مولفه های تحلیلی در پساجنگ
وجود اختلاف نظر در کشور 90 میلیونی طبیعی است. با هر نوع پایان بندی جنگ، عده ای موافق و عده ای مخالف بودند.
مسأله امروز #اختلاف_نظر نیست، مسأله درک موقعیت ایران پساجنگ است. بنظرم موارد زیر در این درک تاریخی به ما کمک خواهد کرد:
1) تصویر واقع بینانه و دقیق از پیروزی و فتوحات ما و موفقیت های دشمن (مثل تنگه هرمز و محاصره دریایی)
2) عدم غفلت از روایت رشادتها و افتخارات مردم و نظام اسلامی درجنگ.
3) حمایت از تصمیمات رهبری حتی درصورت اختلاف نظر با ایشان.
4) کمک به تقویت پیوند اجتماعی و تحقق مطالبه رهبری در وحدت اجتماعی (.. حتی در موضوعات #موجه)
5) پرهیز از ساده سازی مسائل، رسانه زدگی، هیجان زدگی و بی حرمتی.
6) پرهیز از شخصیت گرایی و شخصیت ستیزی
7) پرهیز از جزئی نگری (نگاه مقطعی در مقابل فرایندی/پروژه درمقابل پروسه)
8) پرهیز از جزمی نگری (نگاه منجمد صفر و یک در مقابل انعطاف تحلیلی تابع تحولات میدانی)
9) پرهیز از تحلیل تک ساحتی (در مقابل نگاه به موقعیت کشور در ساحت های مختلف)
10) اولویت بندی مسائل کشور مبتنی بر واقعیتها
〰️〰️〰️〰️
✍️سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
🌐 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0