eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
32 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 رضایت حضرت امیر المومنین علیه السلام از قتل عثمان 🔹 عمر بن شبه النمیری البصری از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت صحابه روایت کرده است: ✍️ حدثنا موسى بن إسماعيل قال، حدثنا خلاد بن أبي عمر والأعمى قال، سمعت محمد بن سيرين يقول: إن أناسا من أصحاب علي رضي الله عنه قالوا له: إنك تبرأ من قتل عثمان ونحن نقاتل، فقام فيهم قائما فقال: «إنكم تزعمون أني أبرأ من قتل عثمان، وإن الله قتل عثمان وأنا معه» . 🔸 محمد بن سیرین می‌گفت: برخی از اصحاب علی (علیه السلام) به او گفتند: تو از کشتن عثمان برائت و بیزاری جسته‌ای و ما در حال جنگ [با اصحاب معاویه که خونخواه عثمان بودند] هستیم. پس او در مقابل آن‌ها ایستاد و گفت: «شما گمان می‌کنید که من از کشتن عثمان بیزار هستم (برائت جسته‌ام)، در حالی که این خداوند بود که عثمان را کشت و من هم با خداوند هستم». 📚 تاريخ المدینة المنورة، تالیف عمر بن شبه النمیری البصری، جلد ۴، صفحه ۱۲۵۸، چاپ دار التراث @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅دعای حضرت نوح علیه السلام 🎥حجت الاسلام رفیعی پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله فرمودند : يا على، چون بمنزلى فرو آئى بگو: «اللّهمّ‌« أَنْزِلْنِي مُنْزَلاً مُبٰارَكاً وَ أَنْتَ‌ خَيْرُ اَلْمُنْزِلِينَ‌ ». . (خدايا مرا بسانى مبارك فرود آور، و تو بهترين فرود آورندگانى). تا از بركت اين دعاء خير آن منزل نصيبت شود، و شرّش از تو دفع گردد. 📚من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۲۹۸ و در روایتی امده که در ادامه دعا بگو وَ أَيِّدْنِي كَمَا أَيَّدْتَ بِهِ اَلصَّالِحِينَ وَ هَبْ لِيَ اَلسَّلاَمَةَ وَ اَلْعَافِيَةَ فِي كُلِّ وَقْتٍ وَ حِينٍ أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ اَللَّهِ اَلتَّامَّاتِ كُلِّهَا مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ وَ ذَرَأَ وَ بَرَأَ سپس دو رکعت نماز بخوان و بگو اَللَّهُمَّ اُرْزُقْنَا خَيْرَ هَذِهِ اَلْبُقْعَةِ وَ أَعِذْنَا مِنْ شَرِّهَا اَللَّهُمَّ أَطْعِمْنَا مِنْ جَنَاهَا وَ أَعِذْنَا مِنْ وَبَاهَا وَ حَبِّبْنَا إِلَى أَهْلِهَا وَ حَبِّبْ صَالِحِي أَهْلِهَا إِلَيْنَا وَ إِذَا أَرَدْتَ اَلرَّحِيلَ فَصَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ اِدْعُ اَللَّهَ بِالْحِفْظِ وَ اَلْكِلاَءَةِ وَ وَدِّعِ اَلْمَوْضِعَ وَ أَهْلَهُ فَإِنَّ لِكُلِّ مَوْضِعٍ أَهْلاً مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ قُلِ اَلسَّلاَمُ عَلَى مَلاَئِكَةِ اَللَّهِ اَلْحَافِظِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ اَلصَّالِحِينَ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ . 📚بحار الأنوار ج۷۳ ص۲۵۳ @Sibtayn
بحوث عقائدية،في ضوء مدرسة اهل البيت عليهم السلام مؤلف: مرحوم ایت الله العظمی سيد ابوالقاسم الخوئي رضوان الله علیه
16.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمسخر علم غیب معصومین علیهم السلام ادعای ولید اسماعیل قاتل پیامبر(صلی الله علیه و اله) حضرت علی(علیه السلام) بود چون با وجود داشتن علم غیب جلوی قاتل را نگرفت و پاسخ استاد شریفی به این ادعای سخیف و پوچ وهابیت، نه تنها از قرآن و احادیث و اعتقادات خودشان اطلاعی ندارند بلکه ثمره ای از فهم و منطق هم نبرده اند @Sibtayn
✅امام باقر عليه السلام فرمود: اسم اعظم خدا هفتاد و سه حرفست و تنها يك حرف آن نزد آصف بود، آصف آن يكحرف را گفت و زمين ميان او و تخت بلقيس در هم نورديد تا او تخت را بدست گرفت، سپس زمين بحالت اول بازگشت، و اين عمل در كمتر از يك چشم بهم زدن انجام شد و ما هفتاد و دو حرف از اسم اعظم را داريم و يك حرف هم نزد خداست كه آن را در علم غيب براى خود مخصوص ساخته و لا حول و لا قوة الا باللّٰه العلى العظيم. 📚الكافي : ج 1 ص 230 عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیهما السلام قَالَ: إِنَّ اسْمَ اللَّهِ الْأَعْظَمَ عَلَى ثَلَاثَةٍ وَ سَبْعِينَ حَرْفاً- وَ إِنَّمَا كَانَ عِنْدَ آصَفَ مِنْهَا حَرْفٌ وَاحِدٌ فَتَكَلَّمَ بِهِ فَخُسِفَ بِالْأَرْضِ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ سَرِيرِ بِلْقِيسَ حَتَّى تَنَاوَلَ السَّرِيرَ بِيَدِهِ ثُمَّ عَادَتِ الْأَرْضُ كَمَا كَانَتْ أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ وَ نَحْنُ عِنْدَنَا مِنَ الِاسْمِ الْأَعْظَمِ اثْنَانِ وَ سَبْعُونَ حَرْفاً وَ حَرْفٌ وَاحِدٌ عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَى اسْتَأْثَرَ بِهِ فِي عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. @Sibtayn
23.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از انکار تا اعتراف اعتراف به علم غيب اميرالمومنين علي عليه السلام در مصادر اهل تسنن منبر سلونی امیرالمومنین علی علیه السلام خار چشم وهابیت @Sibtayn
علم غیب مولانا امیرالمومنین علیه السلام در کتب عامه خطیب بغدادی در کتاب خود الفقیه و المتفقه روایاتی در مورد علم غیب حضرت امیرالمومنین علیه السلام نقل می کند عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ , قَالَ: شَهِدْتُ عَلِيًّا , وَهُوَ يَخْطُبُ , وَهُوَ يَقُولُ : «سَلُونِي , وَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِي عَنْ شَيْءٍ يَكُونُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ» اى مردم از من بپرسید، به خدا سوگند از اخبار آینده تا روز قیامت از من نمى پرسید مگر این که پاسخ گویم بِإِسْنَادِهِ , قَالَ: قَالَ عَلِيٌّ: «سَلُونِي عَنْ كِتَابِ اللَّهِ , فَوَاللَّهِ , مَا مِنْ آيَةٍ إِلَّا أَنِّي أَعْلَمُ أَبِلَيْلٍ نَزَلَتْ أَمْ بِنَهَارٍ , أَمْ فِي سَهْلٍ أَمْ فِي جَبَلٍ» از کتاب خدا بپرسید ، به خدا قسم آیه اى در آن نیست مگر این که من مى دانم که آیا از شب نازل شده یا روز، در دشت نازل شده یا کوه 📖الفقيه والمتفقه : الخطيب البغدادي ج: 2 ص : 351 📖جامع بیان العلم ، ابو عمر، ج1 ، ص 114 [ص 137 ، ح 673] 📖 الریاض النضرة ، محبّ طبرى، ج 2 ، ص 198 [ج3، ص147] . @Sibtayn
یک بام و دو هوا قبول ادعای جابر توسط ابوبکر، بدون درخواست شاهد‼️ در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده است: جابر بن عبد الله انصاری، وقتی رسول الله (صلی الله علیه و سلم) از دنیا می‌رود، مسلمانان، بحرین را تصرف می‌کنند و غنایم جنگی زیادی می‌آورند. جابر نزد ابوبکر می‌آید و می‌گوید: رسول الله (صلی الله علیه و سلم) به من گفته بود: اگر بحرین را فتح کنیم، از غنام بحرین، فلان مبلغ را به تو هدیه خواهم داد. ابوبکر بدون معطلی و بدون درخواست شاهد و بیّنه، یک مشت بزرگ از طلا و نقره در دامن جابر ریخت. جابر می‌گوید: آنها را شمردم و ۵۰۰ درهم شد و به من گفت: ۲ برابر آن را هم خودت بردار. 📚صحیح البخاری، ج۳، ص۵۸ ـ صحیح مسلم، ج۷، ص۷۵ ـ تاریخ مدینة دمشق لإبن عساکر، ج۴، ص۲۷ جابر ادعایی می‌کند و ابوبکر هم بدون بینه، حرف او را قبول می‌کند. ابن حجر عسقلانی در شرح این روایت می‌گوید: و فیه قبول خبر الواحد العدل من الصحابة و لو جر ذلک نفعا لنفسه، لأن أبا بکر لم یلتمس من جابر شاهدا علی صحة دعواه. این کار ابوبکر، دلیل بر این است که خبر واحد از صحابه، قابل قبول است، حتی اگر شهادت صحابه به نفع خودشان باشد. زیرا ابوبکر برای صحت ادعای جابر، از او شاهد نخواست. 📙فتح الباری شرح صحیح البخاری لإبن حجر العسقلانی، ج۴، ص۳۸۸ ✅امیر المومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه می‌فرماید: بلی کانت فی أیدینا فدک من کل ما أظلته السماء، فشحت علیها نفوس قوم و سخت عنها نفوس آخرین و نعم الحکم الله. فقط فدک در زیر آسمان کبود در دست ما بود. عده‌ای حسادت کردند و از ما گرفتند و عده‌ای هم سخاوتمندانه از کنارش گذشتند تا از دست ما خارج شود و دفاع نکردند. خدا خوب داوری است! نهج البلاغه، نامه ۴۵ ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۶، ص۲۰۸ آقای ابن شُبِّه می‌گوید: إن أبا بکر رضی الله عنه إنتزع من فاطمة رضی الله عنها فدک. ابوبکر فدک را به زور از فاطمه گرفت. 📕تاریخ المدینة لإبن شبة النمیری، ج۱، ص۱۹۹ ـ السقیفة و فدک للجوهری، ص۱۱۰ ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۶، ص۲۱۹ آقای إبن حجر هیثمی می‌گوید: إنّ أبا بکر إنتزع من فاطمة فدکاً. 📗الصواعق المحرقة، ص۳۱ آقای بلاذری می‌نویسد: أن فاطمة رضی الله عنها قالت لأبی بکر الصدیق رضی الله عنه: إعطنی فدک، فقد جعلها رسول الله صلی الله علیه و سلم لی. فسألها البینة، فجاءت بأم أیمن و رباح مولی النبی صلی الله علیه و سلم، فشهدا لها بذلک، فقال: إن هذا الأمر لا تجوز فیه إلا شهادة رجل و امرأتین. فاطمه به ابوبکر فرمود: فدک را به من برگردان. رسول الله (صلی الله علیه و سلم) آن را به من بخشیده است. ابوبکر از فاطمه شاهد خواست. فاطمه، أم أیمن و رباح، کنیز و غلام رسول الله (صلی الله علیه و سلم) را آورد و به این‌که فدک، ملک شخصی فاطمه است و رسول الله (صلی الله علیه و سلم) به او بخشیده است، شهادت دادند 👈🏻 ابوبکر گفت: برای شهادت دادن، یک مرد و دو زن نیاز است. 📚فتوح البلدان للبلاذری، ج۱، ص۳۵ ـ شواهد التنزیل للحاکم الحسکانی، ج۱، ص۴۴۴ ـ المواقف للإیجی، ج۳، ص۶۰۸ ـ السیرة الحلبیة، ج۳، ص۴۸۷ ـ شرح المواقف للقاضی الجرجانی، ج۸، ص۳۵۶ ـ المبسوط للسرخسی، ج۱۲، ص۲۹ مگر حضرت فاطمه سیده بانوان بهشت نیست مگر سوره کوثر در شانش نازل نشده است مگر خداوند هر گونه بدی و اشتباه را در ایه تطهیر از او نزدوه است مگر فاطمه سلام الله علیها معصومه نیست مگر فاطه سلام الله علیها بضعه رسول الله صلی الله علیه و اله نیست قضاوت با شما‼️ @Sibtayn
💎مهران بن محمد می گوید: از امام صادق عليه السلام شنيدم كه فرمودند: هيچ ستمگری نيست مگر آن‌كه مؤمنى نيز همراه اوست كه خداوند به وسیله او شر آن جبّار را از مؤمنان دفع مى‌كند، ولى آن مؤمن، كم بهره‌ترينِ مؤمنان در آخرت خواهد بود، چون همكار و همراه ستمگر بوده است. مَا مِنْ جَبَّارٍ إِلَّا وَ مَعَهُ مُؤْمِنٌ يَدْفَعُ اللَّهُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ وَ هُوَ أَقَلُّهُمْ حَظّاً فِي الْآخِرَةِ يَعْنِي أَقَلَّ الْمُؤْمِنِينَ حَظّاً لِصُحْبَةِ الْجَبَّارِ. 📖الکافی، ج۵، ص۱۱۱ @Sibtayn