16.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬کوتاه بیا ای زخم
🎙حاج سیدمهدی میرداماد
🔺شهادت حضرت زهرا ایام فاطمیه 1402
📌هیئت زوار البقیع تهران
#حاج_سیدمهدی_میرداماد
#ایام_فاطمیه
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
23.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬این شبا حال و هوای خونمون خیلی عجیبه
🎙کربلایی حسین ستوده
🔺شهادت حضرت زهرا علیها السلام ایام فاطمیه 1402
📌هیئت زوار البقیع تهران
#کربلایی_حسین_ستوده
#ایام_فاطمیه
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
14.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬شفاعت حضرت زهرا علیها السلام
🎙حاج محمدرضا طاهری
🔺شهادت حضرت زهرا علیها السلام - ایام اربعین 1402
📌موکب محبان علی ابن ابیطالب علیهما السلام کربلا
#حاج_محمدرضا_طاهری
#ایام_فاطمیه
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
#روضه
╔═.🖤.══════╗
🆔 @Sibtayn
╚══════.🖤.═╝
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها
استاد انصاریان
@Sibtayn
دستاوردهای موسسه جهانی سبطین علیهماالسلام
قال رسول الله صلى الله علیه وآله:
«أَلا إِنَّ فاطِمَهَ بابُها بابی وَ بَیْتُها بَیْتی، فَمَنْ هَتَکَه فَقَدْ هَتَکَ حِجابَ اللّه.»
«همانا درب خانه فاطمه، درب خانه من و خانه او، خانه من است، هر کس حرمت آن را پاس ندارد، حجاب خدا را دریده است.»
📚طرَف: ۱۹ ـ بحارالانوار: ج ۲۲، ص ۴۷۷
مؤسسه جهانى سبطین علیهماالسلام با توجه به رسالت و وظیفه دینى خویش در راستاى احیاى فرهنگ اسلامى و میراث گرانسنگ شیعه و نظر به اهمّیت مطالعه و ژرف اندیشى در حوادث صدر اسلام و لزوم هوشیارى و آگاهى از علل انحراف جامعه اسلامى از مسیر امامت و ولایت در همه عصرها، توجه عموم به ویژه نسل جوان را به دستآوردى جدید در این زمینه جلب مى نماید.
«غربت یاس» با نگاهى کوتاه، بر مظلومیت هاى بانوى دو عالم، حضرت فاطمه زهراء علیهاالسلام، ترجمه اى کامل و در عین حال ساده و روان از خطبه بى نظیر آن حضرت را به خوانندگان گرامى ارائه مى دهد.
در حقیقت باید گفت: این خطبه پرتویى از نور نبوّت و شکوفه اى از گلستان ولایت است و فراتر از کلام مخلوقات بوده که درک خردمندان از فهم مضامین عالى و ژرف آن عاجز مى باشد.
👈🏻این کتاب به زبان های انگلیسی و اردو نیز ترجمه و چاپ شده است .
مرحوم ملا هاشم خراسانی رحمه الله می نویسد :
از بعضی از بزرگان نقل شده که در زمان سابق رسم الکتابه " سبعین " و " تسعین " بر نهج واحده نوشته می شد ، پس محتمل است که اصلا نسخه "خمس و تسعین " بوده که تقریبا مطابق می شود با سوم جمادی الاخره .
پس اقوا این شد که ان مخدره روز سه شنبه ، سوم جمادی الاخره سنه یازدهم هجری از دنیا رحلت فرموده و در وقت رحلت ، از سن شریف مخدره ، بنا بر مختار ، هفده سال و یازده ماه و سیزده روز گذشته بود تقریبا .
📚منتخب التواریخ : ج 1 ص 396
@Sibtayn
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 شهادت مادر
💠 #حضرت_زهرا علیها سلام فرمودند:
▪️ صبَّتْ عَلَيَّ مَصَائِبُ لَوْ أَنَّهَا
▪️ صبَّتْ عَلَى الْأَيَّامِ صِرْنَ لَيَالِيَا
🔹 بر من مصیبت هایی فرو ریخت که اگر آنها بر روز روشن ریخته بود شب تار می گشت
📚 مناقب آل ابی طالب ج ۱ ص ۲۴۲
@Sibtayn
فهم ابو حنیفه از دین
ابو حنيفه با امام صادق عليه السّلام همخوراك شد و چون آن حضرت دست از غذا كشيد گفت:
🔹سپاس خدا را پروردگار جهانيان بار خدايا اين از تو و از رسول اللّٰه است،
🔸ابو حنيفه گفت:اى ابا عبد اللّه با خدا شريك آوردى
🔹امام فرمود: واى بر تو خدا در قرآنش فرمايد:
وَ مٰا نَقَمُوا إِلاّٰ أَنْ أَغْنٰاهُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ
«و كينهاى نداشتند جز اينكه بىنيازشان كرد خدا و رسولش از فضل خود،74-التوبه»
و در جاى ديگر فرمايد:
وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مٰا آتٰاهُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ قٰالُوا حَسْبُنَا اَللّٰهُ سَيُؤْتِينَا اَللّٰهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُهُ
«و كاش خشنود بودند بدان چه خدا و رسولش براشان آرند و گفتندى:بس است ما را خدا،البته بدهد بما خدا از فضل خود و هم رسولش،59-التوبه»
ابو حنيفه گفت:گويا من هرگز اين دو آيه را نخوانده بودم.
☘️ذَكَرُوا أَنَّ أَبَا حَنِيفَةَ أَكَلَ طَعَاماً مَعَ اَلْإِمَامِ اَلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
فَلَمَّا رَفَعَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَدَهُ مِنْ أَكْلِهِ قَالَ
💎اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ اَلْعٰالَمِينَ اَللَّهُمَّ هَذَا مِنْكَ وَ مِنْ رَسُولِكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
🔸فَقَالَ أَبُو حَنِيفَةَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ أَ جَعَلْتَ مَعَ اَللَّهِ شَرِيكاً
💎فَقَالَ لَهُ وَيْلَكَ فَإِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يَقُولُ فِي كِتَابِهِ
وَ مٰا نَقَمُوا إِلاّٰ أَنْ أَغْنٰاهُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ (سورة التوبة : 74 )
▫️وَ يَقُولُ فِي مَوْضِعٍ آخَرَ
وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مٰا آتٰاهُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ قٰالُوا حَسْبُنَا اَللّٰهُ سَيُؤْتِينَا اَللّٰهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُهُ ( سورة التوبة : 59 )
🔸فَقَالَ أَبُو حَنِيفَةَ وَ اَللَّهِ لَكَأَنِّي مَا قَرَأْتُهُمَا قَطُّ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ وَ لاَ سَمِعْتُهُمَا إِلاَّ فِي هَذَا اَلْوَقْتِ
💎فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَلَى قَدْ قَرَأْتَهُمَا وَ سَمِعْتَهُمَا وَ لَكِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى أَنْزَلَ فِيكَ وَ فِي أَشْبَاهِكَ
أَمْ عَلىٰ قُلُوبٍ أَقْفٰالُهٰا ( سورة محمد: 24 )
وَ قَالَ
كَلاّٰ بَلْ رٰانَ عَلىٰ قُلُوبِهِمْ مٰا كٰانُوا يَكْسِبُونَ ( سورة المطففين : 14) .
📗کنز الفوائد ج۲ ص۳۶
📕بحار الأنوار ج۱۰ ص۲۱۶
📙وسائل الشیعة ج۲۴ ص۳۵۱
@Sibtayn
انواع سوگند در کلام امام صادق علیه السلام
امام صادق عليه السّلام فرمود:
سوگند بر دو قسم است،
1️⃣يكى از آن دو آنست كه: مرد كارى را كه بر او عملش واجب نيست، سوگند خورد كه آن را عمل كند يا سوگند خورد كارى كه بر او انجام آن واجب بوده است، عمل كند، كه در اين دو صورت اگر انجام ندهد بايد كفّاره بدهد.
2️⃣و دوم: خود بر سه قسم است.
يك، آنكه شخصى اگر به دروغ سوگند ياد كند پاداش گيرد،
دوم، آنكه: نه كفّاره بر تركش تعلّق گيرد نه پاداشى در انجامش.
و سوم، آنكه: كفّارهاى در اين جهان ندارد امّا سزايش آتش دوزخ است.
أمّا آنكه اگر بدروغ گفته باشد پاداش دارد و كفّاره ندارد آنست كه شخص براى خلاص مسلمانى يا خلاص مال او از چنگال ظالمى كه بر او ستم كرده، چه دزد و چه غير دزد سوگند ياد كند.
و أمّا آنكه نه كفّارهاى دارد و نه پاداشى براى اوست، آنست كه مرد به انجام امرى سوگند ياد كند سپس بهتر از آن را بيابد و آن را رها كرده بهتر را بجاى آورد،
و أمّا آنكه عقوبت و سزايش آتش دوزخ است آنست كه شخص براى تصرّف مال مسلمانى يا بردن حقّى از وى به ستم، سوگند ياد كند كه اين را «يمين غموس» گويند و موجب دوزخ است و كفّارهاى هم در دنيا بر آن تعلّق نگيرد.
📙من لا یحضره الفقیه ج۳ ص۳۶۶
@Sibtayn