eitaa logo
سین سیاست ll مهدی رشید
375 دنبال‌کننده
629 عکس
537 ویدیو
23 فایل
# دانش آموخته سطح خارج حوزه علمیه قم # دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی 🖇️ پژوهشگر مسائل اجتماعی و سیاسی 📌ارتباط با @ES_rashid
مشاهده در ایتا
دانلود
مدل جامعه پردازی توحیدی 🔸 جامعه شناسان برای ساخت جامعه(جامعه پردازی)، یک پیوند و عامل همبستگی (چسب اجتماعی) را ضروری می دانند. این عامل در طول تاریخ، با فرهنگ ها و مکاتب مختلف در قالب خون، نژاد (نظام قبیله)، وراثت و خویشاوندی (عصبیت)، جغرافیا و ملیت (ناسیونالیسم و دولت-ملت مدرن) تعریف شده است. 🔹 دین اسلام، با بطلان نظام قبیله، نظام مدینه را به عنوان ارائه داد که ساخت آن بر پیوند ولاء عرضی و مواخات استوار بود؛ عاملی که جامعه اسلامی را به عنوان یک کل به هم پیوسته هویت می بخشد و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ (بعضهم اولیاء بعض) یعنی مومنین آجرهای یک سقفند که در هم فرورفته و یکدیگر را نگه داشته اند که اگر یک آجر را با زحمت پایین بکشیم، دهها آجر از اطرافش می ریزد. (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 110) 🔸 ولاء عرضی بستر تحقق ولاء طولی و ولایه الله است؛ لذا مانند یک نخ تسبیح در تمام آموزه های اسلام، حتی در حب و بغض و اعمال قلبی و باطنی مومن هم اشراب شده و ملاک کمال ایمان می باشد؛ لَا يُكْمِلُ الْعَبْدُ حَقِيقَةَ الْإِيمَانِ حَتَّى يُحِبَّ أَخَاهُ الْمُؤْمِن. (مستدرك الوسائل، ‏12، 235) پ.ن؛ لذا امروز هر کسی که در دایره مهندسی اجتماعی و فرهنگی جامعه دینی، کنشگری می کند، باید این امر را زیربنای کارش قرار دهد و روبناهای فرهنگی و اجتماعی را بر آن استوار سازد؛ بنیانی که متاسفانه امروز به امر اخلاقی تقلیل داده شده است. ادامه دارد... ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
سین سیاست ll مهدی رشید
مدل جامعه پردازی توحیدی 🔸 جامعه شناسان برای ساخت جامعه(جامعه پردازی)، یک پیوند
در یادداشت بعدی برخی از آیات، روایات و اعمال اسلامی را با این نگاه، بازخوانی خواهیم کرد تا قله های زیبایی و عقلانیت و انسانیت را در جامعه پردازی توحیدی مشاهده کنیم و کنش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خودمان را قاعده مند کنیم
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رمز درک (خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ) و ملاقات حضرت دوست چیه؟ امشب باید کجای عالم بایستیم؟ چطور آماده درک حقیقت عظیم بشیم؟ ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴راهبرد توسعه دیاثت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻دیدم که یکی از سلاطین و اسطوره‌های قدیمی فوتبال کشورمان که بعضاً مشهور به داشتن مرکز خیریه و حسینیه(!) و ... بوده و هست، تصویر نیمه برهنه همسر و دختران خود را در شبکه‌های مجازی به نمایش گذاشته است! و به این کار خود هم افتخار کرده است! 🔹از این حجم بی‌حیایی و بی‌غیرتی و حاکمیت نفسانیت، آن هم در ماه مبارک رمضان (که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) شیاطین در غل و زنجیرند)، دلم گرفت! 🔸بپذیریم که دشمن در پروژه غیرت‌زدایی و حیاسوزی و «توسعه دیاثت» بسیار موفق بوده است! 🔻باید از فرد و جامعه‌ای که به گناه و بی‌حیایی و بی‌غیرتی افتخار کند، ترسید! اگر مؤمنان به طور جدی به وظیفه نهی از منکر عمل نکنند، به طور قطع و یقین آینده‌ دردناک و عذاب‌آلودی در پیش خواهیم داشت. 🔹خدای متعال می‌فرماید: «لُعِنَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلی لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَی ابْنِ مَرْیمَ ذلِک بِما عَصَوْا وَ کانُوا یعْتَدُونَ* کانُوا لا یتَناهَوْنَ عَنْ مُنکرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ ما کانُوا یفْعَلُونَ؛ (مائده، ۷۸-۷۹) از بنی اسرائیل آنان که کافر شدند، بر زبان داوود و عیسی بن مریم لعن و نفرین شدند، این بدان جهت بود که گناه می‌کردند و تجاوز می‌نمودند. آنها از منکراتی که انجام می‌دادند یکدیگر را نهی نمی کردند. چه بدکاری پیشه ساخته بودند.» 🔸پیامبر اکرم(ص) فرمودند: إِذَا أُمَّتِی تَوَاکلَتِ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ فَلْتَأْذَنْ بِوِقَاعٍ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی؛ زمانی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذارند، (یعنی هر کس سکوت کند به انتظار اینکه گروهی خاص و یا دیگران امر به معروف و نهی از منکر کند و در نتیجه هیچ کس قیام نکند) باید آماده پذیرش عذاب و هلاکت خداوند باشند.» 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️▪️▪️الهی بِعلیٍّ بِعلیٍّ بِعلی(ع)▪️▪️▪️ پروردگارا؛ کاش تمام لحظات زندگی ام، ذکر زیبای «بِعلیٍّ» باشد تا وسعت دنیایی، محراب عبادتم شود و مقتلم، محراب شهادت؛ (ذِكْرُ عَلِيٍ‏ عِبَادَةٌ) 🤲 ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
هدایت شده از بینش راهبردی
ساعت ۱۰.۴۰ برنامه زنده از شبکه استانی قم پیرامون حکومت علوی با حضور استاد رنجبر
بِعَلی...بِالْحُجَّةِ در این قرار دلتنگی می خواهم از گلایه ها و شکایه ها بنویسم که امام اول (علی ع) را به کنج غربت و امام آخر (مهدی عج) را به کنج غیبت نشاند؛ 🔸 گلایه امام علی (ع) از سبب غربت؛ وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ صِرْتُمْ بَعْدَ الْمُوَالاةِ أَحْزَاباً؛ بعد از موالات و یکی شدن حول رسول اکرم (ص)، پیوندها را پاره کردید.(نهج البلاغه، خطبه 192) 🔸 گلایه امام عصر (عج) از سبب غیبت؛ «وَلَوْ اَنَّ اشْیاعَنا عَلَی فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا؛ یعنی اگر اجتماع قلوب (ولاء عرضی) بر عهد حفظ می شد، ظهور ما (ولاء طولی) به تاخیر نمی افتاد.(الاحتجاج، ۲، ۳۱۵) 🔸 همان گلایه چند روز قبل رهبر عزیزمان از غفلت و عقب ماندگی در مسئله‌ی اتّحاد دلها، عزمها و اراده‌های مردم؛ که همه‌‌ وظیفه داریم وحدت ملّی، اتّحاد مردم و اتّحاد مردم و مسئولین را حفظ و تقویت کنیم؛ این نظام جمهوری اسلامی از روز اوّل بوده است. (قاعده ثابت) (1403/01/01) 🔹 آری؛ فرج همین جاست؛ در اجتماع قلوبمان، در پیوند دلهای مومنان، در صبر و بخشش و دلسوزی، در زدودن شکاف های اجتماع، در تزریق اخوت به رگ های حیات اجتماع و سیاست. پ.ن؛ بازسازی ساختارهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه با نرم افزار ولاء عرضی و اجتماع قلوب بر عهد ولاء طولی، به کمال می رسد؛ نرم افزاری که یگانه فناوری تحقق آن است. ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
سین سیاست ll مهدی رشید
بِعَلی...بِالْحُجَّةِ در این قرار دلتنگی #لیله_القدر می خواهم از گلایه ه
باید آنقدر خواند، فکر کرد، نوشت و تبیین کرد که تبدیل به قاعده عمل شود باید انقدر فریاد زد که صدای جمعمان شود باید آنقدر گفت که خطاهایمان اصلاح شود الهی بعلی بعلی بعلی
هدایت شده از محسن قنبریان
21.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 پیوند اجتماعی، زیرساختِ اِلزام است...!؟ حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه پانزدهم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! @ali_samimi71 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️▪️▪️▪️▪️کدام علی؟ ▪️▪️▪️▪️▪️ 🔻مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی؛ وجود مبارك سيدالموحدين علیه‌السلام با اينكه باطن جامعه خراب بود حق ولايت خودشان را ترك كردند تا جهت‏‌گيری توحيدی باقی بماند و بت‏‌پرستی رسم نشود. وقتی هم حكومت دست خودشان آمد با حاكم بودن معاويه مخالف بودند و با آن می‌جنگيدند ولی با شريح قاضی نمی‌جنگيدند و دعوا نمی‌كردند. يا مثلا حكم حج تمتع در طواف النساء و حكم متعه عوض شده بود و حضرت می‌گفتند اين خلاف شرع است، ولی سر اين مطلب دعوا نمی‌كردند. ✍️ رحمت خدا بر این تبیین ها؛ تمام مسئله قرائت علی از علی است؛ چقدر این قرائت از علی همانند خودش مظلوم است؛ نکند علی هم دچار اهمال شده است؟ مگر او تمام حق نیست؟ «عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ- نقل شیعه و سنی» مگر بدعت ها را نمی بیند؟ آیا ذوالفقار علی کند شده و نمی بُرد؟ مگر روز بعد ثقیفه، ابوسفیان به امیرالمومنین پیشنهاد قیام نداد که اگر بخواهی مدینه را پر از سواره و پیاده می کنم؟ (أما والله لئن شئتم لأملأنها خيلا ورجلا- ارشاد شیخ مفید، 1،ص 190) 🔹 ➕ حق، همیشه حق است. به تعبیر شهید مطهری؛ در منطق اهل حق، عدالت بر وحدت و حق بر جماعت تقدم دارد؛ این مبنای محکم و تغییر ناپذیر شیعه است. لذا وقتی خوارج به قتل خباب اعتراف کردند و لجاجت بر این راه داشتند، فرمومد؛ (و اللّه ِ، لَو أقَرَّ أهْلُ الدُّنيا كُلُّهُم بقَتْلِهِ هكذا و أنا أقدِرُ على قَتْلِهِم بهِ لَقَتَلْتُهُم. شرح نهج البلاغه، 2، 282) در جواب ابن عباس که می گفت «يك ماه معاویه را بر حكومت بگمار و يك عمر او را بركنار دار»، می فرمود؛ اين بيمارى، درمانى جز شمشير نداشت. (شرح نهج البلاغة : ج ۱۰ ص ۲۳۳) ➕ اما علی آمده است تا جماعت را ببرد نه فقط عمارها و مالک ها را؛ اصلا عمار را هم می خواهد تا جماعت را ببرد؛ اساسا با (النُّفُوسُ الْمُخْتَلِفَةُ وَ الْقُلُوبُ الْمُتَشَتِّتَة (گسست ولاء عرضی)- خطبه 131) حق مطلق (ولاء طولی) هم زمین می خورد. اجتماع قلوب و وفاق اجتماعی یک اصل ثابت است. لذا اول همان خوارج را جهاد تبیین می کند. 🔸 قاعده حکمرانی علوی این است که بر حق باید ایستاد تا جماعت را با خود برد؛ در واقع سیره اهل بیت این است که حق را باید گفت، انحرافات را باید تبیین کرد اما در حرکت با مدارا باید کاروان جماعت را برد نه اینکه با شمشیر حق، جامعه را پاره پاره کنی... علی حقیقت عرفان است اما وقتی به جماعت می ایستد؛ امام جماعت است و باید اضعف مامومین را هم ببرد... (توصیه رسول اکرم هنگام اعزام امیرمومنان به یمن) پ.ن؛ اینها، سختی های است؛ اینکه نه خوارج و طالبان (قوه قهریه و شمشیر) شوی و نه اموی و لیبرال (تسامح و تساهل در ارزش ها) اینها غربت علی بود که دو طرف او را متهم می کردند و او شکایت به چاه می برد و سرانجام فرق امام عدالت با عدالتخواهی شکافته شد؛ کاش مجسمه علی فهمی و مخزن اسرار علی (فاطمه) زنده بود. اینجا باید خون دل خورد؛ باید الگوی مهندسی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی علی را تصویر کرد و قواعد حکمرانی را استخراج نمود؛ اینجا علی در بین ما نیست... ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid