استاد سید مهدی مجتهد سیستانی (1).ogg
1.49M
🎧 #صوتی_1
🔰 #موضوع:کلیاتی درباره مدعیان دروغین 1️⃣
👤 #کارشناس: استاد سید مهدی مجتهد سیستانی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
💠کانال شکست مدعی یمانی
🔀 @sistanymogtahed
💠گروه بابای مهربان
🔀 @smahdimojtahed
💠ڪانال «احمدالحسن باطل شد» در ایتا
⇲ eitaa.com/sistanymogtahed
💠ڪانال «حقیقت سوخته» در ایتا
⇲ eitaa.com/haghight
┄┄┅━⊹༅🌸༅⊹━┅┄┄
استاد سید مهدی مجتهد سیستانی (2).ogg
1.9M
🎧 #صوتی_2
🔰 #موضوع:کلیاتی درباره مدعیان دروغین 2️⃣
👤 #کارشناس: استاد سید مهدی مجتهد سیستانی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
💠کانال شکست مدعی یمانی
🔀 @sistanymogtahed
💠گروه بابای مهربان
🔀 @smahdimojtahed
💠ڪانال «احمدالحسن باطل شد» در ایتا
⇲ eitaa.com/sistanymogtahed
💠ڪانال «حقیقت سوخته» در ایتا
⇲ eitaa.com/haghight
┄┄┅━⊹༅🌸༅⊹━┅┄┄
استاد سید مهدی مجتهد سیستانی (3).ogg
1.26M
🎧 #صوتی_3
🔰 #موضوع:کلیاتی درباره مدعیان دروغین 3️⃣
👤 #کارشناس: استاد سید مهدی مجتهد سیستانی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
💠کانال شکست مدعی یمانی
🔀 @sistanymogtahed
💠گروه بابای مهربان
🔀 @smahdimojtahed
💠ڪانال «احمدالحسن باطل شد» در ایتا
⇲ eitaa.com/sistanymogtahed
💠ڪانال «حقیقت سوخته» در ایتا
⇲ eitaa.com/haghight
┄┄┅━⊹༅🌸༅⊹━┅┄┄
تاریخچه جریان یمانی، سید سیستانی .ogg
1.78M
🎧 #صوتی_4
🔰 #موضوع: تاریخچه جریان یمانی
👤 #کارشناس: استاد سید مهدی مجتهد سیستانی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
💠کانال شکست مدعی یمانی
🔀 @sistanymogtahed
💠گروه بابای مهربان
🔀 @smahdimojtahed
💠ڪانال «احمدالحسن باطل شد» در ایتا
⇲ eitaa.com/sistanymogtahed
💠ڪانال «حقیقت سوخته» در ایتا
⇲ eitaa.com/haghight
┄┄┅━⊹༅🌸༅⊹━┅┄┄
💠نکته اول)
🔘 همه روایاتی که در کتابها ثبت شده اند صحیح نیستند امیر المومنین علیه السلام فرمودند: «در زمان خود پیامبر بر ایشان دروغ بسته شد تا آنكه ميان مردم به سخنرانى ايستاد و فرمود: ای مردم دروغگویان بر من زیاد شده اند ... بعد از پیامبر نیز بر ایشان دروغ بسته شد».
📕 الكافي(ط - الإسلامية)، ج1، ص62، ح1.
💠نکته دوم)
🔘 برای تشخیص روایت صحیح باید معیاری داشت که یا از خود دین بدست آید و یا از عقل. معیاری که دین معرفی کرده، عدالت و وثاقت راوی است و معیاری که عقل می پذیرد نیز همین می باشد.
💠نکته سوم)
🔘راوی حدیثی که می گوید امام زمان علیه السلام خمس را مباح کرده اند کاملاً نا شناخته است به گونه ای در میان دهها هزار روایت فقط سه روایت از او نقل شده و هیچکس از علمای راوی شناس او را نمی شناسد. پس چگونه می توانیم به روایتی که تنها و تنها او نقل کرده اعتماد کنیم؟
💠نکته چهارم)
🔘 شیخ صدوق این را روایت را با واسطه، از شیخ کلینی ثبت کرده در حالیکه در خود کتاب شیخ کلینی به نام کافی چنین روایتی وجود ندارد.
💠نکته پنجم)
🔘 خود شیخ صدوق که تنها نقل کننده این حدیث می باشد در کتاب من لا یحضر که در مقدمه اش گفته فقط احادیث صحیح را می آورم، نه تنها این حدیث را ثبت نکرده که روایات وجوب پرداخت خمس و موارد تعلق خمس را ثبت نموده است. همچنانکه شیخ کلینی - هم دوره نواب اربعه - نیز فقط و فقط روایات وجود خمس و موارد آن را ثبت کرده است.
💠نکته ششم)
🔘شیخ کلینی هم دوره هر چهار نائب امام زمان علیه السلام بوده است و کتابش را در زمان آنها نگاشته است، خوب اگر چنین چیزی از امام زمان علیه السلام رسیده بود وی نمی آمد در باب خمس روایات وجوب آن را ثبت کند بلکه می نوشت: چون خمس به دستور امام زمان حلال شده، دیگر دانستن موارد وجوب آن لازم نیست و من روایات خمس را ثبت نمی کنم.
💠نکته هفتم)
🔘 روایت حلال شدن خمس طبق سندی که ثبت شده در زمان نائب دوم یعنی محمد عثمان صادر شده، در حالیکه شیخ صدوق در همان کتابی که این روایت را ثبت کرده، روایات دیگری آورده که در زمان نائب سوم اموال متعلق به امام زمان علیه السلام توسط شیعیان به او داده می شده است. خوب اگر در زمان مائب دوم چنین حدیثی درباره حلال شدن خمس صادر شده بوده پس چگونه نائب سوم باز هم خمس می گرفته اند؟
💠نکته هشتم)
🔘 متن حدیث حلال شدن خمس اینگونه است: خمس برای شیعیان ما حلال شده تا ولادت آنها طیب شود و خبیث نگردد. خوب به راستی چه ربطی بین حلال شدن خمس با طیب شدن ولادت وجود دارد؟ توجه شود نمی گوید خمس حلال شده تا مال حرام به کودکان داده نشود بلکه می فرماید اصل ولادت کودکان شیعه خبیث نباشد خوب این یعنی چه؟
💠نکته نهم)
🔘 ربطی که بین حکم امام با موضوع امام می توان یافت اینست که خمس یک ربطی به مادر این بچه ها داشته باشد که اگر حلال شود کودکان این مادرها حلال زاده و طیب الولاده هستند و اگر خمس حلال نشود کودکان این مادرها خبیث الولاده می گردند. و تنها چیزی که در این باره در احکام شریعت وجود دارد اینست که وقتی جنگی بدون اذن امام رخ دهد تمام غنائم آن جنگ از جمله کنیزهای اسیر شده مال امام است و هر کس از این کنیزها بخرد و با او رابطه بر قرار کند و کودکی متولد شود حلال زاده نیست و ولادتش خبیث است. در نتیجه مقصود امام علیه السلام اینست که ما آن کنیزانی که در جنگ بدست می آید را بر شیعیان مان حلال کردیم تا کودکان آنها طیب الولاده شده و خبیث الولاده نگردند. و اصطلاحاً مراد حضرت از خمس، مالی است که بدان خمس تعلق گرفته یعنی کنیز.
🔷🔶نتیجه:
هیچ روایت معتبری درباره حلال شدن خمس در زمان غیبت وجود ندارد، و آن تک روایت هم چیز دیگری می گوید. لذا با توجه به احادیث فراوان درباره وجوب پرداخت خمس و موارد تعلق آن و نبود حتی یک حدیث درباره اینکه خمس در زمان غیبت ساقط می شود، پرداخت خمس در این زمان هم واجب می باشد و الا خود امام علیه السلام می فرمودند.
💠اولاً درباره تقلید روایت داریم که:
فَأَمَّا مَنْ كَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفْسِهِ، حَافِظاً لِدِينِهِ، مُخَالِفاً لِهَوَاهُ، مُطِيعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ فَلِلْعَوَامِّ أَنْ يُقَلِّدُوهُ.
📕 تفسیر منسوب ص300
💠همچنانکه شیخ طوسی در این باره می فرماید:
نظر ما اینست که فرد عامی که قادر بر جستجو در ادله نیست جایز است از عالم تقلید کند. و دلیل آن اینست که من عموم طائفه شیعه را از زمان امیر المومنین علیه السلام تا زمان خودمان اینگونه یافتم که به علما مراجعه نموده و در احکام و عبادات از آنها طلب فتوا می کردند و علما هم برای آنها فتوا می داده اند و این روش را به واسطه فتوایی که می داده اند جایز می دانستند و ما از احدی از آنها نشنیده ایم که به سوال کننده بگوید: بر تو حلال نیست طلب فتوا کنی و به آن عمل نمایی بلکه خودت باید مثل من بروی در ادله جستجو کنی و خودت مثل من علم پیدا کنی. همچنین کسی از علما را نیافتم که عمل کردن به فتوا را انکار کند، و عده بسیار زیادی از این علما معاصر ائمه علیهم السلام بوده اند و از احدی از ائمه انکار روش یکی از آنها و وجوب قول بر ضد تقلید نقل نشده، بلکه ائمه همین روش علما را صحیح می شمردند لذا اگر کسی با تقلید مخالفت کند با چیزی مخالفت کرده که خلافش ثابت و معلوم است.
📕 العُدة في أصول الفقه ج2 ص730
💠ثانیاً این را باید دانست که:
علمای ما تقلید را واجب نکرده اند بلکه یکی از این سه کار را واجب دانسته اند: یا مجتهد شدن، یا احتیاط کردن و یا تقلید نمودن. و گفته اند کسی که مجتهد باشد تقلید کردن بر او حرام است نه اینکه واجب باشد و کسی که می تواند طوری احتیاط کند که به درست انجام دادن تکالیفش یقین نماید تقلید کردن برایش حلال است نه اینکه واجب باشد، و فقط بر کسی که نه مجتهد است تا خودش احکام را به دست آورد و نه می تواند احتیاط کند تا به یقین برسد تقلید را - تا وقتی به قوه احتیاط یا اجتهاد نرسد - واجب دانسته اند.
و هر کس دارای پایین ترین درجه عقل باشد می فهمد که ترتیب بین اجتهاد و احتیاط و تقلید، ترتیب بدیهی قطعی عقلی است که در بالاترین درجه قطع قرار دارد.
✳️حال کسی که می گوید تقلید باطل است خوب بفرماید مردم بعد از غیبت صغرای امام زمان علیه السلام باید چکار می کردند؟
✴️ مردمی که نه عربی بلد بودند نه قرآن می دانستند، نه از روایات فراوان و مختلف با خبر بودند و نه علم دین داشتند که بدانند ناسخ و منسوخ چیست، عام و خاص چیست، مجمل و مبیّن چیست، روایات تقیه ای کدام است، روایات جعلی را چگونه باید شناخت، معیار اعتبار روایت به چیست، راه حل روایات متناقض کدام است؟ و دهها و صدها مساله دیگر.
❇️آیا غیر از مراجعه بعه متخصصان دین شناس که از این مسائل به خوبی اطلاع داشتند می توانستند کاری بکنند؟ اگر می توانستند، بگویید: چکار؟
#احمد_یهودی_یا_وهابی؟
🔘طبق شواهد بدست آمده احمد بصری یا وهابی و یا یهودی است برای همین هر چه می تواند در ابراز بغض به ائمه و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله زیر چتر بیان حقائق! کوتاهی نمی ورزد، از جمله:
⬇️⬇️
💠(1) او برای اثبات صحت قاعده اصالة العدالة درباره راویان مجهول، به این مساله فقهی استناد کرده که برای صحت عقد نکاح، دو شاهد عادل لازم است، در حالیکه همه شیعیان، برای اثبات عدالت آن دو شاهد، به ظاهرِ آنها اکتفا می کنند؛ پس یعنی اصالة العدالة را جاری می نمایند! ‼️
🔶اما این وهابی، ندانسته که طبق روایات اهل بیت علیهم السلام و مذهب شیعه، اصلاً در عقد نکاح، وجود دو شاهد عادل شرط نیست بلکه طبق صریح قرآن، این برای صحت طلاق شرط است و آنها که برای نکاح، شاهد را واجب می دانند اهل سنت اند نه شیعه اهل بیت!‼️
💠(2) او کمترین مدت صیغه نکاح موقت را شش ماه دانسته و این دقیقاً فتوای بعضی از وهابیان در مورد نکاح موقت با خواندن عقد دائم است.
🔶🔷 توضیح آنکه چون اهل سنت مانند همه جوامع، ضرورت وجود نکاح موقت را می دانند اما منکرش هستند، بعضی سنی ها آمده اند کلاه شرعی درست کنند! پس گفته اند: صیغه دائم می خوانیم به شرط اینکه یک ساعت بعدش بتوانیم طلاقش دهیم، و فقهای وهابی که به حیص و بیص افتاده اند تا چطور جلوی این را بگیرند، از روی هوا و هوس فتوا داده اند: شرط صحت چنین نکاحی اینست که کمتر از شش ماه نباشد؛ درست مثل احمد! ‼️