eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
31 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمؤمنین علیه السلام: الْكـَلاَمُ فِي وَثَاقِكَ مَا لَـمْ تَتَكَلَّمْ بِهِ؛ فَإِذَا تَكَـلَّمْتَ بِهِ، صِرْتَ فی وَثَاقِهِ. فَاخْزُنْ لِسَانَكَ، كَمَا تَخْزُنُ ذَهَبَكَ وَ وَرِقَكَ؛ فَرُبَّ كَلِمَة سَلَبَتْ نِعْمَةً وَ جَلَبَتْ نِقْمَةً سخن را تا نگفته ‏اى در بند توست، همين كه آن را به زبان آوردى، تو در بند آنى، پس زبانت را چون طلا و نقره‏ ات حفظ كن، چه بسا يك كلمه نعمتى را از بين برده و عذابى را پيش آورده حکمت 381 نهج البلاغه
🔸مفضل گفت: بمولايمان حضرت صادق عليه السّلام گفتم: شما قبل از خلقت آسمان‌ها و زمين چه بوديد؟ 🔹فرمود: ما انوارى بوديم كه تسبيح مى‌كرديم و تقديس مى‌نموديم تا خداوند ملائكه را آفريد بآن‌ها فرمود: تسبيح كنيد ➖گفتند خدايا ما نميدانيم ▫️بما فرمود تسبيح كنيد ما تسبيح نموديم ملائكه از تسبيح ما تسبيح نمودند ما نور آفريده شديم و شيعيان ما از شعاع اين نور خلق شده‌اند بهمين جهت شيعه نام گرفته‌اند روز قيامت پائين به بالا ملحق مى‌شود بعد دو انگشت خود را (بعنوان تشبيه) بهم نزديك كرد عَنِ اَلْمُفَضَّلِ قَالَ: قُلْتُ لِمَوْلاَنَا اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَا كُنْتُمْ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اَللَّهُ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ قَالَ كُنَّا أَنْوَاراً نُسَبِّحُ اَللَّهَ تَعَالَى وَ نُقَدِّسُهُ حَتَّى خَلَقَ اَللَّهُ اَلْمَلاَئِكَةَ فَقَالَ لَهُمُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ سَبِّحُوا فَقَالَتْ أَيْ رَبَّنَا لاَ عِلْمَ لَنَا فَقَالَ لَنَا سَبِّحُوا فَسَبَّحْنَا فَسَبَّحَتِ اَلْمَلاَئِكَةُ بِتَسْبِيحِنَا أَلاَ إِنَّا خُلِقْنَا أَنْوَاراً وَ خُلِقَتْ شِيعَتُنَا مِنْ شُعَاعِ ذَلِكَ اَلنُّورِ فَلِذَلِكَ سُمِّيَتْ شِيعَةً فَإِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ اِلْتَحَقَتِ اَلسُّفْلَى بِالْعُليَا ثُمَّ قَرَّبَ مَا بَيْنَ إِصْبَعَيْهِ . 📚بحار الأنوار ج۲۶ ص۳۵۰ @sibtayn
🔰دلالت حدیث « من أطاع عليا فقد أطاعني » بر امامت حضرت امیر علیه السلام در روایات نبوی، اطاعت از امیر مؤمنان علی علیه السلام همانند اطاعت از رسول خدا صلی الله علیه و آله بیان شده است؛ حاکم نیشابوری با سند صحیح می آورد: 🔹أخبرنا أبو أحمد محمد بن محمد الشيباني من أصل كتابه ثنا علي بن سعيد بن بشير الرازي بمصر ثنا الحسن بن حماد الحضرمي ثنا يحيى بن يعلي ثنا بسام الصيرفي عن الحسن بن عمرو الفقيمي عن معاوية بن ثعلبة عن أبي ذر رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : من أطاعني فقد أطاع الله و من عصاني فقد عصي الله و من أطاع عليا فقد أطاعني و من عصي عليا فقد عصاني هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه تعليق الذهبي في التلخيص : صحيح 📚المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص ج 3 ص 130 ح 4617 🔸ابوذر از رسول خدا صلى الله عليه وآله نقل كرده است كه فرمود: هركس از من اطاعت كند، از خداوند اطاعت كرده است، هر كس از فرمان من سرپيچى كند، به راستى كه از فرمان خداوند سرپيچى كرده است. هر كس از على اطاعت كند، از من اطاعت كرده است، هر كس از فرمان او سرپيچى كند، به راستى كه از فرمان من سرپيچى كرده است . حاکم نیشابوری می نویسد: این روایتی با سند صحیح است و آن را ( بخاری و مسلم ) نقل نکرده اند. ذهبی در تلخیص می نویسد: روایت صحیح است. دلالت حدیث بر امامت حضرت امیر یکم: اطاعت از حضرت امیر مانند اطاعت از رسول خدا می باشد. اطاعت از رسول خدا صلی الله علیه و آله در تمام امور دین و دنیا بر تمام مسلمان واجب است. بنابراین، اطاعت از حضرت امیر در تمام امور دین و دنیا بر تمام مسلمانان واجب است. با این بیان امامت حضرت امیر ثابت می شود. چرا که امام کسی است که در تمام مسائل دین و دنیا اطاعت می شود. جوهري در صحاح راجع به معناي لغوي «امام» گفته است: «الإمام: الذي يقتدي به، وجمعه أئمة». امام: كسي است كه به او اقتدا مي شود و جمع امام، ائمه است. الصحاح تاج اللغة وصحاح العربية، ج5، ص1865 دوم: اطاعت از حضرت امیر بر تمام مسلمان بدون هیچ قید و شرطی مانند اطاعت از رسول خدا واجب است، روشن است مقام کسی که اطاعت می شود برتر والاتر از کسانی است که باید از حضرت تبعیت نمایند. لذا افضلیت حضرت بر تمام صحابه ثابت می شود و افضلیت مستلزم امامت است. سوم: اطاعت از امیرمؤمنان اطاعت از رسول خداست، اطاعت از رسول خدا اطاعت از خداوند است، لذا اطاعت از امیر مؤمنان اطاعت از خداوند است. همچنین، نافرمانی از امیر مؤمنان نافرمانی از رسول خداست، نافرمانی از رسول خدا نافرمانی از خداوند است، در نتیجه نافرمانی از امیرمؤمنان نافرمانی از خداوند است. کسی که اطاعت و عصیان او مانند اطاعت و عصیان خدا و رسول است، خلیفه خدا و رسول است. چهارم: عبارت « من اطاع علیا فقد اطاعنی » دلیل خلافت حضرت امیر می باشد، همانگونه که خلفای اهل سنت برای اثبات خلافت جانشین خود از واژه « اطیعوا » استفاده نموده اند. عبدالله از پدرش احمد بن حنبل چنین نقل می کند: 🔹حدثنا عبد الله حدثني أبي ثنا وكيع عن بن أبي خالد عن قيس قال رأيت عمر رضي الله عنه وبيده عسيب نخل وهو يجلس الناس يقول اسمعوا لقول خليفة رسول الله صلى الله عليه وسلم فجاء مولى لأبي بكر رضي الله عنه يقال له شديد بصحيفة فقرأها على الناس فقال يقول أبو بكر رضي الله عنه اسمعوا وأطيعوا لما في هذه الصحيفة فوالله ما ألوتكم قال قيس فرأيت عمر رضي الله عنه بعد ذلك على المنبر 📚مسند أحمد بن حنبل ج 1 ص 37 🔸قیس می گوید عمر را دیدم در حالیکه شاخه نخلی در دست او بود که مردم را با آن می نشاند پس به مردم گفت: ای مردم سخن جانشین رسول خدا صلی الله علیه و سلم را بشنوید.غلام ابوبکر که به او « شدید » می گفتند، همراه با نوشته ای آمد. او گفت: ابوبکر می گوید: حرف کسی که (نام او ) در این صحیفه است را بشنوید و او را اطاعت کنید و به خدا سوگند من در حق شما کوتاهی نکردم. قیس می گوید: بعد از آن عمر خطاب را بر منبر دیدم. شعیب ارنؤوط بعد از نقل روایت می نویسد: إسناده صحيح على شرط الشيخين. 📚مسند أحمد ط الرسالة ج 1 ص 369 سند این روایت بنابر شرط شیخین ( بخاری و مسلم ) صحیح است. @sibtayn
به تصریح منابع سنیان ابوبکر در خانه اسماء بنت عمیس در حال احتضار شروع به وصیت کرد ، عثمان که در این میان همواره در کنار عمر بود و از بنی امیه محسوب می‌شد ، شروع به نوشتن نمود. ابوبکر گفت : «این وصیت ابوبکر به مسلمانان است...» و قبل از بردن نام عمر ، خلیفه اول به ظاهر به حالت اغماء رفت. عثمان از ترس این که ابوبکر بمیرد و وصیت نکند ، نوشت: «من(: ابوبکر) عمر را به خلافت منصوب می‌کنم» ابوبکر از حال بیهوشی در آمد و پرسید: «چه نوشتی؟» و عثمان وصیت نگفتهٔ ابوبکر را برایش خواند ، ابوبکر دست به آسمان برد و گفت: «اللٌهُمَ ولَیتُه بِِغَیرِ أمرِ نَبِیکَ وَ لَم أرد بِذلکَ إلّا صَلاحَهُم» «خدایا او را بدون اجازه پیامبرت ولایت دادم و این کار را نمی‌خواستم مگر به جهت صلاح امت پیامبر!!» ←در تمام این کلام ، نارضایتی شخص ابوبکر مشاهده می‌شود. ❗️البته با وجود حالت اغماء خلیفه کسی نگفت: «این مرد هذیان می‌گوید» و یا معنای ولایت در عبارت «ولَیتُه بِِغَیرِ أمرِ نَبِیکَ» مانند «دوست» نبود و چون عمر به خلافت می‌رسید ، دقیقا معنای خلافت داشت!❗️ 📖منابع مختلفی از اهل تسنن از جمله سیره النبویه ، ابن حبان ، ۴۵۴/۲ @sibtayn
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداری عایشه در مرگ ابوبکر حجت الاسلام یزدانی @sibtayn
⚠️ هفتاد و سه فرقه ♻️ فقط یکی اهل نجات 📌 امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: .. یهودیان به هفتاد و یک فرقه تقسیم شدند، که هفتاد تای آن ها در آتش و یکی اهل نجات و در بهشت هستند، که این دسته همان هایی هستند که از یوشع بن نون، وصی حضرت موسی - علیه‌السلام - تبعیت نمودند. و نصرانیان به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند، که هفتاد و یک فرقه از آنان در آتش و یک فرقه ایشان در بهشت هستند، که همان هایی هستند که از شمعون، وصی عیسی - علیه‌السلام - تبعیت نمودند. و این امت به ۷۳ فرقه تقسیم می شوند که ۷۲ فرقه آن ها در آتش و یکی در بهشت است، که همان هایی هستند که از وصی محمد -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله - در این هنگام حضرت با دست بر سینه خویش زد - پیروی کرده اند. 📌سپس فرمودند: سیزده فرقه از این هفتاد و سه فرقه، به دوستی و محبت من می گروند، و فقط یک فرقه از آنان در بهشت است، 👇 همان فرقه ای که میانه روی را در پیش می‌گیرد، و دوازده تای دیگر در آتش اند. 📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۵۲۳ الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۶۳ بشارة المصطفی، ص ۲۱۶ بحار الأنوار، ج ۲۸، ص ۴ @sibtayn
31.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف آخر پیش اوست ! حرف او حکم حاکم است ! 🎤سخنران ⏰ ۱:۳۰دقیقه
امیر المومنین علیه السلام صدیق اکبر و فاروق اعظم (به روایت اهل تسنن) ابن مردویه از علمای اهل تسنن روایت کرده‌ است: ابن مردويه، حدثنا أحمد بن محمد بن عاصم، قال: حدثنا عمران بن عبد الرحيم، قال: حدثنا عبد السلام بن صالح بن أبي الصلت، قال: حدثنا علي بن هاشم بن البريد، قال: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبيد الله بن أبي رافع مولى النبي (صلى الله عليه وآله)، قال: حدثني أبي، عن جدي، عن أبي ذر (رضي الله عنه)، قال: سمعت النبي (صلى الله عليه وآله) يقول لعلي: " أنت أول من آمن بي وصدقني، وأنت أول من يصافحني يوم القيامة، وأنت الصديق الأكبر، وأنت الفاروق الذي يفرق بين الحق والباطل، وأنت يعسوب المؤمنين، والمال يعسوب الظلمة. رسول خدا صلی الله علیه و آله به علی (علیه السلام) فرمودند: همانا تو اولین کسی هستی که در روز قیامت با من مصافحه می‌کنی؛ تو صدیق اکبر و فاروق اعظم و جدا کننده حق از باطل هستی، تو رییس مومنین هستی و مال رییس ظالمان است. 📖مناقب علی بن ابی طالب، تالیف ابن مردویه، صفحه ۶۵، چاپ دار الحدیث @sibtayn
🔘بهترین هدیه پیامبر به دخترش قالَ الاْمامُ الباقر (عَلَیْه السلام): ما عُبِدَ اللَّهُ بِشَیى ءٍ مِنَ التَّحْمِیدِ اَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فاطِمَةَ وَلَوْ کانَ شَیىءٌ اَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ فاطِمَةَ. امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند: [از جهت حمد و ذکر] خدا با چیزى بهتر از تسبیح حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عبادت نشده است. اگر عملى بهتر از آن بود، پیامبر خدا آن را به زهرا (سلام الله علیها) عطا مى‌کرد. 📚الکافي ج۳ ص۳۴۳ 📚تهذيب الأحكام ج۲ ص۱۰۵ @sibtayn
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهمت های عایشه به رسول خدا صلی الله علیه و اله رسوایی کارشناس وهابی برابر اشکال های بانوی شیعه @sibtayn