eitaa logo
إقــامــه
131 دنبال‌کننده
90 عکس
28 ویدیو
1 فایل
یادداشت های سینا ناصری طلبه عصر اقامه دین قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِِلّه مَثْنَىٰ وَفُرَادی ارتباط با مدیر: @S_NASERI
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹️از همین محرم پرچم عزا را به درب خانه ی دل نصب کنیم. از همین شب اول خود را عزادار سید الشهداء بدانیم. 🔸️امام رضا (ع) اینگونه پدر بزرگوارشان امام کاظم(ع) را هنگام ورود به ماه محرم توصیف نمودند: کانَ اَبی اِذا دَخَلَ شَهْرُ الْمُحَرَّمِ لا یُری ضاحِکاً وَ کانَتِ الْکِاَّبَةُ تَغْلِبُ عَلَیْهِ؛ روش پدرم چنان بود که هرگاه وارد ماه محرم می‌شدیم، خندان دیده نمی‌شد و غم بر او غلبه می‌یافت. 🔹️و شاعر چه زیبا گفت: عالم محرم است سلامُ علی الحسین // این ذکر عالم است سلامُ علی الحسین این جمله واجب است بگوییم و بشنویم// هرجا که پرچم است سلامُ علی الحسین @sina_naseri
استاد عالی محرم ۱۳۹۸.mp3
1.26M
عنایت حضرت رقیه (س) به پسر شیخ عباس قمی @sina_naseri
سهم امام مجتبی(ع) از شهدا و مجروحین واقعه کربلا: 1- قاسم بن الحسن: مادر قاسم بن الحسن «رمله» نام داشت، وی نوجوانی بود که پس کسب اجازه از امام حسین(ع)،در میدان نبرد از خود رشادت نشان داد. پس از شهادت قاسم ، امام حسین(ع) او را به سینه چسبانید و پیکر پاکش را نزد پیکر علی اکبر قرار داد.(الإرشاد (للمفید) ، ج‏2، ص: 107) 2- عبدالله بن الحسن: عبدالله بن الحسن نیز فرزند دیگر امام مجتبی علیه السلام است که در کربلا به شهادت رسید، وی در روز عاشورا هنگامی که کوفیان امام علیه السلام را محاصره کرده بودند، خود را به امام رساند و در دامان عمو نيز به شهادت رسيد(تاريخ‏الطبري،ج‏5،ص:451). 3- ابوبکر بن الحسن: بعد از شهادت قاسم بن الحسن، ابوبکر بن الحسن به شهادت رسید. عبدالله بن عُقْبَة غَنَوی با تیری او را به شهادت رساند(تاريخ‏الطبري،ج‏5،ص:468). 4- حسن بن الحسن: حسن‌ بن‌ حسن‌ ، مشهور به حسن مُثَنّیٰ، که همسرش فاطمه دختر امام حسین(ع) می باشد.وی در روز عاشورا در سپاه امام حسین(ع) جنگید و زخمی و اسیر شد. دایی‌اش، اسماء بن خارجه فزاری، وی را نجات داد. او در کوفه تحت درمان قرار گرفت و با بازیافتن سلامت خود به مدینه بازگشت.(الإرشاد (للمفید) ، ج‏2، ص: 25) حضور این چهار نفر از اولاد امام مجتبی(ع) با توجه به مقاتل در کربلا قطعی است. برخی از مقاتل نام برخی دیگر از اولاد امام مجتبی(ع) را نیز ذکر کرده اند که به دلیل عدم قطعیت از ذکر آنها خودداری کرده ایم. @sina_naseri
جامعه اسلامی چه شد... 🔹️اوّلین عبرتی که در قضیه‌ی عاشورا ما را به خود متوجّه میکند، این است که ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر (صلوات‌الله‌وسلامه‌علیه) جامعه‌ی اسلامی به آن حدّی رسید که کسی مثل امام حسین (علیه‌السّلام) ناچار شد برای نجات جامعه‌ی اسلامی، چنین فداکاری‌ای بکند؟ 🔸️قرآن جواب ما را داده است. قرآن، آن درد را به مسلمین معرفی میکند. آن آیه این است که میفرماید:«فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا»(سوره مریم آیه ۵۹) 🔹️دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویّت؛ حساب معنویّت را از زندگی جدا کردن و توجّه و ذکر و دعا و توسّل و طلب از خدای متعال و توکّل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن. دوم «واتّبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوترانیها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی. 🔸️نظام اسلامی، با ایمانها، با همّتهای بلند، با مطرح شدن آرمانها و با اهمیت دادن و زنده نگه‌داشتنِ شعارها به وجود می‌آید و حفظ میشود و پیش میرود. 🔹️وقتی‌که معیارهای خدایی عوض شود، هر کس که دنیاطلب‌تر است، هر کس که شهوتران‌تر است، هر کس که برای به‌دست آوردن منافع شخصی زرنگ‌تر است، هر کس که با صدق و راستی بیگانه‌تر است، بر سرِ کار می‌آید، آن‌وقت نتیجه این میشود که امثال عمربن‌سعد و شمر و عبیدالله‌بن‌زیاد به ریاست میرسند و کسی مثل حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، به مذبح میرود، و در کربلا به شهادت میرسد! 🔸️این، یک حساب دو دو تا چهار تا است. باید کسانی که دلسوزند، نگذارند معیارهای الهی در جامعه عوض شود. اگر معیارِ تقوا در جامعه عوض شد، معلوم است که انسان باتقوایی مثل حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، باید خونش ریخته شود. ( گزیده بیانات رهبر انقلاب در تاریخ 1371/04/22 ) @sina_naseri
🔴خاطره ی رهبر انقلاب از تغییر رفتار امام خمینی(ره) در طعن زدن به معاویه... 🔹️بد نیست من خاطره‌یی را برای شما نقل کنم؛ هرچند که به خیلی از دوستان هم این را گفته‌ام. 🔸️امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانیهایشان از معاویه به صورت طعن‌آمیزی اسم می‌آورند. شما میدانید که من مدتی را در بلوچستان بودم و با خیلی از علمای آن‌جا دوست نزدیک هستم. مردم و علمای سنی آن منطقه، معاویه را مقدس میدانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم میشمارند و او را خال‌المؤمنین میدانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسه‌ی بحث است - یعنی مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنی حنفی اند؛ اینها معاویه را محترم میشمارند. امام گفتند عجب، من نمیدانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جمله‌ی طعن‌آمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم. 🔹️من خودم در نماز جمعه راجع به جنگ صفین و سایر جنگهای امیرالمؤمنین صحبت میکنم؛ اما اهانت نمیکنم. تاریخ‌گویی، یک حرف است؛ اهانت، حرف دیگری است. تاریخ بیست‌وسه‌ساله‌ی بعد از رحلت پیامبر تا خلافت امیرالمؤمنین، یک تاریخِ قابل بررسی است؛ باید بررسی شود؛ اما در آن اهانت و جسارت به خلفا به‌هیچ‌وجه نباید باشد. (بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۱۳) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2603 @sina_naseri
✳️انتظار فرج یعنی چه؟ 🔹یک نکته در باب مسئله‌ی مهدویت این است که شما در آثار اسلامی، در آثار شیعی میبینید که از انتظار ظهور حضرت مهدی تعبیر شده است به انتظار فرج. فرج یعنی چه؟ یعنی گشایش. کِی انسان انتظار فرج دارد؟ انتظار گشایش دارد؟ وقتی یک فروبستگی ای وجود داشته باشد، وقتی گرهی هست، وقتی مشکلی هست. در زمینه‌ی وجود مشکل، انسان احتیاج پیدا میکند به فرج؛ یعنی سرانگشتِ گره‌گشا؛ بازکننده‌ی عقده‌های فروبسته. این نکته‌ی مهمی است. 🔸معنای انتظار فرج به عنوان عبارة أخرای انتظار ظهور، این است که مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل‌بیت(علیهم السّلام) وضعیتی را که در دنیای واقعی وجود دارد، عقده و گره در زندگی بشر میشناسد. واقعِ قضیه هم همین است. منتظر است که این فروبستگىِ کار بشر، این گرفتاری عمومی انسانیت گشایش پیدا بکند. مسئله، مسئله‌ی گره در کار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) برای اینکه فرج برای همه‌ی بشریت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگی نجات بدهد؛ جامعه‌ی بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده‌ی بشر را نجات بدهد. 🔹این معنایش این است که آنچه را که امروز وجود دارد؛ این نظم بشری غیرعادلانه، این نظم بشری ای که در آن انسانهای بیشماری مظلوم واقع میشوند، دلهای بیشماری گمراه میشوند، انسانهای بیشماری فرصت عبودیت خدا را پیدا نمیکنند، مورد رد و اعتراض بشری است که منتظر ظهور امام زمان است. انتظار فرج یعنی قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتی که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگی انسانیت حاکم شده است. این معنی انتظار فرج است. (بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۸۷/۰۵/۲۷) @sina_naseri
یادداشت رسیده | دولت و اربعین؛ چرا و چگونه؟ https://hawzahnews.com/xbT3p @sina_naseri
🔴چیزی که امام حسن مجتبی(ع)را شکست داد... بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرّراً گفته‌ام که، چیزی که امام حسن مجتبی علیه‌السّلام را شکست داد، نبودن در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. چیزی که فتنه خوارج را به‌وجود آورد و امیرالمؤمنین علیه‌السّلام را آن‌طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن‌گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود واِلّا همه مردم که بی دین نبودند. تحلیل سیاسی نداشتند. یک شایعه دشمن می انداخت؛ فوراً این شایعه همه جا پخش می شد و همه آن را قبول می کردند! (بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۱۳۷۲/۰۸/۱۲) @sina_naseri
⚠️فانتزی نباشید... بسم الله الرحمن الرحیم. 🔸️پس از فوت مرحوم مهسا امینی، و با آغاز اعتراضات و کم کم اغتشاشات، پلیس به حسب وظیفه ی ذاتی خود با حضور در تجمعات به حفاظت از جان و مال مردم پرداخت. در این میان اما برخی تصاویر از برخورد نامناسب پلیس با برخی از افراد، دستمایه ای شد تا عده ای نیروی انتظامی و جمهوری اسلامی را به باد انتقاد گرفته و مجوزی برای رفتار های خارج از عرف اغتشاشگران قرار دهند. 🔹️اما... اما باید دانست این رفتار ها هرچند از دید دوربین ها و افراد ناظر ناصحیح است اما گاهی اجتناب ناپذیر هستند. پلیس پس از شنیدن صدای معترضین، با آنها گفت و گو می‌کند و از آنها در خواست می کند تا از محل تجمع دور شوند و پس از آن برای حفظ جان ومال مردم شروع به متفرق کردن افراد باقی مانده در محل می نماید. 🔸️پلیسِ در صحنه از کجا بداند آن آقا یا خانم که حالا در محل تجمع به او رسیده است، اغتشاشگر است یا معترض، فریب خورده است یا فریب دهنده، شهروند عادی است یا هدایت کننده اغتشاش ، بی سلاح است یا با سلاح ... 🔹️رفتار این اغتشاشگران آن قدر غیر قابل قبول است که پلیس انگلستان نیز با آنها برخورد نمود. در حالی که این معترضین فقط چهار یا پنج پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند و نه کسی‌را کشتند و نه آتش زدند. 🔸️بله این رفتار پلیس خطاست اما با یک خطا همه نیروی انتظامی را باید کنار گذاشت و همه را بد دانست؟ مگر یک پزشک خطا نمی کند آیا با خطای او، تمام نظام پزشکی باید کنار گذاشته شود و دیگر به دکتر و بیمارستان و... نباید مراجعه کرد؟؟ آیا با خطای یک‌پزشک باید یک بیمارستان را سوزاند؟ یا آمبولانسی را آتش زد؟!!! 🔹️کسانی‌که با یک خطا تمام سازمان انتظامی کشور را به باد انتقاد می گیرند، احتمالا هنوز در این بحبوحه و بین این افراد قرار نگرفته اند تا مشخص شود برای حفظ جان و مال مردم چگونه باید رفتار کرد. خلاصه: لطفا فانتزی نقد نکنید... ✍سینا ناصری @sina_naseri
🟥 فتنه ها، طبیعی یا غیر طبیعی.... 🟢اعتراضات و اغتشاشات مهرماه هم تقریبا تمام شد. در بحبوحه ی این اعتراضات و اغتشاشات، یک سوال جدی برای دلسوزان و مومنین مطرح شد و آن این بود: «چرا در سال ها اخیر، برخلاف گذشته، اغتشاشات بیشتری را نسبت به گذشته مشاهده می کنیم؟ آیا این مسئله غیر طبیعی و نشان ازضعف ماست یا وقوع اين اتفاقات طبیعی و نشان از قدرت ماست؟!!» 🔵یکی از سنت هاو قوانین الهی، وقوع آزمایش و امتحان در زندگی دنیایی افراد می باشد؛ این آزمایش ها و امتحانات الهی محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و شامل تمام ابعاد زندگی اجتماعی و فردی انسان ها می شوند. خداوند متعال نیز برای توصیف این قانون همگانی در قرآن کریم چنین فرموده است:«أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون‏»(عنکبوت-2)( آيا مردم پنداشتند كه چون گفتند: ايمان آورديم، رها مى‏شوند و ديگر مورد آزمايش قرار نمى‏گيرند؟!). 🟢با مطالعه ی تاریخ صدر اسلام مشخص می شود که وقوع فتنه ها در مسیر پیشرفت جامعه ایمانی یک امر طبیعیست. به طور مثال در صدر اسلام پیش از بعثت پیامبر گرامی اسلام، «محمد امین(ص)» بسیار مورد احترام بزرگان و مردم مکه بود؛ اما وقتی او تبدیل به «محمد نبی(ص)» می شود و اعلان رسالت می نماید، کم کم دشمنی ها شروع شده و این دشمنی تا جایی ادامه می یابد که مشرکان برای از بین بردن پیامبر به خانه او حمله می نمایند تا او را در رختخواب ترور کنند. همچنین پس از هجرت حضرت محمد (ص) به مدینه برای تشکیل حکومت، جبهه ی باطل تلاش خود را مضاعف کرده و با جنگ های متعدد قصد ساقط کردن نظام اسلامی را دارد و هر بار در دشمنی خود پافشاری بیشتری می نمایند؛ به عنوان نمونه در سال دوم هجری مشركان با سپاهی هزارنفره در جنگ بدر به مقابله با حکومت نوپای مسلمین پرداختند، اما سه سال بعد و در جنگ احزاب، مشركان قريش و قبايل متحد با آنها با ده هزار نفر به مدينه حمله نموده و قصد نابودي مسلمين را داشتند. همچنین وقوع سه جنگ سخت و طاقت فرسا در مدت خلافت چهار ساله امیرالمومنین(ع) نیز حکایت از طبیعی بودن وقوع فتنه ها در راه رسیدن به آرمان ها دارد. 🔵همانگونه که رهبرانقلاب فرمودند، این حوادث و دشمنی ها اثر طبیعیِ حرکت به سمت قله هاست و هرچه جامعه به این قله ها و آرمان ها نزدیک تر شود تلاش دشمن برای مقابله با او بیشتر خواهد شد. اینکه فتنه ها در سال های اخیر با فاصله ی کمتری رخ می دهند نشانه این است که جمهوری اسلامی بیش از گذشته به قله ها نزدیک شده است و پیشرفت های بیشتری نسبت به دهه های گذشته داشته است، هرچند که هنوز با آرمان های خود فاصله دارد. از همین رو دشمن بیش از گذشته به دنبال فرصت مناسب برای ضربه زدن به ایرانِ اسلامی می باشد. برخی از تغییرات سال های اخیر نسبت به دهه های گذشته عبارتند از: - تضعیف حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا. - پیشرفت و یکپارچگی جبهه ی مقاومت در برخورد با دشمنان، که استیصال رژیم صهیونیستی در دفاع از خود را به دنبال داشته است. - پیشرفت در عرصه های علمی و نظامی از جمله در صنایع دفاعی. - شروع تغييرات در جغرافياي سياسي جهان، که موجب شده ايران سعی کند خود را به عنوان يك عنصر فعال در معادلات منطقه و جهان نشان دهد. 🟢علت اصلی فتنه انگیزی دشمنان در ماجرای اخیر، جلوگیری از حرکت کشور در برطرف نمودن برخی مشکلات ریشه ای بود. رهبر انقلاب در دیدار خود با دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری اینگونه به این مسئله اشاره می نمایند: « بنده به صراحت می گویم این برنامه‌ریزی کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است؛ نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند ..... حالا انگیزه‌ی دولتهای خارجی چیست؟ آنچه بنده احساس میکنم، انگیزه‌ی آنها این است که احساس می کنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همه‌جانبه است و این را نمیتوانند تحمّل کنند؛ این را احساس میکنند، می‌بینند. می‌بینند که بحمدالله بعضی از گره‌های قدیمی در حال گشوده شدن است. البتّه کشور خیلی مشکل دارد، بر بعضی از این مشکلات سالها گذشته، [امّا] حرکت جدّی‌ای وجود دارد برای برطرف کردن این مشکلات، برای گشودن این گره‌ها. حرکت به سمت پیشرفت را می‌بینند که شتاب گرفته در کشور؛ این واقعیّتی است.»(۱۴۰۱/۰۷/۱۱) 🔵هرچند که وقوع فتنه ها و مانع تراشی ها امری طبیعی در راه صعود به قله هاست. اما این مسئله نبايد زمينه ساز كم كاري مسئولين نسبت به وظايف خود باشد، بلکه مسئولین در هر سه قوه باید با توجه به نقص ها و ضعف های موجود در کشور، به دنبال رفع مشکلات و سختی ها باشند تا مانع از وقوع فتنه ها و هزینه سازی برای نظام شوند. انشاء الله. ✍️سینا ناصری @sina_naseri
⚠️پیامد ... 🟥یکی از حوادث مهم کشور در سال جاری، اغتشاشات و اعتراضات روزهای گذشته می باشد، از همین رو لازم است به بررسی و تحلیل ابعاد گوناگون این واقعه بپردازیم. برخی تصاویر به دست آمده از فتنه اخیر، حکایت از وجود عناصر آموزش دیده در این حوادث، برای وقوع یک بحران بزرگ در کشور را داشت، تصاویری همچون بریدن گلوی يك سرباز، آتش زدن مأمور انتظامی و دوره كردن مأمور پلیس برای خلع سلاح او و..... از این قبیل تصاویر هستند. در طرف مقابل نیز دستگاه های امنیتی برای حفظ مال و جان مردم اقدام به دستگيری لیدر ها و برخی فریب خوردگان این اغتشاشات نمودند. اما نكته ای كه بايد آن را مورد توجه قرار داد، عدم تعلل در برخورد قاطع با مسببين اين حادثه می باشد. زيرا تعلل در برخورد با اغتشاشگران پیامدهای نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت. 🟢دو پیامد مهم نسبت به جبهه خودی: شاید بتوان کمرنگ شدن «» را مهمترین ضربه ای دانست که در اثر تعلل در برخورد با اغتشاشگران به جبهه ی خودی وارد می شود. در این فتنه جوانان و نوجوانان مومن با تکیه بر باور دینی خود و با دست خالی به مقابله با هنجارشکنان و اغتشاشگران پرداختند، چون فکر می کنند که این مسئله برای نظام و حاکمیت اسلامی یک مسئله مهم و اساسی است، از همین رو اگر مشاهده نمایند که حاکمیت برخورد مناسبی را با هنجارشکنان انجام نمی دهد، خود را تنها در میدان مبارزه یافته و کم کم احساس مسئولیت خود نسبت به حاکمیت دینی را از دست می دهند و در برابر هنجارشکنی های دیگر، واکنش قدرتمندی نشان نخواهند داد. « به حاکمیت» اثر دیگری از تعلل در برخورد با فتنه گران است. وقتی جوانان پرشور برای دفع فتنه در میدان حاضر می شوند، اما برخورد مناسب با هنجارشکنان را از سوی دستگاه های مربوطه مشاهده نمی کنند؛ به وعده های حاکمیت مبنی بر حساسیت نسبت به خطوط قرمز، دچار تردید شده و احساس بی اعتمادی می نمایند. 🔴پیامد برای جبهه مقابل: «جری شدن دشمن» مهترین پیامدی است که تعلل در برخورد با فتنه گران به دنبال خواهد داشت. دشمن هنگامی که مشاهده می کند با پایمال کردنِ خطوط قرمز نظام، باز هم ضربه ای مهلک از جانب نظام دریافت نخواهد کرد، به هزینه تراشی برای نظام ادامه خواهد داد. از طرفی عمله های داخلی نیز با دیدن چنین شرایطی به هنجار شکنی خود ادامه داده و از آنجا که جامعه ی مومن نیز تضعیف شده است، دیگر مانعی برای هنجارشکنی خود مشاهده نخواهد کرد. همچنین تعلل در برخورد با هنجارشکنان «عادی انگاری خطوط قرمز» را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا از طرفی هنجارشکنان فضا را برای خود نسبتا امن یافته و خطوط قرمز را زیرپاگذاشته و از طرفی مردم عادی نیز با نقض‌مکرر خطوط قرمز از سوی افراد، دیگر نسبت به این خطوط حساس نبوده‌و کم‌کم این خطوط قرمز برای ایشان کم اهمیت خواهد شد‌. 🔹️از همین رو امیرالمومنین(ع) پیامد برخورد نامناسب با نیکوکاران و بدکاران اینگونه برای جناب مالک بیان می کنند: «ذَلِكَ تَزْهِيداً لِأَهْلِ اَلْإِحْسَانِ فِي اَلْإِحْسَانِ وَ تَدْرِيباً لِأَهْلِ اَلْإِسَاءَةِ عَلَى اَلْإِسَاءَةِ»(افراد نيكوكار در نيكی هايشان بى رغبت می شوند، و بدكاران در عمل بدشان تشويق می گردند) ✳راه حل: راه حل در کوتاه مدت این است که با برخورد مناسب، دست اغتشاشگران را از جامعه کوتاه کرد. اما در دراز مدت باید این مسئله را به صورت ریشه ای حل و فصل نمود. ما با بررسی و تحلیل رفتاری برخی از هنجارشکنان به این نتیجه خواهیم رسید، ریشه ی این هنجارشکنی ها در مغایرت «هویتی» هنجارشکنان با «» حاکم در جامعه می باشد. اغتشاشگران با حمله به مسجد، قرآن، حجاب و.... که عناصر تشکیل دهنده ی «هویت دینی» جامعه هستند، قصد اعلانِ«هویتی» جدید برای خود را داشتند. 🔵«» یکی از برنامه های اصلی دشمن در مواجهه با جامعه ایرانی می باشد، از همین رو رهبرانقلاب در دیدار خود با معلمان اینگونه به این نکته تأکید می فرمایند: «در مورد آموزش و پرورش، یک نکته‌ی کلّی‌ای وجود دارد که بنده روی آن تأکید میکنم، در صحبتها و نوشته‌ها هم تکرار شده این معنا. ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ .... ، امّا مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است که او احساس هویّت بکند، یک انسان باهویّت ساخته بشود در اینجا که هویّت ملّی و احساس اعتماد به نفْس ملّی پیدا بکند و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود؛ این چیزی است که امروز وجود ندارد.»(۱۴۰۱/۰۲/۲۱) ✍سینا ناصری ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3138126012Cbcdad3ef39 ‌ •┈┈••✾••┈┈•
🔴ترور يعنی آخر راه ◼باز چهارشنبه ای دیگر داغ دلمان را تازه کرد. شیراز، ایذه، اصفهان ....... ایران 🔸️کسانی که با شعارِ زن، زندگی، آزادی حرکتشان را شروع کردند، امروز به جایی رسیده اند که کودک 9 ساله و زن و مرد بيگناه را در دل شب ترور كرده و فرار می کنند. این یعنی خودشان هم فهمیده اند، جنبشِ مجازیشان که نتوانست حتی در یک شهر بزرگ مثل تهران،10هزار نفر را جمع کند، شکست خورده است. اصلا چون شكست خورده اند و انقلابشان به مرحله احتضار رسيده است، با شوک اين ترور ها می خواهند قلبِ نحس از كار ايستاده اش را دوباره زنده كنند. 🔹️به اين ترور ها نياز دارند تا اگر فردا در بازار نعره زدند كه :«مغازه ها را ببنديد»، آن كسبه ی بيگناه مجبور شود مغازه را ببندد، تا مغازه ی بسته اش بشود نمادی از اعتصاب سراسری قلابيشان. 🔸️ترور می كنند چون گفتمان ندارند، چون حرفی برای گفتن ندارند. ازچه دفاع كنند؟!!!! از كدام آينده ی آبادِ زن، زندگی، آزادی بگويند؟!! - از انگلستان بگويند كه نيمي از فرزندان متولد شده فرزند نامشروع هستند؟! - يا از آمريكا بگويند كه هر 98 ثانيه يک تجاوز جنسي در آن رُخ مي دهد؟!! يا از سوئيس بگويند كه از هر 5 زن، یک نفر در معرض خشونت جنسی بوده؟!! 🔹️طبیعیست وقتی مردم همراه آنها نیستند، وقتی که منطقی در حرکتشان نیست باید هم دست به خشونت بزنند تا بگویند: «ما هستیم». اما انقلاب ما خیلی قبل تر، در برخورد با فرقه ی رجوی، طومار این حرکت ها را پیچیده و خود را بیمه کرده. پس ترور یعنی آخر راه است.... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ ✍سینا ناصری ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3138126012Cbcdad3ef39 •┈┈••✾••┈┈•
⚽️فوتبال ملی بازی امشب تمام‌شد و تیم ملی نتیجه ی مطلوب ما را نگرفت.به نظر علاوه بر تفاوت سطح فوتبال دو کشور ، حمله ی رسانه ای شدید علیه این تیم، اثر محسوسی بر عملکرد بازیکنان و تمرکز آنها داشت. شاید برای فهم فوتبال امشب باید خودمان را جای فوتبالیست ها بگذاریم: - در این مدت بارها برخی هم بازی ها،هنرمندان و حتی مربیان فوتبال به این تیم حمله کردند و مطالبه عدم حضور این تیم در جام جهانی را داشتند. - در صفحات شخصی این بازیکنان، عده ی کثیری آنها را به باد ناسزا گرفتند و آن ها را غیر ایرانی نامیدند. کار تاجایی پیشرفت که عده ای حتی آرزوی پیروزی تیم حریف را داشتند. نخواندن سرود ملی یک اشتباه بزرگ از بازیکنان تیم ملی بود. اما باید توجه داشت خواست دشمن شکست و تحقیر این تیم بود پس ما باید برخلاف دشمن، این تیم را رها نکرده و آن ها را فرزند خود بدانیم و علیرغم این اشتباه بزرگ برای این تیم آرزوی موفیت کنیم و با برد او خوشحال و از باخت آنها ناراحت شویم. شاید مرور این کلام رهبر انقلاب خالی از لطف نباشد: "این کسانی که از جماعت مسلمین جدا میشوند، از جماعت کشور فاصله میگیرند، کوشش کنید اینها را نزدیک کنید، منضم کنید. کسانی که میانه‌ی راه هستند، اینها را به منزل مطلوب برسانید. نگذاریم با رفتار ما، با عمل ما، با اظهارات ما، با منش ما، کسانی که یک ایمان نیمه‌کاره‌ای دارند، بکلی از ایمان ببُرند؛ کسانی که نیمه‌ارتباطی با نظام دارند، از نظام منقطع شوند. عکس این عمل کنیم؛ کسانی که در نیمه‌ی راه هستند، اینها را جذب کنیم".۱۳۹۰/۰۵/۱۶ این تیم، تیم ملی ایران است. ✍سینا ناصری ‌ •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/3138126012Cbcdad3ef39 ‌ •┈┈••✾••┈┈•