eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عمرو بن يزيد گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: من روزى از شما شنيدم كه فرموديد: شيعيان ما همه در بهشتند، هر گناهى كه داشته باشند؟! 🔹فرمود: به تو راست گفتم. به خدا سوگند! همه آن‌ها در بهشتند. 🔸گفتم: قربانت گردم! اگر گناهان آن‌ها بسيار و كبيره باشد چه‌؟ 🔹فرمود: در روز قيامت همۀ شما به شفاعت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله يا وصيّش در بهشت خواهيد بود، ولى من از برزخ براى شما بيم دارم. 🔸گفتم: برزخ چيست‌؟ 🔹فرمود: در قبر، از هنگام مرگ تا روز قيامت. 🔸عنْ عَمْرِو بْنِ يَزِيدَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام : إِنِّي سَمِعْتُكَ وَ أَنْتَ تَقُولُ كُلُّ شِيعَتِنَا فِي الْجَنَّةِ عَلَى مَا كَانَ فِيهِمْ 🔹قالَ صَدَقْتُكَ كُلُّهُمْ وَ اللَّهِ فِي الْجَنَّةِ 🔸قالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الذُّنُوبَ كَثِيرَةٌ كِبَارٌ 🔹فقَالَ أَمَّا فِي الْقِيَامَةِ فَكُلُّكُمْ فِي الْجَنَّةِ بِشَفَاعَةِ النَّبِيِّ الْمُطَاعِ أَوْ وَصِيِّ النَّبِيِّ وَ لَكِنِّي وَ اللَّهِ أَتَخَوَّفُ عَلَيْكُمْ فِي الْبَرْزَخِ 🔸قلْتُ وَ مَا الْبَرْزَخُ 🔹قالَ الْقَبْرُ مُنْذُ حِينِ مَوْتِهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. 📚الكافي- ط الاسلامية : الشيخ الكليني ج: 3 ص : 242 @Sibtayn
از حضرت علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: «یک درهم مالی که در راه امام معصوم علیه‌السلام خرج شود، برتر است از دو میلیون درهم که در دیگر امور خیریه صرف شود.» «دِرهَمٌ يُوصَلُ بِهِ الإِمَامُ أَفضَلُ مِن أَلفَي أَلفِ دِرهَمٍ فيمَا سِوَاهُ مِن وُجُوهِ البِرِّ.» 📕کافی ج ۱ ،ص ۵۳۸ 📗الفقیه ج ۲،ص ۷۳ @Sibtayn
ابو نعيم اصفهاني از علماي بزرگ اهل سنت است كه از ابن عباس نقل مي كند: وما علمي ، وعلم أصحاب محمد في علم علي ( ع ) إلا كقطرة في سبعة أبحر . علم من و علم تمام صحابه در برابر علم علي همانند قطره اي است در برابر 7 دريا 📚حلية الأولياء لأبو نُعِيم، ج1، ص65 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علم اميرالمومنين علیه السلام در مصادر اهل تسنن حجت الاسلام حسینی قمی @Sibtayn
26.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر مولا به معنی دوست داشتن است پس چرا صحابه به امیرالمومنین علیه السلام تبریک گفتند حجت الاسلام یزدانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ نادی البدری عالم سرشناس اهل تسنن غدیر روز تعیین علی علیه السلام به جانشینی پیامبر صلی الله علیه و اله است @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قبل از آغاز بازی دو تیم فوتبال لیگ عراق (الشرطه و القاسم)، داوران این بازی با در دست گرفتن قرآن و بوسیدن آن بازی را شروع کردند. 🔹همچنین تمامی بازیکنان دو تیم نیز قرآن را در دستان خود داشتند. @Sibtayn
اسلام اموی چگونه اسلامی‌ است؟ رسول جعفریان اسلام عثمانی یا اموی، در مقابل اسلام علوی شکل گرفت، و توانست در یک دوره حساس نود ساله، با کنار زدن علویان و دیگر رقیبان، نه تنها یک امپراتوری عربی در پهنه وسیعی از ربع مسکون وقت ایجاد کند بلکه تلقی و تفسیر خاصی از اسلام را هم در عمق ذهن امت اسلامی استقرار بخشد. دوره اموی، از این جهت که نخستین قرن شکل گیری فرهنگ اسلامی است، بسیار مهم است و دیدگاه‌های امویان سخت در آن نفوذ دارد. البته همان زمان، جناح‌های مخالف دیگری هم به جز علویان بودند که درباره اسلام عثمانی، تأمل داشته و آن را نمی‌پذیرفتند. خوارج، جناحی از قریش از پیروان خاص شیخین، مانند جریان ابن زبیر، و نیز جریانی وابسته به معتزله و مرجئه با رهبری ابوحنیفه که مخالف امویان بودند، اما جریان غالب و اسلام فراگیر متعلق به امویان بود. اساس این دولت، غلبه دادن نگرش عربی و قبیله‌ای بر اسلام بود. آنها تلاش کردند دین را تفسیر عربی کنند و در این کار موفق بودند. بنی امیه در ایجاد توازن میان قبایل عربی و بخشش به رؤسای برای تقسیم میان بدویان که درآمد چندانی هم نداشتند، تلاش می کرد و می کوشید تا با پولی که از بلاد می رسید دهن آنها را بندد. این تجربه معاویه بود که باید به تمام قبایل رسید و آنها را چنان سامان داد که بر اقوام دیگر غلبه کنند. این تحلیل را به گونه ای دیگر از زبان خود معاویه داریم، داستانی که به منازعه داخلی طوایف قریش مربوط می شود. یک تجربه مهم در این دولت، غلبه دادن عنصر فتح و جنگ و خشونت بود که در اسلام اموی سخت غالب شد، خشونتی از نوع حجاج و یا حتی خود عبدالملک و فرزندانش مثل هشام، رنگی بود که اسلام اموی را پوشش می‌داد و وجود کسانی مثل عمربن‌عبدالعزیز که تلاش کرد در این زمینه متفاوت عمل کند، اثری نگذاشت و از آن تنها یک خاطره باقی ماند. در نگرش سیاسی اسلام اموی، هر نوع شورش و مخالفتی برای اصلاح، نوعی فرقه گرایی است و جماعت و طاعت در زمره مفاهیم اصلی هستند. در این نگاه، امام حسین یک تفرقه افکن است که می‌کوشد الفت و محبت میان امت را از بین ببرد. اسلام اموی، در این نود سال، برای اصل دین ارزش قائل نبود و از آن فقط به عنوان یک ابزار استفاده می‌کرد. لذا چندان به آموزش دین در میان مردم بها نمی‌داد، اما تسلط سیاسی را اصل می‌دانست. اسلام اموی، برای فتوحات و توسعه جغرافیایی ارزش زیادی قائل است و یک‌سره کوشش می‌کرد تا بتواند سرزمین‌های بیشتری را در اختیار داشته باشد، اما در تعمیق اسلام در جامعه کاری نمی‌کرد. شواهد تاریخی از دوره امام سجاد ع که در همین عصر می‌زیست داریم که مردم با ساده‌ترین احکام شرعی خود آشنا نبودند، اما دامنه فتوحات تا اندلس کشیده شد، و ده‌ها هزار اسیر و برده و کنیز و در واقع دخترکان زیبا و ماه روی اندلسی و غیره، سوار بر ده‌ها کشتی، به شام و حجاز آورده شدند تا در کار عیش و زندگی روزمره سران عرب خدمت کنند. بردگی که اسلام کوشید آن را کم‌رنگ کند و حضرت رسول ص خودش یک بار هم اسیری را برده نکرد، در عصر اول فتوحات و سپس در دوره اموی به صورت یک اصل درآمد و برای همیشه در فقه منتسب به اسلام، استوار شد.اسلام اموی بود که صدها هزار برده ایرانی را به میان اعراب برد و برای آن قاعده و قانون نوشت. در این اسلام، رفتار عرب فاتح با ایرانی و بربر و رومی، هیچ تفاوتی با مغولان نداشت و مثل هر فاتح دیگری رفتار می‌شد. تلاش بعدی مسلمانان در پیراستن چهره اسلام از آنچه امویان کردند، چه اندازه مؤثر بود، نمی‌دانم. تمایل دولت اموی به مالداری و ثروت گرایی امر پنهانی نبود و معاویه و پدرش پیش از اسلام نیز مهم ترین کارشان همین بود، اما این که این نگاه، توجیه دینی هم می یافت جالب بود. در این باره یک گفتگو میان معاویه و صعصعه بن صوحان رخ داد. صعصعه از اطرافیان امام علی و شیعه بود. معاویه گفت: زمین از آن خداست و من هم خلیفه خدا هستم، هرچه از آن برگیرم از آن من است و آنچه را واگذارم متعلق به مردم است و این تفضل من بر آنهاست. صعصعه گفت: تو و پایین ترین مردم در این امر مساوی هستید، اما چنین است که هر کسی شاهی و قدرت را گیرد، همه چیز را برای خود می خواهد. معاویه از این سخن خشمگین شد. ما در شناخت اسلام اموی و عثمانی، در شناخت رنگی و لعابی که امویان بر اسلام زدند و آثارش در عمق فکر و فقه اسلامی باقی ماند، هنوز کار جدی نکرده‌ایم. @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانید چرا امیرالمومنین علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله دلیل نبوت طلب نکرد حجت الاسلام کاشانی @Sibtayn
عذاب اولین مخالف غدیر از کتب عامه 🔹 سبط بن جوزی از علمای اهل تسنن می‌نویسد: 🔸 ابو اسحاق الثعلبی در تفسیر خود روایت کرده است که حارث بن نعمان فهرى پس از مخالفت آشكار خطاب به رسول خدا صلی الله و علیه وآله گفت: اى محمد! ما را به خدا خواندى پذیرفتم، نبوت خود را مطرح كردى، لااله الا الله و محمد رسول الله گفتیم، ما را به اسلام دعوت كردى اجابت كردیم، گفتى نماز در پنج وقت بخوانید، خواندیم، به زكات و روزه و حج و جهاد سفارش كردى، اطاعت كردیم، حال پسر عموى خود را امیر ما ساختى كه نمى‌دانیم این حكم از طرف خداست یا با اراده شخصى شما پیدا شده است؟ رسول خدا (صلی الله و علیه و آله) پاسخ دادند سوگند به خدا كه جز او پروردگارى نیست، این دستور از طرف اوست. حارث بن نعمان فهرى با غروری که تمام وجودش را فرا گرفته بود تقاضاى عذاب كرد و سر به آسمان بلند كرد و گفت: خدایا اگر آنچه را كه محمد (صلی الله علیه و آله) در باره علی (علیه السلام) می‌گوید از طرف تو است و به امر توست، سنگی از آسمان بر من فرود آید و مرا عذاب كند. هنوز سخنانش به پایان نرسیده بود كه از آسمان سنگی بر او فرود آمد و او را به هلاكت رساند كه آیات «درخواست‌کننده‌ای درخواست عذاب کرد كه اختصاص به كافران دارد و آن را بازدارنده‌ای نیست.» (آیات اول و دوم سوره معارج) نازل شد. 📚 تذكره الخواص، تالیف سبط بن جوزی، صفحه ۳۰-۳۱، چاپ مکتبة نینوی الحدیثة @Sibtayn
30.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدئو کلیپ « «سُرَّ مَن رَأی» گروه‌ِ سرود ندبه لالم از توصیف این لذت، چشیدن لازم است خواندن یک «جامعه» دور قبور سامرا @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامت تراشی متوکل برای دشمنان اهل بیت علیهم السلام برای دور کردن مردم از اهل بیت علیهم السلام استاد بندانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬امیر دو جهان - وصف امیرالمؤمنین علی علیه السلام 🎤مجید تال 🔸میلاد امیرالمؤمنین علی علیه السلام 📌99 هیئت ام ابیها قم 🔎 كانال رسمی مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام در ايتا ╔═.❤️.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.❤️.═╝
28.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فریب تعریف امام هادی علیه السلام از صوفیه حجت الاسلام شیخ حسین یوسفی @Sibtayn
نامه نگاری خواندنی مقدس اردبیلی و شاه عباس صفوی شخصی تقصیر بزرگی کرده بود در سلطنت شاه عباس . از ترس سلطان رفت به نجف اشرف ، پناهنده شد به حضرت امیر المومنین علیه السلام و از مرحوم ملا احمد اردبیلی استدعا نمود که کاغذی برای شاه عباس بنویسد که از تقصیر او بگذرد و مرحوم مقدس اردبیلی نوشت به این عبارت : بانی مُلک عاریت ، عباس ، بداند اگر چه این مرد اول ظالم بوده ، اکنون مظلوم می نماید . چنان چه از تقصیر او بگذری ، شاید حق سبحانه و تعالی پاره ای از تقصیرات تو را بگذارد . کتبه بنده شاه ولایت ، احمد الاردبیلی سلطان جواب نوشت : به عرض می رساند عباس که خدماتی که فرموده بودی به جان منَّت داشته ، به تقدیم رسانید . امید است که این محبّ را از دعای خیر فراموش نکنید . کتبه کلب آستان علی ، عباس 📖زهر الربیع : ص 105 📖منتخب التواریخ باب 6 خاتمه @Sibtayn
لشکر امام هادی علیه السلام 💠 قطب راوندی روایت کرده که متوکل یا واثق یا یکی دیگر از خلفاء عباسی امر کرد عسکر (لشگر) خود را که نود هزار بودند از اتراک که در سرّ من رأی (سامرا) بودند که هر کدام توبره اسب خود را از گِل سرخ پر کنند ودر میان بیابان وسیعی در موضعی روی هم بریزند، ایشان چنین کردند وبه منزله کوه بزرگی شد واسم آن را تلّ مخالی نهادند. آنگاه بالای آن رفت وحضرت امام علی نقی علیه السلام را نیز به آنجا طلبید وگفت: شما را اینجا خواستم تا مشاهده کنی لشکرهای مرا، وامر کرده بود لشکریان را که با زینت و اسلحه تمام حاضر باشند وغرضش آن بود که شوکت واقتدار خود را بنماید تا مبادا آن حضرت یا یکی از اهل بیت اواراده خراج بر اونماید. 🔹 حضرت فرمود: می‌خواهی من نیز لشکر خود را بر توظاهر کنم؟ گفت: بلی، پس حضرت دعا کرد وفرمود: نگاه کن! چون نظر کرد دید ما بین آسمان وزمین از مشرق ومغرب پر است از ملائکه وتمام شاکی السلاح (مسلّح) بودند! خلیفه چون دید او را غش عارض شد چون به هوش آمد حضرت فرمود: ما به دنیای شما کاری نداریم ما مشغول به امر آخرت می‌باشیم بر تو باکی نباشد از آنچه گمان کرده ای، یعنی اگر گمانت آن است که ما بر توخروج می‌خواهیم بکنیم از این خیال راحت باش ما این اراده را نداریم. 📚 منتهی الآمال ، ج۲ ، ص۵۲۰ الخرائج و الجرائح ، ج۱،ص۴۱۴ @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیر دنیا و اخرت در دعای برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه داستان شیعه شدن مرد اصفهانی توسط امام هادی علیه السلام حجت الاسلام احمدی اصفهانی @Sibtayn
🗓14 ذی الحجه بخشیدن فدك به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در چهاردهم ذیحجه سال هفتم هـ .ق رسول گرامى اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به فرمان الهی، فدك را به دختر گرامی اش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بخشید . پس از فتح فدک جبرئیل نازل شد و این آیه را آورد: «و آت ذا القربى حقه ؛ حق خویشان را به آنان بده». پیامبر پرسید: «منظور چه كسانى هستند و این حق كدام است؟» جبرئیل از طرف خداوند عرضه داشت: «فدك را به فاطمه(سلام الله علیها) عطا كن». پیامبر (صلی الله علیه و اله) به حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرمود: «خداوند فدك را براى پدرت فتح كرد و چون لشكر اسلام آن را فتح نكرده، مخصوص من است. خداوند دستور داده آن را به تو بدهم. از سوى دیگر مهریه مادرت حضرت خدیجه (سلام الله علیها) بر عهده پدرت مانده و پدرت در قبال آن و به دستور خدا، فدك را به تو عطا می‌كند. آن را براى خود و فرزندانت بردار و مالك آن باش». حضرت زهرا(سلام الله علیها) عرض كرد: «تا شما زنده‌اید بر من و مال من صاحب اختیار هستید». پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «ترس آن دارم كه نااهلان تصرف نكردن تو را در زمان حیاتم، بهانه‌اى قرار دهند و بعد از من آن را از تو منع كنند». حضرت فاطمه(سلام الله علیها) عرض كرد: «آن گونه كه صلاح می‌دانید عمل كنید». پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) امیرمؤمنان (علیه السلام) را فراخواند و فرمود: «سند فدك را به عنوان بخشوده و اعطایى پیامبر بنویس و ثبت كن». على(علیه السلام) آن را نوشت و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و ام ایمن شهادت دادند و پیامبر(صلی الله علیه و اله) فرمود: «ام ایمن زنى از اهل بهشت است». پس رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) مردم را در منزل حضرت زهرا (سلام الله علیها) جمع نمود و به آنان خبر داد كه فدك از آن فاطمه(سلام الله علیها) است و از درآمد آن به عنوان اعطایى فاطمه (سلام الله علیها) بین مردم تقسیم كرد. درآمد فدك را سالیانه هفتاد تا صد و بیست هزار سكه طلا نوشته‌اند. هر سال چشمان بسیارى از نیازمندان منتظر سر رسیدن درآمد فدك بود. @Sibtayn
فضیلت عید غدیر خم در کلامی از امام رضا علیه السلام احمد بن محمد بن ابی نصر گوید: نزد امام رضا علیه السلام بودیم و مجلس مملو از جمعیت بود. از روزِ غدیر خم سخن به میان آمد، بعضی از مردم نسبت به آن اظهار بی اطلاعی کردند. پس امام رضا علیه السلام فرمود: پدرم [امام کاظم] از پدرش [امام صادق] علیهما السلام برایم نقل کرد که ایشان فرمود: به راستی که روزِ غدیر خم در [میان اهلِ] آسمان مشهورتر است از روزِ غدیر در [میان اهلِ] زمین… ای پسرِ ابی نصر! هر جا بودی، در روزِ غدیر نزدِ امیرالمؤمنین علیه السلام [در نجف] حاضر شو، که همانا خداوند [در این روز] برای هر مرد و زنِ مؤمن و مسلمان گناهِ شصت سال را می آمرزد، و از آتش می رهاند دو برابرِ آنچه رهانده در ماه رمضان و شب قدر و شب فطر. و درهمی که برای برادران شیعه ات [صرف و بذل کنی] در آن [روز] برابر است با هزار درهم [در روزهای دیگر]، پس بیافزای [بر نیکی ات] به برادرانت در این روز… 📚تهذيب الأحكام ج۶ ص۲۴ @Sibtayn
امام حسين عليه السلام: شُكرُكَ لِنِعمَةٍ سالِفَةٍ، يَقتَضي نِعمَةً آنِفَةً شكرگزارىِ تو بر نعمت گذشته، زمينه ساز نعمتِ آينده است نزهة الناظر صفحه80
ادب آداب دارد مرحوم ملاهاشم خراسانی درکتاب منتخب التواریخ در ذکر اخلاق پسندیده شاه طهماسب صفوی از کتاب انوار نعمانیه داستانی نقل می کند که : مرحوم مقدس اردبیلی کاغذی نوشت به جهت اعانت سیّدی به شاه طهماسب . چون کاغذ به شاه رسید ، برای تعظیمِ کاغذِ مرحومِ مقدس ، از جای خود حرکت کرد و چون خواند ، دید جناب مقدّس فرموده به او برادر. فرمود : کفنش را حاضر کردند و آن رقیمه شریفه را میان کفن خود گذارد و وصیّت فرمود که چون مرا دفن کردند ، کاغذ را زیر سر من گذارید که با نکیرین احتجاج کنم که من کسی هستم که ملا احمد اردبیلی مرا برادر خطاب کرده . 📖الانوار النعمانیه : ج 4 ص 164 📖منتخب التواریخ : ج 4 باب 6 خاتمه @Sibtayn
بیعت عمر با مولانا امیرالمومنین در غدیر خم احمد بن حنبل و بسیاری از بزرگان اهل سنت داستان بیعت خلیفه دوم را این گونه نقل می‌کنند: "حدثنا عبد اللَّهِ حدثنی ابی ثنا عَفَّانُ ثنا حَمَّادُ بن سَلَمَةَ انا عَلِیُّ بن زَیْدٍ عن عَدِیِّ بن ثَابِتٍ (وابی‌هارون العبدی) عَنِ الْبَرَاءِ بن عَازِبٍ قال ▫️کنا مع رسول اللَّهِ صلی الله علیه وسلم فی سَفَرٍ فَنَزَلْنَا بِغَدِیرِ خُمٍّ فنودی فِینَا الصَّلاَةُ جَامِعَةٌ وَکُسِحَ لِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم تَحْتَ شَجَرَتَیْنِ فَصَلَّی الظُّهْرَ وَاَخَذَ بِیَدِ علی رضی الله عنه فقال 👈اَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ انی اَوْلَی بِالْمُؤْمِنِینَ من اَنْفُسِهِمْ ▪️قالوا بَلَی قال اَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ انی اَوْلَی بِکُلِّ مُؤْمِنٍ من نَفْسِهِ ▪️قالوا بَلَی قال فَاَخَذَ بِیَدِ عَلِیٍّ فقال ▫️من کنت مَوْلاَهُ فعلی مَوْلاَهُ اللهم وَالِ من ولاه وَعَادِ من عَادَاهُ 🔺قال فَلَقِیَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذلک فقال له هنیاء یا بن ابی طَالِبٍ اَصْبَحْتَ وَاَمْسَیْتَ مولی کل مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ؛ 🔺براء بن عازب می‌گوید: در حجةالوداع همراه رسول خدا بودیم، زیر درخت‌ها را تمیز کردند، فرمان اقامه نماز جماعت صادر شد، سپس رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) دست علی را گرفت و سمت راستش قرار داد و فرمود: آیا من نسبت به مؤمنان از جان آنان به خودشان برتر نیستم؟ 🔸گفتند: آری، 🔹فرمود: آیا همسران من مادران شما نیستند؟ 🔸گفتند: آری، 🔹 فرمود: این علی رهبر است و من رهبر او هستم، خداوندا دوست بدار آن که علی را دوست بدارد و دشمن بدار دشمن او را، 💥عمر گفت: مبارک باشد بر تو‌ ای علی، تو اکنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی". 1.شیبانی، احمد بن حنبل، مسند احمد، ج۳۰، ص۴۳۰. 2 . ابن ابی‌شیبة، عبدالله بن محمد، المصنف، ج۶، ص۳۷۲، ح۳۲۱۱۸. 3 . آجری، محمد بن حسین، الشریعة، ج۴، ص۲۰۵۰. 4 . جرجانی، یحیی بن حسین، کتاب الامالی و هی المعروفة بالامالی الخمیسیة، ج۱، ص۱۹۰. 5 . ابن عساکر، علی بن حسن، تاریخ مدینة دمشق، ج۴۲، ص۲۲۲. 6 . ابن عساکر، علی بن حسن، تاریخ مدینة دمشق، ج۴۲، ص۲۲۱. 7 . طبری، احمد بن عبدالله، ذخائر العقبی فی مناقب ذوی القربی، ج۱، ص۶۷. 8 . ذهبی، محمد بن احمد، تاریخ الاسلام، ج۳، ص۶۳۳. 9 . ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة والنهایة، ج۵، ص۲۲۹. 10 . سیوطی، عبدالرحمن بن ابی‌بکر، الحاوی للفتاوی، ج۱، ص۹۱. @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غدیر خم و بیان فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام سید حمید رضا برقعی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدردان غدیریم نقاشی با شن فاطمه عبادی و شعر خوانی سید حمید رضا برقعی - عید غدیر 1399 @Sibtayn
🟡 چرا اهل جهنم در جهنم و اهل بهشت در بهشت جاودانه اند؟! ... 🔴 قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ النَّارِ فِي النَّارِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فِيهَا أَنْ يَعْصُوا اللَّهَ أَبَداً وَ إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ الْجَنَّةِ فِي الْجَنَّةِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي الدُّنْيَا أَنْ لَوْ بَقُوا فِيهَا أَنْ يُطِيعُوا اللَّهَ أَبَداً فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ ثُمَّ تَلَا قَوْلَهُ تَعَالَى- قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ‌[2] قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ.  🟠 امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند: 👿اهل دوزخ از اين رو در دوزخ براى هميشه مى مانند كه قصد داشتند، اگر در دنيا جاودان ماندند، هميشه نافرمانى خدا كنند. 🌺و اهل بهشت از اين رو در بهشت جاودانند كه نيت داشتند اگر در دنيا باقى بمانند هميشه در اطاعت خدا باشند. 🦋پس اين دسته و آن دسته به سبب نيّت خود (در بهشت يا جهنم) جاودانى شدند. سپس اين آيه را تلاوت فرمود: بگو هركس برابرِ برنامه خود عمل مى كند»، يعنى برابر نيت خويش . 📚الكافي ج2 ص85 @Sibtayn