او محبوب ‌ترین فرد روى زمین در پیشگاه‌اهل آسمان است‌. حسین(علیه السلام) پرسید: آیا مى‌دانى که من‌محبوب ‌ترین فرد نزد اهل آسمان هستم و با این حال در صفین با من و پدرم جنگیدى‌؟!به خدا قسم که پدرم بهتر از من بود. [عبداللَّه‌] گفت‌: بلى همین طور است وبه خدا قسم که من نه براى آنها سیاهى لشکرشدم و نه شمشیرى کشیدم و نه تیرى‌ انداختم و نه نیزه ‌اى پرتاب کردم‌. [قضیه ازاین قرار است که در زمان رسول‌ خدا] پدرم ازمن نزد رسول اللَّه‌ صلى الله عليه و اله شکایت کرد و گفت‌:او تمام روزها روزه مى ‌گیرد و تمام شب را به ‌عبادت مى ‌پردازد و من به او امر کرده‌ام که ‌نسبت به خود ملایم‌تر باشد، اما از اطاعت ‌من سرپیچى مى ‌کند. پس از آن رسول‌اللَّه‌ صلی الله علیه و اله به من گفت‌: از پدرت اطاعت کن‌.براى همین هنگامى که مرا به خروج برای جنگ فراخواند، سخن رسول اللَّه صلی الله علیه و اله را به ‌یاد آوردم که فرموده بود. از پدرت اطاعت ‌کن‌، و براى همین همراه وى خارج شدم‌. حسین(علیه السلام) به او فرمود: آیا سخن‌خداوند [عزوجل‌] را نشینده‌اى که‌مى‌فرماید: وَ ان‌ْ جَاهَدَاک‌َ عَلی‌َ ان‌ْ تُشْرِک‌َ بِى‌مَالَیْس‌َ لَک‌َ بِه‌ِ عِلْم‌ٌ فَلاَ تُطِعْهُمَا؟[15] و مگر قول‌رسول اللَّه‌ صلی الله علیه و اله را نشنیده‌اى که مى‌فرماید: «انَّما الطّاعَة‌ُ فى‌ الْمَعْرُوف‌ِ» و مى‌فرماید: «لاَطَاعَة‌َ لِمَخْلُوق‌ٍ فى‌ مَعْصِیَة‌ِ الخَالِق‌ِ»؟ گفت‌: چرا شنیده‌ام اى پسر رسول‌ خدا،ولى گویى که تا به حال آن را نشنیده بودم‌.[!] 📚شرح الأخبار : ج 1 ص 145 ح 84 ؛ المعجم الأوسط : ج 4 ص 181 ح 3917 ، اُسد الغابة : ج 3 ص 347 ، تاريخ دمشق : ج 31 ص 275 كلّها نحوه ، كنز العمّال : ج 11 ص 343 ح 31695 @Sibtayn
🔹سعید بن جبیر گفت: نزد عبدالله بن عباس رفتم و به او گفتم: ای پسر عموی رسول خدا آمده‌ام تا درباره علی و اختلاف مردم درباره او از تو بپرسم، 🔸ابن عباس گفت: ▫️ ای ابن جبیر! آمده ای تا درباره بهترین مخلوق خداوند بعد از رسول خدا از من بپرسی. ▫️آمده ای تا از مردی بپرسی که در یک شب یعنی «لیلة القربة» به سه هزار فضیلت دست یافت؟ ▫️ای ابن جبیر! آمده ای از وصی رسول خدا، وزیر او، جانشین او، صاحب حوض او، علمدار او و صاحب شفاعت او از من بپرسی؟ 🔺قسم به کسی که جان ابن عباس به دست اوست اگر از ابتدای خلقت تا انتهای آن تمام دریاها مرکّب و تمام درختان قلم و تمام مردم نویسنده شوند و در پی نوشتن محاسن و فضیلت‌های علی علیه السلام برآیند نخواهند توانست حتی یک دهم آنچه را که خداوند به او داده است، روی کاغذ آورند. 🔸عن سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ قَالَ: أَتَیْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی جِئْتُکَ أَسْأَلُکَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ اخْتِلَافِ النَّاسِ فِیهِ 🔹فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ ▫️ یا ابْنَ جُبَیْرٍ جِئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ مِنَ الْأُمَّةِ بَعْدَ مُحَمَّدٍ نَبِیِّ اللَّهِ ▫️جئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ رَجُلٍ کَانَتْ لَهُ ثَلَاثَةُ آلَافِ مَنْقَبَةٍ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ وَ هِیَ لَیْلَةُ الْقِرْبَةِ ▫️یا ابْنَ جُبَیْرٍ جِئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ وَصِیِّ رَسُولِ اللَّهِ وَ وَزِیرِهِ وَ خَلِیفَتِهِ وَ صَاحِبِ حَوْضِهِ وَ لِوَائِهِ وَ شَفَاعَتِهِ وَ الَّذِی نَفْسُ ابْنِ عَبَّاسٍ بِیَدِهِ لَوْ کَانَتْ بِحَارُ الدُّنْیَا مِدَاداً وَ الْأَشْجَارُ أَقْلَاماً وَ أَهْلُهَا کُتَّاباً فَکَتَبُوا مَنَاقِبَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ فَضَائِلِهِ مِنْ یَوْمَ خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّنْیَا إِلَی أَنْ یَفْنِیَهَا مَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَاهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی . 📖 أمالی الصدوق،ص۳۳۳ 📖بحارالانوار، ج۴۰،ص۸،ح۱۷ 📖ينابيع المودة لذو القربى : القندوزي، سليمان بن ابراهيم ج : 1 ص : 365 @Sibtayn