eitaa logo
سین سیاست ll مهدی رشید
375 دنبال‌کننده
629 عکس
537 ویدیو
23 فایل
# دانش آموخته سطح خارج حوزه علمیه قم # دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی 🖇️ پژوهشگر مسائل اجتماعی و سیاسی 📌ارتباط با @ES_rashid
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بینش راهبردی
برخی از دوستان میگویند خانواده ما نگران است جای نگرانی نیست چند روز اولی التهاب در فضای اقتصادی داریم اما مجدد ثبات خواهد بود ضمن اینکه بدانید آمریکایی ها در شرایط بدی هستند و نمی توانند ورود مستقیم داشته باشند اسراییل هم بدون آمریکا توان بالا بردن سطح مقابله را ندارد @Binesh_Rahbordi
هدایت شده از محسن قنبریان
2.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیوستِ مردم! همانطور که حمایت و مطالبه مردمی، سوخت موشکها و پهباد ها شد؛ حمایت و تشکر مردمی هم گنبد فولادین پدافندی و بازدارنده دشمن خواهد شد. جا دارد سرتاسر ایران اسلامی، میدان حمایت و تشکر و راهپیمایی و تجمعِ حمایت شود. 🔅 پ.ن: خدا و مردم! 《در همه‌ی صحنه‌های سیاست داخلی و خارجی ما نقش مردم همین اندازه تعیین کننده است و این جاست که ما می‌رسیم به مضمون آن آیه‌ای که در طلیعه‌ی خطبه تلاوت کردم که خدای متعال به رسول اکرم می‌فرماید: «هو الذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین» خداوند تو را با پیروزی خودش، با یاری خودش و با مؤمنان کمک کرد. یعنی پیروزی الهی و نصرت الهی در کنار مؤمنان. مؤمنان این‌ قدر بها داده می‌شوند در قرآن. «یا ایّها النّبی حسبک اللَّه و من اتّبعک من المؤمنین» خدا و مؤمنان تو را بس. این حرف کوتاه انقلاب ماست. خلاصه‌ی جمهوری ما این است: خدا و مردم. سیاست نه شرقی و نه غربی ما بر روی این پایه استوار است؛ خدا و مردم. ما این دو عنصر شریف را که می‌توانند حرکت انقلاب اسلامی ما را روزبه‌روز گسترش و عمق بیشتری بدهند، نباید از دست بدهیم.》 (رهبر انقلاب اسلامی۱۳۶۱/۰۳/۱۴) 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۱/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از خبرگزاری فارس
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماینده روسیه در شورای امنیت: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد درست نیست 🔹ما در جلسۀ شورای امنیت هشدار دادیم که اقدام اسرائیل باید صراحتا محکوم شود اما به آن بی‌توجهی شد. 🔹ما پیشنهاد پیش‌نویس برای یک بیانیه اما آمریکا، انگلیس و فرانسه از پذیرش اصول قوانین بین‌المللی خودداری کردند و آن را نپذیرفتند. 🔹اگر کنسولگری یا سفارت کشور غربی هدف قرار می‌گرفت بلافاصله همین کشورها آن را محکوم می‌کردند و خواستار تنبیه متجاوز می‌شدند اما وقتی پای کشورهای دیگر وسط می‌آیند و آن‌ها می‌خواهند از حق دفاع از خود استفاده کنند غربی‌ها استانداردِ دوگانۀ خود را به نمایش می‌گذارند. @Farsna
سین سیاست ll مهدی رشید
🎥 نماینده روسیه در شورای امنیت: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ
کشورهای غربی که حمله به کنسولگری ایران را محکوم نکردند، عملیات وعده صادق را محکوم کردند اما روسیه و چین با جانبداری از حمله مشروع ایران، دفاع کردند باید زیر میز نظم ظالمانه آمریکایی و صهیونیستی زد تا نظام جهانی تحمیلی باقی است، ظلم گسترده هم هست
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رئیسی در گفت‌وگو با پوتین: قاطعانه اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد 🔹پوتین: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود. ما اطمینان داریم ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است. @Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است. @Farsna - Link
🟢 تحلیل جامعه شناختی امر اجتماعی و فرهنگی در ایران ✍️ سلسله یادداشت ها (1) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان؛ هنوز سردرگم ازدحام مومنانه لیله القدر حرم کریمه اهل بیت هستم که چطور آن ، آن پیوند دوشادوش، آن محبت و دستگیری های ماه مهمانی خدا به اختلاف و گسست و برائت و درگیری بدل می شود؟ چطور آن همدلی و همرنگی از بین می رود؟ باید قدری کلان تر، عمیق تر و عینی تر، مسئله را در قامت امر اجتماعی و فرهنگی در ایران بنگریم؛ امری که اثری از حکمرانی اجتماعی یکپارچه و نقشه جامع مهندسی فرهنگی در آن دیده نمی شود و همچون موج های سرگردان و شناور هر از گاهی به دل جامعه کوبیده، دردهایی ایجاد می کند و اندکی بعد فروکش می کند و دوباره و دوباره ... بویژه اکنون که مجددا طرح حجاب و عفاف آغاز شده است، به رویکردهای متفاوتی که در قبال آن وجود دارد می پردازیم؛ 🔶➕وضعیت شناسی 1️⃣ رویکرد اهمال؛ سکولارها با استدلال آزادی و برخی رویکردهای امنیتی با استدلال دفع گسل های اجتماعی و بحران های امنیتی، در مقابل هنجارشکنی عقب نشینی کرده و در تحقق ارزش های جامعه، دچار اهمال می شوند؛ 2️⃣ رویکرد اجبار؛ بخشی از نیروهای مذهبی و حتی متولیان امر اجتماعی_فرهنگی، مسئولیتشان را در مطالبه الزام سازی تقنینی و محدود سازی ساختاری منحصر کرده و با متهم کردن حاکمیت در دادگاه افکار عمومی، خودشان را تبرئه می کنند تمام و در عمل نهایتا در حد بیانیه یا تحصن متوقف می شوند و معتقدند که باید با فشار و اجبار، فرهنگ عمومی را سامان داد. 3️⃣ رویکرد بازار؛ برخی نهادهای حاکمیتی و فرهنگی بر بازاری سازی امر اجتماعی و فرهنگی تمرکز دارند و معتقدند باید با عواقب مالی و محدویت خدمات اجتماعی، هزینه هنجارشکنی را بالا ببریم یا مثلا برای جهاد تبیین، نهایتا بودجه تصویب کنیم (مصوبه مجلس و تذکر رهبری) 4️⃣ رویکرد ارشاد و اصلاح؛ تعدادی از مصلحان اجتماعی معتقدند که رویکردهای قبلی با ماهیت و جنس امر فرهنگی و اجتماعی، سازگار نیست و ابتذال یا انسداد برخی ارزش ها، نتیجه افراط و تفریط در اجبار و بازاری کردن و بسیط انگاری امر فرهنگی است؛ البته به معنای نفی تقنین و تنبیه قانون شکنان نیست بلکه برعکس بر اجرای این قوانین و ارزشها و نهادینه سازی آنها باید ایستاد اما با ضمانت اجرای نرم افزاری و باور و قلوب جامعه به عنوان اساس کار، نه زور یا پول. 🔸➕ ارزیابی 🚫 راهبرد دشمن، استحاله فرهنگی و مدنی است و از رویکرد اهمال، اجبار و بازار هم سوء استفاده می کند؛ 🚫 اهمال مطرود است؛ 🚫بازاری کردن امر فرهنگی هم نتیجه رویکردهای نئولیبرالیسی است؛ قطعا باید بهترین هزینه ها را برای ساماندهی فرهنگ و نهادینه کردن آن انجام داد اما مواجهه بازاری با امر اجتماعی و فرهنگی، اولین خودزنی در این عرصه است که آن را نابود می سازد. 🚫 اجبار حداکثری هم در تجربه زیسته ج.ا.ا و قبل آن، نه تنها مسئله را حل نکرده است، بلکه اتصالات شبکه ولاء عرضی و طولی که در نظام ولایت، زیرساخت و زیربنای تمام روبناهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... است، را به شدت آسیب زده. است؛ تقنین و ساختار کاملا ضروری است اما منحصر کردن امر در اجبار، به فرمایش امیر مومنان (فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلَاءِ(مهاجرت) وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْف (خشونت اجتماعی) می شود. حکمت 476)؛ سبب ایجاد نفرت، خشونت و نابودی سرمایه اجتماعی نظام دینی می شود؛ چنانکه اهمال هم سبب زوال ارزش ها و انحطاط اجتماع می شود. در اندیشه توحیدی، قدرت را برای قدرت و ثروت نمی خواهیم بلکه برای اقامه دین و اقامه دین برای رشد جامعه و شکوفا شدن استعداد انسان در مسیر قرب الهی است؛ تاکید میکنم اجبار و الزام لازم است در جای خودش، ولی اگر تمام مسئله شود، تلفات زیادی می دهد و حرکت کاروانی جامعه را مختل می سازد. لذا امام صادق ع به دو منطق حکمرانی اموی و علوی اشاره می فرمایند؛ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِي أُمَيَّةَ كَانَتْ‌ بِالسَّيْفِ وَ الْعَسْفِ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَارَتَنَا بِالرِّفْقِ َ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِيَّةِ وَ حُسْنِ الْخُلْطَةِ وَ الْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ فَرَغِّبُوا النَّاسَ فِي دِينِكُمْ وَ فِيمَا أَنْتُمْ فِيهِ.(وسائل الشیعه، 11، 430) ⁉️ حال باید چه کرد؟ الگوی ایجابی مطلوب چیست؟ 📣 تفصیل و پاسخ؛ یادداشت بعدی در 👇👇👇 ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
🟢 تحلیل جامعه شناختی امر اجتماعی و فرهنگی در ایران ✍️ سلسله یادداشت ها (۲) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ با وضعیت شناسی و ارزیابی ۴ رویکرد «اهمال، اجبار، بازار و ارشاد» نسبت به امر اجتماعی و فرهنگی در ایران، باید بیشتر اطراف قضیه را باز کنیم تا در مطلوب نگاری به الگوی جامع مهندسی اجتماعی و قواعد عملی برسیم؛ ✅ راهبرد مطلوب، همان راهبرد اصل انقلاب و گام اول یعنی خلق اراده ملی و همگانی (بیانیه گام دوم) است که با معروف سازی ارزش ها و فرش کردن آنها در جامعه (هنجارسازی) به تعبیر امیرمومنان ع (فَرَشْتُكُمُ الْمَعْرُوفَ مِنْ قَوْلِي وَ فِعْلِي؛ خطبه 87) تمام جامعه را عامل و آمر به معروف سازد؛ ➕ در واقع مشکل اصلی ما در امر فرهنگی و اجتماعی همان مشکل امر اقتصادی و سیاسی است که آن را در دوگانه (بروکراتیزه کردن فرهنگ) و (محصور در نهاد دین و حوزه) به ابتذال کشاندیم؛ درحالیکه مدل حکمرانی اجتماعی و فرهنگی امامین انقلاب، و به تعبیر رهبری، بسیج مردمی، است. (01/01/1403) ➕ فناوری اجتماعی خلق اراده عمومی، ساخت عمل صالح از ایمان مردم است. به تعبیر رهبری «از سرمایه‌ی ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید. مردم، مؤمنند، مردم ایمان دارند؛ این ایمان میتواند عمل صالح تولید کند. امام، استاد بی‌نظیر استفاده‌ از ایمان مردم برای تولید عمل صالح بود. 14 خرداد 1401» ➕ منطق عملی این الگو، پل زدن از جذبه های دینی و علقه های ایمانی به اصلاح جلوه های غیر دینی است؛ لذا رسول اکرم ص در جواب اصحاب که گفتند فلانی نماز می خواند و خلاف هم می کند، فرمودند؛ نمازش او را نجات خواهد داد(بحارالانوار، 79، 198)؛ به جای طرد گنهکار و قطع بند ایمان، از حداقل ایمانش یعنی نماز، عمل صالح ساختند. (الگوی مهندسی فرهنگی) اما متاسفانه این نقطه اتصال را به نقطه انقطاع تبدیل می کنیم و با داعیه دینداری و صیانت از دین، آن را گروگان گرفته و کسی که مظهر غیردینی در او هست، را از دایره دین و دینداری خارج می کنیم. 🔸 تکلیف اجیرشدگان هنجارشکنی و ارزش زدایی که «به تعبیر رهبری، مسئله حجاب را به صورت چالش بر جامعه ما تحمیل کردند» معلوم است؛ اما چالش بزرگتر در دل این چالش، ایجاد گسست، تنفر، تقابل بین طیفهای اجتماع و قطبی سازی جامعه مومنان، آنهم با اسم دین است که شب قدر دوشادوش هم «یا رب یا رب یا رب» بگویند و فردایش سر ربّشان دعوا کنند. پ.ن؛ حاکمیت باید به مسئولیت خویش عمل کند؛ اما کاش متولیان فرهنگ و مصلحان اجتماع، ارزش ها و معروف ها را تبدیل به امر عمومی (فرش) کنند و به جای انحصار مسئولیت در مطالبه اجبار و الزام امر فرهنگی و کنش عملی در حد بیانیه و تحصن، از مبانی سرشار دینی، الگوسازی کرده و آنها را تبدیل به قواعد عملی برای مهندسی اجتماعی و فرهنگی جامعه کنند. کاش به جای طرد ضعیف الایمان از دین با انواع برچسب ها، از همین نقطه، پلی به اصلاح ضعفهایش بزنیم. کاش بدانیم دشمن جای دیگری است و ناخواسته از جبهه خودی می زنیم و در زمین دشمن بازی می کنیم ... کاش حجتی در مقابل خداوند داشته باشیم. ┄┄┅••=✧؛🇮🇷؛✧=••┅┄┄ ✍️ مهدی رشید eitaa.com/sin_syasat_Rashid
5.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻وضعیت مبتذل ویترین‌ها و بازار لباس بانوان❗️ (ازین طرف میگیم حجاب، ازون طرف تو ویترین‌ها بدحجابی رو تبلیغ میکنیم!) ⬅️ حکومت وظیفه داره در این باب... 🔻اندیشه پژوهان استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رژه نظامی فوق العاده نیروهای دانشگاه افسری ارتش در حضور رهبر انقلاب سال ۹۶ واقعا لذت بخشه🌹 @BisimchiMedia