eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
آب نیست ؟ نماز نخوان...!🦦 ┄┄┅━✺••✺━┅┄┄ ⫸طبق تصریح عمر بن خطاب و علمای اهل سنت ، خلیفه ثانی هنگام بی آبی نماز نمیخواند! سوال این است که چطور جناب عمر بن خطاب نمیدانسته که شارع تیمم را بدل از وضو و غسل قرار داده است در مواقعی که آب یافت نمیشود بر طبق دو آیه (نساء/45)و(مائده/6) وظیفه مکلفین تیمم است؟! ... وَ إِنْ کنْتُمْ مَرْضى‌ أَوْ عَلى‌ سَفَرٍ أَوْ جاءَ أَحَدٌ مِنْکمْ مِنَ الْغائِطِ أَوْ لامَسْتُمُ النِّساءَ فَلَمْ تَجِدُوا ماءً فَتَیمَّمُوا صَعِیداً طَیباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکمْ وَ أَیدِیکمْ.(مائده/6) این آیه موارد جواز و کیفیت انجام تیمم است و بیانگر مشروعیت بدل از وضو یا غسل و نیز چگونگی تیمم یعنی مسح صورت و دو دست و آنچه تیمم برآن صحیح است می باشد. ✔️این اجتهاد عمر بن خطاب در مقابل نص آیه تیمم نشان دهنده عدم اطلاع و جهل خلیفه ثانی از آیات قرآن است. و تغییر در شریعت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله ) توسط عمر بعد از انقطاع وحی و بعد از اکمال دین و اتمام نعمت از جانب خداوند متعال ، (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا /مائده /3) نشانگر این است که به علت جهلی که درساده ترین و ابتدایی ترین مسائل احکام اسلام دارد، نمیتواند حافظ شریعت و جانشین به حق رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم باشد. ✍️به تعدادی از اسناد توجه کنيد: فقال عمر ، أما أنا فلم أكن أصلى حتى أجد الماء(١) فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتى أجد الماء(2) فقال عمر أما أنا فلم أكن أصلي حتى أجد الماء (٣) قال عمر : أما أنا فلم أكن لأصلي حتى أجد الماء(4) فقال عمر أما أنا فإذا لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتى أجد الماء(5) فقال عمر أما أنا فلم أكن أصلي حتى أجد الماء(6) ما صليت حتى أجد الماء(7) قال عمر أما أنا فلم أكن أصلي حتى أجد الماء(8) قال عمر : أما أنا فلم أكن لأصلي حتى أجد الماء(9) فقال عمر : أما أنا فلو لم أجد الماء لم أكن لأصلي حتى أجد الماء(10) 📚(١)سنن أبي داود - ابن الأشعث السجستاني - ج 1 - ص 81 📚(2)سنن النسائي - النسائي - ج 1 - ص 168 📚(3)عمدة القاري - العيني - ج 4 - ص 19 📚(4)المصنف - عبد الرزاق الصنعاني - ج 1 - ص 238 - 239 📚(5)السنن الكبرى - النسائي - ج 1 - ص 133 📚(6)مسند أبي يعلى - أبو يعلى الموصلي - ج 3 - ص 181 📚(7)المعجم الكبير - الطبراني - ج 9 - ص 314 📚(8)التمهيد - ابن عبد البر - ج 19 - ص 273 📚(9)كنز العمال - المتقي الهندي - ج 9 - ص 588 📚(10)جامع البيان - إبن جرير الطبري - ج 5 - ص 159 @Sibtayn
12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬نماز امام باقر علیه السلام 🎙استاد معاونیان 🔺شهادت امام محمد باقر علیه السلام 📌هیات عشاق الحسین علیه السلام شب هجدهم ماه رمضان ۱۴۰۲ ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬یادگار خیمه 🎙محمد رضا لبانی 🔺سوگواره ای در مرثیه ی امام باقر علیه السلام ╔═.🖤.══════╗ 🆔 @Sibtayn ╚══════.🖤.═╝
☘️قالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : «صَوْمُ يَوْمِ اَلتَّرْوِيَةِ كَفَّارَةُ سَنَةٍ وَ يَوْمِ عَرَفَةَ كَفَّارَةُ سَنَتَيْنِ» . روزۀ روز ترويه - يعنى هشتم ماه ذى الحجّه - كفّاره يك سال، و روزۀ روز عرفه كفّاره دو سال است. 📚من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۸۷ @Sibtayn
روز ترویه به روز هشتم ماه ذی‌ الحجه اطلاق می‌شود و روزی است که حجاج نیت حج تمتع می‌نمایند و محرم شده، از مکه به سمت منا حرکت کرده و شب را در آنجا بیتوته می‌کنند و صبح عرفه به جانب عرفات رهسپار می‌گردند. طبق روایات وارده، این روز یکی از ارزشمندترین روزهای سال شمرده شده و آداب و اعمالی مخصوصی دارد؛ غسل کردن و روزه گرفتن از اعمال مستحبی آن است؛ همچنین روز ترویه دارای احکام خاصی است که در کتب فقهی به آن پرداخته شده است. امام حسین (علیه‌السلام) در سال ۶۱ق روز ترویه از مکه خارج شده و به سمت کوفه حرکت کرده است. درباره وجه تسمیه روز ترویه به روایاتی توجه کنید: در علل الشرایع در سر نامیدن این روز به ترویه حدیثی از امام صادق (علیه‌السلام) که راوی می‌گوید: از حضرت پرسیدم چرا روز ترویه را روز ترویه نامیده‌اند؟ حضرت فرمود: زیرا در عرفات آب نبود و حاجی‌ها روز هشتم ذی‌ الحجه از مکه آب برمی‌داشتند و به عرفات می‌بردند و برخی از ایشان به بعضی دیگر می‌گفتند: تروّیتم، تروّیتم (سیراب شدید، سیراب شدید)، لذا به خاطر همین، روز هشتم را روز ترویه نامیدند. 📗علل الشرایع، ج۲، ص۴۳۵، باب ۱۷۱. @Sibtayn
عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ أَيْنَ اِفْتَرَقَ اَلْمُتَمَتِّعُ وَ اَلْمُعْتَمِرُ فَقَالَ إِنَّ اَلْمُتَمَتِّعَ مُرْتَبِطٌ بِالْحَجِّ وَ اَلْمُعْتَمِرَ إِذَا فَرَغَ مِنْهَا ذَهَبَ حَيْثُ شَاءَ وَ قَدِ اِعْتَمَرَ اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي ذِي اَلْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ يَوْمَ اَلتَّرْوِيَةِ إِلَى اَلْعِرَاقِ وَ اَلنَّاسُ يَرُوحُونَ إِلَى مِنًى وَ لاَ بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِي ذِي اَلْحِجَّةِ لِمَنْ لاَ يُرِيدُ اَلْحَجَّ . معاوية بن عمّار گويد: به امام صادق عليه السّلام گفتم: فرق كسى كه حج تمتّع انجام مى‌دهد با كسى كه عمره انجام مى‌دهد چيست‌؟ فرمود: كسى كه عمره تمتّع انجام مى‌دهد متصل به حج است و كسى كه عمره انجام مى‌دهد چون از آن فارغ شد هرجا خواست مى‌رود و امام حسين بن على عليهما السّلام در ذى حجّه عمره انجام داد و روز ترويه به سوى عراق حركت كرد كه مردم به سوى منا مى‌رفتند و ايرادى ندارد كسى كه قصد انجام حج ندارد در ذى حجّه عمره انجام دهد. 📗الکافي ج۴ ص۵۳۵ @Sibtayn
«روایت‌ شده‌ است‌ که‌ چون‌ حضرت‌ سید الشّهدا (علیه السلام) آهنگ‌ رفتن به‌سوی‌ عراق‌ را نمودند، در مکّه‌ مکرّمه‌ برای‌ ایراد خطبه‌ ایستاده‌ و چنین‌ گفتند: حمد و سپاس‌ سزاوار خداست‌. آنچه‌ را که‌ خدا بخواهد خواهد شد؛ و قوّه‌ و قدرتی‌ نیست‌ مگر به خدا؛ و درود بر رسول‌ و فرستاده‌ او باد! مرگ‌ بر فرزندان‌ آدم‌ به‌مثابه‌ گردنبند بر گردن‌ دختر جوان‌ کشیده‌ و بسته‌ شده‌ است‌؛ و من در آرزو و اشتیاق‌ ملاقات‌ و دیدار رفتگان‌ از خاندان‌ خود هستم‌، همانند اشتیاقی‌ که‌ یعقوب‌ به‌ دیدار یوسف‌ داشت‌؛ و برایم‌ جایی‌ معین‌ و انتخاب‌ شده‌ است‌ که‌ باید پیکرم‌ در آنجا بیفتد و من‌ باید به‌ آنجا برسم‌. گویا می‌بینم‌ که‌ بندبند مرا گرگان‌ بیابان‌ بین‌ نَواویس‌ و کربلا از هم‌ جدا می‌سازند و از من‌ شکمبه‌های‌ تهی‌ خود را پر می‌کنند و انبان‌های‌ گرسنه‌ خود را سرشار می‌نمایند. فرارگاهی‌ نیست‌ از روزی که‌ در قلم‌ تقدیر گذشته‌ است‌. رضای‌ خدا رضای‌ ما اهل‌بیت‌ است‌. بر امتحانات‌ و بلاهای‌ او شکیبایی‌ می‌نماییم و او اجر و مزد شکیبایان‌ را به‌طور کامل به‌ ما عنایت‌ خواهد نمود. پاره تن رسول خدا (ص) از او دور نمى‏ شود، در بهشت به او مى ‏پیوندد، باعث روشنى چشم او و انجام شدن وعده‏‌اش مى‏ شود. (وعده‌ای که‌ خداوند به‌ رسول‌ خدا داده‌ است‌، برای‌ اقربایش‌ منجّز و محقّق‌ می‌گردد.) پس‌ کسی که‌ در میان‌ ماست‌ و حاضر است‌ جان‌ خود را ایثار کند و خون‌ دل‌ خود را فدا کند و برای‌ لقای‌ خدا نفس‌ خود را آماده‌ نموده‌ است‌، با ما کوچ‌ کند که‌ من‌ در صبحگاهان‌ عازم‌ رحیل‌ هستم‌؛ إن‌‌شآء‌الله‌‌تعالَی‌.» 📗ابن طاووس، اللّهوف،/ 60- 61 @Sibtayn
🔰 📝 امّا روز عرفه از ايام عظيمه است. و كسى كه توفيق يابد كه در عرفات باشد و ادعيه و اعمال بسيار دارد و بهترين اعمال در اين روز دعاست. حتى مستحب است كه جمع كنند ميان نماز ظهر و عصر در اوّل وقت و نافله و اذان عصر ساقط مى‌شود و بعد از نماز عصر مشغول دعا بايد شد تا شام و دعا از براى برادران مؤمن از زنده و مرده بسيار بايد كرد. چنان‌چه در حديث صحيح منقول است كه ابراهيم بن هاشم گفت: من عبد اللّه بن جندب را ديدم در موقف عرفات و حال هيچ‌كس را از او بهتر نديدم، پيوسته دست‌هاى خود را به سوى آسمان بلند كرده بود و آب ديده‌اش به رويش جارى بود تا به زمين مى‌رسيد؛ چون مردم فارغ شدند گفتم: وقوف هيچ‌كس را بهتر از وقوف تو نديدم. گفت: به خدا سوگند كه دعا نكردم مگر براى برادران مؤمن خود، زيرا كه: ☀ از حضرت امام موسى کاظم عليه السّلام شنيدم كه: هركه دعا كند از براى برادران مؤمن خود در غيبت او از عرش ندا به او رسد كه: از براى تو صد هزار برابر او باد! پس من نخواستم كه دست بردارم از صد هزار برابر دعاى ملك كه البته مستجاب است براى يك دعاى خود كه نمى‌دانم كه مستجاب خواهد شد يا نه.[1] و اگر كسى توفيق يابد كه در روز عرفه در تحت قبّۀ مقدّسۀ حضرت امام حسين عليه السّلام باشد، ثوابش كم‌تر نيست از كسى كه در عرفات باشد، بلكه زياده است. ☀از حضرت امام صادق عليه السّلام منقول است كه: هركه در روز عرفه به زيارت آن حضرت برود و حقّ او را بشناسد و او را امام واجب الاطاعة داند، بنويسد حق تعالى از براى او ثواب دو هزار حج و دو هزار عمرۀ مقبول و دو هزار جهاد كه با پيغمبر مرسل كرده باشد يا امام عادلى. راوى گفت: كجاست ثواب وقوف عرفات؟ حضرت از روى غضب به سوى او نظر كرد ☀و فرمودند: كه به درستى كه بندۀ مؤمن چون در روز عرفه نزد قبر آن حضرت حاضر شود و در نهر فرات غسل كند و متوجه زيارت شود، هر گام كه برمى‌دارد ثواب يك حج و يك عمره براى او مى‌نويسند.[2] ☀فرمودند كه: در روز عرفه حق تعالى اوّل نظر رحمت به سوى زوّار حضرت امام حسين عليه السّلام مى‌كند و گناهان ايشان را مى‌آمرزد و حاجات ايشان را برمى‌آورد و بعد از آن متوجه اهل عرفات مى‌گردد، زيرا كه در ميان زوّار آن حضرت حرام‌زاده و فرزند زنا نيست  و در ميان اهل عرفات هست.[3] و كسى كه توفيق هيچ يك از اينها را نيافته باشد بايد كه در ساير بلاد غسل بكند و در مجمع مؤمنان حاضر شود و زيارت آن حضرت بكند و اگر در بام بلند يا صحراى گشاده باشد بهتر است، پس مشغول دعا شوند و تا شام مشغول ذكر و دعا باشند تا در ثواب آنها شريك باشند چنان‌كه از حضرت صادق عليه السّلام منقول است. 1⃣ الکافي ج۲ ص۵۰۸ . 2⃣ ثواب الأعمال ص۸۹ . 3⃣ ثواب الأعمال ص۹۰ . 📗 زاد المعاد ص۳۵۰ . 🌿🌹
.💎 ۹ ذی الحجه روز سدّ الأبواب در این روز به امر پیامبر صلّی الله علیه و آله همه ی درهای منازل اصحاب به طرف مسجد پیامبر صلّی الله علیه و آله بسته شد، جز در خانه ی امیر المؤمنین علیه السّلام که به دستور خاصّ الهی آن را نبستند. [۱] عدّه ای از اصحاب عرض کردند : یا رسول الله، چرا همه ی درب ها را جز در خانه ی علی علیه السّلام بستید؟ ☀حضرت فرمودند : «من تابع وحی پروردگار هستم» [۲]، و در روایتی دیگر است که ☀پیامبر صلّی الله علیه و آله خطبه ای ایراد فرمودند و در ضمن آن فرمودند : «ای مردم، خداوند متعال به موسی و هارون امر فرمود خانه هایی بنا کنند، و امر فرمود که جُنب در آن دو بیتوته نکنند و کسی با زن در آنجا نزدیکی نکند مگر هارون و ذریّه ی هارون. علی بن ابی طالب علیه السّلام برای من به منزله ی هارون است برای موسی. پس برای احدی حلال نیست که نزدیک زنان شود و یا با حالت جنابت داخل مسجد من شود مگر برای علی و ذریّه ی علی علیهم السلام». ☀ پیامبر صلّی الله علیه و آله ایستادند و فرمودند : «عدّه ای رضایت قلبی ندارند که علی بن ابی طالب علیه السّلام در همه وقت و هر حالتی ساکن مسجد باشد، در حالی که آنها بیرون شده اند. به خدا قسم که من آنها را بیرون نکرده ام و علی علیه السّلام را من ساکن مسجد قرار نداده ام، بلکه خداوند آن ها را بیرون نموده و علی علیه السّلام را ساکن مسجد قرار داده است، و منزلت او نزد من مانند منزلت هارون نزد موسی علیه السّلام است. سپس در فضائل علی علیه السّلام کلماتی بیان فرمودند، ☀ تا آنجا که فرمودند : «هر کس از این موضوع ناراحت است برود آنجا»، و اشاره به طرف شام کردند. [۳] 📖[۱]توضیح المقاصد ص ۳۰ 📖[۲]امالی صدوق ،ص ۱۴۳ 📖[۳]علل الشرایع ، ج۱، ص ۲۰۱
🙏💎🙏 دعای اسم اعظم در روز عرفه مرحوم سید بن طاووس در «اقبال الاعمال»، دعایی شامل اسم اعظم را برای روز عرفه نقل می کند. این دعا، چنین است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَقُولُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ، لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْحَلِيمُ الْكَرِيمُ، لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْحَيُّ الْقَيُّومُ، لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْأَحَدُ الصَّمَدُ، لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ. اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْعَظِيمِ الَّذِي نَجَّيْتَ بِهِ مُوسَى حِينَ قُلْتَ بآهيّاً شَراهِيّاً فِي الدَّهْرِ الْبَاقِي وَ الدَّهْرِ الْخَالِي، وَ أَسْأَلُكَ بِعِلْمِكَ الْغَيْبِ، وَ قُدْرَتِكَ عَلَى الْخَلْقِ، فَإِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ، وَ بِأَسْمَائِكَ الْمُتَعَزِّزَاتِ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا، وَ تَفْعَلَ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ، فَإِنَّكَ أَهْلُ الْعَفْوِ. يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ، إغْفِرْ لِي مَا قَدَّمْتُ وَ مَا أَخَّرْتُ، وَ مَا أَسْرَرْتُ وَ مَا أَعْلَنْتُ، وَ مَا أَبْدَيْتُ وَ مَا أَخْفَيْتُ، وَ مَا خَفِيَ عَلَى الْخَلَائِقِ وَ لَمْ يَخْفَ عَلَيْكَ، فَإِنَّكَ أَهْلُ التَّجَاوُزِ وَ الْإِحْسَانِ، أَسْأَلُكَ يَا جَوَادُ يَا كَرِيمُ، أَنْ تَجُودَ عَلَيَّ بِفَضْلِكَ، آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ، وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً كَثِيراً. اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْداً دَائِماً مَعَ دَوَامِكَ، وَ خَالِداً مَعَ خُلُودِكَ، وَ لَكَ الْحَمْدُ حَمْداً لَا أَمَدَ لَهُ دُونَ مَشِيَّتِكَ، وَ لَكَ الْحَمْدُ زِنَةَ عَرْشِكَ وَ رِضَا نَفْسِكَ، وَ لَكَ الْحَمْدُ حَمْداً لَا أَجْرَ لِقَائِلِهَا دُونَ رِضَاكَ. وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ قُوَّةِ كُلِّ ضَعِيفٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ عِزِّ كُلِّ ذَلِيلٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ غِنَى كُلِّ فَقِيرٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ عَوْنِ كُلِّ مَظْلُومٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ مُونِسِ كُلِّ وَحِيدٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ فَكَاكِ كُلِّ أَسِيرٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ مَلْجَإِ كُلِّ مَهْمُومٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ دَافِعِ كُلِّ سَيِّئَةٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ كَاشِفِ كُلِّ كُرْبَةٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ صَاحِبِ كُلِّ سَرِيرَةٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ مَوْضِعِ كُلِّ رَزِيَّةٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْفَعَّالِ لِمَا يُرِيدُ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ رَازِقِ الْعِبَادِ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ عَدَدَ مَا خَلَقَ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ غَايَةَ كُلِّ طَالِبٍ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ سَرْمَداً أَبَداً لَا يَنْقَطِعُ أَبَداً، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ عَدَدَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ. اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحُرْمَةِ هَذَا الدُّعَاءِ، وَ بِحُرْمَةِ هَذَا الْيَوْمِ الْمُبَارَكِ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تَغْفِرَ لِي مَا قَدَّمْتُ وَ مَا أَخَّرْتُ، وَ مَا أَسْرَرْتُ وَ مَا أَعْلَنْتُ، وَ مَا أَبْدَيْتُ وَ مَا أَخْفَيْتُ، وَ مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّي، وَ أَنْ تُقَدِّرَ لِي خَيْراً مِنْ تَقْدِيرِي لِنَفْسِي، وَ تَكْفِيَنِي مَا يُهِمُّنِي، وَ تُغْنِيَنِي بِكَرَمِ وَجْهِكَ عَنْ جَمِيعِ خَلْقِكَ، وَ تَرْزُقَنِي حُسْنَ التَّوْفِيقِ، وَ تَصَدَّقَ عَلَيَّ بِالرِّضَا وَ الْعَفْوِ عَمَّا مَضَى، وَ التَّوْفِيقِ لِمَا تُحِبُّ وَ تَرْضَى، وَ تُيَسِّرَ لِي مِنْ أَمْرِي مَا أَخَافُ عُسْرَهُ، وَ تُفَرِّجَ عَنِّي الْهَمَّ وَ الْغَمَّ وَ الْكَرْبَ، وَ مَا ضَاقَ بِهِ صَدْرِي، وَ عِيلَ بِهِ صَبْرِي، فَإِنَّكَ تَعْلَمُ وَ لَا أَعْلَمُ، وَ تَقْدِرُ وَ لَا أَقْدِرُ، وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.» (بحارالأنوار، ج98، ص270-271 به نقل از اقبال الاعمال) ✅ تذکّر: از عزیزان و سروران گرامی تقاضا می شود که این دعا را برای فرج مولایمان حضرت صاحب الزّمان علیه السلام بخوانند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» @Sibtayn
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسلم بن عقیل، فدایی سیدالشهداء علیه السلام حجت الاسلام بندانی نیشابوری @Sibtayn