eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.2هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
32 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
"طه حسین" ادیب و نویسنده معروف مصری معاصر، در کتاب "علی و بنوه" داستان مردی را نقل می کند که در جریان جنگ جمل دچار تردید می شود، با خود می گوید چطور ممکن است شخصیت هایی از طراز طلحه و زبیر برخطا باشند؟! درد دل خود را با خود علی (علیه السلام) در میان می گذارد و از خود علی می پرسد که مگر ممکن است چنین شخصیت های عظیم بی سابقه ای بر خطا روند؟ علی (علیه السلام) به او می فرماید: «انک لملبوس علیک، ان الحق و الباطل لا یعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله، و اعرف الباطل تعرف اهله؛ تو سخت در اشتباهی، تو کار واژگونه کرده ای، تو به جای اینکه حق و باطل را مقیاس عظمت و حقارت شخصیت ها قرار دهی، عظمت ها و حقارت ها را که قبلا با پندار خود فرض کرده ای، مقیاس حق و باطل قرار داده ای.» تو می خواهی حق را با مقیاس افراد بشناسی! برعکس رفتار کن! اول خود حق را بشناس، آن وقت اهل حق را خواهی شناخت، خود باطل را بشناس، آن وقت اهل باطل را خواهی شناخت، آن وقت دیگر اهمیت نمی دهی که چه کسی طرفدار حق است و چه کسی طرفدار باطل، و از خطا بودن آن شخصیت ها در شگفت و تردید نخواهی بود. "طه حسین" پس از نقل جمله های بالا می گوید: «من پس از وحی و سخن خدا، جوابی پرجلال تر و شیواتر از این جواب ندیده و نمی شناسم.» 📖علي و فرزندان، ‌ص 40 @Sibtayn
آیا می دانید منفورترین شیعیان نزد امام باقر علیه السلام کدامند ؟ ابى عبيده حذّاء،گويد:از امام باقر عليه السّلام شنيدم كه فرمود: محبوب‌ترين يارانم نزد من پارساترين و داناترين آنها به دين و راز نگهدارترين آنها نسبت به حديث ما و بدترين و مبغوض‌ترين آنها كسى است كه چون حديثى را بشنود به ما نسبت دهند و از ما روايت كنند و دلچسب او نيست از آن اظهار تنفّر كند و آن‌را منكر گردد و هركس پيرو آن باشد،او را كافر داند با اينكه نمى‌داند،شايد حديث از ما باشد و به ما مستند باشد و به اين سبب از ولايت ما بيرون رود. عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ اَلْحَذَّاءِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: وَ اَللَّهِ إِنَّ أَحَبَّ أَصْحَابِي إِلَيَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَكْتَمُهُمْ لِحَدِيثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِي حَالاً وَ أَمْقَتَهُمْ لَلَّذِي إِذَا سَمِعَ اَلْحَدِيثَ يُنْسَبُ إِلَيْنَا وَ يُرْوَى عَنَّا فَلَمْ يَقْبَلْهُ اِشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ كَفَّرَ مَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لاَ يَدْرِي لَعَلَّ اَلْحَدِيثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَيْنَا أُسْنِدَ فَيَكُونُ بِذَلِكَ خَارِجاً عَنْ وَلاَيَتِنَا . ------------------------------------------ بصائر الدرجات ج۱ ص۵۳۷ الکافي ج۲ ص۲۲۳ وسائل الشیعة ج۲۷ ص۸۷ @Sibtayn
🗓25 ربيع الاول وقوع غزوه دُومةُ الجَندل در روز بیست و پنجم ربیع الاول سال پنجم هـ .ق غزوه دُومةُ الجَندل اتفاق افتاد. سبب بروز این غزوه آن بود كه گروهی از اشرار مشركان در اراضی « دُومه الجندل » در حاشیه شرقی شام همدست شده بودند و به كاروانها حمله می‌كردند. وقتی خبر این گستاخی و ستمگری آنها به مدینه رسید، رسول گرامی اسلام ‌(صلی الله علیه و آله و سلم) «سباع بن عرفطه غفاری» را به جای خود در مدینه قرار دادند و با هزار نفر به سمت آن منطقه حركت كردند. وقتی مسلمانان به آن نواحی رسیدند، مشركان با مشاهده سپاه اسلام و هیبت و شكوه آنها، جملگی پا به فرار گذاشتند و مسلمانان اموال آنها را برداشته، به مدینه بازگشتند. ـ ای كاش عبرت می‌گرفتند! عبد الرحمن بن ابی لیلی می‌گوید: «من با ابوموسی اشعری از دُومه الجَندل عبور می‌كردیم؛ ابوموسی به من گفت: "زمانی كه با پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) به دومه الجندل رسیدیم آن حضرت به من فرمودند که در این مكان دو تن از بنی‌اسرائیل به جور حكم كردند، و به زودی در میان امت من دو تن در این مكان به جور حكم خواهند نمود"». راوی می‌گوید: ابو موسی و عمروعاص برای حكمیت در صفین به دُومه الجندل رفتند و میان علی‌بن ابیطالب‌(علیه السلام) و معاویه ملعون حكم كردند. بعد از ماجرای حكمیت، ابو موسی اشعری را ملاقات كردم و به او گفتم: «مگر تو نبودی كه از پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) چنین حدیثی نقل كردی؟!» گفت: « والله المستعان‌» !!! @Sibtayn
15.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یهود دشمن اسلام برگرفته از کتاب تفسیر اطیب البیان فی تفسیر القران تألیف مرحوم آیت الله سید عبدالحسین طیب اصفهانی مشاهده در : آپارات - Youtube @sibtayn
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روضه‌خوانی سیدحسن نصرالله برای سیدالشهدا(ع)
کیفیت تربیت فرزند با استفاده از احادیث کتب اهل تسنن پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله : أدِّبُوا أوْلادَكُمْ على ثلاثِ خِصالٍ 1️⃣ حبِّ نَبِيِّكُمْ 2️⃣ و حُبِّ أهْلَ بَيْتِهِ 3️⃣و قِراءَةِ القُرآنِ فرزندانتان را با سه ویژگی تربیت کنید : 1️⃣ دوستی پیامبرتان 2️⃣دوستی اهل بیت او 3️⃣خواندن قران 📖الفتح الكبير في ضم الزيادة إلى الجامع الصغير السيوطي، جلال الدين ج : 1 ص : 57 📖الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة : الهيتمي، ابن حجر ج : 2 ص : 496 📖التنوير شرح الجامع الصغير : الصنعاني، أبو إبراهيم ج : 1 ص : 467 @sibtayn
تصویر کفن شهید سید حسن نصرالله
طريف ابو نصر گويد خدمت صاحب الزمان رسيدم فرمود صندل سرخ برايم بياور، برايش آوردم سپس فرمود مرا ميشناسى گفتم آرى فرمود من كيستم‌؟ گفتم آقاى من و زاده آقايم، فرمود از اين نپرسيدم، طريف گويد عرضكردم خدا مرا قربانت كند پس شما بيان كنيد برايم فرمود من خاتم اوصايم و خداى عز و جل بوسيله من از خاندانم و شيعيانم دفع بلا كند عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْعَلَوِيِّ قَالَ حَدَّثَنِي طَرِيفٌ أَبُو نَصْرٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى صَاحِبِ اَلزَّمَانِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ عَلَيَّ بِالصَّنْدَلِ اَلْأَحْمَرِ فَأَتَيْتُهُ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَ تَعْرِفُنِي قُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ مَنْ أَنَا فَقُلْتُ أَنْتَ سَيِّدِي وَ اِبْنُ سَيِّدِي فَقَالَ لَيْسَ عَنْ هَذَا سَأَلْتُكَ قَالَ طَرِيفٌ فَقُلْتُ جَعَلَنِيَ اَللَّهُ فِدَاكَ فَبَيِّنْ لِي قَالَ أَنَا خَاتَمُ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ بِي يَدْفَعُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اَلْبَلاَءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي . 📖كمال الدين ج۲ ص۴۴۱ 📖الغيبة (للطوسی) ج۱ ص۲۴۶ @sibtayn
شهادت مظلومانه دبیر کل حزب الله سید حسن نصر الله و جمعی از شیعیان مظلوم لبنان را خدمت ولی عصر ارواحنا فداه ، مقام معظم رهبری و تمام آزادگان عالم تسلیت عرض می کنیم
🗓26 ربيع الاول صلح حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) با معاویه در بیست و ششم ربیع الاول سال 41 هـ .ق امام حسن مجتبی (علیه السلام) مجبور به پذیرش قرار داد صلح پیشنهادی معاویه شدند. ـ تنهاترین سردار عالم بزرگوار جهان تشیع، شیخ مفید می‌نویسد: « امام حسن(علیه السلام) اطمینانی به صلح پیشنهادی معاویه نداشتند و می‌دانستند كه او می‌خواهد حیله و تزویر كند؛ اما چاره‌ای جز پذیرش صلح و ترك جنگ نداشتند؛ زیرا یاران او افرادی سست عنصر و سست عقیده بودند و صد در صد به مخالفت با امام(علیه السلام) برمی خاستند. بسیاری از آن ها، ریختن خون امام حسن(علیه السلام) را حلال دانسته، می‌خواستند‌ او را دست بسته تحویل معاویه بدهند. تا آن جا كه پسر عمویش، عبیدالله بن عباس دست از یاری او برداشت و به معاویه پیوست. به طور كلی آن ها به دنیا روی آورده و از آخرت چشم پوشیده بودند. در این موقعیت، امام حسن(علیه السلام) برای اتمام حجّت و داشتن عذری بین خود و خدایش، هم چنین بین خود و مسلمانان، پیمان محكمی از معاویه برای صلح گرفت» . ـ شرایط صلح نامه امام حسن مجتبی(علیه السلام) در قرار داد صلح با معاویه چنین شرط كردند : 1. معاویه به كتاب خدا و سنّت پیامبر‌(صلی الله علیه و آله و سلم) عمل كند؛ 2. معاویه هیچ كس را به عنوان جانشین و ولی عهد خویش قرار ندهد؛ 3. خون شیعیان محترم ومحفوظ باشد و حقوقشان پایمال نشود؛ 4. معاویه باید دست از لعن و سبّ علی(علیه السلام) بر دارد؛ 5. معاویه باید یك میلیون درهم بین فرزندان شهدای جنگ جمل و صفین تقسیم كند؛ 6. معاویه خود را امیرالمؤمنین نخواند. 📙الارشاد : ج 2 ص 14 @sibtayn