eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
496 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
120 ویدیو
7 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
به نظرم تنها نشری که غرفه‌دار هاش با انگیزه و جدیت با مخاطب گفتگو می‌کردند... ‌
‌ اینم ایستگاه تفکر نمایشگاه...😎 Thinking station
‌ اگر هوش مصنوعی مهارشدنی است و در اختیار دانشمندان قرار دارد و آنها حدود قدرتش را معلوم می‌کنند، دیگر هوش مصنوعی و جانشین انسان نیست، بلکه یک وسیله است؛ ولی هوش مصنوعی وسیله نیست. چیزی است که آدمی در ساختن و به جهان آوردنش شریک است؛ اما وقتی ساخته می‌شود و به جهان می‌آید، قدرت و اختیار انسان و بلکه شأن وجود را از او سلب می‌کند و جای او را می‌گیرد. وقتی انسان جای و جایگاهی ندارد، چرا باید در فکر تربیتش بود؟ جهان کنونی نه به اخلاق می‌اندیشد و نه به تربیت انسان، به آزادی تعلیم هم کاری ندارد. این جهان، جهان قهر است. بخش توسعه‌یافته‌اش مقهور قهر تکنیک است و بخش توسعه‌نیافته‌اش دچار قهر حکومت‌های بیگانه با اوضاع جهان. ‌🔹 (۱) بخشی از مقاله اخیر؛ به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری 🔸 با عنوان: «چرا تعلیم و تربیت فراموش شده است» @skybook
‌ اکنون آمریکا در پی هوش مصنوعی است و دیگر حتی به مربی بزرگی مثل جان دیوئی نیاز ندارد و می‌دانیم جان دیوئی در آمریکا جانشینی نداشته است؛ اما طالبان در افغانستان به هوش -چه مصنوعی و چه طبیعی- توجه و نیاز ندارد، بلکه خود را مأمور الزام مردمان به پیروی از احکام شریعت و اجرای اعمال شرع به صورتی که خود می‌پسندد، می‌داند. یکی منتظر هوش مصنوعی است و در سودای پدیدآوردن قدرتی است که جای انسان را می‌گیرد و یکی دیگر در سودای ساختن برده مصنوعی است و دوست نمی‌دارد که آدمیان فکر کنند و رأی و نظر و آزادی داشته باشند. جهان در همه مراتبش میل به استعفای از درک و دانایی و استقبال از بردگی دارد! تفاوت این بردگی با بردگی قدیم، این است که برده معاصر محکوم به کار شاق بدنی نیست، بلکه از قدرت اندیشیدن و تصمیم گرفتن و اختیار محروم شده است و به مشغولیتی که تکنیک برایش فراهم آورده، سرگرم است و خود را آزاد می‌پندارد. هر چه جهان تکنیکی‌تر شود، مردمان کمتر فرصت دخالت در کار جهان دارند و بیشتر تسلیم گردش آن می‌شوند. در جهان تکنیک، به تعلیم و تربیت نیاز نیست و اگر برای زندگی در این جهان باید از قواعد و دستورالعمل‌هایی پیروی کرد، این قواعد را اهل تکنیک خود تدوین می‌کنند! ولی آیا جهان توسعه‌نیافته نیز که صرفاً مصرف‌کننده فناوری در دوران اخیر است، به تعلیم و تربیت و فلسفه و علوم انسانی نیاز ندارد و مسائلش را فناوری خریداری‌شده حل می‌کند؟ ‌ 🔹 (۲) بخشی از مقاله اخیر؛ به مناسبت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری 🔸 با عنوان: «چرا تعلیم و تربیت فراموش شده است» @skybook
محفل جمع خوانی کتاب؛ 📚...بینوایان... اثر: هر شب ساعت ۲۰:۰۰ سرای هنر و اندیشه جلسه حضوری است و امكان حضور مجازی در آن نيز فراهم است. https://www.skyroom.online/ch/sohasima/jirjirak باشگاه اندیشه سُها؛ @skybook
6.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 🎥 شاهنامه، سرشت ایران یوسفعلی میرشکاک، شاهنامه را توحیدی‌ترین اثر در ادبیات فارسی و در عین حال، ایرانی‌ترین آن‌ها می‌داند. فردوسی در شاهنامه، انسان ایرانی را مخاطب قرار می‌دهد و ریشه‌هایش را به او یادآور می‌شود؛ اما این ایرانی‌بودن، مختص به مردمی در جغرافیا و نژادی مشخص نیست؛ بلکه حکیم توس در شاهنامه، طرحی از زندگی و نحوه‌ای بودن در جهان را می‌نمایاند که می‌تواند دعوتی برای همه مردمان جهان در بر داشته باشد. @skybook
شاهنامه/ پنج جلدی قیمت: ۲.۳۵۰.۰۰۰ تومان در آسمان: ۱.۹۵۰.۰۰۰ تومان @skybook
شاهنامه / دوره ۱۰ جلدی/ قطع جیبی متن انتقادی چاپ مسکو قیمت: ۸۰۰.۰۰۰ تومان در آسمان: ۷۲۰.۰۰۰ تومان @skybook
‌ جهان را بشر دگرگون کرده است و می‌کند و پیدا است که بی تفکر، نه راهی گشوده می‌شود و نه مقصد و چشم اندازی فراروی نظر قرار می‌گیرد. آدمی از تفکر بهره دارد ولی تفکر در اختیار اشخاص نیست. یعنی مردمان نمی‌توانند اراده به تفکر کنند که اگر می‌توانستند، اقوام به بی‌خردی مبتلا نمی‌شدند و نشان بی خردی و نادانی از میان می‌رفت و همه جا از دانایی پر می‌شد. اگر در جهان بی خردی و نادانی هست و گسترش می‌یابد، از آن رو است که اختیار فهم و خِرد، یکسره در دست مردمان نیست و آنها نمیتوانند تصمیم بگیرند که به تفکر رو کنند یا از آن رو بگردانند، زیرا این تصمیم وقتی معنی دارد که خود را نیازمند تفکر بدانند اما مردمان معمولاً خود را چندان دانا می انگارند که نیازی به تفکر حس نمی‌کنند. تفکر با درد و درک فقر ملازم است و جایی که درد نباشد و فقر و نیاز احساس نشود تفکر هم نیست. 🔹 برشی از کتاب؛ گفتگوهایی با سایه‌ام فصل هشتم: پیشرفت و توسعه نیافتگی 🔸 @skybook