.
#تازه_های_نشر
📚 پژوهشهای منطقی/ جلد اول
پیش گفتارهایی بر منطق محض
#ادموند_هوسرل
#نشر_نی/ قیمت: ۱۶۰.۰۰۰ تومان
@skybook
۲۶ فروردین ۱۴۰۲
.
📚 بوطیقای داستایفسکی/ زیبایی شناسی آثار داستایفسکی
#میخائیل_باختین
#نوای_مکتوب/ قیمت: ۱۳۵.۰۰۰ تومان
#ادبیات_کلاسیک_جهان
@skybook
۲۶ فروردین ۱۴۰۲
.
▫️معمای ناگشودهی ذهن بشر...
#تازه_های_نشر
📚 حقیقت عظیم.../ مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها)
#اتشارات_انقلاب_اسلامی
#آیت_الله_خامنه_ای
قیمت: ۱۱۰.۰۰۰ تومان
@skybook
۲۸ فروردین ۱۴۰۲
"پاتوق کتاب آسمان"
. ▫️معمای ناگشودهی ذهن بشر... #تازه_های_نشر 📚 حقیقت عظیم.../ مجموعه بیانات رهبر انقلاب درباره حضر
.
یک بُعد دیگر در زندگی فاطمهی زهرا(س) هست که اگر ما همهی آن ابعاد دیگر را فراموش کنیم این بُعد خود نمایشگر شخصیتی بس عظیم و بسیار باشکوه و فوق العاده با عظمت است و آن جهاد فاطمهی زهرا(س) است؛ جهاد. از جهاد فاطمهی زهرا چه میدانید؟ بنده بگویم خیلی چیزها شنیدید از جهاد فاطمهی زهرا(س) با نام اشتباهی.
کمتر کسی است در عالم تشیع که مبارزات فاطمهی زهرا را نداند با نام دیگری میشناسد و همان نام دیگر است که اثر سازنده و آگاهگر این مبارزات را خنثی کرده است.
📚 حقیقت عظیم
#آیت_الله_خامنه_ای
@skybook
۲۸ فروردین ۱۴۰۲
هدایت شده از سیمای هنر و اندیشه/ سُها
.
#روایت_دیدار
🔹 مروری بر بیانات رهبر انقلاب با دانشجویان رمضان ۱۴۴۴
📆 فردا پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶:۰۰
جلسات حضوری است و امكان شنيدن زنده آن نيز از طريق لينك زير فراهم است.
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
@soha_sima
۳۰ فروردین ۱۴۰۲
نقل است که گفت: در سفری بودم، صحرا پربرف بود، و گبری را دیدم دامن در سرافگنده و از صحرای برف میرفت و ارزن میپاشید. ذالنون گفت: ای دهقان! چه دانه میپاشی؟
گفت: مرغکان چینه نیابند. دانه میپاشم تا این تخم به برآید و خدای بر من رحمت کند.
گفتم: دانه ای که بیگانه پاشد - از گبری- نپذیرد.
گفت: اگر نپذیرد، بیند آنچه میکنم.
گفتم: بیند.
گفت: مرا این بس باشد.
پس ذوالنون گفت چون به حج رفتم آن گبر را دیدم - عاشق آسا در طواف- گفت: یا اباالفیض! دیدی که دید و پذیرفت، و آن تخم به برآمد، و مرا آشنایی داد، و آگاهی بخشید، وبه خانه خودم خواند؟
ذوالنون از آن سخن در شور شد. گفت: خداوندا! بهشتی به مشت ارزن به گبری چهل ساله ارزان میفروشی.
هاتفی آواز داد: که حق تعالی هرکه را خواند، نه به علت خواند، و هرکه را راند نه به علت راند. تو ای ذوالنون! فارغ باش که کار انفعال لمایرید با قیاس عقل تو راست نیوفتد.
#حکایت #تذکره_الاولیا
#عطار_نیشابوری
@skybook
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
.
📚 در آمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)/ تاریخچه و ویژگیهای نظری و عملی
#محمد_تقی_فیاض_بخش
@skybook
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
"پاتوق کتاب آسمان"
. 📚 در آمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)/ تاریخچه و ویژگیهای نظری و عملی #محمد_تقی_فیاض_بخش
.
در صورتی که انسان به اصول دین مقید باشد و ظواهر شریعت را جامه عمل بپوشد مسلمان است. و خداوند نیز در پارهای از اوقات پیرامون اسلام و مسلمین به همین وصف بسنده کرده است. حال آنکه تقید به اصول اسلام با این کیفیت پایین ترین مرتبه از مراتب اسلام است؛ چه خداوند در آیه (قالَتِ الْأَعْرابُ امَنَا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنا) به این همین نکته اشاره فرموده است. توضیح آنکه اعراب بادیه نشین به رسول خدا میگفتند ما مؤمن هستیم اما چون در این ادعا صادق نبودند خداوند به رسول خود چنین امر میکند که به آنها بگو: «شما مؤمن نیستید، بلکه مسلمان هستید و اسلام شما نیز بر مبنای برهان نیست.
...حال که برای انسان مسلمان لزوم گذار از مرحله اسلام به ایمان و سیر در مراتب ایمان مشخص شد، پرسشی که میتوان مطرح کرد این است که اولا باید در این درجات چه کاری را انجام داد؟ ثانیا، آیا برای این درجات میتوان علائمی متصور شد و سیری را معین کرد یا خیر؟
📚 در آمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی
#محمد_تقی_فیاض_بخش
@skybook
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
"پاتوق کتاب آسمان"
. در صورتی که انسان به اصول دین مقید باشد و ظواهر شریعت را جامه عمل بپوشد مسلمان است. و خداوند نیز
.
لذا خداوند به انسانی که اسلام و ایمان را به صورت توامان دارد می فرماید: ...اسْتَجِيبُوا لِلهِ وَلِلرَّسُولِ إِذا دَعَاكُمْ لِما يُحييكُمْ... اين دعوت به امری است که انسان را زنده میکند.
از این بیان روشن میشود که وقتی انسان در مراتب ایمان بالا میرود در مراتب حیات گام بر میدارد. حال اگر بالاترین کمال متصور برای انسان رسیدن به حیات توحیدی و زندگی موحدانه باشد، تکلیف، رسیدن به مرتبه اعلای حیات توحیدی است و خداوند در ادامه این آیه مرتبه عالی حیات طیبه و کامل را ترسیم کرده و میفرماید: ...وَاعْلَمُوا أَنَّ اللهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ...، به این معنا که خداوند بین انسان و قلبش حائل است. زیباترین تعبیری که برای نشان دادن قرب انسان به پروردگار میتوان به کار برد، همین تعبیر است و انسان باید حلاوت آن را بچشد و به صورت کامل آن را شهود کند...
📚 در آمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی
#محمد_تقی_فیاض_بخش
@skybook
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲