⚠️ هفتاد و سه فرقه
♻️ فقط یکی اهل نجات
📌 امیرالمومنین علی علیهالسلام فرمودند:
.. یهودیان به هفتاد و یک فرقه تقسیم شدند، که هفتاد تای آن ها در آتش و یکی اهل نجات و در بهشت هستند، که این دسته همان هایی هستند که از یوشع بن نون، وصی حضرت موسی - علیهالسلام - تبعیت نمودند.
و نصرانیان به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند، که هفتاد و یک فرقه از آنان در آتش و یک فرقه ایشان در بهشت هستند، که همان هایی هستند که از شمعون، وصی عیسی - علیهالسلام - تبعیت نمودند.
و این امت به ۷۳ فرقه تقسیم می شوند که ۷۲ فرقه آن ها در آتش و یکی در بهشت است، که همان هایی هستند که از وصی محمد -صلیاللهعلیهوآله - در این هنگام حضرت با دست بر سینه خویش زد - پیروی کرده اند.
📌سپس فرمودند: سیزده فرقه از این هفتاد و سه فرقه، به دوستی و محبت من می گروند، و فقط یک فرقه از آنان در بهشت است، 👇
همان فرقه ای که میانه روی را در پیش میگیرد، و دوازده تای دیگر در آتش اند.
📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۵۲۳
الاحتجاج، ج ۱، ص ۲۶۳
بشارة المصطفی، ص ۲۱۶
بحار الأنوار، ج ۲۸، ص ۴
@sibtayn
28.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حس حضور ناظران
دکتر رفیعی
31.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف آخر پیش اوست !
حرف او حکم حاکم است !
🎤سخنران #استاد_شانه_چی
⏰ ۱:۳۰دقیقه
امیر المومنین علیه السلام صدیق اکبر و فاروق اعظم (به روایت اهل تسنن)
ابن مردویه از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
ابن مردويه، حدثنا أحمد بن محمد بن عاصم، قال: حدثنا عمران بن عبد الرحيم، قال: حدثنا عبد السلام بن صالح بن أبي الصلت، قال: حدثنا علي بن هاشم بن البريد، قال: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبيد الله بن أبي رافع مولى النبي (صلى الله عليه وآله)، قال: حدثني أبي، عن جدي، عن أبي ذر (رضي الله عنه)، قال:
سمعت النبي (صلى الله عليه وآله) يقول لعلي:
" أنت أول من آمن بي وصدقني، وأنت أول من يصافحني يوم القيامة، وأنت الصديق الأكبر، وأنت الفاروق الذي يفرق بين الحق والباطل، وأنت يعسوب المؤمنين، والمال يعسوب الظلمة.
رسول خدا صلی الله علیه و آله به علی (علیه السلام) فرمودند:
همانا تو اولین کسی هستی که در روز قیامت با من مصافحه میکنی؛ تو صدیق اکبر و فاروق اعظم و جدا کننده حق از باطل هستی، تو رییس مومنین هستی و مال رییس ظالمان است.
📖مناقب علی بن ابی طالب، تالیف ابن مردویه، صفحه ۶۵، چاپ دار الحدیث
@sibtayn
🔘بهترین هدیه پیامبر به دخترش
قالَ الاْمامُ الباقر (عَلَیْه السلام):
ما عُبِدَ اللَّهُ بِشَیى ءٍ مِنَ التَّحْمِیدِ اَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فاطِمَةَ وَلَوْ کانَ شَیىءٌ اَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ فاطِمَةَ.
امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند:
[از جهت حمد و ذکر] خدا با چیزى بهتر از تسبیح حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عبادت نشده است. اگر عملى بهتر از آن بود، پیامبر خدا آن را به زهرا (سلام الله علیها) عطا مىکرد.
📚الکافي ج۳ ص۳۴۳
📚تهذيب الأحكام ج۲ ص۱۰۵
@sibtayn
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهمت های عایشه به رسول خدا صلی الله علیه و اله
رسوایی کارشناس وهابی برابر اشکال های بانوی شیعه
@sibtayn
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ اعتراف شیخ سنی مذهب، به اینکه عایشه فتوای رضاع کبیر داده. و ابن تیمیه و امام شوکانی (علمای مورد قبول اهل سنت و وهابیت) هم به این قضیه تصریح کردند.
📝 رضاع کبیر : شیر خوردن مردان بزرگسال (غریبه) از سینه زنان که بدین وسیله مَحرم شوند! (یا صرفا مکیدن)
@sibtayn
♨️نسخه ای از علمای اهل تسنن برای درمان چشم درد ‼️
👺صالح جزره عالم و فقیه و حافظ و عارف و امام حدیث اهل تسنن که نزد آنها راستگو و امین است
ابوالنضر فقیه می گوید : نزد صالح جزره در می خواندیم و او معلول جسمی بود . هنگام درس تکانی خورد و عورتش نمایان شد .
بعضی از شاگردان با آن اشاره کردند تا لباسش را جمع کند .
صالح جزره گفت :
❌آلت من را دیدی؟ چشمت هرگز درد نخواهد گرفت.
📚تاريخ بغداد ج ١٠،ص ۴۴۴
📚تاريخ الاسلام ج 22 ص :10
هشام بن عمار بن نصیر سلمی دمشقی(153 هـ - 245 هـ) مفتی و شیخ و خطیب و محدث سرشناس اهل تسنن می گوید :
متوکل بعضی از پسرانش را برای تعلیم خواندن و نوشتن نزد من فرستاد . ما بجای پوشیدن شلوار ، ازار می بستیم از این رو هنگام نشستن آلتم پیدا شد و پسر متوکل ان را دید و گفت عمو جان آن را بپوشان .
گفتم : ان را دیدی ؟
گفت : بله
گفتم : پس دیگر هرگز چشم درد نمی گیری ان شاالله
هنگامی که نزد پدرش متوکل رفت خندید . متوکل از علت خندیدن او جویا شد و پسر ان اتفاق و کلام من را برایش نقل کرد .
متوکل گفت : یکی از اهل علم تفال نیکویی برایت زده است پس هزار دینار برایش ببر .
📚تاريخ دمشق ج: 74 ص : 35
@Sibtayn
🔹 مرحوم ابن فتال نیشابوری روایت کرده است:
✍️ مر رسول الله (صلى الله عليه وآله) بمجنون، فقال: ما له ؟
فقيل: إنه مجنون،
فقال: بل هو مصاب، إنما المجنون من آثر الدنيا على الآخرة.
🔸 روزی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از كنار مجنونى میگذشتند، فرمودند: او را چه شده؟
گفتند: او مجنون است.
فرمودند: اینطور نگویید، بلکه او آسيب ديده است؛ مجنون حقیقی كسى است كه دنيا را بر آخرت ترجيح دهد.
📚 روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، تالیف ابن فتال نیشابوری، جلد ۱، صفحه ۴، چاپ انتشارات الشریف الرضی
📚 مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، تالیف حسن بن فضل بن حسن طبرسی، صفحه ۴۶۹، حدیث ۱۵۷۱، چاپ انتشارات دار الحدیث
📚 بحار الانوار، تالیف علامه مجلسی، جلد ۱، صفحه ۱۳۱، حدیث ۲۱، چاپ موسسه الوفا
@Sibtayn
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراد از راویان حدیث چه کسانی می باشند؟
حجت الاسلام عباسی
@Sibtayn
☘️امام زين العابدين عليه السلام :
بينوا آدمى! هر روز سه مصيبت به او مى رسد و حتى از يكى از آنها پند نمى گيرد كه اگر پند مى گرفت، سختيها و كار دنيا بر او آسان مى شد:
1️⃣مصيبت نخست روزى است كه از عمر او كم مى شود. در صورتى كه اگر از مال او چيزى كم گردد، اندوهگين مى شود حال آن كه درهم (مال) جايگزين دارد اما عمر از دست رفته جبران نمى شود
2️⃣مصيبت دوم اين است كه روزيش را به طور كامل دريافت مى كند كه اگر از راه حلال باشد بايد حساب پس دهد و اگر از راه حرام باشد كيفر مى بيند
▫️مصيبت سوم از اينها بزرگتر است.
▪️عرض شد: آن چيست؟
3️⃣فرمود: هيچ روزى را به شب نمى رساند مگر اين كه يك منزل به آخرت نزديك شده است، اما نمى داند به سوى بهشت يا به سوى آتش ؟!
☘️جَاءَ رَجُلٌ إِلَى عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ يَشْكُو إِلَيْهِ حَالَهُ
فَقَالَ عليه السلام : مِسْكِينٌ اِبْنُ آدَمَ لَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ ثَلاَثُ مَصَائِبَ لاَ يَعْتَبِرُ بِوَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ وَ لَوِ اِعْتَبَرَ لَهَانَتْ عَلَيْهِ اَلْمَصَائِبُ وَ أَمْرُ اَلدُّنْيَا
1️⃣فَأَمَّا اَلْمُصِيبَةُ اَلْأُولَى فَالْيَوْمُ اَلَّذِي يَنْقُصُ مِنْ عُمُرِهِ قَالَ وَ إِنْ نَالَهُ نُقْصَانٌ فِي مَالِهِ اِغْتَمَّ بِهِ وَ اَلدِّرْهَمُ يَخْلُفُ عَنْهُ وَ اَلْعُمُرُ لاَ يَرُدُّهُ
2️⃣وَ اَلثَّانِيَةُ إِنَّهُ يَسْتَوْفِي رِزْقَهُ فَإِنْ كَانَ حَلاَلاً حُوسِبَ عَلَيْهِ وَ إِنْ كَانَ حَرَاماً عُوقِبَ عَلَيْهِ
▫️قَالَ وَ اَلثَّالِثَةُ أَعْظَمُ مِنْ ذَلِك
▪️قِيلَ وَ مَا هِيَ
3️⃣ قَالَ مَا مِنْ يَوْمٍ يُمْسِي إِلاَّ وَ قَدْ دَنَا مِنَ اَلْآخِرَةِ رَحْلَةً لاَ يَدْرِي عَلَى اَلْجَنَّةِ أَمْ عَلَى اَلنَّارِ .
📗الإختصاص ج۱ ص۳۴۲
📙بحار الأنوار ج۷۵ ص۱۶۰
@sibtayn