eitaa logo
فروشگاه تنگه اُحد ایران(سیستان)
9.3هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
3.6هزار ویدیو
34 فایل
فروشگاه صنایع دستی و سوغات سیستان 🔸با هدف ایجاد اشتغال و فروش محصولات خانواده های کم برخوردار روستاهای منطقه سیستان 📲آیدی جهت سفارش: @sistan 📦ارسال رایگان به تمام نقاط کشور📦 🔹زیر مجموعه مرکز نیکوکاری امام رضا(ع)
مشاهده در ایتا
دانلود
19.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ در مورد سد طبيعي بين دو دريای شور و شیرین(با خواص متفاوت) ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯
🌸 🔷طرح دوم جمع آوری کمک جهت مسجدی در منطقه محروم سیستان🌺 سلام علیکم🌹 ✔️دوستان قصد داریم داخل مسجد صاحب الزمان شهر محمد آباد رو کنیم که نیاز به همت والای شما سروران داریم.👌 ‼️ عزیزان این طرح یک بار دیگر اعلام شده و این ادامه طرح قبلی هست🙏🌹 ✅لطفاً در این طرح هم 🙏 شماره کارت جهت واریز کمک ها 👇 6037_7012_0447_7472 به نام مهدی صادقی(مسئول طرح)🌹 ✅لطفاً پس از واریز کمک به شماره تلفن یا آیدی زیر اطلاع دهید👇👇 تلفن:09033530107 آیدی : @mahdisadgi4 ‼️ گزارشات در همین کانال اعلام خواهد شد.🌹 خدا خیرتون بده🙏 اجرکم عندالله🌺 🌷ما رو در این پست یاری کنید🙏 ✅به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/1966014474Cffd9d8e440
فروشگاه تنگه اُحد ایران(سیستان)
#رمان_مذهبی_سجاده_صبر #قسمت_بیست‌وهفتم -سایه سرم؟ فکر نمیکنی خیلی سایه سنگینی هستی؟ سهیل من یک مسل
جون همه، پدر و مادرش، علی و ریحانه، به جون فاطمه و ... قسم خورد که دیگه هیچ وقت دستش به تن حرامی نخوره فاطمه که خیالش از این بابت راحت شده بود، سعی کرد تشنج درونش رو آروم کنه، براش خیلی سخت بود که به همسرش، به عشقش، علنا اجازه ازدواج و هم خوابگی با دیگران رو بده، اما این تصمیم رو با عقلش گرفته بود نه با احساسش. به خاطر زندگی خودش و بچه هاش، به خاطر مادر پیرش، به خاطر زندگی ای که اسمش واقعیت بود، نه یک رمان عاشقانه صد صفحه ای و نه یک فیلم یا یک نمایشنامه... بعد از چند لحظه ادامه داد: -دومیش اینه که خبر هیچ کدوم از کارات به گوش من نرسه، نه به گوش من، نه به گوش اطرافیانم و نه به گوش دورترین فامیلی که ما رو میشناسه...... هر غلطی دوست داشتی بکن، اما این دو تا شرط رو رعایت کن. بعدم از شدت اضطراب به سختی از جاش بلند شد، فاطمه ی محکم و صبور به سختی قدم بر میداشت، دستش رو به دیوار گرفت تا بتونه راه بره، رفت توی اتاق حوله حمام رو برداشت و وارد حمام شد، درو از پشت قفل کرد، دوش آب رو باز کرد و شروع کرد زار زار گریه کردن... صدای گریه فاطمه که از ته دل بود خیلی بلند تر از اون بود که پشت صدای نرم قطره های آب پنهان بمونه و به گوش سهیل نرسه. سهیل گرفته و عصبانی، سوئیچ رو برداشت و از خونه زد بیرون، نمی دونست کجا بره اما میدونست دلش نمی خواد ضعف فاطمه رو ببینه، دلش نمی خواست شکسته شدن فاطمه رو ببینه، حتی اگر مسببش خودش بود، ... دلش نمی خواست عاقبت کار خودش رو ببینه، دلش می خواست باور کنه اگر اون دو شرط فاطمه رو رعایت کنه همه چیز درست میشه... سوز سرما تنش رو به لرزه انداخت، این قبرستون و این سرما داشت تمام وجودش رو مسخ سردی غم میکرد. ها کوچیکی به دستاش کرد، اما هاش هم رنگی از گرما نداشت، دلی که غمگینه، گرمایی نداره که بخواد در این سوز گرما، دستی رو گرم کنه، دوباره دستش رو توی جیبش فرو برد و به سنگ قبر سفید پدر چشم دوخت -سلام بابا، منم، فاطمه تو... فاطمه تو... کاش بودی بابا... کاش بودی تا برات بگم چقدر سخته که بخوای هر لحظه جوری زندگی کنی که دوست نداری، دلت میخواد گریه کنی، اما باید بخندی، دلت می خواد فرار کنی، اما باید بمونی، دلت می خواد داد بزنی، اما باید لبخند بزنی، دلت می خواد بمیری، اما باید بمونی و زندگی کنی، بابا... چرا زندگی اینقدر تلخ شد؟ چی شد؟... -امتحانه دخترکم... امتحان... ادامه دارد.... ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 #استاد_رائفی_پور #غربال_در_آخرالزمان 📢حواسمون باشه داریم غربال میشیم هر نخاله ای به امام زمان نمیرسه ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯
✨شما وارد پادگان که می شوید هر لباسی تنت باشد در می آورند یک دست لباس می دهند می گویند: «باید این لباس را بپوشی، در این پادگان باید تحت نظام و مقررات خاصی حرکت کنی، هر جور دلت خواست نمی توانی عمل کنی.» یکوقت شما مؤمن هستی، داری، محبت به امام زمان داری، برای امام زمانت اشک می ریزی، این خوب است. خدا خیرتان بدهد. ✨ولی یکوقت می خواهی سرباز امام زمان باشی، دوست داری انتخابت کنند، آن لباس سربازی را بپوشی، اینجا دیگر نمی توانی مطابق میلت حرکت کنی. باید ببینی فرمانده ی بزرگ پادگان، امام زمان ارواحنافداه از تو چه انتظاراتی دارند. ✨این لباس سربازی آقا که می‌خواهی تنت کنی، اولین نشانه اش تقواست. نمیشود کسی بگوید من سرباز امام زمانم، هم بکند،میل به گناه هم داشته باشد. 🍀استاد حاج‌آقا زعفری زاده ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯
✳️بخش اول✳️ در ابتدا با طرح دو سوال وارد بحث می شویم : 👈اوّل اينكه: وقتي حضرت ظهور مي‌فرمايند چگونه بر دشمناني كه داراي پيشرفته‌ترين امكانات نظامي و غيره مي‌باشند پيروز مي‌شوند كه ما اين بحث را به نام (ظهور و امكانات پيشرفته) مي‌ناميم.  👈و دوّم اينكه: پس از تشكيل حكومت و از بين رفتن ظالمين چگونه با اين امكانات رفتار مي‌كنند كه ما آن را تحت عنوان (حكومت جهاني حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ و امكانات پيشرفته) از آن ياد مي‌كنيم، و چون آنچه كه از سؤال شما بر مي‌آيد مربوط به جهت دوّم است و ما به‌ آن مي‌پردازيم و با ياري گرفتن از حضرت امام عصر ـ عليه السلام ـ عرض مي‌كنيم كه: وقتي كه حضرت ظهور كردند و با ظالمين جنگيدند و زمين را از وجودِ ناپاك آنان پاك كردند و حكومتي بر مبناي عدل تشكيل دادند ديگر در جهان جنگي وجود ندارد و تجاوز هم از بين خواهد رفت و همه دنيا را صلح و امنيّت فرا مي‌گيرد لذا آن دسته از تجهيزاتي كه مربوط به امور نظامي مي‌باشد. خود به خود از صفحه كنار مي‌رود چرا كه احتياجي به آنها نيست و اسلام دين صلح و آرامش است امّا دسته ديگر از امكانات و پيشرفتها و تجهيزات بشري كه مربوط به امور صنعتي و كشاورزي و بهداشتي و غيره مي‌باشند نه تنها باقي مي‌مانند و بيش از آنها استفاده بهينه مي‌كنند بلكه آنچه كه از روايات بر مي‌آيد آنست كه به بركت وجود حضرتش اين گونه امكانات گسترش هم مي‌يابد و اساساً بايد گفت كه اسلام دين تكامل و پيشرفت در همه زمينه‌هاي مادي و معنوي، دنيوي و اخروي مي‌باشد در مورد تكامل امور دنيوي آيات و روايات فراواني داريم مثل اينكه خداوند در قرآن كريم مي‌فرمايد: (خَلَقَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً)[1] و ما به بعضي از اين پيشرفتها در زمان حضرتش اشاره مي‌كنيم.  📌الف: و رشد علوم مادي و معنوي  علم در اين زمان به بالاترين حدّ پيشرفت مي‌رسد به گونه‌اي كه طبق روايات امام باقر ـ عليه السلام ـ در روزگار آن حضرت زنان در خانه‌هايشان به طريق كتاب خدا و سنت پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ قضاوت مي‌كند[2]، و در روايت ديگري از امام صادق ـ عليه السلام ـ است كه فرمودند: 📖✅دانش 27 حرف است و مجموع آنچه پيامبران آورده‌اند دو حرف است و مردم تا آن روز بيش از آن دو حرف را نمي‌دانند و چون قائم قيام كند 25 حرف باقيمانده را بيرون آورده و در ميان مردم منتشر مي‌سازد و بدين سال مجموعه 27 جزء دانش را نشر مي‌دهد.[3] ✅ نخست بايد توجه داشت كه امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: (علم و دانش بيست و هفت حرف است و همه آن چه پيامبران آورده اند، تنها دو حرف آن است و مردم تاكنون جز با آن دو حرف، با حرفهاي ديگر آشنايي ندارند و هنگامي كه قائم ما قيام كند، بيست و پنج حرف ديگر را بيرون آورده، آن را بين مردم نشر و گسترش مي دهد. وآن دو حرف را نيز ضميمه مي كند و مجموع بيست و هفت حرف را در ميان مردم منتشر مي سازد.)[4]  📌📚پی نوشت ها: پی نوشت : [1] . سوره بقره، آيه 29.  [2] . علامه مجلسي، بحار الانوار، ج 53، ص ‭352‬،  [3] . بحار الانوار، ج 52، ص ‭336‬.  [4] . بحارالانوار، ج 52، ص ‭326‬ .  ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯
امام على عليه السلام فرمودند هر كه سخن بسيار گويد، خطايش بسيار شود و هر كه بسيار خطا كند، شرم و حيايش كم شود و هر كه كم شرم و حيا شود، پارسايى اش كاهش يابد هر كه پارسايى اش كم شود، دلش بميرد و هر كه دلش بميرد، به آتش رود. 📚نهج البلاغه ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯
💢اگر در سرنوشت ما نوشته میشود، چه لزومی دارد هر سال شب قدر تکرار شود؟ چرا یکبار برای همیشه نوشته و نمیشود⁉️ ✅شب قدر منحصر در شب نزول قرآن و سالی که قرآن در آن نازل شد نیست بلکه با تکرار سال ها، آن شب نیز تکرار می شود. یعنی در هر ماه رمضان شب قدری است که در آن شب امور سال آینده تقدیر می شود. دلیل بر این امر این است که: ✅اولا: نزول قرآن به طور یکپارچه در یکی از شب های قدر چهارده قرن  گذشته ممکن است ولی تعیین حوادث تمامی قرون گذشته و آینده در آن شب بی معنی است. ✅ثانیا: کلمه «یفرق» در آیه شریفه «فیها یفرق کل امر حکیم» در سوره  دخان به خاطر مضارع بودنش، استمرار را می رساند و نیز کلمه «تنزل» در آیه کریمه «تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر» به دلیل مضارع بودنش دلالت بر استمرار دارد. ✅ثالثا: از ظاهر جمله «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» چنین برمی  آید که مادامی که ماه رمضان تکرار می شود آن شب نیز تکرار می شود. پس شب قدر منحصر در یک شب نیست بلکه در هر سال در ماه رمضان تکرار می شود. ✅در این خصوص در تفسیر برهان از شیخ طوسی از ابوذر روایت شده که گفت: به رسول خدا(ص) عرض کردم یا رسول الله(ص) آیا شب قدر شبی است که در عهد انبیا بوده و امر به آنان نازل می شده و چون از دنیا می رفتند نزول امر در آن شب تعطیل می شده است؟ فرمود: «نه بلکه شب قدر تا قیامت هست.»
✨وَ ما أَمْوالُکُمْ وَ لا أَوْلادُکُمْ بِالَّتي تُقَرِّبُکُمْ عِنْدَنا زُلْفي إِلاَّ مَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً فَأُولئِکَ لَهُمْ جَزاءُ الضِّعْفِ بِما عَمِلُوا وَ هُمْ فِي الْغُرُفاتِ آمِنُونَ ✨ و هرگز #اموال و #اولاد شما چیزی که شما را به درگاه ما مقرّب گرداند نیست مگر آنکه با #ایمان و #عمل_صالح کسی مقرّب شود که آنان پاداش اعمال صالحشان مضاعف و افزون است و در غرفه های بهشت ابدی (از هر غم و رنج) ایمن و آسوده خاطرند. [سوره سبا آیه 37]
❇از امام زمان (عج) نقل شده که خطاب به شیخ مفید (قدس سره)فرمود: 💠«انه من اتقی ربّه من اخوانک فی الدین و خرج علیه بما هو مستحقّه کان آمناً من الفتنة المظلّة» (1) 🔰«همانا هر کس از برادران دینی تو تقوای پروردگارش را داشته باشد و بر آن به طوری که مستحق است اقدام کند او از فتنه‌ی گمراه کننده در امان است». ♨️هنگام وقوع فتنه که بسیاری را به کام خود فرو می‌برد تنها کسی می‌تواند از و آن در امان باشد که شیعه‌ی خداترس بوده و اهل تقوا و پرهیزکاری باشد. 📕1) احتجاج، طبرسی، ج 2، ص 498 ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor ŸŸ
فروشگاه تنگه اُحد ایران(سیستان)
‍ #علوم_و_تكنولوژي_در_عصر_ظهور ✳️بخش اول✳️ در ابتدا با طرح دو سوال وارد بحث می شوی
🔰بخش دوم🔰 اين روايت و روايات هم خانواده اش نمي گويند همه مردم فوري، بيست و هفت حرف علم را ياد مي گيرند بلكه مي گويد حضرت حجت(عج) بقيه حروف علم را در مي آورد و بين مردم گسترش مي دهند.  👈به اين معنا كه آن حضرت بيست و هفت حرف علم را براي يادگيري مردم به عرصة ظهور مي رساند و سفرة علم را در اين حد مي گستراند اما آيا هر كسي بيست و هفت حرف را ياد مي گيرد و به مرتبه بالاي علمي مي رسد؟ اين بستگي به تلاش و كوشش افراد دارد و به يقين تعدادي به مرتبه بالايي كه ذكر شد مي رسند ولي چه بسيارند كه از نظر علمي در آن زمان نيز فقيرند و خاصاني كه به مرتبة بالاي علمي رسيده اند، حلقه هاي علمي و كلاس هاي دانش اندوزي را تشكيل مي دهند و بر دانش ديگران مي افزايند و كساني كه طالب علمند در كلاس آنها شركت مي كنند. از اينرو در روايت آمده است كه امام صادق، ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: (گويا مي بينيم كه شيعيان علي ـ عليه السلام ـ قرآنها را در دست دارند و مردم را آموزش مي دهند.)[5] يا اينكه اصبغ بن نباته مي گويد: ازعلي ـ عليه السلام ـ شيندم كه مي فرمود: «گويا عجم (نژاد غيرعرب) را مي بينم كه چادرهايشان را در مسجد كوفه برافراشته شده است و به مردم قرآن مي آموزند؛ به همان گونه كه فرود آمده است.»[6]  📌بنابراين گرچه حضرت با ظهورشان مكان يادگيري بيست و هفت حرف علم را فراهم مي كند ولي در همان عصر هم چه بسيارند كه به قله علمي مذكور نمي رسند و رسيدن به قلّة علمي نيازمند تلاش آنهاست عيناً همانند مرتبة بالاي تقوايي كه هر كس مي تواند با تلاش و كوشش آنرا به دست آورد ولي در عمل همه مردم چنين توفيقي را ندارند پس همان طور كه رسيدن به قله تقوا نيازمند مجاهدت است رسيدن به درجه بيست و هفتم علم نيز نياز به تلاش و پيگيري دارد.  توجه به اين نكته نيز لازم است كه علم داراي مراتبي است و مرتبة آخر علم از آن خداست و پيامبر عزيز اسلام و امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ نيز مرتبه اي ازعلم را دارا هستند و نه پيامبران قدرت و اين ظرفيت را دارا هستند كه به محدودة علم الهي كه اختصاص به او دارد وارد شوند و بر معلومات خود بيفزايند و نه توده مردم اين شايستگي و ظرفيت را دارند كه علمشان را به درجة علم معصومان ـ عليهم السلام ـ برسانند. بنابراين اگر ما نمي توانيم در حد معصومان ـ عليهم السلام ـ عالم شويم اين از باب راكد بودن علم نيست بلكه از بي ظرفيتي ماست.  بنابراين اگر كمالِ دانش بشرِ (غير معصوم) در بيست و هفت حرف باشد و در زمان ظهور آن امام معصوم همة مردم با جد و جهدشان و با كمك گرفتن از امامانشان اين مرتبه از كمال علمي كه براي او تعيين شده است را به دست آوردند چه اشكال دارد در همان مرتبه كه بالاترين مرتبه كمال است (مثلاً) باقي بمانند و يا چنين دانشي به تكاليف شرعي خويش بپردازند و در بُعدهاي ديگري قدم بردارند و به يقين با چنين دانشي و بينشي زندگي كردن و قرآن خواندن صفاي ديگري دارد و ثواب ديگري را مي طلبد. هر چند از نظر فراگيري دانش بيشتر از آن حد راه بسته باشد و اين به معناي راكد بودن علم نيست بلكه به منزلة به مقصد رسيدن است.  🔰ب: شكوفايي اقتصادي و رفاه اجتماعي  آفريدگار انسان زمين و آسمان و آنچه كه در آنهاست را براي انسان آفريده است و از انسان فقط عبوديت را طلب كرده است كه اگر عبوديت كند علاوه بر جزاي اخروي دنياي او را نيز آباد مي‌كند كه فرمود: (لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ)[7] پی نوشت : [5] . نعماني، غيبة، ‭360‬ هـ ق، ص ‭318‬ - بحارالانوار، ج 52، ص ‭364‬. .  [6] . محمد بن محمد بن النعمان، الارشاد، ص ‭365‬.  [7] . اعراف/59 ‌‌بســـوے ظــــــــهور💫✨👇 🆔 @Besoye_zohor 💯