eitaa logo
مسجد امام هادی علیه السلام
259 دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.1هزار ویدیو
307 فایل
مشهد ؛ واقع در بولوار امیرالمؤمنین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
✍/👆👆👆/صدور پیام امام صادق به زائران کربلا/پاسخ به ایراد گیری به 🔻خدایا من و زائران قبر پدرم حسین(ع) را بیامرز؛ آنان که اموالشان را انفاق کرده و بدن های‌شان را به سختی انداخته بخاطر اشتیاق در نیکى به ما و امید به پاداش‏ هایى که در دوستى و پیوند با ما نزد توست برای رسیدن به ما و براى شادمان نمودن پیامبر تو و فرمان ما و ساختن دشمنان ما به زیارت کربلا رفتند. 🔻اینان اراده و نیّتشان از این ایثار کسب خشنودى توست پس تو هم از طرف ما این ایثار را جبران کن و با بهشت رضوان، احسان‌شان را پاسخ ده و در شب و روز حافظ و نگاهدارشان باش... 🔻ایشان را از شر شیاطین انسى و جنّى محفوظ فرما و برترین چیزى را که در دور بودنشان از اوطان خویش از تو آرزو کرده‏اند را به ایشان عطاء کن و نیز به ایشان برتر و بالاتر از آنچه را که بواسطه اش ما را بر فرزندان و اهل و نزدیکانشان اختیار کردند ببخش. 🔻خدایا دشمنان ما بواسطه خروج بر ایشان آنان را مورد ملامت و سرزنش قرار دادند ولى این حرکت اعداء، ایشان را از تمایل به ما باز نداشت و این ثبات آنان از باب مخالفت‌شان است با مخالفین ما. 🔻پس تو این صورت‏هایى که حرارت آفتاب آن‌ها را در راه محبّت ما تغییر داده مورد ترحّم خودت قرار بده، و نیز صورت‏ هایى را که روى قبر ابى عبد اللَّه الحسین علیه السّلام مى‏ گذارند و برمى ‏دارند مشمول لطف و رحمتت قرار بده، همچنین به چشم‏هایى که از باب ترحم بر ما اشک ریخته ‏اند نظر عنایت فرما و دل‏هایى که‏ براى ما به جزع آمده و بخاطر ما سوخته‏اند را ترحم فرما. 🌹 صلی الله علیک یا امیرالمومنین[ع]
13.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍/👆👆👆/تنها سند تصویری از فاجعۀ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که سرنوشت رژیم شاه و انقلاب را یکسره کرد. در این روز با دستور مستقیم شاه، مأموران شاهنشاهی، مردم تهران را به رگبار بستند و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند. برای تحویل هر جنازه به ازای هر گلوله روی بدن شهید مبلغ پنج هزار ریال معادل پانصد تومان که حقوق یک ماه کارگر در سال ۵۷ بود ، پول گرفتند!! و بسیاری از جنازه های شهدا را هم معدوم و مفقود کردند تا تعداد دقیق شهدا مشخص نشود شاه جنایتکار در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خارجی برای توجیه این کشتار گفت : این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود! این فیلم قابل توجه کسانیکه میگن شاه رفت چون نمی‌خواست مردم رو بکشه! تا توانست مردم رو کشت وقتی که دید اثر نداره ، فرار کرد
💧نجوا با حضرت مهدی علیه السلام ☘☘🌿🌿☘☘ کیم که با تو کنم گفتگو عزیز دلم عنایت تو به من داده رو عزیز دلم سیاه روتر و بی‌آبروتر از من نیست مگر دهی تو به من آبرو عزیز دلم بسوز و آب کن و آتشم بزن که کنم چو شمع، گریه بی های و هو عزیز دلم اگر عزیز دل خود تو را صدا نزنم چه خوانمت؟ چه بگویم؟ بگو، عزیز دلم! توان گفتن یا بن الحسن نمانده دگر که گریه عقده شده در گلو، عزیز دلم کنار قبر علی، یا کنار قبر حسین بگو کجات کنم جستجو عزیز دلم؟ گرفتم آنکه بیایی بدین سیه‌رویی چگونه با تو شوم رو به رو عزیز دلم؟ بیا که فاطمه بعد از هزار سال هنوز کند ظهور تو را آرزو، عزیز دلم هنوز یاد لب تشنگان کرب و بلا نگاه توست به دست عمو، عزیز دلم به یاد حنجر خشکی که نهر خون گردید رود ز دیده سرشکم چو جو، عزیز دلم به جستجوی تو «میثم»روا بود که چو باد تمـام عمـر رود کـو بـه کـو عزیز دلم غلامرضا سازگار ☘🌿☘🌿☘
 از این رو در این مقاله به بررسی چهار محور اصلی از منطق عملکردیِ رهبر معظم انقلاب پرداخته است: 1. منطق تصمیم‌گیریِ رهبر انقلاب چیست؟ 2. اقدامات ایشان برآیندِ چه دستگاه محاسباتی‌ای است؟ 3. حکمرانیِ رهبر انقلاب براساس کدام نظام فکری است؟ 4. کنش‌ها و گفتارهای ایشان خروجیِ کدام الگوی حکمرانی است؟ برای فهم منطق عملکردیِ رهبر انقلاب، منابع بسیار جامع و غنی‌ای وجود دارد که علاوه بر توصیه اکید بر بازخوانی مجموع سخنرانی‌‎های معظّمٌ‌له، برخی از عمده‌ترین این منابع عبارت است: * بیانات راهبردی در جمع مسئولان نظام در تاریخ 12/09/1379 * بیانات در سالگردهای رحلت حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) * کتاب «روشنای آینده»، بیانات 03/10/1399 و 21/12/1399 * بیانیه‌ی گام دوّم انقلاب، کتاب معیشت مؤمنانه کلیات منطق عملکردیِ رهبر انقلاب منطق عملکردیِ رهبر انقلاب که مبنای سیاست‌های کلان و تصمیم‌های جزئی و عملکردها است دارای پنج محور کلی است: محور اول: هدف کلان در منطق عملکردیِ رهبر انقلاب، تحقق «حیات طیبه تمدنی» با قرائت اسلام ناب محمدی(ص) است. اسلامی که مفادش تعالیم وحیانی ثقلین است. حیات طیّبه، آن قلّه‌ی نهایی و هدف متعالی که تمام حرکات و رفتارهای انسان و جامعه معطوف به آن است. حیات طیبه، هدف نهایی جامعۀ توحیدی است. حیاتِ شیرین و مملو لذّت‌های معنوی و مادی، پاکیزه، پُرفایده، تضمین‌کنندۀ خوشبختیِ دنیا و آخرت و از همه مهم‌تر مسیر تحقّق تمدّن نوین اسلامی است. اگر انقلاب اسلامی محقق شد و اگر نظام اسلامی تشکیل شده است و اگر شاهد موج سنگین دشمنی نظام استکبار جهانی علیه این انقلاب و نظام هستیم، همه و همه برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. مفاد تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخش فرهنگی؛ علم، صنعت، سیاست، اقتصاد، اعتبار بین‌المللی، اقتدار سیاسی و نظامی و... در بخش ابزاری است. لازمۀ تحقّق تمدن نظام‌سازی(ایجاد یک ساختار کلان و همه‌جانبه‌ی اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی) است. فرایند نظام‌سازی دارای دو رکن، خودسازی فردی و جامعه‌پردازی اجتماعی دارد. لازمه تحقق این فرایند، چیزی نیست جز انقلاب اسلامی. بنابراین انقلاب اسلامی یعنی زنجیره اول شکل‌گیریِ تمدّن نوین اسلامی. انقلاب یعنی یک تحوّل مستمرّ به‌سمت آرمان‌ها. به طور کلی رهبر معظم انقلاب، برای تحقق تمدن اسلامی این زنجیره را تبیین فرموده‌اند: 1. ازبین‌بردنِ رژیم طاغوت «همان حرکت انقلابی و جنبش انقلابی که نظام مرتجع و وابسته و فاسد پهلوی را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده میکند»(24/07/90). 2. ایجاد نظام اسلامی «طرح مهندسی و شکل کلّی اسلامی را در جایی پیاده‌کردن»(12/09/79) که با تصویب قانون اساسی حاصل شد. 3. اسلامی‌شدنِ اجزاء حکومت «همۀ کارگزاران نظام، جهت‌گیری‌ها و رفتارهایشان با معیارهای اسلامی تطبیق کنند»(08/06/84). 4. اسلامی‌شدنِ جامعه «جامعه‌ای که در آن آرمان‌ها و اهداف اسلامی و آرزوهای بزرگی که اسلام برای بشر ترسیم کرده، تحقق پیدا کند»(08/06/84). بستر تحقّق جامعه‌ی اسلامی، با یک قواره و قلب است. قواره جامعه، ولایت و قلب جامعه ولیّ است. این قلب و قواره برای یک مأموریت اصلی است و آن عبارت است از هدایت و رشد همه نیروها و استعدادهای جامعه و جهت‌دهی آنها در مسیر اهداف توحیدی. کار رهبر هم در همین راستا است یعنی وظیفه اصلی رهبر جامعه، هدایت حرکت کلان جامعه و مراقبت از این حرکت در برابر انحراف است. بنابراین رهبری یک مدیریتِ کلان است، نه اجرایی(البته به استثناء مدیریت نیروهای مسلّح). 5. تمدّنِ نوین اسلامی «پس از تحقّق یک کشورِ اسلامیِ تمام‌عیار برای مسلمان‌های عالَم الگو و اسوه می‌شود»(21/09/80). محور دوم: مبانی نظری که عبارت است از: 1. توحید. 2. تداوم حیات پس از مرگ. 3. پیوستگی دنیا و آخرت. 4. احسنیت نظام خلقت و حرکت عالم به سمت خیر و حق. 5. انسان‌محوری توحیدی. محور سوم: شاخص‌های عملی 1. عبودیت و تقوا 2. اجتناب از طاغوت و استکبارستیزی 3. ترجیح فلاح اخروی بر سود دنیوی 4. امید به پیروزی در همه شرایط 5. دوامِ مجاهدت فی سبیل الله محور چهارم: آرمان‌ها 1. عقلانیت 2. معنویت 3. عدالت 4. اخلاق 5. استقلال 6. اتحاد 7. عزّت 8. آزادی 9. برادری و مواساة 10. معیشت، رفاه و اقتصاد سالم محور پنجم: راهبردها 1) تقیّد کامل به شریعت 2) ابتناء نرم‌افزار حاکمیت دینی بر فقه جواهری 3) مراعات «کرامت انسانی» در تمام سیاست‌ها و رفتارهای مسئولان 4) اولویّت‌داشتنِ «فرهنگ» در حرکت کلانِ کشور 5) رعایت اصول و ارزش‌های اخلاقی، حاکم بر همۀ سیاست‌های حکومت و رفتارهای مسئولان 6) تنظیم سیاست‌های کلّی نظام با هدف جهت‌دهی به مسیر حرکت کلان کشور 7) تولید نرم‌افزار حکمرانی در عرصه‌های مختلف (اعم از علوم انسانی و علوم پایه)
8) اصلاح ساختارهای اداری و اقتصادی منطبق بر مبانی اسلام و انقلاب 9) دخالت نکردن در جزئیات مگر هنگام خطر انحراف از اصول 10) مدیریت بحران مبتنی بر اصول 11) بسط‌ید برای گشودنِ بن‌بست‌های قانونی(کارویژه‌ی قید «اطلاق» برای ولایت‌فقیه) 12) بازخوانی، تکرار، تقویت و پافشاری بر مؤلفه‌های هویّتیِ انقلاب اسلامی(مثل مردم‌سالاری دینی، تعظیم شهدا، مؤلفه‌های مکتب حاج‌قاسم، اقتصاد مقاومتی، باغبانی فرهنگ و...). 13) توضیح و تبیینِ نسبتِ امور جاری کشور با ارزش‌ها و اصول انقلاب(مثل انتخابات، مواسات، مدافعان سلامت، جهاد تبیین، تولید ملی و...) 14) صیانت از جمهوریت، رأی مردم و تبعیت از خواست عمومی در چارچوب اصول 15) مردم‌داری و پرهیز از هر اقدامی که موجب تفرقه میان عموم مردم شود. 16) محبت و دغدغه نسبت به همه مردم 17) اهمّیت به افکار عمومی مواجهه‌ی همدلانه‌ی گسترده نسبت به دیدگاه‌های افراد و اقشار و جریان‌های مختلف (همدلی) 18) فراگیربودن ارتباطات با اقشار مختلف جامعه 19) جذب حداکثری افراد و جریان‌ها 20) تکلیف بر امّت با رعایت ظرفیت‌ها 21) تکریمِ مردم از طریق تبیینِ منطق تصمیمات برای مردم 22) به‌صحنه‌آوردنِ مردم (به‌ویژه جوانان) برای مراقبت از خطوط اصیل انقلاب و حرکت روبه‌جلوی انقلاب اسلامی(ایجاد روحیه مطالبه‌گری و پذیرش بارِ مسئولیت توسط جوانان) 23) ارتقای سطح بینش جامعه با شیوه‌های تبیین(مخاطبۀ مستقیم با مردم و نخبگان و خواصّ، گفتمان‌سازی، تعیین شعار سال، طرح مطالبۀ عمومی، دادن فرصت تجربۀ تاریخی و...). 24) اطلاع‌گرفتن از شرایط کشور از مسیرهای خبریِ مختلف 25) حمایتِ خیرخواهانه از همۀ دولت‌ها 26) شنیدن صداهای مختلف درباره امور کشور 27) قدرتمند شدن در همۀ جهات 28) مبارزه با نظام سلطه به اتّکاء سنّت‌های الهی 29) خسته‌نشدن از مبارزه با نظام سلطه 30) عدم ناامیدی و عقب‌نشینی در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط 31) سیاست‌گذاری اقتصادی(تنظیم سیاست‌های کشور در جهت خودکفایی و عدم‌وابستگی (مثل تولید واکسن، گندم، اقتصادِ غیرمتّکی به نفت و...)، ممنوعیت توسعۀ مستلزمِ بی‌عدالتی، در تعارض میان منافع سرمایه‌داران و منافعِ قشر مستضعف، اولویّت با دوّمی است، همۀ سیاست‌ها معطوف به ایجاد رفاهِ عمومی باشند) 32) سیاست‌گذاری روابط خارجی(تعیین اصول سیاست خارجیِ جمهوری اسلامی ایران: عزّت، حکمت، مصلحت، تقویت روابط بین‌الملل، التزام به اصل «نه شرقی، نه غربی» و احتراز از تسلّط قدرت‌های سیاسی و اقتصادیِ جهان بر سیاست‌های کشور، خط‌قرمزِ روابط خارجی: وابستگی یا دخالت اجنبی در تصمیماتِ خرد و کلان حکومت است، عزّتمندانه‌بودنِ تمام رفتارها و سیاست‌ها در همۀ سطوح و مراتب، عدم‌سازش با جبهه‌ی باطل، مبارزۀ همه‌جانبه با قلبِ نظام سلطه، آمریکا و تقابل صریح با اسرائیل و حمایت از جبهه‌ی مقاومت)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانم بدحجاب جلوی یکی از علما رو گرفت و از ایشون سوال کرد : اگه یک تار موی من بیرون باشد، دنیا به آخر می‌رسه؟! چرا اینقده شماها گیر می دین؟ عالم جواب داد : اگــر. یــک تــار مــو در غذایــی خــوب و خوشــمزه باشــد، آیــا دنیــا بــه آخــر می‌رسه؟ قطعا خیـر. ایـن تـار مـو حتـی مـزه و طعـم غـذا رو هـم تغییـر نمی‌ده، امـا بسـیاری از افراد طبیعتـا در چنیـن حالتـی دچـار دلزدگـی شـده و اون غـذای خـوب و خوشـمزه از چشمشون می‌افته. حالا بذار یه داستان قشنگ تاریخی هم برات بگم... عالم گفت : روزی یکــی از یــاران امــام صادق ( علیه السلام ) خدمــت ایشــان رســید و گفــت در یــک کــوزه روغــن یــک مــوش افتــاده، آیــا می‌شود آن روغــن را خــورد؟ امــام صــادق (علیه‌السلام) فرمودنــد: نمی‌توانی آن را بخـوری. مـرد گفـت آقـا یـک مـوش کوچکتـر از آن اسـت کـه باعـث شـود غـذای خـود را کنـار بگـذارم و از خیـر روغن‌های گـران قیمـت بگـذرم! امـام صــادق (علیه‌السلام) فرمودنـد: آن چیـزی کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت، مـوش نیسـت. ایـن دیـن اسـت کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت. حالا خانم بزرگوار : وقتـی از ایـن زاویـه بـه ماجـرا نـگاه کنید متوجـه می‌شیم کـه یـک تـار مـو شـاید بـه خـودی خـود اهمیتـی نداشـته باشـه امـا وقتـی بـه ایـن توجـه کنیـم کـه حتـی نمایـش یـک تـار مـو هـم، سـرپیچی از فرمـان پـروردگار جهانیـان اسـت، با این نگاه، بیرون امدن یـک تـار مـو جلوی نامحـرم هـم مهـم می‌شود.
💠 جامعه ما یک جامعه حسینی و اربعینی است. 🔆گاهی اوقات در بین جوانان و مردم دیده می شود مبداء زندگی شان را اربعین قرار داده اند. 🌀مثلاً می گویند: ▫️بعد از اربعین می خواهیم فلان کار را انجام دهیم، ▪️داریم برای پیاده روی اربعین برنامه ریزی می کنیم و ...
27.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلینیک ماساژ من تعریف این کلینیک رو خیلی زیاد شنیدم توصیه می کنم اگر ماساژ لازم داشتید حتما برید اینجا
چرا ارزش پول ملی عراقی بالاتر از پول ایران است و ارزش آن کاهش نمی یابد؟ ⁉️ پاسخ به یک در راهپیمایی اربعین 🔹 از سال ۱۹۳۲ تا قبل دهه ۱۹۹۰ در دوره استعمار بریتانیا، که واحد پول در عراق شکل می‌گیرد، ارزش این پول، با کمک ارزهای خارجی، همچون روپیه هند در دوره استعمار آن توسط بریتانیا و یا با پوند استرلینگ، میخ‌کوب می‌شده‌است. 🔸 در ابتدای دهه ۱۹۹۰ عراق بابت هزینه‌هایی که دولت صدام به علت جنگ با ایران و کویت، برای این کشور به وجود می‌آورد، با کسری بودجه شدید مواجه می‌شود که دولت صدام حسین را مجبور به بسیار زیاد برای جبران کسری‌های بودجه می‌کند. به همین خاطر، این کشور ‎‌های سه رقمی (٪۳۰۰ و ٪۴۰۰ و ٪۵۰۰ و....) را تجربه و در سال‌های متوالی ارزش پول‌اش به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و ارزش هر دینار که تا قبل از این معادل با یک سوم دلار بوده(یعنی هر ۳ دینار معادل یک دلار بوده است) هزار برابر کم می‌شود.( ارزش هر دلار در بازار آزاد معادل ۳۰۰۰ دینار عراقی می‌شود.) 🔹 این مسئله ادامه پیدا می‌کند تا زمانی‌که عراق تصمیم می‌گیرد با بدهکاری و گرفتن آن را جبران کند؛ از کشورهایی همچون عربستان و ژاپن و چین و...برای تامین کسری بودجه خود وام می‌گیرد که این اقدام، بدهکاری سنگینی را برای این کشور به ارمغان می‌آورد. 🔸 در همین حین، آمریکا در سال ۲۰۰۳ به قصد عراق، ولی با بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در این کشور، حمله کرد درحالی‌که میدانست که در صورت اشغال نظامی آن، موظف خواهد شد بدهی عراق را از درآمد نفت این کشور به طلبکارانش بپردازد. در اینصورت سهم کمی از نفت به آمریکا می‌رسید؛ به همین خاطر آمریکا تصمیم می‌گیرد با اعمال فشار سیاسی به طلبکاران عراق، آنان را مجبور به بخشیدن مبلغ اعطایی‌شان به عراق کرده و از این طریق توانسته کل نفت عراق را تصاحب کند. 🔹 با این کار بحران بدهکاری سنگین عراق در پی کاهش شدید ارزش پول آن برطرف می‌شود اما مشکل همچنان از طریق دیگری باقی می‌ماند و آن وابستگی شدید پول عراق به ارزهای میخ‌کوب شده خارجی است. 🔸 مشکلی که این ارزهای میخ‌کوب شده خارجی در عراق همانند کشور امارات و عربستان، به وجود می‌آورد این است که نرخی که برای ارزها تعیین می‌شود برای اینکه معیشت مردم حفظ بشود، پایین تر از نرخ واقعی است و این کار مانند آن است که دمای بدن یک بیمار با یک قرص تب‌بر پایین نگه‌داشته‌بشود. این که قیمت ارز با یارانه دولت یا با دستور دولت پایین نگه داشته‌شود، منجر به این می‌گردد که تولید گران‌تر از واردات برای کشور تمام شود. قیمت کالای وارداتی ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از کالای تولیدی خود کشور تمام می‌شود. در نتیجه رغبت مردم به خرید کالای وارداتی بیشتر می‌شود و در نتیجه تولید تضعیف می‌گردد. این مسئله معادل با تضعیف سیستم ایمنی بدن فرد بیمار برای مقابله با بیماری است که درنهایت نیاز بدن به قرص تب‌بر برای مقابله با ویروس تشدید می‌شود. 🔹 این اتفاقی است که در عربستان و امارات نیز به صورت بودجه کشور تا ٪۹۰ درصد به فروش نفت و ضعف در تولید و واردات حتی اقلام غذایی و... میتوان مشاهده کرد که این مسئله آینده این کشورها را به شدت دچار مشکل خواهد کرد و وابستگی دولت به فروش نفت را افزایش داده و هزینه‌های دولت رشد صعودی داشته و کسری بودجه نیز تشدید خواهد شد. 🔸 پایان این مسئله قطع به یقین، این کشورها در بحران بدهی خواهد بود. و این میخ‌کوب بودن کنونی پول‌ این کشورها، قطعا در بلند مدت به ضررشان تمام خواهدشد و مشکلات زیادی علی‌الخصوص در صورت تحریم شدن یا درگیر جنگ شدن مشابه به جنگ‌های این کشور با ایران و یا کویت( که ارزش پول عراق را تا ۱۰۰۰ برابر کاهش داد) برای‌شان به دنبال خواهد داشت. 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir