🔯ادامه خیانت های اتباع بی دین احمد به این توقیع:👇👇👇
4️⃣ چهارمین خیانت اینه که :
تقلید دقیقاً رجوع کردن به متخصص دین شناس هست و امام هم هیچ تاکیدی ندارن که آنها مو به مو کلام امام رو منتقل می کنند و اینها مشتی حرفهای من در آوردی است که افراد بی دین به متن حدیث تحمیل می کنند.
5️⃣ پنجمین خیانت اینه که :
منظور از خوردن اموال امام این هست که خمس ندهد یا خمسی که دریافت کرده رو در جای خودش مصرف نکنه و همه را برای خودش بر داره. و ربطی به این نداره که پرداخت خمس واجب باشه و دریافت کننده خمس هم آن را در جای مناسب خودش مصرف کند.
6️⃣ششمین خیانت اینه که:
کلام امام علیه السلام هیچ صراحتی در معاف کردن از پرداخت خمس ندارد چون آن حضرت کلام خود را تعلیل به طیب ولادت فرزندان شیعیان نموده اند که هیچ ارتباطی با تحلیل و عدم تحلیل خمس ندارد. و قطعاً امام علیه السلام کلام بی ربطی نمیگویند. بلکه در جای خودش توضیح داده ایم که مراد از تحلیل خمسی که در این توقیع مطرح شده، تحلیل کنیزهای جنگی برای شیعیان بوده. جنگهایی که بدون اذن امام صورت می گرفته و تمام غنائمش متعلق به شخص امام بوده و کسی حق نداشته از این کنیزها بخرد و با آنها زناشویی کند. امام علیه السلام در این توقیع از حق خود گذشته اند و آنها را بر شیعیان حلال کرده اند تا فرزندانشان حلال زاده باشند. اما اینکه فقها سهم امام را در هر جایی که بخواهند خرج می کنند یک تهمت است که از بی دینان به راحتی صادر می شود. فقها این سهم را در راه ترویج دین و نیز امور خیریه مصرف می کنند و اینقدر بیمارستان و درمانگاه و کتابخانه و مدرسه و پل و حوزه علمیه توسط این بزرگواران از این سهم ساخته شده که حد و حساب ندارد.
والحمدلله رب العالمین
🖋سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســتانے:
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯
🌹موضوع : امام حسین علیه السلام قیام نکرد! ‼️ ‼️
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام علیڪم استاد
استاد مجتهد آیا این حرف در مورد قیام امام حسین علیه السلام درسته؟ 👇🏿👇🏿
یک خطای فاحش درباره حرکت امام حسین علیه السلام وجود دارد که از قیام هایی نظیر زید نشئت گرفته و آن اینکه حرکت ایشان را قیام بر ضد ظلم عنوان می کنند.
این درحالی است که در تاریخ اثری از حرکت ایشان به مفهوم خیزش مسلحانه برای سرنگونی یزید نبوده است.
و اصلا اگر قصد ایشان قیام بود چرا با زن و بچه و خانواده شان رفتند؟
لذا شیعیان آن حضرت باید در استفاده از واژه قیام به مفهوم سرنگونی حاکمیت غاصب اجتناب کنند.
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋 سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم
حرکت امام علیه السلام پیرو عملکرد سیاسی شان یعنی بیعت نکردن با خلیفه بود و نیز به پیرو فراخوان دوازده هزار تا هجده هزار نامه رهسپار کوفه شدند.
به نظر شما مردم کوفه برای چه هدفی ایشان را به کوفه دعوت کردند؟ جز تشکیل حکومت؟ و باز به نظر شما آیا تشکیل حکومت در برابر حکومت خلیفه شام، بدون قیام و لشکرکشی یا لا اقل مقابله با لشکرکشی شام امکان پذیر بود؟
حال اینکه چرا زن و بچه را بردند چون آن حرامی ها اهل و عیال ایشان را زندان و شکنجه نکنند تا امام را برای تسلیم شدن در فشار قرار دهند.
یادمان باشد امام علیه السلام برای جنگ در کربلا نرفتند بلکه برای تشکیل حکومت در کوفه رفتند و لشکریان شان همان هایی بودند که از کوفه نامه نوشتند.
اما یکدفعه اوضاع برگشت و مسلم کشته شد و راه کوفه بسته گشت و حضرت هم راهی برای بازگشت نداشتند و تصریح کردند که حتی اگر در سوراخ حیوانی هم مخفی شوند آنها ایشان را خواهند کشت.
اما اینکه می گویید لفظ قیام در مورد حرکت ایشان به کار نرفته، اصلا لفظ خروج معنایش قیام مسلحانه است. این یک مطلب کاملا روشنی است. امام هم که تصریح کردند من خروج کرده ام. پس دیگر چه شبهه ای؟
به کلام امام علیه السلام توجه کنید:
إنّي لَم أخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظالِماً و إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإصلاحِ في اُمَّةِ جَدّي اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ و أسِيرُ بِسيرَةِ جَدّي وَ أبي عَليِّ بنِ أبي طالِبٍ.
آیا رفتار کردن طبق سیره پیامبر و امیرالمومنین علیهما السلام بدون تشکیل حکومت معنا پیدا می کند؟
لذا نه وجود زن و بچه در کربلا و نه نداشتن لشکر و نه عدم به کار بردن لفظ قیام هیچ کدام دلیل اینکه حرکت ایشان قیام نبوده نیست.
و الحمد لله رب العالمین
سوال کاربر: آیا امام به خاطر نامه ها حرکت کردند؟
پاسخ استاد: در ظاهر بله. چون اگر به نامه ها پاسخ نمی دادند و در خود مکه کشته می شدند تا قیامت مردم می گفتن تقصیر خودش بود ۱۲۰۰۰ نفر التماس کردند بیا ما از تو محافظت می کنیم نرفت.
کسی که بر تاریخ عاشورا اشراف دارد این برایش واضح است که امام علیه السلام به کوفه و بصره سفیر فرستادند و سفیرشان در کوفه برای ایشان بیعت گرفت و نامه نوشت بیا و بعد از وصول نامه امام راهی کوفه شدند.
حالا اینکه امام در باطن می دانند نتیجه این حرکت چه می شود یک بحث دیگری است.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯
🌹موضوع : رجعت پیامبر
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد ببخشید طبق بعضی روایات، پیامبر قبل از ظهور رجعت داشته اند، این درست است؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
پیامبر صلی الله علیه و آله طبق احادیث، حد اقل دو رجعت در گذشته داشته اند و یک رجعت هم در آینده خواهند داشت.
دو رجعتی که داشته اند:
یکی بعد از وفات و قبل از دفن بوده که طبق روایات، به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: یا علی بعد از اینکه مرا غسل داده، حنوط زده، کفن نمودی، مرا بنشان و از من بپرس که هر چه تا روز قیامت بپرسی به تو جواب خواهم داد و بنويس.
مرحوم حر عاملی در کتاب "ایقاظ" در توضیح این احادیث می نویسد: باید روح به بدن برگشته باشد تا بتواند سخن گوید لذا این نوعی رجعت است.
دیگری بعد از وفات و دفن بوده که طبق احادیث متعدد، امیر المومنین علیه السلام ابو بکر را به مسجد قبا بردند و او در آنجا پیامبر را مشاهده کرد که گفتند چرا خلافت را از علی غصب کردی و بر مولایت پیشی گرفتی؟ و ابوبکر خواست خلافت را پس دهد که عمر نگذاشت.
و اما رجعتی که بعداً خواهند داشت همان بازگشت در زمان حضرت مهدی علیه السلام قبل از خروج یا بعد از آن است.
و این شبهه را که با وجود پیامبر صلی الله علیه و آله چطور نوبت به امامت حضرت مهدی علیه السلام می رسد و امامت مفضول بر فاضل پیش می آید مرحوم حر با جوابی نقضی اینگونه پاسخ می دهد: چطور با رجعت پیامبر در زمان امیر المومنین علیه السلام امامت مفضول بر فاضل پیش نیامد، در زمان حضرت مهدی علیه السلام هم پیش نمی آید.
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯
🌹موضوع : اول چه کسی رجعت؟
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
سلام استاد رجعت از چه کسی آغاز می شود، امام حسین یا امیر المومنین؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
آنچه از جمع بین روایات به دست می آید این هست که حضرت مهدی علیه السلام ملاقات هایی با پیامبر و امیر المومنین علیه السلام در هنگام ظهور دارند که ظاهراً برای شخص ایشان است و با بدن قالب مثالی می باشد یعنی کس دیگری نمی بیند لذا اینکه بعضی ملاقات مذکور را رجعت پیامبر و امیر المومنین دانسته اند صحیح نمی باشد.
به روایت ذیل توجه کنید:
امام سجاد علیه السلام: قائم زیر درختی نشسته تا شب هنگام وارد مکه شود که جبرئیل به صورت مردی نزد ایشان رفته و برای آن حضرت اسب بُراق را می آورد، ایشان سوار براق شده و به کوه رَضوَی می رود و در آنجا پیامبر و امیر المومنین برای او عهدی می نویسند که برای مردم بخواند سپس وارد مکه می شود و مردم را به خویش دعوت می کند اما مردم به سمت او هجوم می آورند تا او را بکشند که سیصد و سیزده نفر که پنجاه نفرشان از کوفه و بقیه از شهرهای مختلف هستند و همدیگر را نمی شناسند و ناگهان در آنجا جمع شده اند از ایشان دفاع می نمایند.
📕 (سرور أهل الإیمان، ص90-92، بحار الأنوار، ج52، ص306، ح79)
اما رجعت رسمی که به معنای بلند شدن از قبر یا بگو: زنده شدن با جسم خاکی است که معمولاً مدفون در قبر است، تصریح روایات این هست که اولین کسی که قبرش جهت رجعت نمودن شکافته می شود حضرت سید الشهداء علیه السلام است، به این روایات توجه کنید:
1. از امام صادق علیه السلام درباره حق بودن رجعت سوال شد که فرمودند: بله حق است، سوال شد: اولین کسی که رجعت می کند کیست؟ فرمودند: حسین که بلا فاصله بعد از قائم می آید: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع: عَنِ الرَّجْعَةِ أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ فَقِيلَ لَهُ مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ قَالَ الْحُسَيْنُ ع يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ ع».
📕 (منتخب الأنوار المضيئة في ذكر القائم الحجة عليه السلام ص201، مختصر البصائر ص165)
2. امام صادق علیه السلام: اولین کسی که زمین از او شکافته شده و به دنیا رجعت می کند حسین بن علی است: «أَوَّلُ مَنْ تَنْشَقُ الْأَرْضُ عَنْهُ وَ يَرْجِعُ إِلَى الدُّنْيَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع».
📕 (مختصر البصائر ص107)
3. بعد از امام دوازدهم منتصر و بعد از او سفاح خواهند آمد: «كَمْ يَقُومُ الْقَائِمُ فِي عَالَمِهِ قَالَ تِسْعَ عَشْرَةَ سَنَةً ثُمَّ يَخْرُجُ الْمُنْتَصِرُ فَيَطْلُبُ بِدَمِ الْحُسَيْنِ وَ دِمَاءِ أَصْحَابِهِ فَيَقْتُلُ وَ يَسْبِي حَتَّى يَخْرُجَ السَّفَّاحُ»📕 (الغیبة للطوسی ص479)، و در نسخه دیگری تصریح شده که مراد از منتصر، امام حسین و مراد از سفاح امیر المومنین علیهما السلام می باشند: «وَ هَلْ تَدْرِي مَنِ الْمُنْتَصِرُ وَ مَنِ السَّفَّاحُ يَا جَابِرُ؟ الْمُنْتَصِرُ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ وَ السَّفَّاحُ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع».
📕 (الإختصاص ص258)
👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿
بله سوالی در اینجا مطرح است و آن اینکه در روایاتی تصریح شده حضرت سید الشهداء علیه السلام به هنگام وفات حضرت مهدی علیه السلام رجعت می کنند:
۱. از امام پرسیدند اولین کسی که از قبر خارج می شود کیست؟ فرمودند: حسین که پشت سر قائم خارج می شود: «قِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ؟ قَالَ: الْحُسَيْنُ ع، يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ ع».
📕 (مختصر البصائر ص165 ح39، منتخب الأنوار المضيئة ص201)
۲. حسین می آید و قائم انگشتر را به او می دهد و حسین است که متولی غسل قائم و کفن و دفن وی می شود: «وَ يُقْبِلُ الْحُسَيْنُ ع ...
فَيَدْفَعُ إِلَيْهِ الْقَائِمُ ع الْخَاتَمَ ، فَيَكُونُ الْحُسَيْنُ ع هُوَ الَّذِي يَلِي غُسْلَهُ وَ كَفْنَهُ وَ حَنُوطَهُ (وَ يُوَارِي بِهِ فِي حُفْرَتِهِ).
📕(مختصر البصائر ص165 -166، منتخب الأنوار المضیئة ص201، سرور أهل الإیمان ص79)
۳. «... فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّهُ الْحُسَيْنُ ع جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ فَيَكُونُ الَّذِي يُغَسِّلُهُ وَ يُكَفِّنُهُ وَ يُحَنِّطُهُ وَ يَلْحَدُهُ فِي حُفْرَتِهِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع وَ لَا يَلِي الْوَصِيَّ إِلَّا الْوَصِيُّ».
📕(الكافي ج8 ص206 ح250، تفسیر العیاشی ج2 ص281 ح20)
از طرفی تصریح دیگر روایات اینست که اولین رجعت کننده، امام حسین علیه السلام هستند.
ولی در این صورت، با روایاتی که تصریح دارد عده ای در زمان خروج حضرت مهدی علیه السلام برای یاری ایشان رجعت می کنند چکار کنیم؟
👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿
در جواب،👈🏿 آنچه به نظر می رسد این هست که یک رجعت عمومی داریم برای انتقام گرفتن که در این رجعت، طبق فرمایش حضرت صادق علیه السلام، خوب ترین ها و بدترین ها رجعت می نمایند:
«وَ لَا يَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِيمَانَ مَحْضاً وَ مَنْ مَحَضَ الْكُفْرَ مَحْضاً»
📕(تفسیر القمی ج2 ص131)
و: «أَوَّلُ مَنْ تَنْشَقُّ الْأَرْضُ عَنْهُ وَ يَرْجِعُ إِلَى الدُّنْيَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع، وَ إِنَّ الرَّجْعَةَ لَيْسَتْ بِعَامَّةٍ بَلْ هِيَ خَاصَّةٌ، لَا يَرْجِعُ إِلَّا مَنْ مَحَضَ الْإِيمَانَ مَحْضاً أَوْ مَحَضَ الشِّرْكَ مَحْضاً».
📕 (مختصر البصائر ص107)
تا خوب ها از بدها تقاص بگیرند. این رجعت بعد از وفات حضرت مهدی علیه السلام رخ می دهد و اولین نفری که در این رجعت، باز می گردد امام حسین علیه السلام هستند:
«ثُمَّ لَيَحْضُرَنَّ إِبْلِيسُ وَ جُنُودُهُ وَ كُلُّ مَنْ مَحَضَ الْإِيمَانَ مَحْضاً، وَ مَحَضَ الْكُفْرَ مَحْضاً، حَتَّى يُؤْخَذَ بِالْقِصَاصِ وَ الْأَوْتَارِ وَ التراث [الثَّارَاتِ]». (مقتضب الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر ص7)و اما یک رجعت خصوصی داریم که تنها بعضی خوبها برای یاری حضرت مهدی علیه السلام می آیند مانند اصحاب کهف، نقبای موسی، و مفضل بن عمر و ... :
الف) امام صادق علیه السلام: قائم با بيست و هفت نفر از پشت کوفه خروج می کند كه پانزده نفرشان از قوم موسى هستند كه به حق هدايت مي كردند و به آن باز مى گشتند، و هفت نفرشان از اهل كهف اند، با يوشع بن نون، سلمان، ابو دجانه انصارى، مقداد، و مالك اشتر، و اين عده در برابر او، ياران و حكمرانان اند.
📕 . الإرشاد ج2 ص ٣٨۶
ب) مردی از عترت من ظاهر می شود که زمین را از عدل و داد پر می کند خداوند نزد او بقایای قوم موسی را آورده و برایش اصحاب کهف را زنده می نماید. 📕(الهدایة الکبری ص163)
ج) امام صادق علیه السلام به مفضل بن عمر فرمودند: تو و 44 مرد با قائم محشور می شوید، تو سمت راست قائم بوده و امر و نهی می کنی و مردم در آن روز مطیع ترند برای تو از امروز».
📕 (دلائل الإمامة ص464 ح51)
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹
╭─┅═ঊঈ👥ঊঈ═┅─╮
#پرسش_وپاسخ
╰─┅═ঊঈ🌸ঊঈ═┅─╯
🌹موضوع : رجعت آسمانی یا زمینی
⊹━━❁ #سوال_ڪاربر ❁━━⊹
آیا رجعت، هبوط از آسمان است یا خروج اجساد از زمین؟
⊹━━❁ #پاسخ_استاد ❁━━⊹
🖋سیّــدمہــدےمجــتہـدسیســـتانے:
سلام علیڪم.
طبق روایات متعددی که درباره رجعت وارد شده، و گفته که از قبرها بلند می شوند در حالیکه خاک از سر و رو می افشانند، رجعت یعنی زنده شدن از قبرها نه هبوط از آسمان. به این روایت توجه کنید:
عبد الکریم خثعمی می گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم: قائم چند سال حکومت می کند؟ فرمودند: هفت سال که برای او روزها و شبها طول می کشد به گونه ای که هر سال از آن سالها به اندازه ده سال از سال های شما می باشد و چون هنگام قیام او برسد در ماه جمادی الآخره ده روز از رجب مانده، بارانی بر مردم می بارد که مثلش را خلایق ندیده اند و به واسطه این باران خداوند گوشت ها و بدن های مومنان را از قبرهای شان می رویاند؛ گویا من آنها را می بینم که از جانب جُهَینه می آیند در حالیکه از موهایشان خاک را می تکانند:
«رَوَى عَبْدُ الْكَرِيمِ الْخَثْعَمِيُّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع كَمْ يَمْلِكُ الْقَائِمُ ع قَالَ سَبْعَ سِنِينَ تَطُولُ لَهُ الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى تَكُونَ السَّنَةُ مِنْ سِنِيهِ مِقْدَارَ عَشْرِ سِنِينَ مِنْ سِنِيكُمْ فَيَكُونُ سِنُو مُلْكِهِ سَبْعِينَ سَنَةً مِنْ سِنِيكُمْ هَذِهِ وَ إِذَا آنَ قِيَامُهُ مُطِرَ النَّاسُ جُمَادَى الْآخِرَةَ وَ عَشَرَةَ أَيَّامٍ مِنْ رَجَبٍ مَطَراً لَمْ يَرَ الْخَلَائِقُ مِثْلَهُ فَيُنْبِتُ اللَّهُ بِهِ لُحُومَ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَبْدَانَهُمْ فِي قُبُورِهِمْ فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِمْ مُقْبِلِينَ مِنْ قِبَلِ جُهَيْنَةَ يَنْفُضُونَ شُعُورَهُمْ مِنَ التُّرَابِ».
📕 (الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد ج2 ص381)
⊹✧⊹━━⊹❁•👥•❁⊹━━⊹✧⊹