eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فقیر کردن جامعه = دور کردن مردم از دین عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: كَادَ الْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً 🔸از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: چه نزدیک است فقر به کفر بیانجامد (فقر انسان را در آستانه كفر قرار مى‌دهد.) الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏2/ص307 @Sibtayn
12.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا اعتقاد به عالم الغیب بودن رسول الله صلی الله علیه و اله طبق آیات قران کفر است ؟ @Sibtayn
آیا می دانید محبوب ترین اهل زمین نزد اسمانیان کیست ؟ از اسماعیل بن [رجاء]از پدرش روایت مى‌کند که گفت‌: همراه‌عبداللَّه بن عمرو بن عاص و [ابى‌] سعید خدرى در مسجد مدینه دور هم نشسته‌ بودیم که حسین بن علی(علیه السلام) از کنار ماگذشت [و سلام کرد و افراد جواب سلامش‌را دادند.] عبداللَّه بن عمرو بن عاص‌سکوت اختیار کرد و بعد از آن‌که همه جواب سلامش را دادند، جواب سلام را داد و سپس‌گفت‌: آیا به شما نگویم که محبوب‌ترین فرد روى زمین نزد اهل آسمان‌ها کیست‌؟ گفتیم‌:چرا! گفت‌: او همین مُقَفّی‌َ [کسى که پشت‌او به سوى شما است‌] مى‌باشد. او بعد ازجنگ صفین تاکنون با من صحبت نکرده‌است و [با من قهر است و ]رضایت او براى‌من از داشتن شتران سرخ مو بهتر است‌. ابوسعید گفت‌: اگر بخواهى باهم پیش اومى‌رویم تا از او عذرخواهى کنى‌. عبداللَّه ‌گفت‌: باشد. سپس باهم قرار گذاشتند که فرداصبح نزد او بروند. فرداى آن روز من نیز همراه آنان رفتم‌.ابتدا ابوسعید داخل شد و من به دنبال وى ‌وارد شدم‌. ابوسعید کنار حسین(علیه السلام) نشست ‌تا از او براى عبداللَّه بن عمرو اجازه ورود بگیرد و گفت‌: اى پسر رسول اللَّه‌، دیروز ازکنار جمع ما رد مى‌شدى که [عبداللَّه‌ ]به ماچنین و چنان گفت‌. من به او گفتم‌: آیانمى‌خواهى نزد او بروى و عذرخواهى کنى‌؟ گفت‌: چرا. حال آمده که عذرخواهى کند. پس اجازه دهید که داخل شود. حسین(علیه السلام) اجازه داد و عبداللَّه بن عمروبن عاص وارد شد و سلام کرد. آن دو جواب ‌سلامش را دادند و ابوسعید کمى ازحسین(علیه السلام) فاصله گرفت تا عبداللَّه بین او وحسین بنشیند. ابوسعید به او گفت‌: اى‌عبداللَّه‌، گفتار دیروزت را بگو. [عبداللَّه‌]گفت‌: بلى من چنین گفته ‌ام و شهادت مى‌دهم ‌که او محبوب ‌ترین فرد روى زمین در پیشگاه‌اهل آسمان است‌. حسین(علیه السلام) پرسید: آیا مى‌دانى که من‌محبوب ‌ترین فرد نزد اهل آسمان هستم و با این حال در صفین با من و پدرم جنگیدى‌؟!به خدا قسم که پدرم بهتر از من بود. [عبداللَّه‌] گفت‌: بلى همین طور است وبه خدا قسم که من نه براى آنها سیاهى لشکرشدم و نه شمشیرى کشیدم و نه تیرى‌ انداختم و نه نیزه ‌اى پرتاب کردم‌. [قضیه ازاین قرار است که در زمان رسول‌ خدا] پدرم ازمن نزد رسول اللَّه‌ صلى الله عليه و اله شکایت کرد و گفت‌:او تمام روزها روزه مى ‌گیرد و تمام شب را به ‌عبادت مى ‌پردازد و من به او امر کرده‌ام که ‌نسبت به خود ملایم‌تر باشد، اما از اطاعت ‌من سرپیچى مى ‌کند. پس از آن رسول‌اللَّه‌ صلی الله علیه و اله به من گفت‌: از پدرت اطاعت کن‌.براى همین هنگامى که مرا به خروج برای جنگ فراخواند، سخن رسول اللَّه صلی الله علیه و اله را به ‌یاد آوردم که فرموده بود. از پدرت اطاعت ‌کن‌، و براى همین همراه وى خارج شدم‌. حسین(علیه السلام) به او فرمود: آیا سخن‌خداوند [عزوجل‌] را نشینده‌اى که‌مى‌فرماید: وَ ان‌ْ جَاهَدَاک‌َ عَلی‌َ ان‌ْ تُشْرِک‌َ بِى‌مَالَیْس‌َ لَک‌َ بِه‌ِ عِلْم‌ٌ فَلاَ تُطِعْهُمَا؟[15] و مگر قول‌رسول اللَّه‌ صلی الله علیه و اله را نشنیده‌اى که مى‌فرماید: «انَّما الطّاعَة‌ُ فى‌ الْمَعْرُوف‌ِ» و مى‌فرماید: «لاَطَاعَة‌َ لِمَخْلُوق‌ٍ فى‌ مَعْصِیَة‌ِ الخَالِق‌ِ»؟ گفت‌: چرا شنیده‌ام اى پسر رسول‌ خدا،ولى گویى که تا به حال آن را نشنیده بودم‌.[!] 📚شرح الأخبار : ج 1 ص 145 ح 84 ؛ المعجم الأوسط : ج 4 ص 181 ح 3917 ، اُسد الغابة : ج 3 ص 347 ، تاريخ دمشق : ج 31 ص 275 كلّها نحوه ، كنز العمّال : ج 11 ص 343 ح 31695 @Sibtayn
🔹سعید بن جبیر گفت: نزد عبدالله بن عباس رفتم و به او گفتم: ای پسر عموی رسول خدا آمده‌ام تا درباره علی و اختلاف مردم درباره او از تو بپرسم، 🔸ابن عباس گفت: ▫️ ای ابن جبیر! آمده ای تا درباره بهترین مخلوق خداوند بعد از رسول خدا از من بپرسی. ▫️آمده ای تا از مردی بپرسی که در یک شب یعنی «لیلة القربة» به سه هزار فضیلت دست یافت؟ ▫️ای ابن جبیر! آمده ای از وصی رسول خدا، وزیر او، جانشین او، صاحب حوض او، علمدار او و صاحب شفاعت او از من بپرسی؟ 🔺قسم به کسی که جان ابن عباس به دست اوست اگر از ابتدای خلقت تا انتهای آن تمام دریاها مرکّب و تمام درختان قلم و تمام مردم نویسنده شوند و در پی نوشتن محاسن و فضیلت‌های علی علیه السلام برآیند نخواهند توانست حتی یک دهم آنچه را که خداوند به او داده است، روی کاغذ آورند. 🔸عن سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ قَالَ: أَتَیْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبَّاسٍ فَقُلْتُ لَهُ یَا ابْنَ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّی جِئْتُکَ أَسْأَلُکَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ اخْتِلَافِ النَّاسِ فِیهِ 🔹فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ ▫️ یا ابْنَ جُبَیْرٍ جِئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ مِنَ الْأُمَّةِ بَعْدَ مُحَمَّدٍ نَبِیِّ اللَّهِ ▫️جئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ رَجُلٍ کَانَتْ لَهُ ثَلَاثَةُ آلَافِ مَنْقَبَةٍ فِی لَیْلَةٍ وَاحِدَةٍ وَ هِیَ لَیْلَةُ الْقِرْبَةِ ▫️یا ابْنَ جُبَیْرٍ جِئْتَنِی تَسْأَلُنِی عَنْ وَصِیِّ رَسُولِ اللَّهِ وَ وَزِیرِهِ وَ خَلِیفَتِهِ وَ صَاحِبِ حَوْضِهِ وَ لِوَائِهِ وَ شَفَاعَتِهِ وَ الَّذِی نَفْسُ ابْنِ عَبَّاسٍ بِیَدِهِ لَوْ کَانَتْ بِحَارُ الدُّنْیَا مِدَاداً وَ الْأَشْجَارُ أَقْلَاماً وَ أَهْلُهَا کُتَّاباً فَکَتَبُوا مَنَاقِبَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ وَ فَضَائِلِهِ مِنْ یَوْمَ خَلَقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الدُّنْیَا إِلَی أَنْ یَفْنِیَهَا مَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَاهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی . 📖 أمالی الصدوق،ص۳۳۳ 📖بحارالانوار، ج۴۰،ص۸،ح۱۷ 📖ينابيع المودة لذو القربى : القندوزي، سليمان بن ابراهيم ج : 1 ص : 365 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عقیل هاشمی (ملقب به عقیل بی عقل) شیعه در ایران مانند مسیحی ها و زرتشتی ها در اقلیت است و زیر 5% جمعیت را تشکیل می دهد و اکثر ایران اهل سنت هستند بالاخره این اقا یک حرف راست از دهانش بیرون امد این عبارت ایشان با کمی تفسیر کاملا دقیق به نظر می رسد اگر منظورش از شیعه ، شیعه ال ابی سفیان باشد و اهل سنت واقعی که شیعیان امیرالمومنین هستند را در نظر داشته باشد ، کلامش کاملا مطابق واقع است @Sibtayn
فضائل الصحابة ـ به نقل از حارث ، درباره امام على عليه السلام ـ: چون شب بدر شد ، پيامبر خدا فرمود: «چه كسى براى ما آب مى آورد؟» . پس مردم ، پا پس كشيدند ؛ ولى على عليه السلام برخاست و مشكى به زير بغل گرفت ، به چاه ژرف و تاريكى درآمد و از آن ، پايين رفت . پس خداى عز و جل به جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل عليهم السلام ، وحى كرد كه براى يارى محمّد صلى الله عليه و آله و گروهش آماده شويد . پس ، از آسمان ، فرود آمدند و همهمه اى داشتند كه شنونده را مى ترسانْد . پس چون روبه روى چاه رسيدند ، همگى و از روى بزرگداشت و احترام بر او سلام دادند . لَمّا كانَت لَيلَةُ بَدرٍ قالَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : مَن يَستَقي لَنا مِنَ الماءِ ؟ فَأَحجَمَ النّاسُ ، فَقامَ عَلِيٌّ فَاحتَضَنَ قِربَةً ، ثُمَّ أتى بِئرا بَعيدَةَ القَعرِ مُظلِمَةً ، فَانحَدَرَ فيها فَأَوحَى اللّه ُ عَزَّوجَلَّ إلى جِبريلَ وميكائيلَ وإسرافيلَ تَأَهَّبوا لِنَصرِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله وحِزبِهِ ، فَهَبَطوا مِنَ السَّماءِ لَهُم لَغَطٌ يُذعِرُ مَن سَمِعَهُ ، فَلَمّا حاذُوا البِئرَ سَلَّموا عَلَيهِ مِن عِندِ آخِرِهِم إكراما وتَجليلاً 📚فضائل الصحابة لابن حنبل : ج 2 ص 613 ح 1049 ، تاريخ دمشق : ج 42 ص 337 ح 8909 ، المناقب للخوارزمي : ص 308 ح 303 ؛ المناقب لابن شهر آشوب : ج 2 ص 241 . @Sibtayn
🔹شناختن ائمه علیهم السلام به حقیقت معرفت ✍🏻مفضل گوید: روزی خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم، به من فرمود: ای مفضل، آیا محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را به حقیقت معرفت شناخته‌ای؟ عرض کردم به من بشناسان. فرمود: اینکه بدانی ایشان می‌دانند هر آنچه را که خداوند خلق کرده، و آن‌ها نشانه تقوا و خزانه‌دار آسمان‌ها و زمین و کوه‎ها و ریگ‌ها و دریاها هستند، و آن‌ها می‌دانند چه تعداد در آسمان فرشته و ستاره است و وزن کوه‌ها و اندازه آب دریاها و رودها و چشمه‌ها را می‌دانند پس کسی که به حقیقت معرفت آن‌ها را بشناسد در درجات عالی مؤمن خواهد بود.. مفضل گوید: این مطلب را دانستم و به آن ایمان آوردم. امام علیه السلام فرمود: آری ای مفضل، آری ای گرامی، آری ای نعمت داده شده، ای نیکو، پاک شدی و بهشت برای تو و برای هر مؤمنی که به این مطلب ایمان دارد. 📒فضائل عترت طاهره، ج۲، ص۶۳۷ 📙بحار الأنوار، ج‏۲۶، ص۱۱۶، ح۲۲ @Sibtayn
🔺فردوسی درباره حجاب زنان و دختران ایرانی چه می‌گوید؟! فردوسی از ماجرای خواستگاری شیرویه شهبانوی ایران باستان می‌گوید↓↓ ۱- شیرین می‌گوید: زن خوب آن بانویی است که «به پوشیدگی نیز خویَش بُوَد» یعنی پوشیده و محجبه باشد. ۲- فردوسی می‌گوید: شیرین چادر به سر داشت. ۳- می‌گوید: هیچ کس (جز شوهر) موی سر شهبانوی ایران را ندیده بود. پ.ن : حجاب یک تکلیف شرعی است که هم در قرآن کریم صراحتاً الزام شده؛ و هم در روایات شریفه، حدود و احکام آن تبیین گردیده است ، اما متأسفانه به برخی باید گفت اگر مقید به حدود الهی نیستید، حداقل ایرانی باشید، مگر شعارهای ناسیونالیستی سر نمیدهید!؟؟ @Sibtayn
امیرالمومنین علی عليه السلام: التَّثَبُّتُ رَأسُ العَقلِ، وَالحِدَّةُ رَأسُ الحُمقِ درنگ در كارها، اوج خردمندى است و شتاب زدگی، اوج حماقت است كنزالفوائد جلد1 صفحه199 @Sibtayn