eitaa logo
مسجد امام هادی علیه السلام
260 دنبال‌کننده
7هزار عکس
6.1هزار ویدیو
307 فایل
مشهد ؛ واقع در بولوار امیرالمؤمنین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣ فراز دوم : سه دعا و حاجت اللّٰهُمَّ أَذِنْتَ لِى فِى دُعائِكَ وَمَسْأَلَتِكَ، خدایا تو اجازه ام دادی که بخوانمت و نیز اجازه ام دادی که از تو حاجتم را بخواهم 👌 اذن تو نبود، توفیقی هم نبود اگرچه اصل این اذن و مورد آن، هم خبر از اشتیاقی دارد که تو نسبت به من داری که جز تو را نخوانم و از غیر تو حاجتی نخواهم 👈 فَاسْمَعْ يَا سَمِيعُ مِدْحَتِى، پس ای همیشه شنوایم، ستایشم را بشنو 👈 وَأَجِبْ يَا رَحِيمُ دَعْوَتِى، و ای همیشه مهربانم، دعایم را اجابت کن 👈 وَأَقِلْ يَا غَفُورُ عَثْرَتِى، و ای همیشه آمرزنده ام، از لغزشم درگذر 👌 حرف ف نتیجه همان اذن است حال که اذنم دادی ، پس بشنو و و اجابتم کن و درگذر فَكَمْ يَا إِلٰهِى مِنْ كُرْبَةٍ قَدْ فَرَّجْتَها، پس چه بسیار غم ها که تو گشودی وَهُمُومٍ قَدْ كَشَفْتَها، و اندوه ها که تو بر طرف کردی وَعَثْرَةٍ قَدْ أَقَلْتَها، و لغزش ها که تو گذشتی وَرَحْمَةٍ قَدْ نَشَرْتَها، و مهربانی ها که تو گسترش دادی وَحَلْقَةِ بَلاءٍ قَدْ فَكَكْتَها، و زنجیرهای بلا را که تو باز کردی 👌 حروف ف و کم اشاره به تجربه تحقق شنیدن و اجابت کردن و گذشتن نسبت به خود و هر کسی است که به سبب اذن تو دنبال شنیده شدن و اجابت شدن و بخشیده شدن، بوده است . 🤲 و وجود آن اذن و اين تجربه بود که مرا به بیان این سه دعا و حاجت کشاند .... @masjedemamhadialaihesalam
4_5931426814474848743.mp3
9.27M
🌺 دعای ابو حمزۀ ثمالی دعاى ابوحمزه ثمالى که در سحرگاهان ماه رمضان خوانده مى شود، از مضامین و محتواى بسیار بلندى برخوردار است که اگر کسى اندکى آمادگى روحى داشته باشد و با توجّه، این دعا را بخواند، به یقین در عمق وجودش نورانیّت خاصّى وارد مى شود و در دل و جانش انقلابى ایجاد مى کند. دعاى ابوحمزه ثمالى علاوه بر آن که یک دوره درس خداشناسى را در بر دارد، راه و رسم بندگى و طریق انابه و توبه و بازگشت به پروردگار را به ما مى آموزد. 🍀 ابوحمزه ثمالى مى گوید: امام زین العابدین (علیه السلام) در طول شب هاى ماه رمضان بیشتر شب را به نماز مى ایستاد و چون هنگام سحر فرا مى رسید، این دعا را مى خواند : 🎙 استاد انصاريان
13920305000909.mp3
2.83M
📢 اذان صبح به افق مشهد 🎙 مرحوم حاج حسین صبحدل 🌚 ۰۴:۴۷ 🌝 ۰۶:۱۴ 👌 چند دقیقه خواندن نماز رو به جهت احتياط تاخیر بیاندازید 🍀 سوال ؛ میشه در حال نماز به قبل از نماز فکر نکرد ؟ جواب ؛ نه چون نمیشه تمام روز در محضر غیر خدا خودت رو ببینی و وقت نماز به یکباره خودتو در محضر خدا ببینی.
شرح دعاى روز اول ماه رمضان 🎙 توسط مرحوم استاد مجتهدى تهرانى 👇
🌱بسم الله الرحمن الرحیم🌱 ✨ *تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم* ✨ 🔆 تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود. 🔆 حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه ---------------------------------------- دانلود جزء اول ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3 دانلود جزء دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3 دانلود جزء سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3 دانلود جزء چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3 دانلود جزء پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3 دانلود جزء ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3 دانلود جزء هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3 دانلود جزء هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3 دانلود جزء نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3 دانلود جزء دهم ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3 دانلود جزء یازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3 دانلود جزء دوازدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3 دانلود جزء سیزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3 دانلود جزء چهاردهم ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3 دانلود جزء پانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3 دانلود جزء شانزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3 دانلود جزء هفدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3 دانلود جزء هجدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3 دانلود جزء نوزدهم ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3 دانلود جزء بیستم ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3 دانلود جزء بیست و یکم ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3 دانلود جزء بیست و دوم ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3 دانلود جزء بیست و سوم ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3 دانلود جزء بیست و چهارم ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3 دانلود جزء بیست و پنجم ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3 دانلود جزء بیست و ششم ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3 دانلود جزء بیست و هفتم ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3 دانلود جزء بیست و هشتم ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3 دانلود جزء بیست و نهم ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3 دانلود جزء سی ام ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3 @masjedemamhadialaihesalam
3⃣ فراز سوم : چرا همه حمدها مختص خداست؟ 👌 تفاوت بین حمد و شکر در این است که حمد در حال بیان صفات کمال‌ است و شکر در حال بیان نعماتی است که به انسان کرده است . الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَلَا وَلَداً ﴿وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِى الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَ لِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيراً﴾ ؛ حمد و ثناء مختص خداست چراکه بزرگتر از آنست که بخواهد با گرفتن همسر ، فرزند ، شریک در حکومت و اختیار کردن سرپرست، خود را خار کند، الْحَمْدُ لِلّٰهِ بِجَمِيعِ مَحامِدِهِ كُلِّها، عَلَىٰ جَمِيعِ نِعَمِهِ كُلِّها. همه حمدها و ثناها مختص خداست چراکه منشأ همه نعمات، خود اوست . الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَامُضادَّ لَهُ فِى مُلْكِهِ، وَلَا مُنازِعَ لَهُ فِى أَمْرِهِ . حمد مختص خداست چراکه در حکومتش رقیبی و در فرامینش جنگجوئی نمی تواند باشد که بخواهد خللی در حکومت و اجرای دستوراتش ایجاد کند . الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَاشَرِيكَ لَهُ فِى خَلْقِهِ، وَلَا شَبِيهَ لَهُ فِى عَظَمَتِهِ . حمد مختص خداست چراکه در آفرینش، شریکی ندارد که او نیز بتواند با خدا در آفرینش همکاری کند و در بزرگیش شبیهی ندارد که تا انسان بتواند به وسیله اون شبیه، تصوری از عظمتش داشته باشد الْحَمْدُ لِلّٰهِ الْفاشِى فِى الْخَلْقِ أَمْرُهُ وَحَمْدُهُ، حمد مختص خداست چراکه اوست که با آفرینشى که دارد، اراده اش را به رخ می کشد و محمود بودنش را به نمایش مى گذارد. الظَّاهِرِ بِالْكَرَمِ مَجْدُهُ، حمد مختص خداست چراکه با کرمش، همیشه عظمتش آشکارست . الْباسِطِ بِالْجُودِ يَدَهُ : حمد مختص خداست چراکه دستانش برای بخشش همیشه بازست . الَّذِى لَاتَنْقُصُ خَزائِنُهُ، وَلَا تَزِيدُهُ كَثْرَةُ الْعَطاءِ إِلّا جُوداً وَكَرَماً حمد مختص خداست چراکه صاحب گنجینه هائی است که با بخشش کم نمي شود بلکه با بخشش، بخششی دیگر و کرامتی بیشتر بدنبال دارد إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الْوَهَّابُ حمد مختص خداست چراکه فقط اوست که بسیار مقتدر و بخشنده است @masjedemamhadialaihesalam
شرح دعاى روز سوم ماه رمضان 🎙 توسط مرحوم استاد مجتهدى تهرانى 👇
4 ماه رمضان مرگ زیاد بن ابیه زیاد بن ابیه در سال 53 هـ در کوفه به هلاکت رسید. (1) او مشهور به زیاد بن ابیه، زیاد بن امه، زیاد بن عبید، و زیاد بن سمیّه است؛ و چون پدر زیاد از کثرت معلوم نبود به او زیاد بن ابیه می گفتند. هنگامی که به معاویه پیوست به او زیاد بن ابی سفیان گفتند و برادر معاویه شد و زنای مادر خود را قبول کرد. سمیّه کنیز حارث بن کلده طبیب بود. حارث او را به چراندن گوسفندان وادار کرده بود ولی طبع زشت و شهوانی سمیّه آنقدر در صحرا ننگ به بار آورد که حارث او را از خود راند. از آن پس سمیّه اسماً خود را به عبید چوپان ثقفی چسباند و رسماً جزء فواحش طائف در آمد و حیثیت خاندان عبید را هم لکه دار کرد. برادری او با معاویه یکی از راه هایی بود که معاویه برای جلب زیاد به طرف خود به کار گرفت. او مجلسی ترتیب داد و از عدّه ای به عنوان شاهد در آن جا استفاده کرد که از جمله ابو مریم مشروب فروش طائف بود. او برخاست و به زیاد گفت : شبی ابوسفیان به طائف آمد و از من فاحشه ای خواست. در آن شب کسی جز سمیّه نبود. صبر کردیم تا رفت و آمد ها کم شد. سمیّه را برای او فرستادم. زیاد زنای مادر خود را قبول کرد و برادر معاویه شد ! معاویه هم برای باوراندن این نسب به او خواهرش را به خانه ی او فرستاد و دستور داد چادر از سر بر دارد که مَحرَم اوست !!! (2) زیاد بعد از برادری با معاویه برائت از حضرت امیر المؤمنین علیه السلام و قتل شیعیان علی بن ابی طالب علیه السلام و غارت اموال آنان را شروع کرد. دست بریدن، شکم پاره کردن، به دار آویختن، زنده به گور کردن، میل سرخ شده به چشمان شیعیان کشیدن، فرزندان را سر بُریدن، خانه خراب کردن و آتش زدن از جمله کارهای او بود. عبد الرّحمن بن حسّان را به جرم محبّت علی بن ابی طالب علیه السلام زنده در گور کرد. (3) در بصره و کوفه سیزده هزار نفر را به جرم شیعه بودن یا به احتمال شیعه بودن کشت، و بعد به معاویه نوشت : من تا به این حدّ خواسته تو را انجام دادم و این کارها با دست چپم بود. اگر حکومت حجاز به من واگذار شود با دست راستم که بیکار است همین عمل را انجام می دهم، و تصمیم دارم از مردم عراق در مسجد بخواهم که برائت از علی علیه السلام و مدح خاندان امیّه را علنی نمایند. هر کس قبول نکند او را بِکُشم و خانه ی او را خراب کنم. چون این خبر منتشر شد، امام حسن علیه السلام و شیعیان نفرین کردند و بعضی امیر المؤمنین علیه السلام را در خواب دیدند که او را نفرین کرد، و آن ملعون قبل از عملی کردن تصمیمش به مرض طاعُون مبتلا شد و به درکات جحیم واصل گردید. (4) 📚 منابع : 1. نفائح العلام : ص 114. و ... . 2. الغدیر : ج 10، ص 227 ـ 216. و ... . 3. شفاء الصدور : ج 1، ص 315، به نقل از ابن خلکان و ابن اثیر. و ... . 4. بحار الأنوار : ج 33، ص 214. و ... . @masjedemamhadialaihesalam
4⃣ فراز چهارم : چگونگی نگاه انسان به حاجت اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ قَلِيلاً مِنْ كَثِيرٍ، مَعَ حاجَةٍ بِى إِلَيْهِ عَظِيمَةٍ وَغِناكَ عَنْهُ قَدِيمٌ وَهُوَ عِنْدِى كَثِيرٌ، وَهُوَ عَلَيْكَ سَهْلٌ يَسِيرٌ؛ خدایا، اندک از بسیار از تو درخواست می‌کنم، با نیاز شدیدی که مرا به آن است و بی‌نیازی تو از آن دیرینه است و آن اندک نزد من بسیار است و برای تو هموار و آسان؛ 👌 کم دیدن حاجت 👌 بسیار دیدن کرم خدا 👌 نیازمند شدید دیدن خود نسبت به آن حاجت 👌 بی نیاز دیدن خدا نسبت به آن 👌 بدست آوردنش برای خود سخت بداند 👌 بدست آوردنش برای خداوند آسان بداند @masjedemamhadialaihesalam