eitaa logo
کشکول محب الزهرا
218 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹️وحشت اکانت متعلق به موساد https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 از وقتی بدنیا اومدم تا الان، همش داری آبروداری میکنی... 👈 همیشه منتظر برگشتنِ ما هستی... 🔸رمضان ۱۳۹۸ ▪️تهران / حسینیه همدانی ها https://eitaa.com/smajidi_ir ❣لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ الْقَدْرِ، وَصَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَی الْیُسْرِ، وَاقْبَلْ مَعاذِیرِی، وَحُطَّ عَنِّی الذَّنْبَ وَالْوِزرَ، یَا رَؤُوفاً بِعِبادِهِ الصَّالِحِینَ» «خدایا، در این ماه، فضیلت شب قدر را روزی‌ام ساز و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان و پوزش‌هایم را بپذیر و گناه و بار گران را از پشتم بریز، ای مهربان به بندگان شایسته‌اش» خواسته‌های روز بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان: ۱. بهره‌بردن از فضیلت لیله‌القدر در این روز. ۲. مبدل شدن زندگی از سختی به سوی آسانی. ۳. پذیرش عذرها و پوزش‌ها. ۴. بخشیده شدن گناهان. «اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ فَضْلَ لَیْلَهِ الْقَدْرِ» شب قدر دارای چنان عظمت و ارزشی است که به وصف نیاید و فکرت آدمی بدان نرسد. هم وقت آن نامعلوم و هم قدر آن مجهول است. در سوره قدر آیات ۲ و ۳ می‌فرماید: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ الْقَدْرِ، لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ (و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست، شب قدر از هزار ماه بهتر است) امیرالمؤمنین (ع) در توضیح این آیه چنین می‌فرمایند: «عمل صالح در این شب مانند نماز، زکات، انفاقات و انواع کارهای حسنه بهتر است از عمل صالح در ۱۰۰۰ ماهی که شب قدر در آن نباشد.» چرا شب قدر چنین فضیلتی دارد؟ زیرا از باب رحمت واسعه حق است. حضرت امیر (ع) فرموده‌اند: «وَ لَوْلا ما یُضاعِفُ اللهُ لِلْمُؤْمِنینِ ما بَلَغُوا وَلکِنَّ اللّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یُضاعِفُ لَهُمُ الْحَسَنات» (و اگر خدای تبارک و تعالی برای مؤمنین چندین برابر مقرر نمی‌فرمود هرگز به چنین فیضی دست نمی‌یافتند اما خداوند حسنات را برای آنان چند برابر فرموده است) هزار ماه معادل حدود ۸۳ سال است یعنی مدت تقریبی عمر یک انسان سالم. پس شبی است که برای استفاده کردن مساوی طول یک عمر است. بهره یک عمر در یک شب وجود دارد، امید است که به غفلت نگذرد. اما این درخواست حضرت در روز ۲۷ ماه رمضان برای چیست؟ اعمال دو نوع ثواب دارند: ثواب عدلی که مترتب بر انجام عمل است؛ ثواب فضلی که بدون انجام عمل است و ثواب آن بر اساس فضل خداوند عنایت می‌شود. در دعای امروز، فضل لیله القدر از خدا درخواست شده است. یعنی خداوند در این روز رحمتش را مانند لیالی قدر شامل ما گرداند و به هر عمل ما ثواب عمل در ۱۰۰۰ ماه را مرحمت کند. اما در این روز مقدرات ما مانند شب قدر تقدیر نمی‌شود. «وَصَیِّرْ أُمُورِی فِیهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَی الْیُسْرِ» در نگاه توحیدی همه چیز در دایره مشیت الهی است. اگر او بخواهد برگ از درخت می‌افتد. پس همه چیز به دست اوست و یکی از آن‌ها اسباب تحقق نیازهای زندگی بشر است. به خاطر همین، یکی از اسماً الحسنی الهی، مسبب الاسباب یعنی سبب ساز است. در این نگاه، همواره گشایش و ظفر با سختی‌ها همراه است. «فَاِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» (به راستی با هر دشواری و سختی، آسانی است) راه رسیدن به پیروزی، عبور و تحمل سختی‌هاست. با تحمل سختی‌ها به گشایش در کارها می‌رسیم. حضرت امیر (ع) فرمودند: «مَا اشْتَدَّ ضیقٌ اِلّا قَرَّبَ اللّهُ فَرَجَهُ.» (هیچ سختی و مشکلی شدت نگرفت مگر اینکه خداوند گشایش آن را نزدیک ساخت) دانستن دو نکته در این زمینه لازم است: ۱. هر سختی و غم و اندوهی را پایانی هست، این وعده الهی است. اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «لِکُلِّ هَمٍّ فَرَجٌ» (هر غم و اندوهی را گشایشی است) «لِکُلِّ ضَیْقٍ مَخْرَجٌ» (برای هر تنگی و سختی گشایشی است) ۲. وجود سختی‌ها در زندگی بشر جنبه آزمون و امتحان و ابتلاء را دارد. در سوره بقره آیه ۱۵۵ می‌فرماید: وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَرَاتِ (و بی‌تردید شما را به چیزی اندک از ترس و گرسنگی و کاهش بخشی از اموال و کسان و محصولات [نباتی یا ثمرات باغ زندگی از زن و فرزند] آزمایش می‌کنیم) راه‌کار برای رسیدن به فرج چیست؟ رسول اکرم (ص) فرموده‌اند: «وَ اِنَّ مَعَ الصَّبْرِ النَّصْرَ وَ اِنَّ الفَرَجَ مَعْ‌الْکَرْب» (با صبر، پیروزی به دست می‌آید و با غم، خوشحالی و گشایش همراه است) راه‌کار صبوری، تحمل است. نباید از مقام رضایت الهی به قضای الهی خارج شویم. «وَاقْبَلْ مَعاذِیرِی، وَحُطَّ عَنِّی الذَّنْبَ وَالْوِزْرَ» ذنب گناهی است که به طور طبیعی تبعات و پیامدهای ناگوار برای گناهکار به همراه دارد. وزر گناهی است که مسئولیت سنگینی را متوجه گناهکار می‌کند و بار سنگینی را بر دوش او می‌گذارد. مانند منحرف کردن جامعه با بدعت‌گذاری. برای هر دو نوع این گناهان عذرخواهی می‌کنیم و طلب می‌کنیم که خداوند آن را از بین ببرد.
عذرخواهی در مقام کم‌کاری و لغزش و حتی لجاجت در اشتباه و نافرمانی، کاری خردمندانه و براساس عقل است. حضرت امیر (ع) فرمودند: «المَعْذِرَةُ بُرْهانُ الْعَقْلِ» (عذرخواهی دلیل دردمندی است.) اما اعتذار و عذرخواهی محدوده زمانی دارد که قبل از پایان آن پذیرفته می‌شود. پایان آن زمان، مرگ است. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «پیشینیان شما به علت داشتن آرزوهای طولانی و از یاد بردن مرگ به هلاکت افتادند تا آنکه مرگ به سراغ آنان آمد، مرگی که عذرپذیر نیست و مجال توبه باقی نمی‌گذارد و فاجعه و کیفر و عقاب می‌آورد.» رسول اکرم (ص) فرموده‌اند: «شَرُّ المَعْذِرَةِ حینَ یَحْضُرُ المَوْتُ.» (بدترین پوزش زمانی است که مرگ فرا رسد.) گرچه عذرخواهی فی‌نفسه کار خوبی است ولی بهتر از آن این است که کاری نکنیم که احتیاج به عذرخواهی باشد و اگر کسی از ما عذرخواهی کرد، بهترین کار پذیرش پوزش است هرچند بدانیم که طرف مقابل در این اعتذار چندان هم راستگو نیست. بنابراین تا فرصت است از خداوند عذرخواهی کنیم و عرض کنیم خدایا اگر گناه کردیم از سر جهالت و نادانی است نه از باب اینکه خواسته باشیم در مقابل تو قرار بگیریم، ناخواسته خطا کردیم نه آگاهانه. «یَا رَؤُوفاً بِعِبادِهِ الصَّالِحِینَ» ای کسی که با بندگان صالح خود مهربان هستی، خواسته‌های امروز ما را به اجابت برسان. 🖊 پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
🔴 شکاف‌های موجود در اقتصاد سعودی با به‌تعویق‌انداختن پروژه‌های رؤیایی پر می‌شود؟ ♨️ اقتصاد سعودی از شکاف‌های مالی رنج می‌برد و این پادشاهی در حال حاضر چنین شکاف‌هایی را از طریق درآمدهای نفتی، انتشار بی‌سابقه اوراق قرضه، متعادل‌سازی بودجه و همچنین تعویق پروژه‌های رؤیایی خود پر می‌کند. 🔻 «بلومبرگ» در گزارشی به مشکلاتی که سعودی در سطح کلان اقتصاد با آن مواجه است پرداخت و تأکید کرد، هرچند این پادشاهی برنامه ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌های خارجی دارد، اما عمده نیازهای مالی خود را تنها از طریق سرمایه‌گذاران داخلی تأمین می‌کند. ♨️ این گزارش با اشاره به چشم‌انداز سعودی برای تحول اقتصادی و همچنین طرح‌های مربوط به پروژه‌های رؤیایی «نئوم» بیان داشت، این برنامه‌ها پیشرفت چندانی در جذب سرمایه نداشته‌اند و در حال حاضر «ریاض» تمام توان خود را در پیشبرد یک مدل دولتی برای توسعه به کار گرفته است. بلومبرگ همچنین در گزارش دیگری تأکید کرد، پادشاهی سعودی از جاه‌طلبی‌های پیشین خود در طرح‌های مربوط به پروژه‌های نئوم کاسته است و قصد دارد اجرا و تکمیل برخی از آن‌ها را از چشم‌اندازهای پیشین خارج کند و به تعویق بیندازد. @iran_onlin_ir
7.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به نام مردم بلوچ به کام تروریست‌ها! ♨️ گروهک جیش‌الظلم با حمله تروریستی امنیت منطقه را نشان گرفته است تا مردم نتوانند طعم شیرین پیشرفت و توسعه را بچشند. @iran_onlin_ir
نذورات مردمی : ۵۰ هزار تومان موجودی : 9342000 تومان 🔸 جهت حمایت تحصیلی و معیشتی از دخترخانم محجبه که کارشناسی ارشد طراحی لباس است که پدرش از دنیا رفته و با مادر بیمارش در خانه مستأجری ۳۰_۴۰ متری زندگی میکند برای امرارمعاش و ادامه تحصیلات ( خرید لب تاپ و ... ) 💳 جهت واریز نذورات مردمی : 6037697608754096 سیدمحمد مجیدی پل ارتباطی با ما : 09119115868 @smajidi_ir2 ❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ شما هستیم 🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم 🌙 @smajidi_ir ❣ مجمع خیرین فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/3952607610C212355e4c1
آقای محمود ابطحی از شاگردان آقای امجد ( از فتنه گران سال ۸۸ و مدافعان میرحسین موسوی که الان متواری در کشور فرانسه است ) در هیئت شاگرد خود حسن آقامیری میگوید شخصی شاه دعا کرد و مرا هم دعا کرد شاه با دین مردم بازی نکرد اما ما روحانیون با دین مردم بازی کردیم و دچار لغزش شدیم آیا واقعا این تطهیر روحانی نما نسبت به رژیم منحوس پهلوی واقعا صحت دارید و رضاخان و پسرش محمد رضا شاه با دین مردم بازی نکردند !؟؟ در دوره پهلوی اول در ماجرای قیام مسجد گوهرشاد (۱۸ الی ۲۲ تیرماه ۱۳۱۴) حدود ۲۰۰۰ نفر در حرم واجب التعظیم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام کشته و زخمی شدند میدانید این بار دوم بود که حرم امام رضا علیه السلام و مسجد گوهرشاد را توپ بستند بار اول توسط شوروی ها در اواخر دوره قاجار بود آیا رضاخان بعد دیدار احمد آتاتوک رئیس جمهور ترکیه با دین مردم بازی کرد یا نه ⁉️ در سال ۴۱ محمدرضا پهلوی طرح ایالتی و ولایتی را صادر کرد که بها دادن به بهائیت بود و اینکه اینها مناصب بگیرند دیگر در مجلس نیازی نیست به قرآن قسم بخوردند آن سال هجمه های فراوان به دین و مذهب و اسلام توسط محمدرضا پهلوی وارد کردند جالب اینجاست که علما من الجمله حضرت امام خمینی ره فرمودند امسال ما عید نداریم نه بخاطر مصادف شدن با شهادت امام جعفر صادق علیه السلام بلکه بخاطر صدماتی که اسلام وارد کردند بسم الله الرحمن الرحیم خدمت ذی‌شرافت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام – دامت برکاتهم «اعظم الله تعالی اجورکم». چنانچه اطلاع دارید دستگاه حاکمه می‌خواهد با تمام کوشش به هدم احکام ضروریه اسلام قیام؛ و به دنبال آن مطالبی است که اسلام را به خطر می‌اندازد. لذا اینجانب عید نوروز را به عنوان عزا و تسلیت به امام عصر- عجل الله تعالی فرجه – جلوس می‌کنم و به مردم اعلام خطر می‌نمایم. مقتضی است حضرات آقایان نیز همین رویه را اتخاذ فرمایند تا ملت مسلمان از مصیبت‌های وارده براسلام و مسلمین اطلاع حاصل نمایند. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته. منبع صحیفه نور جلد ۱ صفحه ۱۵۶ آیا محمدرضا پهلوی با دین این مردم بازی کرد یا نه !؟! چه چیز عاید شما میشود از تطهیر عناصر ناپاکی همچون رضاخان میرپنج و محمدرضا پهلوی !؟! آقای محمود ابطحی شاگرد آقای امجد شما درست فرمودید روحانیون با دین مردم بازی کردند و دچار لغزش شدند اما نه روحانیت اصیل اسلام و شیعه که در طول تاریخ جامعه اسلامی را اعتلا بخشیده اند حتی با نثار خونشان که فقط در دفاع مقدس بیشتر قشر بودن که شهید داده اند آن هم حدود ۳۸۸۸ سوای از بعضی طلاب و روحانیت که در منصب سپاه و ارتش و دیگر نتاد در آمده و شهید شده اند بلکه امثال شما و شاگرد فریب خورده ات حسن آقامیری و استاد ت آقای امجد که با بازیچه قراردادن عده ای جوان میخواهید دچار شهرت و به امیال نفسانی خود دست پیدا کنید تا دیر نشده از این افکار پوچ و پوسیده دست بردارید شما همچون حسن آقامیری باید بالاجبار لباس مقدس روحانیت را کنار بگذارید بعد هرچه میخواهید بگویید نکته پایانی خطاب به شما و استاد و شاگرد و هم مسلکان شما امام حسن عسکری علیه السلام : _ فی صِفَهِ عُلَماءِ السُّوءِ _ : وهُم أضَرُّ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا مِن جَیشِ یَزیدَ عَلی الحُسَینِ بنِ عَلِیٍّ علیهماالسلاموأصحابِهِ ، فإنَّهُم یَسلُبونَهُمُ الأرواحَ والأموالَ ، وهؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ … یُدخِلونَ الشَّکَّ والشُّبهَهَ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا فیُضِلّونَهُم . زیان آنها برای شیعیان ناتوان (آسیب پذیر) ما بیشتر از زیان سپاه یزید برای حسین بن علی علیهماالسلام و یاران اوست؛ زیرا آنها جان و مال ایشان را گرفتند و این علمای بدکردار … در دل شیعیان ناتوان ما شکّ وشبهه می اندازند وگمراهشان می کنند. منبع ( الاحتجاج : ۲/۵۱۲/۳۳۷.) 🖊 سیدمحمد مجیدی ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
فارغ از اینکه پاسخ ایران به رژيم صهيونيستی چی باشه اینکه 🔻کل دنیا منتظرن ببینن ایران چیکار میکنه 🔻اینکه مردم اسرائیل وحشت کردن 🔻اینکه رژیم برخی سفاراتش رو تعطیل کرده 🔻اینکه آمریکا میگه پایگاه‌های مارو نزنید 🔻اینکه ایران به آمریکا پیام داده خودتو بکش کنار و از رژیم حمایت نکن 🔻اینکه آمریکا میگه حمله به کنسولگری به ماربطی نداشته 🔻اینکه جکسون هینکل فعال رسانه‌ای آمریکا و حامی فلسطین توئیت میزنه و میگه "خامنه‌ای عزیز، رحم نکن" 🔻اینکه رژیم به جایی رسیده که باخودش میگه بزن تموم شه بره، این استرسش بیشتره 🔻اینکه همه شبکه‌های مهم خبری دنیا یکی از موضوعاتشون نحوه پاسخ جمهوری اسلامی ایران شده و.... این یعنی ایران به یک ابرقدرت بزرگ در دنیا تبدیل شده که هرکاری دلش بخواد میتونه انجام بده و مستکبران عالم دیگه اونو یه ایران ضعیف نمیدونن که هروقت، هرکاری خواستن علیهش انجام بده و اون هم ساکت بشینه و هیچی نگه. این خیلی باعث افتخاره💪 پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
یکی بر سر راهی مست خفته بود و زمام اختیار از دست رفته. عابدی بر وی گذر کرد و در آن حالت مستقبح او نظر کرد. جوان از خواب مستی سر بر آورد و گفت: اذا مَرّوا بِاللغو مَرّوا کراماً اذا رأیت اثیما کُن ساتِراً و حلیماً یا من تُقَبِّح امری لِمَ لا تَمُر کریما متاب، ای پارسا، روی از گنهکار به بخشایندگی در وی نظر کن اگر من ناجوانمردم به کردار تو بر من چون جوانمردان گذر کن 📚 سعدی » گلستان » باب دوم در اخلاق درویشان » حکایت شمارهٔ ۳۹ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
تفسیر دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوافِلِ، وَأَکْرِمْنِی فِیهِ بِإِحْضارِ الْمَسائِلِ، وَقَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی إِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسائِلِ، یَا مَنْ لَا یَشْغَلُهُ إِلْحاحُ الْمُلِحِّینَ» «خدایا، بهره‌ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن و مرا با تحقق درخواست‌ها گرامی‌دار و از میان وسایل، وسیله‌ام را به‌سویت نزدیک کن، ای که پافشاری اصرارورزان مشغولش نسازد» «اللّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوافِلِ» کلمه‌ی نوافل جمع نافله و از ریشه نفل است. نفل به دو معنا است: ۱. زیادی و اضافی. هر عملی که بیشتر از واجبات انجام شود را نافله می‌گویند. پس نماز نافله را از آن جهت نافله می‌گویند که اضافه بر نمازهای واجب است. براساس این معنا در واقع از خدا می‌خواهیم که به اعمال زیادی موفق بشویم. نقش نوافل در عبادات این است که انسان را برای انجام کیفی واجبات آماده می‌کند. دیگر اینکه اگر کمبود و کاستی در انجام عمل واجب باشد این عمل نافله آن کسری را جبران می‌کند. لذا عامل بسیار مهمی برای تقرب به حضرت حق است. در حدیث قدسی آمده است: «إِنَّهُ لَیَتَقَرَّبُ إِلَیَّ بِالنّافِلَةِ حَتّی أُحِبَّهُ فَإِذا أَحْبَبْتُهُ کُنْتُ سَمْعَهُ الَّذی یَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذی یُبْصِرُ بِهِ وَ لِسانَهُ الَّذی یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ الَّتِی یَبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِی أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ.» (با انجام نوافل به من نزدیک می‌شود تا آنجا که محبوب من می‌گردد پس چون محبوب من شد، من گوش او می‌شوم که با آن می‌شنود و چشمی می‌شوم که با آن می‌بیند و زبانی می‌شوم که بدان سخن می‌گوید و دست قدرت او می‌شوم اگر مرا بخواند اجابتش می‌نمایم و چون از من درخواستی داشته باشد حاجتش را برمی‌آورم.) محبوب خدا و نزدیک خدا شدن اثر نوافل است. به همین دلیل درخواست می‌کنیم که بهره ما از این ظرفیت بیشتر بشود. ۲. معنای دوم نافله بخشش و عطیه است. در سوره انبیا آیه ۷۲ می‌فرماید: وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ نافِلَةٌ (و اسحاق و یعقوب را به عنوان عطایی افزون، به او بخشیدیم) با ملاحظه این معنا، عطیه و بخشش بیشتری را در این روز از خداوند خواستار هستیم. «وَأَکْرِمْنِی فِیهِ بِإِحْضارِ الْمَسائِلِ» انسان موجودی سراسر نیاز و احتیاج است. همچنانکه در سوره فاطر آیه ۱۵ می‌فرماید: یا أَیُّهَا النّاس‌ُ أَنتُم‌ُ الفُقَراءُ إِلَی اللّهِ (ای مردم، شمایید نیازمندان به خدا، و فقط خدا بی نیاز و ستوده است) اگر برای برآورده شدن این نیاز به دیگری امیدی ببندیم، خداوند در حدیث قدسی می‌فرماید: «وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَأُقَطِّعَنَ‌ أَمَلَ کُلِّ مُؤَمِّلٍ [مِنَ النّاسِ] غَیْرِی بِالْیَأْسِ» (به عزت و جلالم سوگند، آنکه به غیر من دلبسته است حتماً امیدش را به ناامیدی و یأس می‌کشانم) بنابراین توصیه شده است که احتیاجات و نیازهایمان را از خدا بخواهیم: در سوره نساء آیه ۳۲ می‌فرماید: وَسْئَلُوا اللّهَ مِنْ فَضْلِهِ (و به فضل خداوند از او بخواهید.) خداوند قادر و کریم و حکیم و عالم است و برای برآورده کردن حاجات و مرتفع ساختن نیازها همین چهار خصوصیت لازم است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «علَیکُم بِالدُّعاءِ، فإنَّکُم لاتَقَرِّبُونَ إلَی اللّهِ بمِثْلِهِ.» (بر شما لازم است به دعا کردن و خواستن چون چیزی مانند دعا شما را به خدا نزدیک نمی‌کند.) خدا هم به دعا کننده نزدیک است. در سوره بقره آیه ۱۸۶ می‌فرماید: وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدّاعِ إِذا دَعانِ (و چون بندگانم درباره من بپرسند بگو یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را وقتی مرا بخواند اجابت می‌کنم) ارزش پیدا کردن ما نزد خداوند به همین دعا است. در سوره فرقان آیه ۷۷ می‌فرماید: قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَآؤُکُمْ (بگو اگر دعای شما نباشد پروردگارم هیچ اعتنایی به شما نمی‌کند) امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «أحَبَّ المُؤمِنینَ إلَی اللّهِ تَعالی أسأَلُهُم.» (محبوب‌ترین مؤمنان نزد خداوند کسی است که بیشتر درخواست و سوال از خدا دارد.) امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: «إنَّ عِندَ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَنزِلَةً لا تُنالُ إلّا بِمَسألَةٍ.» (همانا جایگاهی نزد خداوند است که شخص فقط با سوال و درخواست کردن از او به آن می‌رسد.) «وَقَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی إِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسائِلِ» در سوره مائده آیه ۳۵ می‌فرماید: وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَةَ (وسیله‌ای برای تقرب به سوی خدا انتخاب نمایید.) در سوره شوری آیه ۲۳ می‌فرماید: قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی (بگو از شما در برابر رسالتم هیچ پاداشی جز مودت نزدیکانم را درخواست ندارم)