eitaa logo
ملاحظات| امین جواهری
774 دنبال‌کننده
364 عکس
63 ویدیو
23 فایل
♦️دستنوشته های سید مجتبی امین جواهری - یک طلبه عصر انقلاب 👈درباره من: https://B2n.ir/x85407 🌐 سایت: http://aminjavaheri.com/ 🔹ادمین: @smojtabaamin فعالیت های فضای مجازی من https://eitaa.com/sm_javaheri/896
مشاهده در ایتا
دانلود
ملاحظات| امین جواهری
#مشاوره_مجازی ♻️ تفاوت دیدگاه اصولی و ادبی درمورد زبان شناسی 🌀 #مخاطب: با عرض سلام. بنده چندین
🔹 تفاوت ظریفی در زاویه دید اصولی با ادبی وجود دارد و آن هم غرض علم اصول یعنی استنباط است. ادیب به توصیف کلام و لفظ می پردازد و اصولی به قدرمتیقن ها در دلالت، چون او به دنبال حجیت در کلام شارع است. البته بنده هم به این مطلب اشراف دارم که حجیت در مباحث الفاظ به معنای حجیت لغوی است نه حجیت شرعی ولی غرضم از بیان این نکته اشاره به روح حاکم بر مباحث الفاظ در علم اصول است. اصولی چاره ای ندارد از این که محدوده دلالت را بر دال فارغ از قرینه یا ضمائم دیگر ببیند تا بتواند قاعده عام در اختیار فقیه قرار دهد. اگرچه آیات و روایات بدون قرینه نیستند ولی این مسأله به ذهن فقیه کمک می کند تا هر آنچه غیر از دال اصلی در کلام است را در حکم قرینه تجزیه و تحلیل کند و در ادامه او می تواند خطابات شارع را فارغ از شئونات زمانی و مکانی تحلیل کند. 🔅 و اما اشکالی که به حضرت امام «ره» در نسبت تحلیل خود به وجدان هر صاحب زبان وارد کردید بنظرم خلاف مدعای خودتون بود. در این بحث که حضرت امام با قاطعیت دیدگاه خود را به وجدان عمومی نسبت دادند اتفاقا در مقام نقد اصولیون هستند. ایشان معتقدند مباحثی که اصولین در معنای حرفیه مطرح کردند مباحث منطقی یا فلسفی است و وجدان زبانی و ظرف اعتباری را نادیده انگاشته اند. بنابراین در همان پارگراف ابتدا اهداف فلسفی و منطقی را کنارگذاشته و می فرمایند من تنها به دنبال اثبات اصل این نوع از استعمال و دلالت حروف در کلام عرب، فارس و زبان های دیگر هستم. اتفاقا کسانی که با پیشفرض های فلسفی و معرفت شناسانه وارد این بحث شده اند مثل آخوند و مرحوم نائینی وجدان عمومی و زبانی بشر را نادیده گرفته اند. 👌 نکته آخر: این که در اختلاف میان اصولی و ادیب کلام کدام یک نافذ است؟ بنظرم باید به شیوه استدلال و قرائن کلام آن ها دقت کرد و ادیب بودن یا اصولی بودن در این مسأله کافی نیست. همانطور که امام در بحث حقیقت و مجاز از قول سکاکی بهره می برند و اتفاقا آن را در اعتبارات دیگر نیز سرایت می دهند که چیزی بیش از تشخیص سکاکی بود. ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
🔴مطالعه و شرح کتاب انسان و ایمان ▪️جلد اول از سری کتاب های مقدمه ای بر 🔰 نوشته شهید استاد مرتضی مطهری ▪️در این کانال قصد داریم با هم یک دور کتاب انسان و ایمان را با دقت مطالعه کنیم. این کتاب به اصطلاح سهل ممتنع است. یعنی ظاهری ساده دارد ولی بسیار عمیق است. به همین دلیل در کنار مطالعه عبارات استاد مطهری توضیحات کوتاهی را به آن ضمیمه کردیم. ▪️مخاطب اصلی این توضیحات کسانی هستند که سابقه زیادی در مطالعه آثار معارف اسلامی ندارند. ▪️اگر در کنار استفاده از محتوای کانال دست به قلم شوید و هرچه از کتاب آموختید را برای خود تقریر کنید مطئمن باشید مطالب به جانتان خواهد نشست. ▪️ان شاء الله که براتون مفید باشد. یاعلی https://eitaa.com/jahan_bini
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ روی این فایل کلیک کنید و سمت راست گزینه اعمال رو بزنید. ایتا تبدیل به واتس آپ می شود. ممنون ایتا ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
🔴 جمهوری اسلامی و احوالات نیچه 🔹اروین یالوم در کتاب «وقتی نیچه گریست» جمله معروفی را از زبان نیچه نقل می کند که احتمالا زیاد آن را شنیده ایم. نیچه مریضی سختی داشت و برای درمان سراغ دکتر برویر می رود. دکتر برویر بدون اطلاع به نیچه روش روان درمانی خود را به بهانه افسردگی و ناامیدی خود بر او پیاده می کند. 🔹این جمله را نیچه در برابر بیماری صعب العلاج خود خطاب به دکتر برویر می گوید: 🔅«آنچه مرا نکشد ، قوی ترم می کند.» 🔹نیچه حمله های عصبی و سردرد های شدید داشت طوری که از حال می رفت و بی هوش می شد. او معتقد بود بیماری به او در برابر رنج وجودی قدرت می بخشد. 🔹برای نیچه هیچ چیزی مهم تر از "قدرت" نبود. 🔹شک نکنید زخم هایی که امروز در جنگ هیبریدی یا جنگ ترکیبی بر پیکر ایران اسلامی نشسته او را قوی تر می کند چون نمی توان آن را از پای درآورد بنابراین به قدرت او می افزاید. 🔹و این چرخه ادامه پیدا می کند... ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
بعضی از موضوعات روز را در صفحه روبیکا منتشر می کنم مثل معرفی فیلم و مستند، رمان و مسائل سیاسی امروز 👇👇👇 https://rubika.ir/smojtabaamin 👆👆👆 ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
🔵کارگاه آموزشی و تنظیم حوزوی 🔰استاد: حجت الاسلام سید مجتبی امین جواهری (۵ جلسه) ✅ کارگاه: ▫️چگونه بستر شفاهی علم را به بستر برگردانیم؟ ▫️آداب استماع صوت دروس حوزوی و افزایش بهره وری در تحصیل چیست؟ ▫️روش پژوهش در بستر آموزش و آموزش در بستر پژوهش چیست؟ ▫️چگونگی و مراحل آن ▫️تبدیل تقریر دروس به درس گفتار و تنظیم برای چاپ ▫️مشاوره کارگاهی برای تقریر نویسی و تنظیم درس گفتار ⭕️آشنایی اجمالی با فنون نویسندگی و ویراستاری متن طلاب و دانشجویان محترم تمرکز این دوره بر یادگیری و علوم اسلامی و افزایش سطح بهره وری طلاب و دانشجویان است. دانلود صوت دوره 👇 🌐 https://www.sobhan-ins.com/product/taghrir_nevisi/ https://www.sobhan-ins.com/ @sobhan_ins
هدایت شده از خبرگزاریMRC
پیروزی شیرین ملی پوشان فوتبال در جام جهانی را به تمام هموطنانمان تبریک و تهنیت عرض میکنیم. @MRC_NEWS
🔰 فراخوان ارسال مقاله برای همایش «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی» 👈🏻 دومین همایش سالانه اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با عنوان «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی» برگزار می‌شود. 🔻از پژوهشگران، اندیشمندان، نخبگان و فعالان عرصه‌های بیانیه گام دوم دعوت می‌شود تا مقالات مرتبط با محورهای نظری و راهبردی همایش را از طریق رایانامه Gaame2@Khamenei.ir به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. ♦️فرصت بررسی مقالات همچنان باقی است 🔍 ادامه👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=51025 @sm_javaheri
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن.pdf
16.45M
🔸فایل 🔸کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🔸مجموعه درس گفتار مقام معظم رهبری (دام ظله) ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️درباره طرح فکری شهید مطهری و مقام معظم رهبری دام ظله @sm_javaheri
♦️تجربه یک معلم دینی این هفته از بچه های پایه یازدهم هنرستان خواستم یک یا چند نفر را به عنوان خودشان معرفی کنند و بگویند چه ویژگی در آن ها باعث شده که نام او را بگویند. ▪️پاسخ بچه ها را ببینید: 1- آیت الله خامنه ای 2- محمد آقا (شوهر عمه ام) 3- امام خمینی 4- اکبر عبدی 5- مهراد مستوفی راد 6-رزان پارک Roseanne Park (خواننده و رقاص) 7- سردار شهید محمدناظری 8- شهید بروجردی 9- علی اکبر (یکی از دانش آموزان کلاس) 10- چرچیل 11- آیت الله شفیعی (اهواز) 12- جرمی کلارکسون (برنامه ساز و مجری انگلیسی) 13- ونگوگ (نقاش) 14- شهید آوینی 15- آیت الله طالقانی 16- آیت الله شهید بهشتی 17- شهید غلامحسین افشردی 18- امیرحسین مقصودلو (تتلو-رپر) 19- محمدرضا پهلوی (آخرین شاه ایران) 20- عباس کیارستمی 21- امام موسی صدر 22- شیخ فضل الله نوری 23- ویکتور فرانکل (عصب شناس و روانپزشک نویسنده کتاب انسان در جستجوی معنا) 24- هومن سیدی 25- شهید حاج قاسم سلیمانی 26- شیخ جعفر شوشتری 27- آیت الله جاودان 28- شهید نیری 29- آیت الله حق شناس 30- دی کاپریو (بازیگر هالیوود) 31- آیت الله بهجت 32- آیت الله حسن زاده ▪️ویژگی هایی که بچه ها برای به این شخصیت ها ذکر می کردند: 1- علم و مطالعه 2- اخلاق 3- انس با قرآن 4- شاد بودن 5- کمک به دیگران 6- تواضع 7- شجاعت 8- هنر بازیگری 9- چارچوب فکری محکم 10- تقوا 11- تکنیک قوی 12- حرفه موسیقی 13- کاریزماتیک 14- فکر متفاوت و خاص 15- مهربان 16- مقتدر 17- عمل گرا 18- اراده قوی 19- مدیریت بحران 20- مدیریت 21- سیاستمدار 22- زیرک 23- عادل 24 خلاقیت بالا 25- هنرمند 26- سرسخت و صبور 27- اسلام شناس 28- مردمی بودن 29- روابط با زنان 30- آبرومند 31- محبوبیت 32- ظلم ستیز 33- عدالتخواه 34- نویسنده و متفکر 35- امیدوار 36- دغدغه مند و تأثیرگذار 37- مربی 🔸البته این نمونه را نمی توان به کل بچه های ایرانی نسبت داد ولی در همین حد هم باید بگم پاسخ ها خیلی خیلی امیدوار کننده بود و من باور نمی کردم این شخصیت ها را بشنوم. احتمالا خیلی هاشون کشیدن ولی خب نام چند خواننده و رقاص هم بین آن ها بود. 🔸روز اول ازشون خواستم به من بگویند درباره چه سوالات یا موضوعاتی صحبت کنیم و اصلی ترین سوال آن ها این بود: 👈🏻«خداوند چرا ما را خلق کرده؟» 🔸برای گفتگو درباره این سوال نیاز بود بفهمم که بچه ها چه کسی را انسان ایده آل می دانند و بعد درباره آفرینش انسان صحبت کنیم. این شد که بعد از نوشتن این لیست رفتیم سراغ کتاب مقدس و قرآن. شروع کردم از سِفر پیدایش (تورات) ماجرای خلقت عالم و انسان را برایشان خواندم. با وجود بعضی اختلافاتی که با دارد ولی خیلی آموزنده است و بچه ها استقبال خیلی خوبی کردند. جمعیت بچه ها در کلاس زیاد است و کلاس داری خیلی سخت ولی با این حال همچنان کلاس دینی نسبتا خوب بوده. قرار شد جلسه بعد قرآن را با کتاب مقدس در این زمینه مقایسه کنیم. ادامه دارد... ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
6.31M
🔹فرزندم نماز نمی خواند 🔹فرزندم با دختر/پسر در فضای مجازی ارتباط دارد 🔹فرزندم گاهی سیگار می کشد. ♨️چرا بچه ها در سنین نوجوانی لج بازی می کنند و گاهی خدا یا مقدسات را زیر سوال می برند؟ ♨️در مقابل آنها چه رفتاری باید داشت؟ 📲 یکی از سوالهای بسیار متداول پدران و مادران در مواجه با نوجوانان همین سوالات است که در صوت زیر به آن پرداختم. 🔵 پاسخ را ..... ✍️سید مجتبی امین جواهری ملاحظات و محاکمات 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0