هدایت شده از خبرگزاری فارس
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطرۀ رحیمپور ازغدی از شهید آیتالله خامنهای
🔹به ایشان گفتم «تصور انقلاب بدون شما برای من سخت است» و ایشان پاسخ دادند «همان خدایی که انقلاب را به اینجا رسانده، در زمان مناسبش فردی بهتر از من را خواهد آورد».
@Farsna
هدایت شده از المرسلات
استاد علی فرحانیعاشورای انقلاب.mp3
زمان:
حجم:
6.1M
💠 72 ساعت آینده، روزهای سرنوشت ساز انقلاب اسلامی
🎙 استاد علی فرحانی
📍 لطفا این صوت را در فضای مجازی منتشر کنید.
#استاد_علی_فرحانی
#المرسلات
🌐 المرسلات؛ از مقدمات تا اجتهاد
🆔 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
ملاحظات| امین جواهری
💠 72 ساعت آینده، روزهای سرنوشت ساز انقلاب اسلامی 🎙 استاد علی فرحانی 📍 لطفا این صوت را در فضای مجا
این صوت رو از استاد فرحانی با دقت گوش کنید و تا جایی که امکانش هست منتشر کنید.
امروز فارغ از تحلیل ها، سوالات، ابهامات و اختلافات، ما مردم موظفیم برای چند روز آینده دو دستی به کشورمان و انقلابمان بچسبیم و در میدان حاضر باشیم.
علاوه بر این، دعا کنیم برای نیروهای مسلح کشور که این مدت آتش آفند و پدافند بی وقفه ادامه پیدا کند.
و در آخر رفقا، اساتید، طلاب و دانشجویان!
به میراث آقای شهیدمان مطمئن و امیدوار باشید. آقا کشور را برای این روزها مهیا کردند. در این شک نکنید. ای کاش وقتی بود که درباره جزئیات این مطلب باهم گفتگو می کردیم
15.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام مرجعیت شیعه به مردم؛ نگران نباشید پیروزی با ماست.
🎙آیت الله العظمی مکارم شیرازی
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 انا لله؛ همه مال خدا هستیم
📽 بیانات شهید آیتالله سید علی خامنهای در بیمارستان شهید بقایی اهواز در دوران دفاع مقدّس. ۱۳۶۷/۰۵/۰۵
💻 Farsi.Khamenei.ir
ملاحظات| امین جواهری
💗 انا لله؛ همه مال خدا هستیم 📽 بیانات شهید آیتالله سید علی خامنهای در بیمارستان شهید بقایی اهواز
انا لله
ما مال خداییم.
مگر می شود این شعار در یک ملت تجلی کند و پیروز نشود.
♦️این جنگ چه معنایی برای #ما دارد؟
پدران و مادران ما ۸ سال جنگیدند و از خود گذشتند تا مثل منی که دو سال بعد از جنگ به دنیا آمد تا امسال (۳۴ سال) تجربه جنگ نداشته باشم.
ما هم می جنگیم و به جان می خریم همه سختی هایش را تا آینده ای را تضمین کنیم برای نسل های بعدی ایران.
اگر آن روزها پدرم به جنگ نمی رفت، اگر مادرم دوری او را تحمل نمی کرد، اگر خانواده شهدا و جانبازان پایداری نمی کردند، اگر با آقا جان بیعت نمی کردند، امروز دیگر چیزی از ایران قدرتمند شیعی باقی نمی ماند. شاید امروز دینی نداشتیم، خدایی نداشتیم و حتی زبان فارسی هم نداشتیم. عزت نداشتیم و در یک تحقیر سراسری بزرگ می شدیم.
دیروز صدام آمد برای سرنگونی ولی ذلیلانه نابود شد. علاوه بر این امروز ملت عراق با انقلاب اسلامی ایران متحد شد. این معجزه ملتی بود که نه ارتشی به این قدرت داشت نه سپاهی و نه حتی دولتی.
همین مقدار از تاریخ، حجت را بر ما تمام می کند اگر #عقل داشته باشیم.
پدرم با شروع انقلاب طلافروشی اش را رها کرد و رفت دنبال نیازها و کمبود های آن دوره.
مغازه اش در تهران را فروخت و با کمک برادرانش و دوستانش کشاورزی کرد در کنارش مرغ داری راه انداختند تا قحطی گوشت و نان در کشور بوجود نیاید.
جنگ که شد آن هم رها کرد و رفت به خط مقدم و عضو سپاه پاسداران شد تا پایان عمر با برکتش هرکاری از دستش برمی آمد دریغ نکرد.
ما فرزندان این نسل هستیم که تا پایان، نفس خمینی کبیر در جانشان زنده بود.
شبی که در بیمارستان بستری بود و در تب می سوخت را هیچ وقت فراموش نمی کنم. زیر لب ناخودآگاه از دفاع مقدس هشت ساله می گفت و این که بچه ها به خط زدند و ... گویی خودش را در معرکه می دید.
من تا صبح بالای سرش بودم و با چشم و گوش خودم دیدم و شنیدم که امام برای او زنده بود.
من و امثال من امام را ندیدند ولی نفس او را در ثانیه ثانیه حیات نسل پدرم چشیدند.
ما توشه ای داریم از امام شهیدمان که فراز و نشیب تاریخ در سلامتی و بیماری در خلوت و جلوت همراه ماست.
ما فرزندان این نسلیم و ان شاءالله مسیری که آغاز کردند را تا پایان ادامه می دهیم.
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
هدایت شده از پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر (ره)
💠 پایان این جنگ چیست؟
✍️ سید مجتبی امین جواهری
🔹جنگ را آمریکایی ها با هدف کنترل ایران و با راهبردِ عملیاتِ کوتاه مدت راه انداختند ولی به هدف خود نرسیدند. هدف ایران از دفاع و ادامه جنگ چیست؟
فارغ از این که آمریکایی ها تا کجا به جنگ ادامه می دهند و چه کارت های جدیدی برای ادامه خواهند داشت، ضروری است از دید ایران نیز به این سوال پاسخ دهیم.
ایران پس از تجربه جنگ 12 روزه به این نتیجه رسیده است که بزرگترین هدف در دفاع میهنی، برداشتن سایه جنگ در بلند مدت است. هر گونه توقف ناشیانه، امکان جنگ دیگری را علیه ایران فراهم می کند. از این رو راهبرد خود را بلند مدت، موجودیتی و با تحمیل خسارات گسترده به دشمن تعریف کرده است.
▫️اگر هدف و راهبرد مذکور را نسبت به ایران بپذیریم، اقتضائات میدانی آن را نیز باید متذکر شویم:
اول: از بین بردن حداکثری توان آفندی دشمن.
دوم: حفظ توسعه منطقه ای جنگ.
سوم: تبدیل جنگ به یک عنصر تعیین کننده اقتصادی در جهان.
چهارم: عدم امکان مجدد تجهیز و تسلیح پایگاه های نظامی کشور در منطقه.
پنجم: حفظ آتش مداوم آفندی نسبت به دشمن و فرسایش پدافندی آن ها.
ششم: مدیریت داخلی و خارجی جنگ و سطوح عملیاتی متناسب با طولانی شدن زمان جنگ.
هفتم: حفظ امکان سیاسی جنگ بلند مدت و هدف قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی
هشتم: کشاندن عوارض جنگ به سیاست داخلی آمریکا و اسرائیل
▫️بدون مقتضیاتِ فوق، رسیدن به هدف مذکور امکان ندارد. این هدف مساوی با تضعیف منافع آمریکا در منطقه است. در صورت تحقق آن، امنیت پایداری برای ایران حاصل شده و شکست بسیار بزرگی برای آمریکا رقم می خورد. البته نباید غافل بود که هزینه زیادی دارد و ملت ایران یک بار برای همیشه باید هزینه آن را پرداخت کنند. در غیر این صورت دائما سایه جنگ و تهدید بر سر آن ها باقی می ماند. با توجه به این که منافع آمریکا در منطقه ستون فقرات اقتصاد آن هاست، ضروری است اقدامات آن ها برای توقف ایران را نیز شناسایی کرد.
هدف و راهبردِ فوق با فرض مقتضیات مورد اشاره، نیاز به آمادگی روحی و اراده قوی در ملت ایران و نیروهای مسلح و ساختار سیاسی کشور دارد. به همین دلیل به این تقابل، جنگ اراده ها می گویند. وظیفه خواص فرهنگی و اجتماعی افزایش تاب آوری جمعی ایرانیان است. حل مسائل داخلی، کم کردن شکاف های اجتماعی و سیاسی، تأمین نیازهای ضروری و بازگشت به جریان عادی زندگی حین جنگ از جمله اقدامات اولیه برای افزایش تاب آوری است.
▫️نیروهای مسلح ایران بارها آمادگی خود را برای جنگ بلند مدت از نظر نیرو و تجهیزات اعلام کردند، آنچه باقی می ماند رسالتِ کنش گران اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است یعنی ساختن اراده ای فولادین در ملت ایران. ان شاء الله
#امامین_انقلاب
┅═✧❁🌿🌺🌿❁✧═┅
🟥 پژوهشکده مطالعات تمدنی شهیدصدر(ره)
📲@sadr_ir
🌐https://sadr.ihu.ac.ir/
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بیانیۀ مجلس خبرگان رهبری در تعیین سومین رهبر انقلاب اسلامی ایران
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و آزاده ایران اسلامی سلام و درود خداوند بر شما باد.
مجلس خبرگان رهبری، ضمن عرض تسلیت شهادت قائد عظیم الشٱن حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای (قدس الله نفسه الزکیه) سایر شهدای گرانقدر به ویژه فرماندهان والامقام و جان برکف نیروهای مسلح و دانش آموزان مدرسه شجره طیبه شهرستان میناب و محکوم نمودن تجاوز وحشیانه آمریکای جنایتکار و رژیم خبیث صهیونیستی به استحضار میرساند این مجلس بلافاصله پس از انتشار خبر شهادت و عروج ملکوتی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی علی رغم شرایط حاد جنگی و تهدیدات مستقیم دشمنان علیه این نهاد مردمی و بمباران دفاتر دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری که به شهادت چند تن از کارکنان و تیم حراست این مجموعه منجر شد، لحظه ای در فرآیند انتخاب و معرفی رهبری نظام اسلامی درنگ ننموده و حسب وظایف مندرج در قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس خبرگان، تدابیر و تمهیدات لازم جهت برگزاری اجلاس فوقالعاده و معرفی رهبر جدید را در دستور کار خود قرار داد و لذا برنامه ریزیهای مناسب و هماهنگیهای لازم جهت اجتماع نمایندگان محترم این مجلس که در اقصی نقاط کشور حضور دارند انجام گرفت تا علی رغم پیشبینیهای هوشمندانه در اصل ۱۱۱ قانون اساسی برای تشکیل شورای موقت، کشور دچار خلأ رهبری نگردد.
مجلس خبرگان رهبری با ارج نهادن به جایگاه والای ولایت فقیه در عصر غیبت حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اهمیت مسئله رهبری در نظام جمهوری اسلامی، ۴۷ سال حکمرانی حکیمانه و مبتنی بر اصل عزت، استقلال و اقتدارِ امامین انقلاب را پاس میدارد و ضمن گرامیداشت یاد آن رهبران الهی و مردمی اعلام میدارد این مجلس پس از بررسیهای دقیق و گسترده و استفاده از ظرفیت اصل ۱۰۸ قانون اساسی، مطابق وظیفه شرعی و اعتقاد به حضور در محضر خداوند متعال، در اجلاسیه فوقالعاده امروز آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای (حفظه الله) را بر اساس رٱی قاطع نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری به عنوان سومین رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تعیین و معرفی مینماید.
در پایان با قدردانی از اعضای شورای موقتِ اصل ۱۱۱ قانون اساسی، همه ملت شریف ایران به ویژه نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه را به بیعت با رهبری و حفظ انسجام، حول محور ولایت، دعوت میکند و استمرار لطف و عنایت حضرت باری تعالی بر این کشور و مردم بزرگ را از محضر ربوبیاش مسئلت مینماید.
@Farsna
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتم بلند شو حداقل قرآن به سر بگیر. شب قدره. نوار ویدئویی رو برداشت گذاشت روی سرش بجای قرآن و گفت:
بک یا الله بک یا الله...
🎙دکتر روضه سرا
https://eitaa.com/tahavole/9778
پی نوشت: این روزها بعد از اعلام رهبری جدید حفظه الله باید بیش از پیش ادای دین کنیم به انقلاب.
مسجد این روز و شب ها خیابان است.
#احیا
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
♦️این باور از کجا آمده است....
▫️پیام رهبر سوم انقلاب اسلامی آیت الله سید مجتبی خامنه ای را از زوایای مختلف می توان بررسی کرده و آثار آن را برشمرد. دراین نوشتار بصورت مختصر تنها از منظر «نقش مردم در حرکت انقلاب اسلامی» به آن می پردازیم.
▫️فرامتنِ این پیام برای مردم بسیار آشنا و مأنوس بود. ایشان تصریح می کنند که مسیر امامین انقلاب، فعلیت بخشیدن به جمهوریت در نظام اسلامی است. جمهوریت به معنای افلاطونی یا مدرن آن نیست. جمهوریت در اندیشه امامین انقلاب در امتداد نظریه امامت صورتبندی می شود. جمهوریت یک واقعیت متعین از حضور انسان ایرانی در هستی است که فراتر از ساختارهای مرسوم حکمرانی نقش آفرینی می کند.
▫️به این عبارت دقت کنید: «اثر واضح این مطلب در این چند روزی که کشور بدون رهبر و بدون فرمانده کل قوا بود دیده شد. بصیرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران در واقعه اخیر و پایمردی و شجاعت و حضورش دوست را به تحسین و دشمن را به حیرت وا داشت. این شما مردم بودید که کشور را رهبری و اقتدار آن را ضمانت کردید.»
▫️در ابتدای این پیام رهبر انقلاب به آیه 106 سوره بقره اشاره کرده و در ادامه آن را تفسیر می کنند: «مَا نَنسَخْ مِنْ ءَآیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَآ اَوْ مِثْلِها.» ایشان توضیح می دهند که؛ تجلی عمارگونه توده مردم در میدان، آیه ای است که جایگزین آیه دیگری گردیده. دقت کنید. امت با پیوند عمیقی که با امامِ خود داشت در میدان حاضر شد و نقش رهبری را ایفا کرد و همین امر ایشان را مستحق امتداد امامت گردانید. اگر حضور مردم در میدان نبود، چه بسا از نعمتِ رهبریِ سوم محروم می شدند. این ملتِ عزیز ایران بودند که با خدای خود تجدید عهد کردند و مستحق امتداد این مسیر نورانی شدند.
▫️رهبر شهید ما در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سال 92 می فرمایند:
«مردم ایران روحیات خودشان را تغییر دادند، خدای متعال هم وضع آنها را تغییر داد: «انّ الله لایغیّر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم»؛ملت ایران راه خود را، حركت خود را، انگیزههای خود را اصلاح كردند، خدای متعال هم به آنها كمك كرد، به آنها نصرت داد و پشتیبانی كرد.»
باور به مردم از جمله رئوس اندیشه امامین انقلاب بود که ملت را احیا کرد در حالی که در دیگر کشورهای اسلامی نشانه ای از آن نمی بینیم. ساختارهای سیاسی و اقتصادی هرچند توسعه محور طراحی گردد تا زمانی که ظرفیت تعینِ واقعیِ جمهوریت به معنای دقیق کلمه را نداشته باشند، ناتوان از ادامه حیات و نقش آفرینی در جهان خواهند بود. نظریه امامت در تشیع بنیان عمیقی برای ملت سازی در ایران امروز است. امامت از سویی بصورت مستقیم جعلِ الهی است تا جایی که در قرآن به خداوند منتسب می گردد: «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا» و از سوی دیگر تا ظرفیتی در ملت به فعلیت نرسد، از این نعمت بی بهره خواهند بود.
▫️به عبارت دیگر می توان گفت؛ این نعمت بر دو رکن بسیار مهم استوار است. اولاً توجه به انتساب توحیدی در امتداد نظریه امامت و ثانیاً وحدت ملت در عین کثرتِ آن ها. از این رو در ادامه پیام رهبر معظم انقلاب این طور آمده است که:
«اولاً باید به یاد خداوند تبارک و تعالی و توکل بر حضرتشان و توسل به انوار طیبه معصومین صلواتالله علیهم اجمعین چون اکسیر اعظم و کبریت احمری نگریسته شود که تضمین کننده انواع گشایشها و ظفر قطعی بر دشمن است. این مزیت عظیمی است که شما واجد آن و دشمنانتان فاقد آن هستند.
ثانیاً باید بر وحدت بین آحاد و اقشار ملت که معمولاً در مواقع مضیقه نمود خاصی پیدا میکند خدشهای وارد نشود. این امر با صرف نظر کردن از نقاط مورد اختلاف تحصیل خواهد شد.»
▫️مطلب در این زمینه بسیار است ولی باز می گردم به جملات آغازین که؛ فرامتن این پیام برای مردم ایران آشناست چون سالها ذیل امامت امامین انقلاب آن را از نزدیک دیده و چشیده اند و امروز نیز آن مسیر با قوت ادامه خواهد داشت. ان شاء الله.
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0