eitaa logo
احمد الحسن باطل شد
161 دنبال‌کننده
364 عکس
183 ویدیو
106 فایل
روشنگری درباره جریان احمد الحسن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗بررسی احادیث مهدیین و حجیت خواب ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجاه و دوم : این امت چند قائم دارد؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/3h85T ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : یازده امام!!!‼️ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. اینڪه گفته می شود امام حسن عسڪری عقیم بودند و ظاهری شبیه زن داشتند، صحیح است؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. خیر. این دروغ محض است ڪه در هیچ تاریخی ثبت نشده و اخیراً تنها به بهانه اینڪه لقب ایشان عسڪری بوده و انگور عسڪری بی دانه است و ایشان همنام این انگور بوده!!! چنین ادعایی شده است! این در حالیست ڪه به هر تاریخی مراجعه ڪنید خواهید دید ایشان در منطقه عسڪر سامرا می زیسته و به همین خاطر عسڪری نامیده می شده و افراد بسیاری به همین نام عسڪری در تاریخ وجود داشته اند ڪه هیچڪدام بی دانه نبوده اند!!! ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗بررسی احادیث مهدیین و حجیت خواب ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجاه و سوم : این امت چند قائم دارد؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/TbKCm ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : انکار امام زمان!!!‼️ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد، منکران امام زمان می گویند: از جمله دلایل عدم وجود امام زمان این است ڪه مادرش معلوم نیست. چون علمای شیعه میگویند مادرش ڪنیزی بوده ڪه اسمش سوسن بوده و نیز گفته‌اند ڪنیزی به نام نرگس بوده، یا ڪنیزی به نام صیقل بوده، یا گفته‌اند ڪنیزی به نام ملیڪـه بوده، یا ڪنیزی به اسم خمط یا حڪیمه یا ریحانه بوده است، و نیز گفته‌اند ڪنیز سیاهپوستی بوده و نیز گفته‌اند زن آزاده ای به نام مریم دختر ابوزید علوی بوده. ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. اختلاف سر مادر ایشان نیست بلڪه سر نام ایشان است و این اختلافات در ثبت تاریخی بسیار شایع می باشد تا جایی ڪه حتی در سن خلفای پیامبر هم اختلاف متعدد وجود دارد چه برسد به تعداد فرزندان و نام همسران و تاریخ تولد و وفات. البته طبق پژوهشی ڪه بنده داشته ام تنها نامی ڪه در احادیث مستند و قابل اعتماد ذڪر شده است نرجس است. و بعضی از اسمها مثل خمط و حکیمه تنها در بعضی نقلهای تاریخی و بدون سند ذکر شده نه روایات مستند به اهل بیت علیهم السلام. بماند ڪه در آن زمان چند اسمه بودن بسیار مرسوم بوده و نامهای متعدد حضرت فاطمه علیها السلام زبانزد عام و خاص است. بنا بر این به صرف اینڪه چند نام برای مادر ایشان ذڪر شده نمی توان نتیجه مضحڪ عدم ولادت آن حضرت را گرفت. اما ڪنیز سیاهپوست تنها در تڪ روایتی ضعیف السند ذڪر شده ڪه قابل توجیه نیز هست. و اما مریم علوی در هیچ روایتی وجود ندارد. و الحمد لله. برای دریافت پاسخ تفصیلی به کتاب مهدویت تحقیقی مراجعه کنید. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗بررسی احادیث مهدیین و حجیت خواب ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجاه و چهارم: این امت چند قائم دارد؟! رسول قبل از عذاب کیست؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/qJzZ0 ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : مفاد توقیع سمری ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. خسته نباشید. امام زمان در آخرین نامه خود فرمودند: ڪسی ڪه ادعای مشاھده قبل از خروج سفیانی و صیحه بڪند ڪذاب و دروغگو است اما می بینیم ڪه بسیاری ادعای رؤیت امام بلڪـه ادعای نشستن با او را ڪرده اند تا جایی ڪه در کتاب هایی داستان مردمانی ڪه با امام زمان ملاقات ڪرده‌اند را جمع نموده اند؛ خوب ما کلام امام معصوم را باور کنیم یا این داستان ها را؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. اینکه مضمون آخرین توقیع حضرت مهدی علیه السلام چیست، در ڪتاب های متعددی مورد بررسی قرار گرفته، ڪتبی همچون دار السلام عراقی، مهدی منتظری مرحوم خراسانی، المهدی مرحوم صدر، نجم ثاقب مرحوم محدث نوری و منتخب الاثر آیت الله صافی. این بزرگواران با توضیحات دقیق و منطقی توسط استفاده از قرائن داخلی و خاری توقیع، ثابت ڪرده اند ڪه مراد آن، تڪذیب ادعای سفارت و نیابت بوده نه صرف رؤیت. این توضیحات به قدری روشن و استوار است ڪه هر منصفی را در این باره قانع می ڪند. حقیر نیز در ڪتاب "طریق الهدایة" و نیز "راه های ارتباط"، این جواب ها را دسته بندی و مترتب نموده ام تا فهم آن ڪاملاً برای خواننده راحت و دلنشین باشد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب خوابنما (بررسی احادیث مهدیین و حجیت خواب) ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجاه و پنجم: آیا خواب راه شناخت حجت خداست؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/rIfxg ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ → @sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : سلاح پیامبر چیست؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد میشه در مورد این حدیث توضیح بدید: 👇👇 ✝️صفوان گوید : امام رضا (ع) فرمود : امام باقر (ع) می‌ فرمود : همانا مَثَلِ سلاح در ما ، مانند تابوت است در بنی اسرائیل . یعنی هر ڪسی تابوت نزدش بود نبوت برای او بود . و نیز هر ڪدام از ما ڪه سلاح نزدش باشد ◀️صاحب امر است . از ایشان سوال شد : آیا سلاح از 👈علم جدا است؟ امام رضا (ع) فرمود : خیر. 📗الڪافي ج 1 ص 238 . ⊹━━❁ ❁━━⊹ 🖊️السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. مفاد این حدیث خیلی روشن است: طبق بعضی روایات، بنی الحسن ڪه ادعای امامت داشتند دلیل خود را این می دانستند ڪه سلاح پیامبر نزد آنهاست (الکافی ج1 ص233 ح1) در حالیڪه هیچ علمی به شریعت نداشتند. لذا امام باقر علیه السلام در جواب آنها فرمودند: سلاح جدا از علم نیست یعنی هر ڪه سلاح پیامبر را داشته باشد علم هم دارد. نه اینڪه سلاح همان علم است. برداشت دیگری هم وجود دارد و آن اینکه: در این روایت، سلاح به تابوت تشبیه شده، در حالیکه گاهی تابوت از نبوت جدا بوده چون نزد کسی بوده بدون اینکه پیامبر باشد مثل طالوت، برای همین راوی از مقدار وجه شبه می پرسد که آیا سلاح هم مانند تابوت ممکن است از علم که ملازم امامت است جدا شود؟ و امام پاسخ می دهند: خیر، سلاح و علم همواره نزدِ یک نفر خواهند بود. 📕 (شرح الکافی للمازندرانی ج5 ص383) ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب خوابنما (بررسی احادیث مهدیین و حجیت خواب) ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجاه و ششم: آیا خواب راه شناخت حجت خداست؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/8Psyv ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ → @sistanymogtahed ‌ ‌‌ ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : حجیت خواب ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد احادیثی در مورد خواب هست آیا با این احادیث میشه عقیده گرفت مثل نصر بن وهب مسیحی یا مثلاً این حدیث رسول خدا(ص) ڪه فرمود : رویای آخر الزمان به صاحب خود دروغ نمیگوید . 📚شرح اصول ڪافی ج11 ص476 ✅ و امام حسن عسڪری (ع)فرمود : به درستی ڪه ڪلام ما در خواب مثل ڪلام ما در بیداری است . 📚سفینه البحار ج10ص199 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم (1) امام صادق علیه السلام در حدیث صحیح السندی فرمودند: دین خدا عزیزتر از آن است در خواب دیده شود: «فَإِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يُرَى فِي النَّوْمِ» (الكافي ج‏3 ص482 ح1). پس از خواب نمی توان عقیده گرفت. (2) خواب وهب نصرانی یڪ افسانه است ڪه در هیچ ڪتاب حدیثی و تاریخی ثبت نشده. (3) حدیث منسوب به رسول خدا اشڪالات سندی و محتوایی دارد ڪه در ڪتاب "خوابنما" ڪاملاً توضیح داده ام، و تازه نگفته مرادش از آخر الزمان چه موقع است، چون اصطلاح آخر الزمان در احادیث ما لا اقل به ده معنا به ڪار رفته ڪه یڪی از آنها چند روی قبل از قیامت می باشد (الخصال ج‏2 ص449 ح52) (4) حدیث امام عسڪری علیه السلام غیر از اینڪه سند ندارد خودش در خواب اتفاق افتاده است: «رَأَيْتُهُ ع فِي مَنَامِي فَقَالَ ... وَ اعْلَمْ أَنَّ كَلَامَنَا فِي النَّوْمِ مِثْلُ كَلَامِنَا فِي الْيَقَظَةِ» (رجال الكشي ص574 ح1087). یعنی راوی می گوید امام را خواب دیدم ڪه در آن خواب فرمودند سخن ما در خواب مثل بیداری است. و اثبات حجیت خواب با این خواب، دوری واضح است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹ @sistanymogtahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▦⃨⃟݊🌼🌿̸݊ ꦿ﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄• ••|📽️ ••|📗تدریس خلاصه کتاب خوابنما (بررسی احادیث مهدیین و حجیت خواب) ••|🎙با ڪارشناسۍ‌ ••| ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ [بررسی انحرافات جریان احمد الحسن] ••|♦️جلسه پنجاه و هفتم : آیا خواب راه شناخت حجت خداست؟! ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ 📲مڪان‌برگزارۍ: 🌐 شبڪه‌جهانی‌امام‌رضا علیه السلام https://www.aparat.com/v/8x6Yu ┄┄┅━⊹༅✿༅⊹━┅┄┄ ڪانال‌علمۍ‌تحقیقاتۍ‌ شڪست‌یمانۍ‌ →@sistanymogtahed ─┄═❁🌼❥═༅༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : غیبت عنوانی یا جسمانی؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. ڪدام دسته از علما، غیبت جسمانی و ڪدام دسته غیبت عنوانی را پذیرفته اند؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم غیبت عنوانی یعنی حضرت مهدی علیه السلام با نامی مستعار در کنار مردم در یک زندگی عادی به سر می برند، و غیبت جسمانی یعنی جسم ایشان دیده نمی شود. با این توضیح می گویم: در موضوعات مهدویتی دو نوع نگاه وجود دارد: (1) نگاهی ڪه ابتدا از بیرون ترسیم می شود و بعد به سراغ روایات می ورد، (2) نگاهی ڪه از درون ترسیم می گردد و ابتدا به روایات توجه می نماید و بعد نتیجه گیری می ڪند. در نگاه اول، معمولاً اعتبارسنجی روایات مهدوی اصلاً مورد اعتنا نیست لذا هر روایتی ڪه مطابق ترسیم خود یافتند همان را مستند خویش قرار می دهند هر چند سندش ضعیف و یا حتی متعارض با روایات دیگر باشد. اما در نگاه دوم اگر هم اعتبار سنجی روایات مورد لحاظ نباشد لا اقل عموم روایات مورد بررسی قرار گرفته و سعی می شود نتیجه گیری بر اساس جمع بین روایات باشد. این بنده حقیر در ڪتاب "راه های ارتباط"، با پایبندی به نگاه دوم، اثبات ڪرده ام حالت عمومی غیبت امام زمان علیه السلام در دوره صغری، عنوانی بوده، و در دوره ڪبری مڪانی و جسمانی. هر چند ڪه همه انواع غیبت در هر دو دوره به اقتضای ضرورت اتفاق افتاده است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : بطلان علم رجال ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد. اتباع احمد بصری به روایتی از امام صادق علیه السلام استناد می ڪنند ڪه می گوید حتی حدیث راوی ڪذاب را تڪذیب نڪنید هر چند محتوایش غیر قابل قبول باشد: «قلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: جُعِلْتُ فِدَاكَ يَأْتِينَا الرَّجُلُ‏ مِنْ‏ قِبَلِكُمْ‏ يُعْرَفُ بِالْكَذِبِ فَيُحَدِّثُ بِالْحَدِيثِ فَنَسْتَبْشِعُهُ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: «يَقُولُ لَكَ: إِنِّي قُلْتُ الليل [لِلَّيْلِ‏] إِنَّهُ نَهَارٌ، وَ النهار [لِلنَّهَارِ] إِنَّهُ لَيْلٌ؟» قُلْتُ: لَا، قَالَ: «فَإِنْ قَالَ لَكَ هَذَا إِنِّي قُلْتُهُ فَلَا تُكَذِّبْ بِهِ، فَإِنَّكَ إِنَّمَا تُكَذِّبُنِي». مختصر البصائر ص233 ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّـدمہــدےمجــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم در این حدیث دو نڪته باید مورد توجه قرار گیرد: (1) اگر ڪذابی حدیث نقل ڪرد آیا ما بلا فاصله آن را تڪذیب می ڪنیم تا مشمول این حدیث شویم؟ خیر تنها ڪاری ڪه ما طایفه شیعه می ڪنیم اینست ڪه چون به دستور قرآن، موظف به تبعیت از برهان و حجت هستیم، تا حجیت حدیثی به اثبات نرسد آن را ڪنار و مسڪوت می گذاریم، نه اینڪه تڪذیبش ڪنیم، مگر در جایی ڪه قرائن و شواهد ڪذب آن وجود داشته باشد. (2) با توجه به ڪلام امام علیه السلام ڪه می فرمایند: «اگر او را تڪذیب ڪنی مرا تڪذیب ڪرده ای»، روشن می شود صدور آن حدیث از امام ثابت بوده، ڪه در این صورت نه به واسطه ڪذاب بودن راوی و نه به واسطه غیر قابل پذیرش بودن محتوای حدیث، نمی توان آن را انڪار ڪرد. و ما نیز ڪاملاً با این بیان موافقیم. توضیح آنڪه: الف) اعتبار سنجی سند حدیث، موضوعیت ندارد بلڪه طریقیت دارد یعنی طریق اثبات صدور حدیث از معصوم است و چون نقل ڪذاب اطمینان آور نیست، هیچ عاقلی از نقل او، اطمینان به صدور فلان حدیث پیدا نمی ڪند و قطعاً امام هم روش خلاف عقل را توصیه نمی ڪنند. حال اگر ما از طریق معقول دیگری پی به صدور حدیثی از معصوم بردیم دیگر نمی توانیم به استناد ڪذاب بودن راویش آن را تڪذیب نماییم. ب) معصوم هرگز در وضعیت عادی سخن نا معقول نمی زند پس نمی تواند به شب بگوید روز است و به روز بگوید شب، اما چه بسا از روی تقیه یا جهت خاصی ڪلامی بگوید ڪه خلاف شرع یا خلاف عقل یا خلاف علم باشد. در این صورت نمی توان راوی را تڪذیب ڪرد و گفت امام چنین چیزی نگفته است، بلڪه گفته است اما حقیقت را اراده نڪرده است. در نتیجه رابطه اینڪه امام معصوم چیزی را گفته باشند و اینڪه حقیقت را گفته باشند تساوی نیست. و این را فقط ڪسانی می فهمند ڪه مانند علامه مجلسی تخصص فراوان در علوم حدیث مخصوصاً مواضع تقیه و غیر آن داشته باشند. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : دعای عهد ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد من چند سال پیش دعای عهد را 40 روز صبح خواندم ولی امام زمان را ندیدم و خیلی افسرده شدم و دیگر آن را نخواندم. آیا این اشتباه بوده است؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام بزرگوار. (1) ما دعای عهد را برای تجدید بیعت با امام مان می خوانیم نه صرفاً برای دیدن. اینڪه حضرت را ببینیم اثرش هست و ربطی به ثوابش و وظیفه ای ڪه ما انجام می دهیم ندارد. (2) نه دعای عهد و نه هیچ ذڪر و دعا و نمازی، علت تامه برای دیدن حضرت نیست ڪه اگر انجام دادیم حتماً ایشان را ببینیم بلڪه اینها در حد مقتضی و جزء السبب هست و باید دیگر شرایط باشد و موانع هم نباشد تا دیدار اتفاق بیفتد. و در کتاب راه های ارتباط، بعضی از شرایط دیدار را تذکر داده ام. (3) اصلاً شاید دیده اید اما نشناخته اید چون جایی گفته نشده که اگر دیدید حتماً خواهید شناخت لذا ممڪن است ڪسی بخواند و ببیند اما نشناسد. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮ ╰─┅═ঊঈ♦️ঊঈ═┅─╯ 🔴موضوع : رجعت یا قومی از شیعه؟ ⊹━━❁ ❁━━⊹ سلام استاد اینڪه میگن متن وصیت ڪتاب غیبت تصحیف شده و مراد از مهدی اول رجعت امام حسین علیه السلام است، چطور با حدیث ابو بصیر جور در می آید ڪه می گوید مهدیین قومی عادی از شیعیان هستند ⊹━━❁ ❁━━⊹ السیّــدمہـــدےمجـــتہـد‌سیســـتانے: سلام علیڪم. ما ڪلاً احادیث مهدیین غیر از دوازده امام را قبول نداریم چون تعدادشان بسیار ڪم و سند همه شان خراب است. و اگر به حدیث ابو بصیر بر ضد یمانی ها تمسڪ می ڪنیم تنها از باب اینست ڪه آنها این حدیث را به عنوان حدیث مهدیین قبول دارند. اما اینڪه مهدی اول همان امام حسین علیه السلام است چون در نسخه ای از ڪتاب غیبت طوسی ڪه معتبر و شاید قدیمی ترین نسخه باشد: ابیه دارد نه ابنه. یعنی امام دوازدهم وصیت را به پدرش می دهد و پدر ایشان امام حسین علیه السلام است ڪه در صدها حدیث فرموده اند: قائم نهمین فرزند از حسین است. ⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹