eitaa logo
تکه هایی از سیاهه
91 دنبال‌کننده
289 عکس
87 ویدیو
3 فایل
اینجا یک دفترچه یادداشت مجازی است برای انتشار تکه‌هایی از سیاهه‌ی کتاب ها با واگویه‌های بلندبلندِ گاه‌گاهی... تذکری بود اینجا درخدمتم: @Smmh1380
مشاهده در ایتا
دانلود
اختلاف نظر در ماجرای شریعتی نتیجه تقابل دو منطق راهبردی «حساسیت بنده روی مسائل فکری بود، منتهی حساسیت امثال آقای بهشتی که در رهبری حرکت نقش داشتند در اوج مسائل سیاسی نهضت، کشتارها، زندان‌ها و تبعیدها بیشتر روی مسائل سیاسی و اجتماعی بود. این منشاء اختلاف نظر به خاطر دو نوع حساسیت بود؛ وگرنه خود ایشان هم افکار او را قبول نداشت و یکی ااز تعبیرهایی که همه جا شناخته شده، این بود که شریعتی اسلام سراست، نه اسلام شناس.یعنی حرف‌های ایشان مثل شعر می‌ماند. این کلامی است که از دو لب ایشان شنیدم.» چرایی برجسته‌سازی اختلاف های موردی علامه مصباح و شهیدبهشتی! «در سال‌های اخیر که برخی سعی در چهره آیت‌الله مصباح داشتند، بین این دو شخصیت ارزشمند انقلاب، برجسته‌سازی می‌شد تا از این مسیر چنین القاء کنند که بزرگان و چهره‌های شناخته شده انقلاب اسلامی با آیت‌الله مصباح اختلاف داشتند.» «این در حالی است که در اوائل انقلاب و در پی تخریب شخصیت شهید بهشتی، از آیت‌الله مصباح به عنوان کسی یاد می‌کردند که از شهید بهشتی بت ساخته است» | ص۴۳۸ @siyahe
تحلیل علامه مصباح از اختلاف ایشان و شهیدبهشتی در ماجرای مواجهه با شریعتی «تحلیل بنده این است که این اختلاف نظر ناشی از دو دیدگاه مختلف است. یکی حساسیت نسبت به مسائل فکری و اعتقادی اسلامی است و دیگری از دیدگاه وسیع‌تر و سطح بالاتری به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه به موضوع نگاه می‌کنند و حتی نباید اینها باهم تعارضی تلقی شوند. فرض بفرمایید حضرت امام
رضوان الله علیه
یا مقام معظم رهبری نسبت به جناح‌های مختلف سیاسی با علم قطعی به اختلاف نظرهایشان هر دو را تایید می‌کنند.» | ص۴۴۰ @siyahe
علامه مصباح از حقانی خارج شد نه اخراج «ولی آنچه موجب این شد که ما زودتر به این فکر بیفتیم، این بود که دیدیم در مدرسه دارد رشد می‌کند و کار به آنجا رسید که بعضی از طلبه‌های مدرسه رسماً جزء شده و به آنها ملحق شدند. بعضی‌شان که طلبه‌های بسیار خوب و با استعداد و با تقوای آن روز بودند و بسیار مورد توجه شهیدقدوسی قرار داشتند، به ملحق شدند و... من این‌ها را می‌دیدم و پیش‌بینی می‌کردم که این حرکت رو به رشد است و خطرهای بزرگی برای آینده انقلاب خواهد داشت؛» «تدریجاً از همکاری مدرسه حقانی دادم» | ص۴۴۴ @siyahe
انزوا و غربت شهیدمطهری در میان مبارزین بخاطر مبارزه با افکار التقاطی دکتر شریعتی | ص۴۵۲ @siyahe
هدایت شده از مصنف | ابوالفضل جهانبخشی
4_5901974733372526454.mp3
22.47M
ْ استراتژی میدانی خداوند برای رهایی بندگانش از بن بست های روح، بلکه کل بن بست ها، خلق حسین بن علی است. یا عبادالله! متنعم شوید از حسین که اگر تشنه از آب گوارا ننوشد و به هلاکت افتد، خودش تقصیر کرده و مستحق ملامت است. آب مایه حیات است یعنی حسین آفريده شد برای حیات بشریت. برای آنها که زمین گیرِ عادات خود شده اند، برای آنها که دچار رکود روح شده اند و در باتلاق ضعف ها و تکرار ها گرفتار آمده اند می گویم: اگر حسین ندارید نگران باشید. زین پس بجای حسین بن علی بگویید مُحیی القلوب، بگویید محیی الأموات. ْ @mosannef
امام خمینی: تمامی و و استعمار دارند تا به عنوان تنها پشتوانه تبلیغ اسلام راستین را از بین ببرند. پاورقی: این مواضع روشنگرانه امام که در اوج بحث های طرفداران و منتقدان شریعتی نگارش یافته... | ص۴۸۲ @siyahe
حجت‌الاسلام فردوسی‌پور از قول امام خمینی: دکتر شریعتی خوب می‌نوشت و خوب بیان می‌کرد. ... ما نمی توانیم با این تز و با این فکر موافقت کنیم. | ص۴۸۹ @siyahe
با برگزاری مجلس ترحیم و پیام تسلیت برای فوت شریعتی | ص۴۹۰ @siyahe
موضع منفی امام خمینی نسبت به شریعتی آقای دکتر یزدی ...پیشنهاد داد که امام نام شریعتی را در این پیام با پیشوند شهید و مرحوم بیاورد لیمن این پیشنهاد نیز از سوی امام با سرسختی رد شد ...و نیز پیام در آن روز هیچ‌کاه به ایران نرسید و در میان امت اسلامی پخش نشد و حتی در نشریات گروه‌های به ظاهر اسلامی برون مرزی مانند پیام مجاهد که از سوی دکتر یزدی پراکنده می‌شد و خبرنامه بنی‌صدر....به چاپ نرسید و به درستی سانسور شد. هواداران شریعتی به خوبی می‌دانستند که اگر این پیام در میان ملت ایران پخش شود نسبت به شریعتی را آشکار می‌کند... از این رو نه تنها از فاش شدن موضع مخالف دیدگاه منفی امام به شدت پیشگیری کردند بلکه همه نیرو های خود را بسیج ساختند تا به کار بستن ترفندها و تیرنگ هایی شریعتی و دار پ دسته او را از پیروان، وابستگان و پیشتازان راه، خط و نهضت اسلامی ایران بنمایانند! | ص۴۹۲ @siyahe
پدیده با گرایش های ، جریانی بود که را، در مقابل خود می‌دید! : .... وقتی این دانشجویان به داخل کشور برگشتند و شروع به فعالیت کردند، تلاش کردند تا[از] نسخه پروتستانتیسم برای اسلام جدیدشان استفاده کنند. فکرشان هم این بود که نه اسلام را کنار می‌گذاریم و نه اسلامی را که آخوندها و روحانیون و علما می‌گویند می‌پذیریم. | ص۴۹۳ @siyahe
1_1044985415.pdf
1.03M
متنِ کامل وصیت‌نامۀ الهی_سیاسی امام خمینی ▫️رهبر انقلاب اسلامی: بروید «وصیت‌نامۀ امام» را بخوانید. امامی که دنیا را «تکان» داد، امامی است که در این «وصیت‌نامه» منعکس است. بازنشر به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی قدس سره الشریف @siyahe
آه دکتر... ببخش... شرمنده... بعد چندسال اولین بار است که یادم رفته کی سالگرد شهادتت میاید...! ببخش که پیام یک کانال خبری مرا یاد تو انداخت... شرمنده... من از این خودی که تو را ز یاد برده میترسم... من از این خودی که سراغ رفقای دنیا را می‌گیرد و یادش رفته سراغ تو را بگیرد میترسم... اما شما چه؟ شما از اینکه گوش ما را نپیچی باکی نداری؟ ما تو را اینگونه نشناختیم... تویی که در خردسالی لباست را در سوز زمستان به پیرمرد کنار خیابان دادی و خود از سرما لرزیدی مرا رها میکنی؟ آن پیرمرد از تو درخواستی نکرد و تو... حال من پرده‌‌دری کرده و فاش میگویم... بگذار هرکس نگاهش به این نوشتار افتاد بفهمد... آری... من از پیرمرد دستفروش کنار خیابان که به کت تو نیازمند بود محتاج‌ترم... تو خود نیاز مرا میدانی... مرا دریاب چمران جان! ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / قم المقدسة
هدایت شده از مصنف | ابوالفضل جهانبخشی
ْ خدایا...! از بد کردن آدمهایت شکایت داشتم به درگاهت، اما شکایتم را پس میگیرم. من نفهمیدم! فراموش کرده بودم که بدی را خلق کردی تا هر زمان که دلم گرفت از آدمهایت، نگاهم به تو باشد. گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست، معنایش این نیست که تنهایم. معنایش این است که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت. با تو تنهایی معنا ندارد. مانده ام تو را نداشتم چه میکردم؟! دوستت دارم، خدای خوب من. شهید مصطفی چمران ْ @mosannef
هدایت شده از مصنف | ابوالفضل جهانبخشی
ْ من سخت‌ترین کار زندگی‌ام، درس خواندن است ! از درس متنفرم ! اما چه می شود کرد که این درس خواندن تکلیف من است ! و قطعاً همه تکلیف‌های انسان سخت و طاقت‌فرساست. پس من برای مبارزه با نفسم، می‌جنگم و درس می‌خوانم و این تلخی و سختی را تحمل می‌کنم تا تکلیفم را انجام داده باشم. شهید مصطفی چمران ْ @mosannef
گویی عرفه؟ گویم: آخرین سنگر بیچاره‌ی درمانده
از زیارت نامه اربعین اینطوری برداشت کردم که تازه بعد از برگشتِ از زیارت معلوم میشه کی‌ زائر واقعیِ اربعین هست! فراز های آخر رو با دقت بیشتر بخونیم! @siyahe
اونایی که زیارت خوبی انجام میدن شیطان بعد برگشت هجمه‌های سنگین‌تری علیه‌شون انجام میده! شیطان خیلی حرص میخوره تا هرچه زودتر اونایی که زیارت بهتری داشتن رو زمین‌گیر کنه و به خاک‌گناه بکشونه! @siyahe
شهادت میدهم از کودکی این مهربانْ آقا پناه بی پناهی های ما بوده... السلام علیک یا أنیس النفوس
رمز حرکت، در بیداری و رفع غفلت است. حضرت آقا در تقریظ‌شان بر کتاب می‌گویند که کتاب احساس شرمندگی در آدم ایجاد میکند از بی عملی... احساس شرمندگی از بی عملی یعنی بیداری. بیداری که حرکت و عمل در پس خود دارد... پس میخوانم بلکه اندکی بیدار شوم... به امید اندکی حرکت... ان شاءالله... بسم الله الرحمن الرحیم @siyahe
کف حیاط کنار حوض پر میشد از پوست، تکه‌گوشت و لخته‌های خشک شده خون. حالمان بد می‌شد، بغض می‌کردیم، . بسم الله می‌گفتم، کیسه‌ای پلاستیکی دست می‌گرفتم، خم می‌شدم و تکه‌های گوشت روی زمین را از روی زمین جمع می‌کردم و می‌انداختم توی کیسه... کیسه را می‌دادم آقای کلانی تا ببرد دفنشان کند. شب های اول خواب نداشتم؛ تکه‌های گوشت و رخت‌های خونی و پاره می‌آمد جلوی چشمم. با خودم میگفتم تکهٔ بدن کدام شهید است؟ سوراخ‌های روی لباس‌ها هم اشکمان را در می‌آورد... ، ص۲۶ پ.ن: با خود گفتم به راستی آیا ما درنیافته‌ایم که در جنگی از این سخت‌تر هستیم؟ مگر نه آنکه هر روز عده‌ای از جوانان و دور و بری‌های ما را هجمه شیطان اکبر و جنودش با خود برد؟ و مگر نه آنکه وجود آنها را تکه پاره کرد؟ پس چرا ما احساس نمی‌کنیم که ؟ چه شد که اینقدر غافل شدیم؟ اصلاً نکند این غفلت و بی‌عملی حاکی از آن است که خود ما نیز گلوله باران شده‌ایم و بی‌خبریم؟ آیا کسی هست که تکه‌‌تکه‌های زخمی وجود ما را سر هم کند؟ تا کی بأیستیم که این زخم‌ها جوانه بزند؟! نه... اصلاً شاید نباید ایستاد... باید رفت... باید این ریشه‌های زخمی را تکان داد و و به لب دریا برد... باید هم ریشه‌ها را شستشو داد که نخشکد... هم آن را به آب رسانید که جان دوباره بگیرد... جوانه بزند... چه بسا ما نیز به فلاح برسیم...! خدا را چه دیدی! @siyahe