ابداع خط جدید توسط علامه مصباح
تغییر دستخط تنها در سه روز
برای مخفی ماندن محتوای جلسات از ساواک
و جزییاتی از نحوه بازجویی ساواک از حضرت علامه ره
#عمار_انقلاب | ص۳۶۳
@siyahe
مضمون:
استمرار مبارزه در دشوارترین سالها
۴۵ و ۴۶، دشوارترین سالها برای انقلابیون بود. به طوری که بسیاری از شخصیتهای نهضت خط دوم مبارزه(روشنگری) را ترجیح دادند،
و حتی شخصیتهایی همچون شهید مطهری و بهشتی نیز به این سمت گرایش پیدا میکنند،
اما «مقام معظم رهبری» و «علامه مصباح» از معدود افرادی هستند که خط مقاومت و روشنگری را با هم در آمیختند!
#عمار_انقلاب | ص۳۹۶
@siyahe
May 11
ناآگاهی آقای منتظری از مبارزات در حوزه قم
و ترسیم وارونه از فضای مبارزاتی مدرسه حقانی
پ.ن: آیا شخصی که در ایام مبارزات حتی از فعالیت های مبارزان و دوستان نزدیک خود خبر نداشته و اینگونه فضا را وارونه میدیده است، واقعا ظرفیت یک دیدهبان و رهبر نظام اسلامی شدن در او وجود داشته!؟ واضح است که پاسخ منفی است.
#عمار_انقلاب | ص۴۱۴
@siyahe
اختلاف نظر علامه مصباح با شهیدبهشتی
پیرامون دکتر شریعتی
«...واقعیت امر آن است که آیتالله مصباح از سال ۱۳۵۱ به موسسه در راه حق رفته و بخش آموزشی آن را پی ریزی نموده است.
این در حالی است که که قدیمیترین موضعگیری های جدی ایشان علیه شریعتی را میتوان در سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ مشاهده کرد و حداقل بین این دو موضوع دو سال فاصله وجود دارد.
بنابراین نمیتوان گفت که بر اثر اختلاف آقای مصباح و شهیدبهشتی، با یکدیگر قطع رابطه کرده و آقای مصباح به موسسه در راه حق رفته است.»
#عمار_انقلاب | ص۴۳۰
@siyahe
ریشهی برجستهسازی اختلاف های موردی علامه مصباح و شهیدبهشتی!
«در سالهای اخیر که برخی سعی در #تخریب چهره آیتالله مصباح داشتند، #اختلافهای_موردی بین این دو شخصیت ارزشمند انقلاب، برجستهسازی میشد تا از این مسیر چنین القاء کنند که بزرگان و چهرههای شناخته شده انقلاب اسلامی با آیتالله مصباح اختلاف داشتند.»
«این در حالی است که در اوائل انقلاب و در پی تخریب شخصیت شهید بهشتی، از آیتالله مصباح به عنوان کسی یاد میکردند که از شهید بهشتی بت ساخته است»
#عمار_انقلاب | ص۴۳۶
@siyahe
اختلاف نظر در ماجرای شریعتی
نتیجه تقابل دو منطق راهبردی
«حساسیت بنده روی مسائل فکری بود، منتهی حساسیت امثال آقای بهشتی که در رهبری حرکت نقش داشتند در اوج مسائل سیاسی نهضت، کشتارها، زندانها و تبعیدها بیشتر روی مسائل سیاسی و اجتماعی بود.
این منشاء اختلاف نظر به خاطر دو نوع حساسیت بود؛ وگرنه خود ایشان هم افکار او را قبول نداشت و یکی ااز تعبیرهایی که همه جا شناخته شده، این بود که شریعتی اسلام سراست، نه اسلام شناس.یعنی حرفهای ایشان مثل شعر میماند. این کلامی است که از دو لب ایشان شنیدم.»
چرایی برجستهسازی اختلاف های موردی علامه مصباح و شهیدبهشتی!
«در سالهای اخیر که برخی سعی در #تخریب چهره آیتالله مصباح داشتند، #اختلافهای_موردی بین این دو شخصیت ارزشمند انقلاب، برجستهسازی میشد تا از این مسیر چنین القاء کنند که بزرگان و چهرههای شناخته شده انقلاب اسلامی با آیتالله مصباح اختلاف داشتند.»
«این در حالی است که در اوائل انقلاب و در پی تخریب شخصیت شهید بهشتی، از آیتالله مصباح به عنوان کسی یاد میکردند که از شهید بهشتی بت ساخته است»
#عمار_انقلاب | ص۴۳۸
@siyahe
تحلیل علامه مصباح
از اختلاف ایشان و شهیدبهشتی
در ماجرای مواجهه با شریعتی
«تحلیل بنده این است که این اختلاف نظر ناشی از دو دیدگاه مختلف است.
یکی حساسیت نسبت به مسائل فکری و اعتقادی اسلامی است و دیگری از دیدگاه وسیعتر و سطح بالاتری به خاطر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه به موضوع نگاه میکنند و حتی نباید اینها باهم تعارضی تلقی شوند.
فرض بفرمایید حضرت امام
رضوان الله علیهیا مقام معظم رهبری نسبت به جناحهای مختلف سیاسی با علم قطعی به اختلاف نظرهایشان هر دو را تایید میکنند.» #عمار_انقلاب | ص۴۴۰ @siyahe
علامه مصباح از حقانی خارج شد نه اخراج
«ولی آنچه موجب این شد که ما زودتر به این فکر بیفتیم، این بود که دیدیم در مدرسه #افکار_التقاطی_و_انحرافی دارد رشد میکند و کار به آنجا رسید که بعضی از طلبههای مدرسه رسماً جزء #فداییان_خلق شده و به آنها ملحق شدند.
بعضیشان که طلبههای بسیار خوب و با استعداد و با تقوای آن روز بودند و بسیار مورد توجه شهیدقدوسی قرار داشتند، به #مجاهدین_خلق ملحق شدند و...
من اینها را میدیدم و پیشبینی میکردم که این حرکت رو به رشد است و خطرهای بزرگی برای آینده انقلاب خواهد داشت؛»
«تدریجاً از همکاری مدرسه حقانی #استعفا دادم»
#عمار_انقلاب | ص۴۴۴
@siyahe
انزوا و غربت شهیدمطهری در میان مبارزین
بخاطر مبارزه با افکار التقاطی دکتر شریعتی
#عمار_انقلاب | ص۴۵۲
@siyahe
هدایت شده از مصنف | ابوالفضل جهانبخشی
4_5901974733372526454.mp3
22.47M
#شب_جمعه
ْ
استراتژی میدانی خداوند برای رهایی بندگانش از بن بست های روح، بلکه کل بن بست ها، خلق حسین بن علی است. یا عبادالله! متنعم شوید از حسین که اگر تشنه از آب گوارا ننوشد و به هلاکت افتد، خودش تقصیر کرده و مستحق ملامت است.
آب مایه حیات است یعنی حسین آفريده شد برای حیات بشریت.
برای آنها که زمین گیرِ عادات خود شده اند، برای آنها که دچار رکود روح شده اند و در باتلاق ضعف ها و تکرار ها گرفتار آمده اند می گویم:
اگر حسین ندارید نگران باشید.
زین پس بجای حسین بن علی بگویید مُحیی القلوب، بگویید محیی الأموات.
ْ
@mosannef
تکه هایی از سیاهه
#شب_جمعه ْ استراتژی میدانی خداوند برای رهایی بندگانش از بن بست های روح، بلکه کل بن بست ها، خلق حسین
حال و قلم مصنّف این کانال رو خریدارم!
امام خمینی: تمامی #تفکرات_انحرافی و #التقاطی #سر_در_آخور_غرب و استعمار دارند تا #روحانیت_شیعه به عنوان تنها پشتوانه تبلیغ اسلام راستین را از بین ببرند.
پاورقی:
این مواضع روشنگرانه امام که در اوج بحث های طرفداران و منتقدان شریعتی نگارش یافته...
#عمار_انقلاب | ص۴۸۲
@siyahe
حجتالاسلام فردوسیپور از قول امام خمینی:
دکتر شریعتی خوب مینوشت و خوب بیان میکرد.
... ما نمی توانیم با این تز و با این فکر موافقت کنیم.
#عمار_انقلاب | ص۴۸۹
@siyahe
#مخالفت_امامخمینیره با برگزاری مجلس ترحیم و پیام تسلیت برای فوت شریعتی
#عمار_انقلاب | ص۴۹۰
@siyahe
موضع منفی امام خمینی نسبت به شریعتی
آقای دکتر یزدی ...پیشنهاد داد که امام نام شریعتی را در این پیام با پیشوند شهید و مرحوم بیاورد لیمن این پیشنهاد نیز از سوی امام با سرسختی رد شد
...و نیز پیام در آن روز هیچکاه به ایران نرسید و در میان امت اسلامی پخش نشد و حتی در نشریات گروههای به ظاهر اسلامی برون مرزی مانند پیام مجاهد که از سوی دکتر یزدی پراکنده میشد و خبرنامه بنیصدر....به چاپ نرسید و به درستی سانسور شد.
هواداران شریعتی به خوبی میدانستند که اگر این پیام در میان ملت ایران پخش شود #موضع_منفی_امام نسبت به شریعتی را آشکار میکند... از این رو نه تنها از فاش شدن موضع مخالف دیدگاه منفی امام به شدت پیشگیری کردند بلکه همه نیرو های خود را بسیج ساختند تا به کار بستن ترفندها و تیرنگ هایی شریعتی و دار پ دسته او را از پیروان، وابستگان و پیشتازان راه، خط و نهضت اسلامی ایران بنمایانند!
#عمار_انقلاب | ص۴۹۲
@siyahe
پدیده #پروتستانتیسم با گرایش های #مارکسیستی، جریانی بود که #نهضت_امام را، در مقابل خود میدید! :
.... وقتی این دانشجویان به داخل کشور برگشتند و شروع به فعالیت کردند، تلاش کردند تا[از] نسخه پروتستانتیسم برای اسلام جدیدشان استفاده کنند.
فکرشان هم این بود که نه اسلام را کنار میگذاریم و نه اسلامی را که آخوندها و روحانیون و علما میگویند میپذیریم.
#عمار_انقلاب | ص۴۹۳
@siyahe