8.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ من از کودکی عاشقت بوده ام...
🔹 روز #تاسوعا رفتم یکی از هیئت های قم، بالا پُر شده بود و اومدم زیر زمین هیئت، جمعیت زیر زمین بیشتر کودکان و نوجوان ها و پیرمردها بودند، قبل از اتمام جلسه درب پایین رو زودتر باز کردند که اونهایی که میخوان زودتر برن، ناهار تبرکی رو بگیرن و برن ولی روضه ادامه داشت، دیدم جمعیت زیر زمین تقریباً همه رفتن ولی یک نفر گوشه حسینیه نشسته و داره گریه میکنه و تو سر و سینه اش میزنه، دیدم یک دهه هشتادی چقدر عاشقانه مشغول گریه و عزاداری بی ریا برای اربابش هست😭، لحظاتی از عشق بازیش با #امام_حسین رو از دور فیلم گرفتم که حال خوبش خراب نشه
حجت احسان بخش
🔥 @Moohem
🔴 این خانم ها که در مجلس #امام_حسین علیه السلام با #حجاب هستند و چادر بر سَر کردند و در حال عزاداری هم هستند، #بانوان_زرتشتی اند.
همه با هر دین و مذهب و سلیقه می توانند در مجلس حضرت سیدالشهداء علیه السلام حضور یابند ولی باید شأن و #حُرمت جلسه روضه را نگه دارند مثل این بانوان محترم زرتشتی
🔥 @Moohem
🔴 جریان تکفیری اصلاحات حالا مداحان را ترور می کنند
ماشین ترور و تکفیر شارلاتانیزم رسانه ای اصلاحات بعد تخریب و ترور دولت شهید رئیسی و دکتر جلیلی و زاکانی و استاد میرباقری و حاج حسین شریعتمداری و ....حالا ترور رسانه ای مداحان انقلابی را در دستور کار خود قرار داده است.
صحنه هایی که ماشین ترور شخصیت اصلاحات این روزها در رسانه ها رقم میزنند مانند جوخه های تروری هست که سازمان تروریستی منافقین در سالهای اول انقلاب علیه نیروهای انقلابی به راه انداخته بود.
صحنه همان صحنه هست اما به جای گلوله این بار با سلاح رسانه شلیک میکنند.
سازمان های امنیتی جلوی شکل گیری مجدد جوخه های ترور شخصیت این منافقین جدید را بگیرند
🔥 @Moohem
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نیروی مقاومت بُوَد دست علمدار
🏴 دیشب / مداحی حاج محمود کریمی در شب تاسوعا در حسینیه امام خمینی
@madare0120
.
گفته میشود، هادی مهرانی اصلاحطلب، یکی از کثیف ترین اکانت های توییتر که سابقه توهین به ائمه و علما را در کارنامه داشت و از کشور گریخته بود، توسط پلیس قبرس دستگیر شده
@madare0120
.
♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا میخواهیم
بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین را از دست ندهید،
در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا میکنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا میخواهیم. درخواستهای انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است.
ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست میکنیم که بعضی از آنها بهقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمیتوانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.
اینها خیلی خواستههای بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد میگیرد، چون از پایین شروع میشود و به بالا میرسد.
و اما آن مقامها:
۱- مقام خونخواهی امام حسین علیهالسلام
ان یرزقنی طلب ثارک
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابیعبدالله، امام زمان است.
۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا)
اللهم اجعلنی عندک وجیها
۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم
ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة
مع امام منصور
این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشتهاند.
۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن
اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...
مقامی که درخواست میکنیم تمام مراحل زندگی ما، درهمتنیده با معصوم باشد.
۵- مقام شهادت
و مماتی ممات محمد و آل محمد
مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهمالسلام) با شهادت بوده.
۶- رسیدن به مقام محمود
ان یُبِلِّغنی المقام المحمود
در قرآن آیهای داریم که به پیامبر میگوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمیرسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمیرسد.
اما مقامی هست که از شفاعتشدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعتکردن است و ما در این فراز، این را از خدا میخواهیم.
۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم
لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا
و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم...
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم میدانم)
الحمد لله علی عظیم رزِیّتی
(دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش میداند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید دربارهاش بحث کرد.
داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکیشدن با اهلبیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم.
۸- مقام برائت
و بالبرائة من اعدائکم
(برای دوری و تبرّیجستن از بعضی جریانها و افراد و نیز بعضی خصوصیتها)
۹- مقام لعن
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
این مقام، آنقدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن میدهیم و بعد صد سلام.
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب)
نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده میشود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمیفهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بودهاند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کردهاند.
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدانیم و درک نمیکنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق میافتد.
یعنی وقتی ظهور انجام میشود و میفهمیم چه چیزی را از ما گرفتهاند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد.
ادامه در پست بعد