eitaa logo
مسجد امام هادی علیه السلام
263 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
6هزار ویدیو
306 فایل
مشهد ؛ واقع در بولوار امیرالمؤمنین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
1_795792019.pdf
17.85M
PDF 📚کتاب 🌹لطفا بدون خوندنش رو قضاوت نکنید...... 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیم نگاهی به سوره توبه آیهٔ ۴٣
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌸 كفاره باز كردن عمدی روزه ماه مبارک رمضان : 👈 👈 علاوه بر گرفتن قضای روزه آن روز نسبت به کفاره مخيّر است بين اين سه: ۱- *يك برده آزاد كند* ( که در شرائط فعلی امکان پذیر نیست) ؛ ۲- *شصت روز روزه بگيرد*؛ ۳- *شصت نفر فقير را سیر یا ۷۵۰ گرم طعام بدهد*؛ و چنانچه اینها برايش ممكن نباشد: 👈 : باید به هر تعداد فقیر که قادر است بدهد و اگر به هیچ وجه قادر بر دادن غذا به فقیر نیست فقط کافی است که استغفار کند و احتیاط مستحب است اگر بعدها تمکّن پیدا کرد یا روزه ها را بگیرد یا شصت فقیر را اطعام نماید. 👈 : واجب است (آيت الله وحيد : بنابراحتياط واجب) به قدر امكان اطعام فقير نماید و اگر آن هم ممكن نيست، استغفار نمايد و بنابراحتياط واجب هر وقت توانايى پيدا كرد، كفّاره را بدهد يا آن را كامل نمايد. 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 طین الحریر(یا طین الحِیَر) «حِیَر» به معنای جایی است که آب در آن جا جمع شده است و فروکش کرده است. در جریان به آب بستن قبر امام حسین (ع)، متوکل آب رود را به طرف قبر امام رها کرد تا قبر از بین برود و آب دوری بر گرد قبر زد و فروکش کرد به همین جهت گفته شد «حار» و از همین جهت به اطراف قبر امام «حائر» گفته می‌شود. در روایت آمده است: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَشَكَا إِلَيْهِ أَنَ‌ بَعْضَ‌ مَوَالِيهِ‌ أَصَابَهُ‌ الدَّاءُ الْخَبِيثُ فَأَمَرَهُ أَنْ يَأْخُذَ طِينَ الجير [الْحَيْرِ] بِمَاءِ الْمَطَرِ فَيَشْرَبَهُ قَالَ فَفَعَلَ ذَلِكَ فَبَرَأ وَ عَنْهُ ع أَنَّهُ قَالَ‌: مَا مِنْ شَيْ‌ءٍ أَنْفَعَ لِدَاءِ الْخَبِيثِ مِنْ طِينِ الْحَرِيرِ قُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ كَيْفَ نَأْخُذُهُ قَالَ تَشْرَبُهُ بِمَاءِ الْمَطَرِ وَ تَطْلِي بِهِ مَوْضِعَ الْأَثَرِ فَإِنَّهُ نَافِعٌ مُجَرَّبٌ إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى‌ 📚طب الائمة ج١ ص١٠۴ یعنی مردی نزد امام صادق(ع) آمد و از مرض خبیث که بعض شیعیان گرفتار شده بودند شکایت کرد امام امر فرمود تا از تربت امام حسین با آب باران بنوشند و آن ها این کار را انجام دادند و خوب شدند. و از امام صادق (ع) شده است که فرمود هیچ چیز مفید تر برای جذام از تربت امام حسین نیست عرض شد چگونه استفاده کنیم فرمود آن را با آب باران بخور و محل جذام را با گل حریر بمال زیرا نافع است ان شاء الله. مراد از «طین الحریر» یا «طین الجیر» یا «طین الحیر» همان تربت امام حسین(ع) است. 🕌 @masjedemamhadialaihesalam
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 ⚠ گرگها و موریانه ها. ⚠ 🔴 وقتی گرگ حمله می‌کند، با صدای بلند حمله می‌کند و فرصتی برای واکنش دارید. 🔘 اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا مخفیانه و بی سرو صدا از ریشه به جان دارایی‌تان می‌افتد. 🗡️ایستادن در برابر گرگ، شجاعت می‌خواهد و دفع خطر موریانه بصیرت! 🏵 "بصیرت" سواد نیست "بینش" است. 🏵 بصیرت، یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها باشد 🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی حتی مسجد می‌تواند "مسجد ضِرار" باشد .و پیامبر آن را خراب کند. 🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین می‌تواند قاتل امام حسین علیه السلام درکربلا باشد! ملاک حال فعلی افراد است. 🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما وقتی شروع کردید باید آن را از ریشه در بیارید 🏵 بصیرت، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری"ها را به اعتدال نشناسی! 🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها، به سست عنصرهای سپاهِ امام علی علیه السلام دل بسته‌اند!.. 🏵 بصیرت یعنی اینکه بدانی: تاریخ تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط و شاخص هایش 🔆 اللهم اجْعَلْ النُّورَ فِي بَصَرِي ، وَالبَصِيرَةَ فِي دِينِي 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
*راحت ترین وسیله برای فرستادن پیام به دفتر مقام معظم رهبری لینک زیر هست ظرف ۵ ثانیه تحویل میگیره و رسید الکترونیکی میدهد . نیاز نیست پست پیش تاز و هزینه و غیره* 👇👇👇👇👇👇 http://leader.ir/fa/letter
. ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🌸سؤال1 : کسی که روزه قضا دارد آيا می تواند روزه مستحبی بگیرد؟ خير نمی تواند روزه مستحبی بگیرد بلکه باید ابتداء روزه قضا را بگیرد. 🌸سؤال 2 : اگر کسی احتمال می دهد روزه قضا دارد آیا می تواند روزه مستحبی بگیرد؟ آیات عظام سیستانی ، مکارم : بله . 🌸سؤال3 : کسی فراموش کند که روزه قضا دارد و روزه مستحبی بگیرد آيا روزه اش باطل است؟ الف) قبل از ظهر یادش بیاید : روزه مستحبی او به هم می خورد و می تواند نیت روزه قضا بنمايد. ب) بعد از ظهر یادش بیاید : مشهور : روزه مستحبی او باطل است. و نمی تواند نیت روزه قضا بنمايد. آیت الله سیستانی : بنابراحتیاط باطل است و نمی تواند نیت خود را به روزه واجب برگرداند. ج) بعد از مغرب یادش بیاید : آیات عظام امام ، خوئی ، سیستانی ، فاضل ، تبریزی ، نوری : روزه اش صحیح است. آیت الله مکارم : دلیلی بر صحت روزه اش نداریم . آیت الله صافی : معلوم نیست روزه اش صحیح باشد. (توضیح المسائل مراجع مسأله 1563) 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹 سورهٔ حمد : آیهٔ اول : بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم درسهاى تربيتى سوره ى حمد قبل از تفسسير سوره حمد سيمايى از درسهاى اين سوره را ترسيم نموده و در صفحات بعد به شرح آن مى پردازيم؛ 1- انسان در تلاوت سوره ى حمد با «بسم اللَّه» از غير خدا قطع اميد مى كند. 2- با «ربّ العالمين» و «مالك يوم الدين» احساس مى كند كه مربوب و مملوك است و خودخواهى و غرور را كنار مى گذارد. 3- با كلمه «عالمين» ميان خود و تمام هستى ارتباط برقرار مى كند. 4- با «الرّحمن الرّحيم» خود را در سايه لطف او مى داند. 5 - با «مالك يوم الدين» غفلتش از آينده زدوده مى شود. 6- با گفتن «ايّاك نعبد» ريا و شهرت طلبى را زايل مى كند. 7- با «ايّاك نستعين» از ابرقدرت ها نمى هراسد. 8 - از «انعمت» مى فهمد كه نعمت ها به دست اوست. 9- با «اهدنا» رهسپارى در راه حقّ و طريق مستقيم را درخواست مى كند. 10- در «صراط الّذين انعمت عليهم» همبستگى خود را با پيروان حقّ اعلام مى كند. 11- با «غير المغضوب عليهم» و «لا الضّالّين» بيزارى و برائت از باطل و اهل باطل را ابراز مى دارد. در ميان اقوام و ملل مختلف، رسم است كه كارهاى مهم و با ارزش را به نام بزرگى از بزرگان خويش كه مورد احترام و علاقه ى آنهاست، شروع مى كنند تا آن كار ميمون و مبارك گردد و به انجام رسد. البتّه آنان بر اساس اعتقادات صحيح يا فاسد خويش عمل مى كنند. گاهى به نام بت ها وطاغوت ها وگاهى با نام خدا و به دست اولياى خدا، كار را شروع مى كنند. چنانكه در جنگ خندق، اوّلين كلنگ را رسول خداصلى الله عليه وآله بر زمين زد.(7) «بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم» سر آغاز كتاب الهى است. «بسم اللَّه» نه تنها در ابتداى قرآن، بلكه در آغاز تمام كتاب هاى آسمانى بوده است. در سر لوحه ى كار و عمل همه ى انبيا «بسم اللَّه» قرار داشت. وقتى كشتى حضرت نوح در ميان امواج طوفان به راه افتاد، نوح عليه السلام به ياران خود گفت: سوار شويد كه «بسم اللَّه مجراها و مرساها»(8) يعنى حركت و توقّف اين كشتى با نام خداست. حضرت سليمان عليه السلام نيز وقتى ملكه سبا را به ايمان فراخواند، دعوتنامه خود را با جمله ى «بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم»(9) آغاز نمود. حضرت على عليه السلام فرمود: «بسم اللَّه»، مايه بركت كارها و ترك آن موجب نافرجامى است. همچنين آن حضرت به شخصى كه جمله ى «بسم اللَّه» را مى نوشت، فرمود: «جَوِّدها» آنرا نيكو بنويس.(10) بر زبان آوردن «بسم اللَّه» در شروع هر كارى سفارش شده است؛ در خوردن و خوابيدن ونوشتن، سوارشدن بر مركب ومسافرت وبسيارى كارهاى ديگر. حتّى اگر حيوانى بدون نام خدا ذبح شود، مصرف گوشت آن حرام است و اين رمز آن است كه خوراك انسان هاى هدف دار و موحّد نيز بايد جهت الهى داشته باشد. در حديث مى خوانيم: «بسم اللَّه» را فراموش نكن، حتّى در نوشتن يك بيت شعر. و رواياتى در پاداش كسى كه اوّلين بار «بسم اللَّه» را به كودك ياد بدهد، وارد شده است.(11) سؤال: چرا در شروع هر كارى «بسم اللَّه» سفارش شده است؟ پاسخ: «بسم اللَّه» آرم ونشانه ى مسلمانى است وبايد همه كارهاى او رنگ الهى داشته باشد. همان گونه كه محصولات و كالاهاى ساخت يك كارخانه، آرم و علامت آن كارخانه را دارد؛ خواه به صورت جزيى باشد يا كلّى. مثلاً يك كارخانه چينى سازى، علامت خود را روى تمام ظروف مى زند، خواه ظرف هاى بزرگ باشد يا ظرف هاى كوچك. يا اينكه پرچم هر كشورى هم بر فراز ادارات و مدارس و پادگان هاى آن كشور است و هم بر فراز كشتى هاى آن كشور در درياها، و هم بر روى ميز ادارى كارمندان. سؤال: آيا «بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم» آيه اى مستقل است؟ پاسخ: به اعتقاد اهل بيت رسول اللّه عليهم السلام كه صد سال سابقه بر ساير رهبران فقهى مذاهب دارند و در راه خدا به شهادت رسيده و در قرآن نيز عصمت و پاكى آنها به صراحت بيان شده است، آيه «بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم» آيه اى مستقل و جزء قرآن است. فخر رازى در تفسير خويش شانزده دليل آورده كه «بسم اللَّه» جزء سوره است. آلوسى نيز همين اعتقاد را دارد. در مسند احمد نيز «بسم اللَّه» جزء سوره شمرده شده است.(12) برخى از افراد كه بسم اللَّه را جزء سوره ندانسته و يا در نماز آن را ترك كرده اند، مورد اعتراض واقع شده اند. در مستدرك حاكم آمده است: روزى معاويه در نماز «بسم اللَّه» نگفت، مردم به او اعتراض كردند كه «أسرقت أم نَيستَ»، آيه را دزديدى يا فراموش كردى؟!(13) امامان معصوم عليهم السلام اصرار داشتند كه در نماز، بسم اللَّه را بلند بگويند. امام باقرعليه السلام در مورد كسانى كه «بسم اللَّه» را در نماز نمى خواندند و يا جزء سوره نمى شمردند، مى فرمود: «سَرقوا اكرم آية»(14) بهترين آيه قرآن را به سرقت بردند. در سنن بيهقى در ضمن حديثى آمده است: چرا بعضى «بسم اللَّه» را جزء سوره قرار نداده اند!(15) شهيد مطهّرى قدس سره در تفسير سوره حمد، ابن عباس، عا
صم، كسايى، ابن عمر، ابن زبير، عطاء، ابن طاووس، فخررازى وسيوطى را از جمله كسانى معرّفى مى كند كه بسم اللَّه را جزء سوره مى دانستند. در تفسير قرطبى از امام صادق عليه السلام نقل شده است: «بسم اللَّه» تاج سوره هاست. تنها در آغاز سوره برائت (سوره توبه) «بسم اللَّه» نيامده و اين به فرموده حضرت على عليه السلام به خاطر آن است كه «بسم اللَّه» كلمه امان و رحمت است، واعلام برائت از كفّار و مشركان، با اظهار محبّت ورحمت سازگار نيست.(16) سيماى «بسم اللّه» . «بسم اللَّه» نشانگر رنگ وصبغه ى الهى وبيانگر جهت گيرى توحيدى ماست.(17) . «بسم اللَّه» رمز توحيد است وذكر نام ديگران به جاى آن رمز كفر، و قرين كردن نام خدا بانام ديگران، نشانه ى شرك. نه در كنار نام خدا، نام ديگرى را ببريم ونه به جاى نام او.(18) . «بسم اللَّه» رمز بقا ودوام است. زيرا هرچه رنگ خدايى نداشته باشد، فانى است.(19) . «بسم اللَّه» رمز عشق به خدا وتوكّل به اوست. به كسى كه رحمان و رحيم است عشق مى ورزيم و كارمان را با توكّل به او آغاز مى كنيم، كه بردن نام او سبب جلب رحمت است. . «بسم اللَّه» رمز خروج از تكبّر و اظهار عجز به درگاه الهى است. . «بسم اللَّه» گام اوّل در مسير بندگى و عبوديّت است. . «بسم اللَّه» مايه فرار شيطان است. كسى كه خدا را همراه داشت، شيطان در او مؤثّر نمى افتد. . «بسم اللَّه» عامل قداست يافتن كارها و بيمه كردن آنهاست. . «بسم اللَّه» ذكر خداست، يعنى خدايا! من تو را فراموش نكرده ام. . «بسم اللَّه» بيانگر انگيزه ماست، يعنى خدايا هدفم تو هستى نه مردم، نه طاغوت ها ونه جلوه ها و نه هوس ها. . امام رضاعليه السلام فرمود: «بسم اللَّه» به اسم اعظم الهى، از سياهى چشم به سفيدى آن نزديك تر است.(20) ----- 7) بحار، ج 20 ص 218. 8) هود، 41. 9) نمل، 30. 10) كنزالعمّال، ح 29558. 11) تفسيربرهان، ج 1، ص 43. 12) مسند احمد، ج 3، ص 177 و ج 4، ص 85. 13) مستدرك، ج 3، ص 233. 14) بحار، ج 85، ص 20. 15) سنن بيهقى، ج 2، ص 50. 16) تفسير مجمع البيان و فخررازى. 17) امام رضاعليه السلام مى فرمايد: بسم اللَّه يعنى نشان بندگى خدا را بر خود مى نهم. تفسير نورالثقلين. 18) نه فقط ذات او، بلكه نام او نيز از هر شريكى منزّه است؛ «سبّح اسم ربّك الاعلى» حتّى شروع كردن كار به نام خدا و محمدصلى الله عليه وآله ممنوع است. اثبات الهداة، ج 7، ص 482. 19) كلّ شى ء هالك الاّ وجهه» قصص، 88. 20) تفسير راهنما.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ده توصیه امام رضا علیه السلام به اباصلت هروی برای چگونه بودن در روزهای آخر ماه شعبان 🎙 استاد 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
مسجد امام هادی علیه السلام
📽 ده توصیه امام رضا علیه السلام به اباصلت هروی برای چگونه بودن در روزهای آخر ماه شعبان 🎙 استاد #رف
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 ◈ سفارشات امام رضا علیه السلام در روزهای و استقبال از ماه مبارک رمضان : ۱. زیاد کردن (أَکْثِرْ مِنَ الدُّعَاءِ). ۲. زیاد کردن (وَ الِاسْتِغْفَارِ). ۳. زیاد (فَاسْتَقْبِلِ الشَّهْرَ بِالْقُرْآن ). ۴. از گناهان (وَ تُبْ إِلَى اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکَ). ۵. ادای تمام هایی که به گردن انسان است (َ لَا تَدَعَنَّ أَمَانَةً فِی عُنُقِکَ إِلَّا أَدَّیْتَهَا) ۶. بیرون ریختن تمام هایی که از مؤمنين در قلب انسان وجود دارد (وَ لَا فِی قَلْبِکَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلَّا نَزَعْتَه ). ۷. ریشه کن کردن از دل (وَ لَا ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَکِبُهُ إِلَّا قَلَعْتَ عَنْهُ) ۸. الهی پیشه کردن (وَ اتَّقِ اللَّهَ) ۹. بر خدا در امور پنهان و آشکار (وَ تَوَکَّلْ عَلَیْهِ فِی سِرِّ أَمْرِکَ وَ عَلَانِیَتِهِ) ۱۰. زیاد خواندن این : «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ.» 📚بحارالانوار، ج۹۴ ص۷۳ 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 📍تبیین راه های پنجگانه اثبات اول ماه 🌙 راه اول : آيات عظام امام ، سيستاني ، صافي ، مكارم : آنكه خود انسان ماه را ببيند و ديدن بايد با چشم معمولی يعنی چشم غيرمسلّح باشد ، بنابراين ديدن با تلسكوپ كافی نيست. آيات عظام رهبري ، فاضل : آنكه خود انسان ماه را ببيند خواه با چشم عادي ببيند يا با چشم غير عادي بنابراين ديدن با تلسكوپ نيز كافي است. (عروه الوثقي فصل في طرق ثبوت الهلال ، تحرير الوسيله مسائل مستحدثه مسائل الصلوه والصوم م 18 ، منهاج الصالحين ذيل م 1042 فصل في ثبوت الهلال 1367 ) نکته1 : شايان ذكر است كه اگر از تلسكوپ براي يافتن موقعيت هلال استفاده شود به گونه اي كه بعد از پيدا كردن موقعيت آن با چشم عادي نيز ماه مشاهده شود به نظر مشهور مراجع كافي است. نکته2 : شايان ذكر است كه رويت با چشم و با عينك و با تلسكوپ محكوم به حكم واحدند اما در مورد انعكاس به رايانه كه در آن صدق عنوان رؤيت معلوم نيست محل اشكال است. (مقام معظم رهبري) 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
آنكه عدّه‏ای كه از گفته آنان يقين يا اطمينان پيدا می‏شود ، بگويند ماه را با چشم غير مسلّح (يا با چشم مسلح ، طبق نظر برخي از مراجع مثل آيات عظام رهبري و فاضل) ديده‏ايم يا هر چيزی كه به واسطه آن يقين يا اطمينان پيدا شود. (عروه الوثقي فصل في طرق ثبوت الهلال ، توضیح المسائل مراجع م1730)
آنكه دو مرد عادل بگويند كه در شب ماه را با چشم غير مسلّح (يا با چشم مسلح ، طبق نظر برخي از مراجع مثل آيات عظام رهبري و فاضل) ديده‏ايم ولی اگر صفت ماه را برخلاف يكديگر بگويند ، اول ماه ثابت نمی‏شود و همچنين است اگر انسان يقين يا اطمینان به اشتباه آنها داشته باشد يا شهادت آنان مبتلا به معارض يا در حكم معارض باشد مثلاً گروهی به دنبال رؤیت ماه باشند ( استهلال نمايند) و دو نفر عادل از میان آنان ادّعای رؤيت كنند و ديگران رؤيت نكنند ، حال آنكه دو نفر عادل ديگر در میان آنها باشد كه در دانستن جای هلال و در تيز بينی مانند آن دو عادلِ اول باشند و آسمان صاف باشد و مانع احتمالی از ديدن آن دو نباشد و آنها بگويند ماه ديده نشد در اين چنين مواردی ، اول ماه به شهادت دو عادل ثابت نمی‏شود. تذكر1: باید شهادت به رؤیت باشد بنا بر اين شهادتي كه از روي حس نبوده بلكه از روي مناشئ حدسي بوده ، اول ماه ثابت نمی شود. تذكر2: اول ماه به شهادت زنان يا به شهادت یک مرد همراه قسم هم ثابت نمی شود. (توضیح المسائل مراجع م1730)
آنكه سی روز از اول ماه شعبان بگذرد كه به واسطه آن ، اول ماه رمضان ثابت می‏شود و سی روز از اول ماه رمضان بگذرد كه به واسطه آن، اول ماه شوّال ثابت می‏شود. (توضیح المسائل مراجع مسأله1730)
آيات عظام امام ، رهبري ، تبريزي ، مكارم ، نوري ، صافي : اول ماه به حكمِ حاكم شرع ثابت می‏شود مگر آنكه فرد بداند در حكم حاكم شرع خطا و اشتباهي شده است. آيات عظام خوئي ، سيستاني : اول ماه به حكمِ حاكم شرع ثابت نمی‏شود مگر اينكه از حكمِ حاكم شرع يا ثابت شدن ماه نزد او ، اطمینان يا يقين به ديده شدن ماه با چشم غير مسلّح (چشم معمولی) در همان شهر يا شهرهايی كه با آن شهر اتحاد افق دارند حاصل شود. آيات عظام وحيد ، زنجاني : ثبوت ماه با حكمِ حاكم شرع محل اشكال است مگر اينكه از حكمِ حاكم شرع يا ثابت شدن ماه نزد او ، اطمینان يا يقين به ديده شدن ماه با چشم غير مسلّح (چشم معمولی) در همان شهر يا شهرهايی كه با آن شهر اتحاد افق دارند حاصل شود. (توضیح المسائل مراجع مسأله 1731)
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹📍 جایگاه ماه مبارک رمضان در خطبهٔ شعبانیه پیامبر صلی الله علیه و آله أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.‌» ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روز‌ها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست. «هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ.» ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذیرفته است و دعا‌های شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت‌های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید ادامه دارد.... 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹جایگاه ماه مبارک رمضان در خطبهٔ شعبانیه پیامبر صلی الله علیه و آله 📍 ماه رمضان ماه تشخیص شقی و بدبخت است : فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود 📍یادآور گرسنگی و تشنگی قیامت وَ اذْکُرُوا بِجُوعِکُمْ وَ عَطَشِکُمْ فِیهِ جُوعَ یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ عَطَشَهُ 📍ماه رمضان فرصتی است برای خدمت به فقراء و محرومین و احترام به بزرگترها و دیده شدن کوچکترها و صله رحم اقوام و خویشان تَصَدَّقُوا عَلَی فُقَرَائِکُمْ وَ مَسَاکِینِکُمْ وَ وَقِّرُوا کِبَارَکُمْ وَارْحَمُواصِغَارَکُمْ وَ صِلُوا أَرْحَامَکُمْ 📍ماه رمضان فرصتی است برای نگهبانی زبان و کنترل چشم و گوش از آنچه خدا نمی پسندد وَ احْفَظُوا أَلْسِنَتَکُمْ وَ غُضُّوا عَمَّا لَا یَحِلُّ النَّظَرُ إِلَیْهِ أَبْصَارَکُمْ وَ عَمَّا لَا یَحِلُّ الِاسْتِمَاعُ إِلَیْهِ أَسْمَاعَکُمْ 📍ماه رمضان فرصتی است برای یتیم نوازی همانطور که مایلید با یتیمانتان کنند وَ تَحَنَّنُوا عَلَی أَیْتَامِ النَّاسِ یُتَحَنَّنْ عَلَی أَیْتَامِکُمْ 📍ماه رمضان فرصتی است برای رو کردن به خدا و پشت کردن به همه گناهان تُوبُوا إِلَی اللَّهِ مِنْ ذُنُوبِکُمْ ادامه دارد... 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 🌹جایگاه ماه‌ رمضان در خطبهٔ شعبانیه پیامبر صلی الله علیه و آله 📍یک فرصت طلایی هر روزه در ماه رمضان وَ ارْفَعُوا إِلَیْهِ أَیْدِیَکُمْ بِالدُّعَاءِ فِی أَوْقَاتِ صَلَاتِکُمْ‏ فَإِنَّهَا أَفْضَلُ السَّاعَاتِ یَنْظُرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا بِالرَّحْمَةِ إِلَی عِبَادِهِ یُجِیبُهُمْ إِذَا نَاجَوْهُ وَ یُلَبِّیهِمْ إِذَا نَادَوْهُ وَ یُعْطِیهِمْ إِذَا سَأَلُوهُ وَ یَسْتَجِیبُ لَهُمْ إِذَا دَعَوْهُ. در اوقات نماز، دست‌های خود را به دعا بردارید، زیرا که وقت نماز بهترین ساعت‌هاست و در این اوقات، حق تعالی با رحمت، به بندگانش می‌نگرد و اگر با او مناجات کنند، پاسخشان دهد و چنانچه او را ندا کنند لبیکشان گوید و اگر از او بخواهند عطا کند و، چون او را بخوانند مستجابشان گرداند. 🦋مسجد امام هادی علیه‌السلام🦋
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 ✨ *تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم* ✨ ---------------------------------------- دانلود جزء اول ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3 دانلود جزء دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3 دانلود جزء سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3 دانلود جزء چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3 دانلود جزء پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3 دانلود جزء ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3 دانلود جزء هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3 دانلود جزء هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3 دانلود جزء نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3 دانلود جزء دهم ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3 دانلود جزء یازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3 دانلود جزء دوازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3 دانلود جزء سیزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3 دانلود جزء چهاردهم ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3 دانلود جزء پانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3 دانلود جزء شانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3 دانلود جزء هفدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3 دانلود جزء هجدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3 دانلود جزء نوزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3 دانلود جزء بیستم ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3 دانلود جزء بیست و یکم ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3 دانلود جزء بیست و دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3 دانلود جزء بیست و سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3 دانلود جزء بیست و چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3 دانلود جزء بیست و پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3 دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3 دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3 دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3 دانلود جزء بیست و نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3 دانلود جزء سی ام ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3 🔆 تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود. 🔆 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه .🕌 @masjedemamhadialaihesalam