eitaa logo
مؤسسه جهانی سبطین علیهما السلام
1.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.2هزار ویدیو
30 فایل
تماس با ادمین کانال : @SibtaynAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بیعت با خلیفه تا غصب خلافت فقط 70 روز فاصله افتاد حجت الاسلام بندانی @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که می گوید فقط قران ؛ منکر قران شده است حجت الاسلام معاونیان @Sibtayn
🔥ترس از بیان و معنی «مولاه» در حدیث غدیر! ✍🏻ابی‌بکر خلال از علمای بزرگ مخالفین به سند صحیح نقل کرده: ابوطالب ( احمد بن حمید مشکانی ) می‌گوید: از احمد بن حنبل درباره حدیث رسول خدا (صلی الله علیه وآله) که فرموده: «من کنت مولاه فعلی مولاه» سوال کردم، احمد بن حنبل در پاسخ گفت: در این باره سخن مگو!! و حدیث را به همان صورت که نقل شده است بگذار!!! 📕السنة لأبی بکر بن الخلال، ج۲، ص۳۴۸ [ تعلیق محقق: إسناده هذا الاثر صحیح ] 📙السنة لأبی بکر بن الخلال، ج۲، ص۳۴۶، ح۴۵۸ و ص۳۴۷ ، ح۴۶۰ [ تعلیق محقق: اسناده صحیح ] @Sibtayn
🌺 فرا رسیدن سالروز ولادت فرخندۀ باب‌الحوائج، حضرت موسی بن جعفر، امام کاظم صلوات‌الله‌علیه را به محضر مقدّس حضرت صاحب‌الزّمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و همۀ شیعیان و منتظران تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم. حضرت علیه‌السلام فرمودند: 🌿 «ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کتب آسمانی همۀ پیامبران الهی ثبت شده بود و خدای تعالی هیچ پیامبری را به رسالت مبعوث نفرمود، جز با اقرار به نبوّت حضرت محمّد صلّی‌الله‌علیه‌وآله و وصایت حضرت علی علیه‌السلام.» عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ: وَلَايَةُ عَلِيٍّ ع مَكْتُوبَةٌ فِي جَمِيعِ صُحُفِ الْأَنْبِيَاءِ وَ لَنْ يَبْعَثَ اللَّهُ رَسُولًا إِلَّا بِنُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ ص وَ وَصِيِّهِ عَلِيٍّ ع. 📚 کافی (شیخ‌کلینی)، ج۱، ص۴۳۷ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۳۸، ص۴۶ @Sibtayn
💠 از امام صادق -علیه السلام- روایت شده که مردی از پدر گرامی ایشان امام باقر -علیه السلام- پرسید: ای فرزند رسول خدا، به چه چیز علی -علیه السلام- بر سایر مردم فضیلت داده شده است؟ امام (علیه السلام) فرمود: [به اینکه] رسول خدا -صلی الله علیه و آله- [درباره‌ی او] فرموده: هر کس من مولای او هستم، پس علی مولای اوست. پروردگارا، اهل ولا و دوست‌دار او را دوست بدار و دشمنش را دشمن دار. آن مرد عرضه داشت: این نزد مردم حدیثی معروف است که عام و خاص آن را می‌شناسند، آیا غیر از این چیزی هست؟ امام (علیه السلام) فرمود: وای بر تو، آیا می‌فهمی این سخن [رسول خدا ص] جمع کننده‌ی چه چیزهایی [از فضائل برای علی علیه السلام] است و موجب چه می‌شود؟ خدای متعال به این وسیله آنچه را برای رسولش -صلی الله علیه و آله- بر امّت قرار داده و واجب کرده از حرف شنوی و فرمانبری، برای علی -علیه السلام- نیز قرار داده و واجب کرده است. جعفر بن محمّد ، عن أبيه صلوات الله عليهما ، أن رجلا سأله ، فقال : يا ابن رسول الله ، بما ذا فضل علي صلوات الله عليه على الناس؟ فقال : يقول رسول الله صلى‌الله‌عليه‌وآله : من كنت مولاه فعليّ مولاه اللهمّ وال من والاه وعاد من عاداه. فقال الرجل : فهذا حديث معروف عند الناس يعرفه الخاص والعام ، فهل غير ذلك؟ فقال له أبو جعفر عليه‌السلام : ويحك وهل تدري ما يجمعه هذا القول ، وما يقتضيه ، إن الله عزّ وجلّ جعل له به على الامة ما جعله لرسول الله صلى‌الله‌عليه‌وآله عليها من السمع والطاعة. 📗شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار: القاضي النعمان المغربي ج : 2 ص : 263 @sibtayn
امام صادق عليه السّلام مى‌فرمود:همه دانشهاى مردم را در چهار چيز يافتم: الف-پروردگارت را بشناسى(از طريق فطرت و نظم آفرينش) ب-بدانى با تو چه كرده.(در خلقت و دادن نعمت عقل و ارسال پيامبران) ج-بدانى از تو چه خواسته.(فرمانبردارى از خداوند و پيروى از پيامبر) د-بدانى چه چيز تو را از دينت بيرون مى‌برد.(گناهان و سرپيچى از دستورات پيامبر) قال الإمام موسَى بن جَعْفَرٍ عليه السلام: " وَجَدْتُ عِلْمَ النَّاسِ فِي أَرْبَعٍ : أَوَّلُهَا : أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ . وَ الثَّانِيَةُ : أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِكَ . وَ الثَّالِثَةُ : أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ . وَ الرَّابِعَةُ : أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِكَ 📗المحاسن ج۱ ص۲۳۳ @sibtayn
از حضرت امام_کاظم علیه‌السلام روایت شده است که فرمودند: 🔴 «از صرف مال و دارائیت در راه طاعت و رضای پروردگار دریغ مکن، که (برایت شرایطی پیش خواهد آمد و) ناچار خواهی شد دو برابر آن را در راه معصیت و نافرمانی خدا صرف کنی!» 💠 «قَالَ الامام الکاظم علیه‌السلام:‏ إِيَّاكَ أَنْ تَمْنَعَ فِي‏ طَاعَةِ اللَّهِ‏ فَتُنْفِقُ مِثْلَيْهِ فِي مَعْصِيَةِ اللَّهِ.» 📗تحف العقول ج1 ص408 📚 بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۷۵، ص۳۲۰ @sibtayn
🔘هرگاه سوال کردی.... 🔹 امیرالمؤمنین علی عليه السلام فرمودند: إذا سَألتَ فَاسأل تَفَقُّها و لا تَسألْ تَعَنُّتا؛ فإنَّ الجاهِلَ المُتَعَلِّمَ شَبيهٌ بالعالِمِ، و إنَّ العالِمَ المُتَعَسِّفَ شَبيهٌ بالجاهِلِ. ▫️ هرگاه پرسشى كردى، براى دانا شدن بپرس و به منظور درمانده كردن سؤال نكن، زيرا شخص نادانى كه در پى آموختن باشد، همچون عالم است و عالمى كه در بيراهه قدم بنهد، مانند جاهل است. 📘غرر الحكم: 4147. @sibtayn
رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: هركس پس از من امامت على را انكار كند،مانند كسى است كه در دوران حيات من،پيامبرى‌ام را انكار مى‌كند و هركس چنين كند،ربوبيت حق را انكار كرده است. عنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ أَنْكَرَ إِمَامَةَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَعْدِي كَانَ كَمَنْ أَنْكَرَ نُبُوَّتِي فِي حَيَاتِي وَ مَنْ أَنْكَرَ نُبُوَّتِي كَانَ كَمَنْ أَنْكَرَ رُبُوبِيَّةَ رَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. 📚الأمالی (للصدوق) ج1ص656 @sibtayn
ریشه بدیها ۳۶۳- نصر بن صباح ، قال حدثنی إسحاق بن محمد البصری، قال حدثنی محمد بن جمهور القمی، قال حدثنا موسی بن بشار الوشاء، عن داود بن النعمان ، قال دخل الکمیت فأنشده.... فقال أسألک عن الرجلین فقال یاکمیت بن زید ماأهریق فی الإسلام محجمة من دم و لااکتسب مال من غیرحله و لانکح فرج حرام إلا و ذلک فی أعناقهما إلی یوم یقوم قائمنا... کمیت از امام صادق علیه السلام در مورد آندو نفر سوال پرسید. حضرت فرمودند: ای کمیت! هیچ خونی گرچه به اندازه خون حجامتی در اسلام ریخته نشد و مالی از حرام بدست نیامد و زنایی صورت نگرفت مگر آنکه درگردن آن دو نفرباشدتا روزی که قائم ما(عجل الله تعالی فرجه) ما اهل بیت قیام كند. 📗 رجال الکشی جلد : 1 صفحه : 206 @sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شان نزول ایه وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ 📖سوره قلم ایه 51 ایه چشم زخم 🎤حجت الاسلام قاسمی @sibtayn
امیرالمومنین علیه السلام ذکر است حسین جمّال گوید: امام صادق (علیه السلام) را سوار بر شتر از مدینه به مکّه رساندم و هنگامی‌که به غدیر خم رسید، به من نگاه کرد و فرمود: «اینجا، جای پای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است، هنگامی‌که دست علی (علیه السلام) را گرفت و فرمود: هرکس من مولای اویم، علی (علیه السلام) مولای اوست؛ و در سمت راست، خیمه چهار نفر از قریش بود که نام آن‌ها را برای من ذکر کرد هنگامی‌که به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نگاه کردند که دست علی (علیه السلام) را تا اندازه‌ای بلند کرده است که سفیدی زیر بغلش نمایان شده است، گفتند: به چشمان وی نگاه کنید که چگونه مانند چشمان دیوانه می‌چرخد. پس جبرئیل نزد آن حضرت فرود آمد و فرمود: بخوان ﻭ ﺍﻥ ﻳﻜﺎﺩ ﺍﻟﺬﻳﻦ ﻛﻔﺮﻭﺍ ﻟﻴﺰﻟﻘﻮﻧﻚ ﺑﺎﺑﺼﺎﺭﻫﻢ ﻟﻤﺎ ﺳﻤﻌﻮ ﺍﻟﺬﻛﺮ ﻭ ﻳﻘﻮﻟﻮﻥ ﺍﻧﻪ ﻟﻤﺠﻨﻮﻥ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻮ ﺍﻻ ﺫﻛﺮ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﻴﻦ و ذِکْرٌ همان علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) است». عرض کردم: «خدا را شکر می‌کنم که این سخن را از زبان شما شنیدم». فرمود: «اگر تو شتربان من نبودی، این سخنان را به تو نمی‌گفتم. به این دلیل که اگر از من روایت کنی، مردم به حرف‌های تو اعتماد نمی‌کنند». 📚تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۶۸۸ @Sibtayn
شان نزول ایه وان یکاد ﺣﺴﺎﻥ ﺟﻤﺎﻝ ﮔﻮﻳﺪ : ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ علیه السلام ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺑﻪ ﻣﻜﻪ ﻣﻰ ﺑﺮﺩﻡ . ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﻐﺪﻳﺮ ﺭﺳﻴﺪﻳﻢ ، ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ علیه السلام ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﭼﭗ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻦ ﺟﺎﻯ ﭘﺎﻯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻣﻦ ﻛﻨﺖ ﻣﻮﻻﻩ ﻓﻌﻠﻰ ﻣﻮﻻﻩ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﺑﻪ ﮔﻮﺷﻪ ﺍﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺮ ﺍﻓﻜﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻣﺤﻠﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ دو منافق ﻭ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﻮﻟﻰ ﺍﺑﻰ ﺣﺬﻳﻔﻪ ﻭﺍﺑﻰ ﻋﺒﻴﺪﺓ ﺑﻦ ﺟﺮﺍﺡ ، ﺧﻴﻤﻪ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ . ﭼﻮﻥ ﺩﺳﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ(صلی الله علیه و اله) ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ(علیه السلام) ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﻛﺮﺩﻩ ، ﺑﻴﻦ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺍﻭ ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺪﻗﻪ ﻣﻰ ﭼﺮﺧﻨﺪ، ﭼﻮﻧﺎﻧﻜﻪ ﮔﻮﻳﻰ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﻣﺠﻨﻮﻧﻰ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩ : ﻭ ﺍﻥ ﻳﻜﺎﺩ ﺍﻟﺬﻳﻦ ﻛﻔﺮﻭﺍ ﻟﻴﺰﻟﻘﻮﻧﻚ ﺑﺎﺑﺼﺎﺭﻫﻢ ﻟﻤﺎ ﺳﻤﻌﻮ ﺍﻟﺬﻛﺮ ﻭ ﻳﻘﻮﻟﻮﻥ ﺍﻧﻪ ﻟﻤﺠﻨﻮﻥ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻮ ﺍﻻ ﺫﻛﺮ ﻟﻠﻌﺎﻟﻤﻴﻦ 📚الکافي ج۴ ص۵۶۶ 📚ﻣﻦ ﻻ ﻳﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﻴﻪ ، ﺣﺪﻳﺚ 3144 ، ﺝ 2 ، ﺹ 559 @sibtayn
اسم اصلی کتاب: المولی في الغدیر ، نظرة جدیدة في کتاب الغدیر للعلامة الا میني، تحقیق: مؤسسه جهانی سبطین (علیهما السلام)،
💎امام صادق عليه السّلام فرمودند: إنَّ اللّه تَبارَكَ وَ تَعـالى أَوجَبَ عَلَيْكُمْ حُبَّـنا وَ مُوالاتَنا وَ فَرَضَ عَلَيكُمْ طاعَتَنا. ألا فَمَنْ كانَ مِنّا فَلْيَقتَدِ بِنا. فَإنَّ مِن شَأنِنا: ألوَرَعُ وَ الإجتِهادُ وَ أداءُ الأمانَةِ إلَى البِرِّ وَالفاجِرِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ إقْراءُ الضَّيْفِ وَ العَفوُ عَنْ المُسىءِ. وَ مَنْ لَمْ يَقْتَدِ بِنا فَلَيسَ مِنّا. خداوند محبت و ولايت و اطاعت ما را بر شما واجب كرده است؛ پس هر كس از ماست، به ما اقتداء كند. روش و منش ما اينهاست: تقوى، تلاش و كوشش، اداى امانتِ نيكوكار و گنهكار، و صله رحم و گرامى داشت ميهمان و گذشت از خطاكار. و كسى كه از ما پيروى نكند از ما نيست. 📖الاختـصاص ص241 @sibtayn
- زكريّا بن آدم گويد: بر امام رضا عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وارد شدم، فرمود: اى زكريا بن آدم! قلم (ثبت خطاها و لغزشها) از شيعيان امام علىّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ برداشته شده است. عرضه داشتم: فدايت گردم! علّت و حكمت آن چيست‌؟ فرمود: چون كه ايشان در حكومت باطل منزوى و عقب زده شدند، بر جان خود مى‌ترسند؛ و بر امام (واجب الإطاعۀ) خود (احساس خطر كرده) و دورى مى‌جويند، اى زكريا بن آدم! احدى از شيعيان امام علىّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ نيست كه صبحگاهان مرتكب لغزش و يا گناهى شود؛ مگر آنكه عصرگاهان همان روز غم و اندوهى دچارش گردد كه (اثرات) آن لغزش را از بين مى‌برد، پس چگونه قلم ثبت جرايم بر او پايدار باشد. 📗المؤمن ج۱ ص۴۱ @sibtayn
🗓22 ذی الحجه در بیست و دوم ذیحجه سال 60 هـ .ق. جناب میثم تمار یكى از یاران خاص امیرمؤمنان حضرت على (علیه السلام) در كوفه به شهادت رسید امیرمؤمنان (علیه السلام) احترام زیادى براى جناب میثم تمار قایل بود و میثم نیز متقابلاً محبت شدیدى به آن حضرت داشت. میثم را به خاطر آنكه خرما فروش بود «تمّار» مى گفتند. حضرت على (علیه السلام) سال ها قبل از شهادت میثم، او را از چگونگى شهادتش آگاه كرده بود. او قبل از شهادت به همگان گفته بود كه مولایش امیرمؤمنان (علیه السلام) طرز شهادتش را به وى گفته است. ابن زیاد ملعون قصد داشت او را به نحوى غیر از آن چه امام فرموده بود به شهادت برساند ولى سرانجام طبق پیش بینى حضرت على (علیه السلام) زبان گویاى او را بریدند و بالاخره این دوستدار آل على(علیه السلام) به جرم محبت و حمایت از امیرمومنان (علیه السلام) به طرز دل‌خراشی در كوفه به شهادت رسید. @sibtayn
fa-zihajeh-mobaheleh01-bandani-jaryan-mobahele-nabi.mp3
1.77M
جریان مباهله پیامبر و اهل بیت علیهم السلام با مسیحیان نجران حجت الاسلام بندانی نیشابوری @sibtayn
مهمترین فضیلت مولانا امیرالمومنین علیه السلام در قران ▫️سيّد مرتضى(رحمه‌ الله) مى‌گويد: از شيخ مفيد(رحمه‌ الله) شنيدم كه مى‌گفت: 🔸«روزى مأمون به امام رضا(عليه‌ السلام) گفت: بزرگ‌ ترين فضيلت اميرالمؤمنین(عليه‌ السلام) در قرآن كدام است؟ 🔹حضرت فرمود: فضيلتى كه آيه مباهله از آن حكايت دارد. خداوند متعال مى‌فرمايد: «فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَأَبْناءَكُمْ وَنِساءَنا وَنِساءَكُمْ وَأَنْفُسَنا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّهِ عَلَى الْكاذِبينَ [آل‌عمران/61] به آن‌ها بگو: بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما هم زنان خود را؛ ما نفوس خود را دعوت كنيم، شما هم نفوس خود را؛ آن‌گاه مباهله كنيم و لعنت خدا را بر دروغ‌گويان قرار دهيم». بعد از نزول اين آيه رسول خدا(صلی ‌الله ‌عليه ‌و آله) اميرالمؤمنين، فاطمه، امام حسن و امام حسین(عليهم‌السلام) را فراخواند. آن‌ها به حكم خداوند متعال در جايگاه فرزندان، زنان و نفس ايشان قرار داشتند. مشخص است كه هيچ يك از بندگان خداى سبحان برتر و شريف‌تر از رسول خدا(صلی ‌الله ‌عليه ‌و آله) نيست. از همين رو مى‌بايست از كسى كه به حكم خداوند سبحان نفس رسول خدا(صلی ‌الله ‌عليه ‌و آله) است، احدى برتر نباشد. 🔸مأمون گفت: مگر نه اين است كه خداوند «أَبناء و نِساء» را به صورت جمع بيان كرده، ولى پيامبر(صلی ‌الله ‌عليه ‌و آله) تنها دو پسر و دخترش را فرا خوانده است. چرا احتمال نمى‌دهيد كه منظور از «نفس» خود ايشان باشد. بنابراين، آن چه گفتيد نمى‌تواند فضيلت اميرالمؤمنين(عليه‌ السلام) را نشان دهد؟ 🔹حضرت فرمود: آن‌چه شما مى‌گوييد درست نيست؛ چرا كه دستور دهنده، فقط مى‌تواند به غیر خودش دستور دهد و او را به چيزى دعوت كند، و درست نيست اين عمل را در مورد نفس خود انجام دهد. [یعنی شخص دعوت كننده همواره غير از خود را دعوت می‌كند، نه خود را؛ همان‌طور كه فرد دستور دهنده، هميشه به ديگری امر می‌كند نه به خود. پس اين كه حضرت فرمود: ﴿فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا..﴾ به اين معنی نيست كه خودمان را دعوت كنيم] با اين توصيف چون رسول خدا(صلی ‌الله ‌عليه ‌و آله) در روز مباهله از بين اصحاب، تنها اميرالمؤمنین(عليه‌ السلام) را با خود همراه كرد، ثابت می‌کند كه مقصود آیه خصوص حضرت بوده و شايستگى آن بزرگوار را براى مباهله اثبات كرده است. مأمون كه از پاسخ امام رضا(عليه‌ السلام) شگفت زده شده بود گفت: پاسخ قانع كننده‌اى بود» 📚الفصول المختارة من العيون و المحاسن، قم: دبیرخانه کنگره محقق خوانساری، ۱۳۷۸، ص 38./ و مفيد، محمّد بن محمّد، الإرشاد فی معرفة حجج الله‏ علی العباد، تحقيق مؤسسة آل‌البيت، چاپ دوم، بيروت، دار المفيد، 1414 ق، ج1، ص169./ و علامه مجلسی، بحارالانوار، ج49، ص188 @Sibtayn
fa-e-ali-v-khorasani01-majaraye-mobaheleh.mp3
3.4M
ماجرای مباهله و درسهایی که از واقعه میگیرم آیت الله وحید خراسانی 1372 @Sibtayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ای که مانند استخوان در گلوی طرفداران سقیفه است دکتر سید حمید خویی @Sibtayn