eitaa logo
کشکول محب الزهرا
222 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
نذورات مردمی ۴ نفر : ۹۰۰ هزار تومان به نیت اموات بانیان علی الخصوص جعفری ، باباجانی ، آسه و ... ❣شما هم میتوانید بانی حداقل یک بسته در روزه ولادت کریم اهل بیت علیه السلام شوید یا این طرح در گروه های مجازی یا در میان خانواده و دوستان و آشنایان خود باشید 💳 جهت واریز نذورات مردمی : 6037697608754096 سیدمحمد مجیدی پل ارتباطی با ما : 09119115868 @smajidi_ir2 ❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ و همیشگی شما هستیم 🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
وصایای حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ⚪️ زمانی که بیماری حضرت خدیجه کبری(س) شدت یافت؛ به رسول خدا (ص) عرض کرد: ⬅️ یا رسول اللّه! اِسمَع وصایای 💠 ای رسول خدا! وصیتهای مرا بشنوید ⬅️ أولا، فإنی قاصرةٌ فی حقِک، فاعفُنی یا رسول اللّه 💠 نخست این که من در حق شما کوتاهی کردم؛ تقاضا دارم مرا ببخشید. ▫️رسول خدا(ص) در پاسخ فرموند: ⬅️ حاشا و کَلا، ما رأیتُ منکِ تقصیرا فقد بلغتِ جهدکِ و تعبتِ فی ولدی غایةَ التعبِ، و لقد بذلتِ أموالَکِ و صرفتِ فی سبیل اللّه مالَکِ 💠 هرگز چنین نیست، نه تنها من از شما کوچکترین کوتاهی ندیدم، بلکه شما تمام تلاشت را کردی، و در تربیت و رسیدگی به امور فرزندان نهایت سختی را به جان خریدی، و آنچه از مال دنیا داشتی همه را در راه خدا صرف کردی ▫️عرض کرد: یا رسول اللّه! ⬅️ الوصیةُ الثانیةُ؛ أوصیکَ بهذه- أشارت إلى فاطمةَ علیها السّلام- فإنها یتیمةٌ غریبةٌ من بعدی فلا یؤذینها أحدٌ من نساءِ قریش و لا یلطمن خدَّها و لا یصحن فی وجهَها و لا یرینها مکروها 💠 وصیت دوم من این است – در همین حال اشاره کرد به فاطمه سلام الله علیها – این دختر بعد از من یتیم و تنها می شود، مراقب باشید کسی از زنان قریش او را اذیت نکند، سیلی به صورت او نزند، کسی به روی او فریاد نکشد، کاری نکنند که او ناراحت شود. ⬅️ و أما الوصیةُ الثالثةُ، فإنی أقولها لابنتى فاطمة علیها السّلام و هی تقول لک، فإنی مستحیةٌ منکَ یا رسول اللّه 💠 و اما وصیت سوم : که من آن را به دخترم فاطمه علیها السلام می گویم؛ او به شما عرض کند زیرا حیا می کنم خودم مستقیما از شما بخواهم. ⬅️ فقام النبی صلّى اللّه علیه و آله و خرج من الحجرة، فدعت بفاطمة علیها السّلام و قالت : ‏ 💠 در این هنگام رسول خدا(ص) برخاست و از اتاق خارج شد. خدیجه کبری(س)، فاطمه زهرا علیهاالسّلام را به نزدیک طلبید و به او چنین گفت: ⬅️ یا حبیبتی! و قرة عینی، قولی لأبیک إن أمی تقول: إنی خائفة من القبر، أرید منکَ رداءَکَ الذی تلبِسُه حین نزول الوحی؛ تکفننی فیه 💠 عزیز دلم! و ای شادی قلبم! به پدرت بگو مادرم می گوید: من از قبر می ترسم درخواست دارم مرا در آن عبایی که هنگام نزول وحی بر تن داشتید کفن کنید. ▫️فاطمه علیهاالسّلام از اتاق خارج شد و پیام مادرش خدیجه (س) را به پدرش رسول خدا(ص) رساند. حضرت بلافاصله برخاست و آن عبا را تقدیم فاطمه علیهاالسّلام کرد. وقتی حضرت زهرا علیهاالسّلام عبا را آورد، حضرت خدیجه علیهاالسّلام بسیار خوشحال شد. ▫️وقتی حضرت خدیجه (س) رحلت نمود؛ رسول خدا (ص) خود، او را غسل داد و حنوط کرد. وقتی نوبت به کفن رسید، جبرئیل امین نازل شد و عرض کرد: یا رسول الله! خداوند به شما سلام رسانده و به صورت ویژه مورد تحیت و اکرام قرار می دهد و به شما می فرماید: ⬅️ إنّ کفن خدیجة من عندنا، فإنها بذلت مالها فی سبیلنا 💠 کفن خدیجه با ماست؛ چرا که ثروتش را در راه ما داد. سپس جبرئیل، کفنی آورد و گفت: ⬅️ یا رسول اللّه! هذا کفن خدیجة و هو من أکفان الجنة، أهداه اللّه إلیها. 💠 ای رسول خدا! این کفن خدیجه است که خداوند آن را از پارچه های بهشتی به او هدیه داده است. ▫️رسول خدا(ص) همسر مکرمه اش را ابتدا با عبای خود، و سپس با آن پارچه بهشتی کفن کرد. که به این ترتیب حضرت خدیجه با دو کفن، کفن شد، یکی از ناحیه خداوند و دیگری از رسول خدا صلی الله علیه و آله 📓 شجره طوبى، الشیخ محمد مهدی الحائری، ج۲، ص ۲۳۴ ابن حجرالاصابه، ج۴، ص۲۷۵ شرهانی، حیاة السيدة خديجه، ص ٢٨٢ محلاتی ، ریاحین الشریعه، ج۲، ص۴۱۲ https://eitaa.com/smajidi_ir
نذورات مردمی: هزینه تمام مراسم ( ۱۰ میلیون تومان ) خانواده محترم مرحوم کربلایی محمود رضانژاد تمام هزینه افطاری ساده را بعهده گرفتند و ان شاء الله ۷ فروردین ۱۴۰۳ در مسجد جامع به مناسبت ولادت کریم اهل بیت علیه السلام برگزار می‌شود لذا از کسانی در این طرح شرکت کرده اند تقدیر و تشکر نموده و دست بوس شما خوبان هستیم ⬅️ دختر خانم محجبه ساکن قم که پدرش را از دست داده و در خانه ای کوچک همراه با مادر مریض شان زندگی میکنند ایشان طراح لباس مقطع کارشناسی ارشد هستند 💻 لذا تصمیم برای امرار معاش و خرید لب تاپ و تبلت برای ادامه تحصیل با کمک خیرین خریداری نماییم شخص مورد نظر مورد تایید ما و یکی از معتمدین خوشنام است 🌱 افرادی می‌توانند در این امر خیر سهیم باشند و حامی این دختر خانم مومن و محجبه باشند می‌توانند به شماره کارت زیر نذورات خود را واریز نمایند 💳 جهت واریز نذورات مردمی : 6037697608754096 سیدمحمد مجیدی پل ارتباطی با ما : 09119115868 @smajidi_ir2 ❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ و همیشگی شما هستیم 🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/smajidi_ir
آقای تحلیلگر ✍️ پس از صدها سال سرداری درمنطقه غرب آسیا ظهور کرد که خروجی کارش محوری شد که غرب را وادارکرد به اثر بودنش در منطقه اعتراف کند منطقه ما ملک پدر آنها نیست که در عراق و افغانستان و فلسطین و... آدم بکشد کینه او را به دل دارند چون این را فهمید و آنها رادر منطقه بی اثر کرد https://eitaa.com/smajidi_ir
منبع سعودی: در افکار عمومی ما خائن به‌نظرمی‌رسیم و ایران قهرمان 🔹یک منبع سعودی به شبکۀ کان رزیم صهیونیستی گفت: حماس، حزب‌الله، انصارالله و ایران به‌عنوان یک قهرمان به نظر می‌رسند و ما کشورهای عربی که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل می‌کنیم خائن جلوه کرده‌ایم. https://eitaa.com/smajidi_ir
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نریشن عجیب شهید در مورد حاج 🔹گویی شهید آوینی لحظه شهادت حاج قاسم رو می بینه و توصیف می کنه. https://eitaa.com/smajidi_ir
تفسیر دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسانَ، وَکَرِّه إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ، وَحَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَالنِّیرانَ، بِعَوْنِکَ یَا غِیاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ» «خدایا، در این ماه نیکی را پسندیده من گردان و نادرستی‌ها و نافرمانی‌ها را مورد کراهت من قرار ده و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان، به یاری‌ات ای فریادرس دادخواهان» خواسته‌های روز یازدهم ماه مبارک رمضان خدایا؛ ۱. احسان به دیگران را محبوب من قرار ده. ۲. فسق و معصیت را در نظرم ناپسند قرار ده. ۳. خشم خود و آتش دوزخ را بر من حرام گردان. «اللّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ فِیهِ الْإِحْسانَ» در لغت احسان و حُسن به یک معنا هستند. هم بر رفتاری که ممدوح و پسندیده است و ذات آن عمل خوب است صدق می‌کند، و هم بر کار خوبی که برای دیگری انجام می‌گیرد صدق می‌کند. حقیقت علم آموزی، یک احسان است و در اختیار دیگران قرار دادن این علم، احسان دیگر است. انسان برای هر کاری که انجام می‌دهد نیازمند انگیزه است. انگیزه نیکی به دیگران، محبت است. اگر انسان به دیگران محبت داشته باشد، این محبت انگیزه می‌شود تا برای آنان کار خوب انجام دهد. آنگاه احسان برای او به صورت ملکه در می‌آید یعنی مقطعی و تابع جریانات انگیزشی نیست و دائماً و در هر شرایطی احسان می‌کند. وقتی به دیگران احسان نمود، این محبت زیاد می‌شود. احسان چیزی برتر از عدل است. عدل، اعطا حق دیگران به آن‌هاست و یک عمل واجب است، ولی احسان انجام عمل نیک است و مرتکب شدن آن، بیش از وظیفه واجب است. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: بهترین توشه قیامت هر کس، احسان به بندگان خداست. «وَکَرِّه إِلَیَّ فِیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ» فسق یعنی از راه و رسم عبودیت و جاده بندگی خارج شدن. مهم‌ترین راه‌کاری که انسان از گناه دور شود این است که فسق و عصیان در قالب هر عملی برای انسان ناپسند باشد و از آن خوشش نیاید. لازمه رسیدن به چنین معرفتی این است که: ۱. جایگاه انسانی خود را بشناسد و بداند که مرغ باغ ملکوت است. ۲. عظمت خدا را بشناسد. اگر به این دو شناخت رسید قطعاً چیزی که کرامت انسانی را از بین می‌برد و حق خداوند را اداء نمی‌کند، برای او ناپسند خواهد بود. وقتی قرآن می‌خواهد خوردن مال یتیم را یادآور شود، تعبیر به خوردن آتش می‌کند. یا زشتی غیبت را به خوردن گوشت برادر مؤمن تعبیر می‌کند. این تجسم حقیقت اعمال ناپسند است و بدیهی است که چنین چیزهایی از شخصیت انسان دور است. در سوره حجرات آیه ۱۲ می‌فرماید: أیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اِتَّقُوا اَللّهَ إِنَّ اَللّهَ تَوّابٌ رَحِیمٌ (آیا یکی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ بی تردید [از این کار] نفرت دارید) در سوره نساء آیه ۱۰ می‌فرماید: إِنَّ اَلَّذِینَ یَأْکُلُونَ أَمْوالَ اَلْیَتامی ظُلْماً إِنَّما یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ ناراً وَ سَیَصْلَوْنَ سَعِیراً (بی‌تردید کسانی که اموال یتیمان را به ستم می‌خورند، فقط در شکم‌های خود آتش می‌خورند، و به زودی در آتشِ فروزان در آیند) «وَحَرِّمْ عَلَیَّ فِیهِ السَّخَطَ وَالنِّیرانَ» رحمت خداوند شمول گسترده‌ای دارد. وقتی احسان به دیگران محبوب انسان شد و گناه برایش ناپسند و منفور شد، در نتیجه با شامل شدن رحمت خداوند از او می‌خواهیم که خشم بی‌کران خود و آتش جهنم را بر ما حرام گرداند. «بِعَوْنِکَ یَا غِیاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ» درخواست‌های امروز فقط به مدد خداوند متعال که پناه بی‌پناهان است حاصل می‌شود. https://eitaa.com/smajidi_ir
📋فضیلت خاص ماه مبارک 🛑عَنْ جَابِرٍ قَالَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام) يَقُولُ: إنَّ لِجُمَعِ شَهْرِ رَمَضَانَ عَلَى جُمَعِ سَائِرِ الشُّهُورِ فَضْلاً كَفَضْلِ شَهْرِ رَمَضَانَ عَلَى سَائِرِ الشُّهُورِ. 🔷جابر از (علیه السلام) نقل می کند که حضرت می‌فرمودند: 👈فضیلت و برتری بر جمعه‌های سایر ماه‌های سال، همچون فضیلت و برتری ماه رمضان بر سایر ماه‌های سال می‌باشد. 📚کافی، ج٣، کتاب الصلاة، باب نوادر الجمعه، ح٨. ------✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾------- https://eitaa.com/smajidi_ir
💎امام صادق عليه السلام فرمودند : لا تَثِقَنَّ بأخِيكَ كُلَّ الثِّقَةِ؛ فإنَّ صَرعَةَ الاستِرسالِ لا تُستَقالُ . به برادرت اعتماد كامل و تمام مكن ؛ زيرا زمين خوردن ناشى از اطمينان كردن، بخشودنى نيست . 📖تحف العقول ،ص۳۵۷ https://eitaa.com/smajidi_ir
🩸زِ خانه‌ها همه بوی طعام می‌آمد / ولی به جان تو بابا، گرسنه خوابیدم ... بنابر نَقلی امام سجاد علیه‌السلام چنین فرمودند: 🥀 همینکه به دروازهٔ شام رسیدیم، ما را سه ساعت آنجا نگه داشتند که از یزید اذن بگیرند و بعد داخل شدیم، و حال آن که یهودی و نصرانی بی‌اذن داخل می‌شدند، و به این سبب آن را دروازه "ساعات" نامیدند، و قبلا به آن دروازه "حلب" می‌گفتند. 🥀 از آن دشوارتر، حضرت فرمودند: اول صبح بود که ما را وارد شام نمودند و نزدیک غروب بود که این عیال اسیر و کودکان را، گرسنه بر درِ خانهٔ یزید آوردند و حال آنکه تا درِ خانهٔ آن ملعون چندان مسافتی نبود و در این مدت، ما را در کوچه و بازارهای شام می‌گرداندند. 📚انوار الشهادة،یزدی، ص۲۳۴ ➖ بنابر نَقلی دیگر امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: 🥀 هنگامى كه ما را در خرابه شام قرار دادند، در آنجا انواع رنج‌ها و سختی‌ها را بر ما روا داشتند ... 🥀 روزى عمّه‌ام زينب‌کبری سلام‌اللّه‌علیها را دیدم که ديگى بر روى آتش نهاده است. گفتم: عمّه جان! اين ديگ چيست؟ عمّه‌ام فرمودند: كودكان گرسنه‌اند... خواستم به آنها وانمود کنم كه برايشان غذا مى‌پزم و بدين وسيله آنان را آرام کنم ... 📚ریاحین الشریعه، ج۳ ص۱۸۵ ✍ دَمِ اذان پدرم نانِ تازه‌ای آورد که بویِ تازگی‌اش بر مشام می‌آمد به یادِ روضهٔ طفلی سه ساله اُفتادم زِ خانه ها همه بوی طعام می‌آمد برای عمه که بَد شُد گرسنه خوابیدم اگر چه با شِکمِ سیر می‌زدند مرا به جان تو اثرِ تازیانه یادم رفت چقدر با سرِ زنجیر می‌زدند مرا عجیب شهرِ شلوغیست هر طرف بِرَوَم برایِ دخترت از سنگ مَرحَمَت دارند کمی مواظبِ من باش از سرِ نیزه همیشه چشم چرانها مزاحمت دارند طنابِ گردنِ من بسته بود به دستِ رُباب میان راه زمین می‌خوریم و می‌خندند یهودی است و مسلمان کنارِ هم اینجا کُتَک از آن و از این می‌خوریم و می‌خندند https://eitaa.com/smajidi_ir
 صفت قناعت ظهور پیدا کرده که ثروتی تمام نشدنی است. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «القَناعَةُ مالٌ لایَنْفَد» قناعت ثروتی است که تمام نمی‌شود. معمولاً در لسان حدیث اگر بخواهند از چیزی که رویه و منش دائمی و عمومی انسان باشد تعبیر کنند، آن وصف را به صورت لباس درخواست می‌کنند. قناعت در دنیا یعنی آنچه برای زندگی کافی است تا تمام شئون زندگی اداره شده و آبروی انسان حفظ شود را داشته باشیم. در دعای امروز خصیصه اکتفا نمودن به قدرِ احتیاج به صورت همیشگی و عمومی را از خداوند می‌خواهیم و درخواست می‌کنیم که این صفت برای ما مانند لباسی باشد. از عبارت «لباس التقوی» که در قرآن آمده نیز چنین استفاده‌ای می‌شود. «وَاحْمِلْنِی فِیهِ عَلَی الْعَدْلِ وَالْإِنْصافِ» چون با انصاف زیستن و به عدل زندگی کردن کار سختی است، رسول گرامی (ص) هر دو مورد را در دعای امروز از خداوند خواسته‌اند. اگر صفت عدالت در جامعه‌ای ظهور پیدا کند و ملتی به این وصف عامل باشند آن جامعه سعادتمند است. عدالت ورزیدن سخت است. عدالت، رعایت حقوق دیگران و عطاء نمودن حق هر صاحب حقی به اوست. جامعه‌ای بر محور عدالت است که قانون‌گرایی در تعاملات افراد مختلف آن جامعه حاکم است. برای تحقق عدالت، قانون باید شفاف و جامع باشد یعنی تمام نیازهای جامعه را شناخته باشد. اِعمال آن باید همراه با قاطعیت باشد. مبارزه با متخلفین جدّی و بازدارنده از تخلف باشد. کسی به عدالت رفتار نمی‌کند مگر آنکه عدالت را دوست داشته باشد و سعادت جامعه برایش مهم باشد، نه منافع افراد و احزاب برایش مهم است و نه ملاحظات دیگر. به عدالت زندگی کردن دستور الهی است. در سوره نحل آیه ۹۰ می‌فرماید: إِنَّ اَللّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ اَلْإِحْسانِ خداوند به دادگری و نیکوکاری فرمان می‌دهد. به انصاف رفتار کردن هم کار بسیار سختی است. چون خودخواهی، بخل، حرص و بعضی از رذائل اخلاقی که در انسان هست اجازه نمی‌دهد که منافع خیرات و خوبی‌ها را برای دیگران هم بخواهیم. قاعده طلایی انصاف این است: «آنچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه را بر خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز نپسند» آیا واقعاً در مقام عمل چنین می‌کنیم تا انصاف را رعایت کرده باشیم؟ بنابراین از خدا در این روز می‌خواهیم که ما را به عدل و انصاف وادار کن. «وَآمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخافُ» انسان در طول زندگی همواره با اموری مواجه است که برای او خطر و آسیب دارد و بسیار از آن می‌ترسد. اموری که می‌تواند موفقیت‌های او را تهدید کند و سعادت او را از بین ببرد. در نگاه توحیدی هیچ‌کس جز خداوند نمی‌تواند ضرر را از انسان دفع کند. در سوره انعام آیه ۱۷ و ۱۸ می‌فرماید: وَ إِنْ یَمْسَسْکَ اَللّهُ بِضُرٍّ فَلا کاشِفَ لَهُ إِلاّ هُوَ وَ إِنْ یَمْسَسْکَ بِخَیْرٍ فَهُوَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ وَ هُوَ اَلْقاهِرُ فَوْقَ عِبادِهِ (و اگر خدا به تو آسیب و گزندی برساند، کسی جز او برطرف کننده آن نیست، و اگر به تو خیری برساند [حفظ و دوامش فقط به دست اوست]؛ پس او بر هر کاری تواناست. اوست که بر بندگانش چیره و غالب است) «ِبعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخائِفِینَ» از همین جهت ایمنی از هر ترسی را فقط باید از خداوند طلب کرد که او بهترین نگهدارنده انسان از هرگونه ترس و هراس است. https://eitaa.com/smajidi_ir