هدایت شده از پیام نایین
📰روزنامههای پنجشنبه 24 شهریور 1401
سایت خبری پیام نایین
Payamnaein.ir
تلگرام
https://t.me/payamemafakher
تلگرام
https://t.me/mafakhernaein
هدایت شده از AFSARANJANGNARM
🇮🇷
📝گزارش_تحلیلی | از دفاع بی پروا از قاتل میترا استاد تا سو استفاده سیاسی و نگاه ابزاری به جان #مهسا_امینی
🍃🌹🍃
🔻خبر عارضه قلبی برای یک خانم در کلاسهای آموزشی درباره تبعات آسیبهای اجتماعی، کافی بود تا سایبریهای گوش به زنگ بی بی سی و ایران اینترنشنال، با هدف مقابله با اجرای قانون عفاف و حجاب، دروغ ضرب و شتم این خانم توسط پلیس را نشر داده و با تحریک احساسات مردم ژست حمایت از حقوق زنان را به خود بگیرند.
🔹این در حالی است که دقیقا همین افراد از جمله محمد خاتمی به عنوان استاد محمد علی نجفی، ابطحی، مولاوردی، ابتکار، عارف، عبدی و ... جان مهسا امینی را که در یک عارضه و بدون خشونت پلیس از دست رفته را بازیچه اهداف سیاسی خود و حمله به پلیس قرار دادند.
🔸افرادی که یا از قاتل میترا استاد که با ضرب ۵ گلوله این زن بی دفاع را کشت حمایت کرده و یا با بی شرمی خاصی سکوت کرده بودند.
🔺از این رو شاید بتوان اصلاحطلبان را خوشحالترین جریان از فوت مهسا امینی دانست؛ جریانی که هرازگاهی برای احیای سیاسی خود یک موضوع را دستاویز میکند و اینبار خون مهسا بهانه خوبی برای موجسواری شده است.
#روشنگری | #ثامن | #اربعین
🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از AFSARANJANGNARM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استوری | دفاع مقدس
🍃🌹🍃
🔻۳۱ شهریورماه، آغاز هفته #دفاع_مقدس بر ملت سرافراز ایران گرامی باد.
#روشنگری | #ثامن | #جهاد_تبیین
🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از AFSARANJANGNARM
🖼سخننگاشت| دفاع مقدس در بیانات مقام معظم رهبری
🍃🌹🍃
#روشنگری | #ثامن | #دفاع_مقدس
🆔 rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از AFSARANJANGNARM
💢مرگ مهسا امینی و جنگ روایتها
🔻از دست رفتن جان یک انسان همواره دردناک و غمانگیز است؛ اما ابزار سیاسی و در کانون جنگ روایتها قرار دادن این جان شیرین برای اغراض سیاسی دردناکتر است و نه تنها دردی از متوفی و خانواده وی را درمان نمیکند حتما برای خانواده و البته وجدان بیدار و عزادار جامعه مشمئزکننده هم هست.
🔹 نگاهی به ساحت رسانهای در باب نحوه مواجهه رسانههای مختلف با خبر مرگ تأسفبار مرحومه خانم مهسا امینی نشان از غلبه دو نگاه دارد؛
1⃣ یکی معتقد است ریشه این قبیل حوادث در اجرای قوانین و «تکالیف» همانند گشت ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر است و این با «حقوق» شهروندی در تضاد است و راه ممانعت از تکرار چنین حوادث غمانگیزی عبور از خیر اجرای آنهاست!
2⃣دستهای دیگر معتقدند صرف یک اتفاق ناگوار نباید جامعهای اسلامی همانند ایران را از مزایای اجرای قانون امنیت اخلاقی و مصونسازی جامعه برای حضور زنان محروم نماید. البته این تقاضا، خواسته بخش عمدهای از افراد مسلمان جامعه به منظور «کالایی دیده و تلقی نشدن زنان» نیز هست. در ثانی ساحت این بحث در جامعهای به وقوع میپیوندد که افتخارش این است که میخواهد نصوص اسلامی را به قوانین و مقررات اجتماعی و سایر نظامات زندگی فردی و جمعی مردم مسلمان تبدیل و شریعت را پیادهسازی نماید.
🔹حال چقدر زشت است از مرگ انسانی وسیلهای بسازیم برای تسویه حسابهای سیاسی و در خوشبینانهترین حالت دنبال برنده جلوه دادن نگاه سیاسی خود در هماورد دو قرائت متعلق به دو جریان سیاسی در باره بحث دیرینه و بینتیجه «روایی و ناروایی گشت ارشاد و امر به معروف» باشیم.
🔹آیا اساسا، میتوانیم این سؤال شبه کلامی را طرح بکنیم که تکلیفمداران که قائل به درست بودن امر به معروف و تداوم گشت ارشاد هستند درست میگویند یا عدهای که آزادی در پوشش فردی راـ بدون توجه به حقوق اجتماعی آحاد شهروندانـ حق شهروندی میدانند راه حقی را میپیمایند؟!
🔹آیا این منطق برای قضاوت درست است؟ مگر نظام ما نظام اسلامی نیست؟ مگر نظام اسلامی درباره حضور زن در اجتماع نظر ندارد؟
🔺 خوب اگر دارد و ما هم ادعا داریم که میخواهیم قانون اسلام را در قالب نظام اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سبک زندگی اسلامی اجرا و پیادهسازی کنیم پس چرا با ادبیات غیردینی و سکولارها مباحثه میکنیم؟!
🔹و نکته پایانی اینکه، بیندیشیم که آیا فرد یا جریانی که به همه چیز در پرتو روایتسازی دوگانه نگاه میکند، درد حقیقت دارد یا تنها نگاه قطبی خود را به هر قیمت دنبال میکند؟!
#فتحالله_پریشان
✅#بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷 www.basirat.ir