eitaa logo
کشکول محب الزهرا
233 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
ورود نیروهای تکاور القسام به عسقلان 🔹نیروهای تکاور گردان‌های القسام حماس با استفاده از ۵ قایق از سمت دریا موفق شده‌اند در ساحل سقلان پیاده شده و دست به عملیات بزنند. @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
گزارش نظامی شماره (5) صادر شده توسط: ...::: گردان های عزالدین قسام :::... 5 فروند قایق مملو از رزمندگان کماندوی نیروی دریایی قسامی در اولین لحظات نبرد سیل الاقصی شرکت کردند و به لطف خداوند توانستند در سواحل جنوب عسقلان عملیات فرود موفقیت آمیز انجام دهند و چندین منطقه را کنترل کنند و موفق شدند. عملیات خود را با توانمندی انجام داده و تلفات سنگینی به دشمن وارد کردند و تعدادی از آنها همچنان به نبرد ادامه می دهند. جهاد پیروزی یا شهادت است. گردان های عزالدین قسام یکشنبه 23 ربیع الاول 1445 ق مربوط به 10/08/2023 م ساعت 12:55 @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تکذیب شد / پیر زن بازداشتی عمه ی نتانیاهو نبوده است ، بلکه شهرک ساز بوده است گرگ پیر در لباس پیرزن مهربان! پیرزنى که فلسطينيان به اسارت گرفتند پایه‌گذار شهرک‌های یهودی‌نشین است نوه او در شبکه اجتماعی اکس نوشت:او مادربزرگ من است. اسیر و به غزه منتقل شد. نام او یاوی آدر است و ۸۵ سال دارد. او سیستم شهرک سازی کیبوتس را با دستان خود پایه‌گذاری کرد که به آن اعتقاد داشت. او به صهیونیسم اعتقاد داشت و صهیونیسم او را رها کرد. ❣ @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
عاشقی از فرط عشق آشفته بود // بر سر خاکی بزاری خفته بود رفت معشوقش به بالینش فراز // دید او را خفته وز خود رفته باز رقعه‌ای بنبشت چست و لایق او // بست آن بر آستین عاشق او عاشقش از خواب چون بیدار شد // رقعه برخواند و برو خون بار شد این نوشته بود کای مرد خموش // خیز اگر بازارگانی سیم گوش ور تو مرد زاهدی، شب زنده باش // بندگی کن تا به روز و بنده باش ور تو هستی مرد عاشق، شرم‌دار // خواب را با دیدهٔ عاشق چه کار مرد عاشق باد پیماید به روز // شب همه مهتاب پیماید ز سوز چون تو نه اینی نه آن، ای بی‌فروغ // می‌مزن در عشق ما لاف دروغ گر بخفتد عاشقی جز در کفن // عاشقش گویم، ولی بر خویشتن چون تو در عشق از سر جهل آمدی // خواب خوش بادت که نااهل آمدی ❣ @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
14020717 طوفان الاقصی.mp3
9.36M
سخنان بسیار مهم و طوفانی حاج آقا دربارۀ عملیات به نظرم گوش دادن به این فایل رو به فردا واگذار نکنید. همین امروز گوش کنید. با انتشار این فایل در روشنگری مردم عزیزمون سهیم باشید. @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
📸 نجاح محمد علی تحلیلگر سیاسی عراقی در ذیل ویدئو فرار صهیونیست در عملیات مبارزان فلسطینی، این چنین توییت کرد: 🔺 عملیات فریب یعنی این همه سال گفتیم باید شنا یاد بگیرید! در حالیکه باید دو میدانی کار میکردید @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔸آیه باقیمانده از قرآن کریم در یکی از مساجد نوار غزه که دست رژیم منحوس صهیونیستی به آتش 🔥 کشیده شد وَلَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا الْمُرْسَلِينَ ﻭ ﻭﻋﺪﻩ ﻗﻄﻌﻲ ﻣﺎ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﻣﺤﻘﻖ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﮔﺸﺘﻪ ﺍﺳﺖ إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنصُورُونَ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻫﺎ ]ﻳﺎﺭﻱ ﺷﺪﮔﺎﻧﻨﺪ وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺳﭙﺎﻩ ﻣﺎ ﭘﻴﺮﻭﺯﻧﺪ آیات ۱۷۱_۱۷۳ سوره صافات @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
شنیدن سخن باطل در صورتی كه شنونده می‌داند گوینده می‌خواهد مطلب باطلی بیان كند، طبیعی است كه شنیدن آن، درست نیست و كمترین زیان گوش دادن به چنین سخنی، اتلاف وقت است؛ ولی افزون بر آن، آثار سوء دیگری نیز بر شنیدن سخنان باطل، مترتب خواهد شد كه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: نخست آنكه گوش دادن به این گونه سخنان واهی سبب بازارگرمی اهل باطل می‌شود؛ یعنی هر گوینده‌ای اگر شنونده نداشته باشد، طبعاً انگیزه‌ای برای سخن گفتن ندارد. پس شنونده در واقع كمك می‌كند تا گوینده دروغ و سخنان باطل بگوید. بنابراین، شنیدن سخن باطل، خود نوعی یاری بر گناه خواهد بود كه خداوند در قرآن با جملة: «وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ؛(سوره مائده آیه ۲ )در راه گناه و تعدی همكاری نكنید.» ما را از این عمل باز داشته‌ است. دوم آنكه شنیدن سخنان باطل و واهی ممكن است شنونده را به بی‌راهه بكشاند و از حق و حقیقت منحرف سازد؛ زیرا هرچند كه شنونده بداند كه آن، سخن باطلی است، ولی ممكن است كه گوینده، آن‌چنان سخن باطل خود را بپروراند و زیبا بیان كند كه وی را تحت تأثیر قرار دهد و منحرف سازد.     یك مطلبِ هرچند باطل و نادرست را وقتی با رنگ و لعاب و جمله‌های زیبا بیان كنند یا مكرر بگویند و ما هم بشنویم، كاملاً بی‌اثر نیست. از اینجاست كه قرآن كریم، ما را از شنیدن سخنان بیهوده و باطل منع می‌فرماید: وَقَدْ نَزَّلَ عَلَیْكُمْ فِی الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللّهِ یُكَفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلاَ تَقْعُدُواْ مَعَهُمْ حَتَّى یَخُوضُواْ فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ إِنَّكُمْ إِذاً مِّثْلُهُمْ إِنَّ اللّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِینَ وَالْكَافِرِینَ فِی جَهَنَّمَ جَمِیعاً؛(سوره نساء _ ۱۴۰)و البته [خدا این آیه را] در كتاب بر شما نازل کرد كه هرگاه [در جایی یا مجلسی] شنیدید كه آیات خداوند مورد انکار یا استهزا و تمسخر قرار می‌گیرد، با آنها ننشینید تا [از آن دست بردارند و] به گفت و شنود و سخن دیگری پردازند [كه اگر با آنها بنشینید] در این صورت، شما هم همانند آنان خواهید بود. خداوند، منافقان و كفار را همگی در جهنم گرد خواهد آورد. این آیه كسانی را كه به سخنان باطل گوش فرا می‌دهند، به شدت هشدار می‌دهد كه كارشان به نفاق كشیده می‌شود، دلشان با شنیدن این سخنان در برابر كفار نرم می‌شود، به آنها گرایش می‌یابند و تحت تأثیر این سخنان، ایمانشان ضعیف می‌شود و كم‌كم زوال می‌یابد. بر این اساس خداوند مؤمنان را از گفت و شنود چنین سخنان باطلی باز می‌دارد تا کافران نیز از چنین سخنانی منصرف شوند. ✍ علامه مصباح یزدی (ره) _ اخلاق در قرآن @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🎨 پوستر ویژه KHAMENEI.IR از بیانات امروز رهبر انقلاب 📢 در انتظار طوفان ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز: مقصّر خود شمایید ای ستمگران صهیونیست، عامل این طوفان خود شما هستید. خودتان بلا را به سر خودتان آوردید. یک ملت غیر از واکنش غیورانه و شجاعانه در مقابل این چنین دشمنی هیچ راهی ندارد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. 🖼 | 💻 Farsi.Khamenei.ir @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
جلسه الی کهن وزیر خارجه کشور جعلی اسقاطیل با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی دنیا برای تاثیرگذاری بر شبکه های اجتماعی آری آنان میدانند با فضای مجازی می‌توانند ورق را برگرداند و قرآن سر نیزه کنند همانطور که اغتشاشات ۱۴۰۱ و جنبش فواحش و ززآ همین اینفلوئنسرها را بسیج کردند علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران اسلامی توئیتر ،واستاپ و اینستاگرام و فیسبوک و تمامی شبکه های معاند فارسی زبان و غالب شبکه های ماهواره ای در اختیار یهود و صهیونیسم بین المللی است اما همگان بدانند سکوت هر مسلمان در این فقره خیانت است به قرآن و نباید گذاشت از رژیم سفاک و خون‌آشام صهیونیستی یک مظلوم ساخت نباید گذاشت جای جلاد و شهید عوض شود همگان بدانند عاقبت این جنگ و نبرد برق آسا با جبهه مقاومت اسلامی است این وعده تخلف ناپذیر الهی است ✍ حجت الاسلام سید محمد مجیدی @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
امام علی علیه السلام از قول رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود: برای مقرّبان از اولیاست که با آن همۀ چیزها را می‌دانند. روحی است که محصول آن عبادت و بندگی است. برای جهاد و کارزار با دشمن و امر معاش و زندگی است. برای طعام و نوشیدنی و ازدواج ولذّت و تمتّع و برای حرکت و فعل است. برای انبیا و ائمّه، برای اصحاب یمین و برای اصحاب شمال که کفّار و منافقانند 📚 بحار الأنوار: ۱۷۹/۶۶، باب ۳۳، حدیث ۳؛ الکافی: ۲۸۲/۲، حدیث ۱۶ @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
ترس از مسلمانان بیش از ترس از خداست لَأَنْتُمْ أَشَدُّ رَهْبَةً فِی صُدُورِهِمْ مِنَ اللَّهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ « آیه ۱۳ سوره حشر » همه ضمیرهای جمع به منافقین برمی گردد. و کلمه" رهبة" به معنای خشیت و ترس است. و این آیه شریفه جمله" وَ لَئِنْ نَصَرُوهُمْ لَیُوَلُّنَّ الْأَدْبارَ" را تعلیل نموده، بیان می‌کند که چرا در فرض یاری دادن فرار می‌کنند. می‌فرماید: علتش این است که منافقین از شما مسلمانان بیشتر می‌ترسند تا از خدا، و به همین جهت اگر به جنگ شما آیند در مقابل شما تاب مقاومت نمی آورند. این علت را با علتی دیگر تعلیل نموده، می‌فرماید: علت بیشتر ترسیدنشان این است که مردمی نادان هستند: " ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَفْقَهُونَ". و اشاره با کلمه" ذلک" به بیشتر ترسیدنشان از مؤمنین است، و معنایش چنین است: اینکه گفتیم از شما بیشتر می‌ترسند تا از خدا، علتش این است که مردمی بی شعورند، یعنی آن طور که باید نمی فهمند. و اگر حقیقت امر را می‌فهمیدند، دستگیرشان می‌شد که زمام امر به دست خداست، نه به دست غیر خدا، حال این غیر خدا چه مسلمانان باشند، و چه دیگران غیر از خدای تعالی کسی قادر بر هیچ عمل خیر یا شر و نافع و ضاری نیست مگر به حول و قوه او. پس منافقین نباید از کسی جز خدا بترسند. منبع : تفسیر المیزان ، علامه طباطبایی (ره) _ جلد ۱۹ صفحه ۳۶۵ @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
ویژگی چهار برادر برای انسان امام حسین علیه السلام فرمود : برادران چهار قسمند:۱-برادرى كه نافع براى تو و خودش هست.۲-برادرى كه براى تو سودمند است.۳-برادرى كه برايت زيان دارد. ۴-برادرى كه نه براى تو و نه خودش سود دارد. تقاضا كردند توضيح بدهد. فرمود 1⃣ برادرى كه براى خود و تو نافع است برادرى است كه با برادرى طالب دوام عمر برادر خويش است نه جوياى مرگ او،چنين برادرى مفيد براى تو و خود اوست،زيرا وقتى برادرى تكميل شود زندگى بهر دو خوش ميگذرد اما وقتى برادرى در آرزوى كم و كاستى يك ديگر باشند براى هر دو زيان دارد. 2⃣ برادرى كه بر تو سودمند است آن برادرى است كه خود را از طمع خارج نموده و بصورت علاقه و ميل درآمده است او بواسطه طمع بامور مالى برادرى را بر قرار نكرده،چنين برادرى تمام قدرت و نيروى خود را بتو ارزانى داشته 3⃣ و برادرى كه بر ضرر تو است برادرى است كه انتظار بدبختى ترا دارد و دشمنى خود را پنهان ميكند و بين مردم در مورد تو دروغ ميگويد و با ديده حسد بتو مينگرد. خدا او را لعنت كند. 4⃣ اما برادرى كه نه بنفع تو و خويش است برادرى است كه احمق كامل است.خدا او را از رحمت خود دور كند.او را ميتوانى بدين وسيله بشناسى كه پيوسته خود را بر تو مقدم ميدارد و از روى حرص و علاقه تمام آنچه دارى از تو ميخواهد. 📚منبع : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۷۵، ص ۱۱۹ امام حسین (علیه السلام) وَ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اَلْإِخْوَانُ أَرْبَعَةٌ فَأَخٌ لَكَ وَ لَهُ وَ أَخٌ لَكَ وَ أَخٌ عَلَيْكَ وَ أَخٌ لاَ لَكَ وَ لاَ لَهُ فَسُئِلَ عَنْ مَعْنَى ذَلِكَ فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اَلْأَخُ اَلَّذِي هُوَ لَكَ وَ لَهُ فَهُوَ اَلْأَخُ اَلَّذِي يَطْلُبُ بِإِخَائِهِ بَقَاءَ اَلْإِخَاءِ وَ لاَ يَطْلُبُ بِإِخَائِهِ مَوْتَ اَلْإِخَاءِ فَهَذَا لَكَ وَ لَهُ لِأَنَّهُ إِذَا تَمَّ اَلْإِخَاءُ طَابَتْ حَيَاتُهُمَا جَمِيعاً وَ إِذَا دَخَلَ اَلْإِخَاءُ فِي حَالِ اَلتَّنَاقُصِ بَطَلَ جَمِيعاً وَ اَلْأَخُ اَلَّذِي هُوَ لَكَ فَهُوَ اَلْأَخُ اَلَّذِي قَدْ خَرَجَ بِنَفْسِهِ عَنْ حَالِ اَلطَّمَعِ إِلَى حَالِ اَلرَّغْبَةِ فَلَمْ يَطْمَعْ فِي اَلدُّنْيَا إِذَا رَغِبَ فِي اَلْإِخَاءِ فَهَذَا مُوَفِّرٌ عَلَيْكَ بِكُلِّيَّتِهِ وَ اَلْأَخُ اَلَّذِي هُوَ عَلَيْكَ فَهُوَ اَلْأَخُ اَلَّذِي يَتَرَبَّصُ بِكَ اَلدَّوَائِرَ وَ يُغَشِّي اَلسَّرَائِرَ وَ يَكْذِبُ عَلَيْكَ بَيْنَ اَلْعَشَائِرِ وَ يَنْظُرُ فِي وَجْهِكَ نَظَرَ اَلْحَاسِدِ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَلْوَاحِدِ وَ اَلْأَخُ اَلَّذِي لاَ لَكَ وَ لاَ لَهُ فَهُوَ اَلَّذِي قَدْ مَلَأَهُ اَللَّهُ حُمْقاً فَأَبْعَدَهُ سُحْقاً فَتَرَاهُ يُؤْثِرُ نَفْسَهُ عَلَيْكَ وَ يَطْلُبُ شُحّاً مَا لَدَيْكَ . @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
♨️شبکۀ اجتماعی X(توئیتر سابق): حساب‌های کاربری وابسته به حماس را حذف کردیم/فارس ✍دیگه واضح‌تر از این نمی‌شد اثبات کرد دیکتاتوری رسانه‌ای غرب و ماهیت صهیونیستی این شبکه‌ی اجتماعی را؛ یکی از اصلی‌ترین بسترهای که در سیطره‌ی کامل یهود است و آن‌هایند که با مهندسی خود تصمیم می‌گیرند کدام بازیگر، چقدر وسعت اثرگذاری و چه مقدار حق بازی داشته باشد! 🖋 @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔺 فلسطین و علمای نجف در قاب تاریخ 💥 گردهمایی علمای نجف اشرف به سال 1973 میلادی در صحن حرم امیرالمومنین (ع) برای اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و گلایه از کشتار مردم فلسطین 👈 از سمت راست: حضرات آیات و حجج اسلام: آقایان: شیخ محمدتقی جواهری، حاج سید علی حسینی سیستانی، سید محمدباقر صدر، سید نصرالله مستنبط، سید عبدالرزاق حبوبی، در کنار: آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و حاج سید جمال‌الدین خویی 👈 این تصویر مربوط به حدود نیم قرن پیش (حدودا ۱۳۵۲ شمسی) است و رویه ضد اسرائیلی علما و مرجعیت شیعه را نشان می‌دهد. @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔺 تلگراف موسس حوزه در حمایت از مردم فلسطین 💥آیت الله شیخ عبدالکریم حائری؛ از علمای پیشگام در محکوم کردن اسرائیل 1⃣ این سند تاریخی از آن آیت الله شیخ عبدالکریم حائری است که به حوادث سال 1933 (1312) مربوط می‌شود. در آن سال استعمار انگلیس با حمایت از صهیونیست‌ها و سرکوب مسلمانان، زمین‌های فلسطینیان را از دست آنان خارج و به یهودیان مهاجر واگذار می‌کرد. انگلیسی‌ها در فراهم آوردن مهاجرت یهودیان نقش اصلی را ایفا کردند. سکوت دولت ایران در این قضیه با واکنش علماء و مراجع روبرو شد به طوری که آیت‌الله شیخ عبدالکریم حایری و به تبع وی سایر روحانیون ایران برای دفاع از مردم فلسطین دست به کار شدند و از دولت خواستند که به حمایت از مردم فلسطین بپردازد. 2⃣ حرکت اصلی مؤسس حوزه در این زمان، ارسال نامه‌ای به رضاشاه بود. آیت‌ﷲ حائری در دی‌ماه ۱۳۱۲ این نامه را توسط آیت‌ﷲ سید محمد بهبهانی به رضاشاه ارسال کرد و به دنبال آن بود که در جراید نیز این امر انعکاس یابد. 3⃣ موضوع تلگراف آیت‌ﷲ حائری توسط آیت‌ﷲ بهبهانی در تاریخ ۷ دی ۱۳۱۲ به اطلاع نخست‌وزیری رسید. در پاسخ به این درخواست گفته شد: «حسب‌الامر جهان مطاع مبارک شاهانه- ارواحنا فداه- ابلاغ می‌نماید انتشار تلگراف راجع به مسلمین فلسطین در جراید مقتضی نیست.» @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔰 چکامه‌ای از مرحوم آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی قدس سره درباره جنايات اسرائیل و لزوم آزادسازی فلسطین 🔹 مسجد اقصاى تو افتاده در دست يهود 🔹 اى مسلمان همّتى كن مسجد و منبر بگير اى مسلمان عزّت ديرينه را از سر بگير درس صبر و استقامت را ز پيغمبر [ص] بگير اين تو بودى كز تو مى ‏لرزيد پشت روزگار چون نياكان خيز و زين چرخ كهن چنبر بگير پرچم اسلام را افراشتى در بحر و بر در پناه دين بيا و باز بحر و بر بگير دين و دانش شرق تا غربت مسخّر كرد و باز باختر را با همين سرمايه تا خاور بگير گر خداخواهى نظر بردار از غير خدا دل ز جاه و اعتبار و از زر و زيور بگير دور شو از اختلاف و سعى كن در اتحاد وز نهال ريشه دار دين تو بار و بر بگير اتّحادى جو كه در آن هر كسى باشد سهيم برتر از رنگ و نژاد و حزب و از كشور بگير اتّحادى جو كه باشد رابطش حبّ خدا پس در اين وحدت مساوى مهتر و كهتر بگير نيست در قاموس دين فرقى سيه را با سفيد در شعاع دين تو دست اسود و احمر بگير هر كجا ديدى مسلمانى به حفظش كن قيام هر كه باشد دشمن دين در رهش سنگر بگير گر مسلمانى به ذلّت تن مده در هيچ حال با فداكارى چو مردان عزّ و مجد و فر بگير كن برون از خانه ‏ات اين خانه بردوشان دون داد از صهيونيان جانى ابتر بگير مسجد اقصاى تو افتاده در دست يهود اى مسلمان همّتى كن مسجد و منبر بگير مى‏ شود لبنان تو آن سان كه شد جولان تو آخر از خواب گران اى بى ‏خبر سر بر بگير عرصۀ ميدان تو جاى شغالان گشته است بيشۀ دين را از آنان همچو شير نر بگير هر چه بر ما مى ‏رسد از شرق باشد يا ز غرب راه را بر هر دو اين قوم ستم گستر بگير هين مگو چون مى ‏توان با دشمنان پيكار كرد نقد جان در كف دمار از خصم بداختر بگير يا به ذلّت تن ده و باقى بمان با ننگ و عار يا به عزّت جان سپار و زندگى از سر بگير روح استقلال كن پيدا و پس دست نياز از بنى الاحمر گرفته تا بنى الاصفر بگير گر مسلمانى رها كن عادت بيگانگان راه و رسم زندگى از احمد و حيدر بگير راه خيرت را (على) گفتا تو خود دانى دگر خواه راه خير طى كن خواه راه شر بگير چون حسين بن على مردانه از حق كن دفاع بيمى اندر دل نه از تير و نه از خنجر بگير او قيامش چون عليه ظلم و استبداد بود آخر اندر زندگى سرمشق از آن سرور بگير او به خون خويش و ياران نخل‏دين شاداب ‏كرد تو بيا و بار از اين نخل بارآور بگير @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحلیلگر صهیونیست اینترنشنال: حماس یک سازمان مستقل است،درباره میزان دخالت ایران در حمله حماس اغراق شده! 🔺بازنده اصلی این جریانات روند صلح با فلسطین است! @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌴 تا به حال از نگاه امام سجاد علیه السلام به آسمان ابری و باریدن باران نگاه کردی ⛈ میدانی چرا میگویند در زیر باران دعا مستجاب میشه !؟! « بند ۱۳»وَخُزَّانِ الْمَطَرِ وَزَوَاجِرِ السَّحَابِ «بند ۱۴»وَالَّذِی بِصَوْتِ زَجْرِهِ یُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ وَإِذَا سَبَحَتْ بِهِ حَفِیفَةُ السَّحَابِ الْتَمَعَتْ صَوَاعِقُ الْبُرُوقِ « بند ۱۵»وَمُشَیِّعِی الثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَالْهَابِطِینَ مَعَ قَطْرِ الْمَطَرِ إِذَا نَزَلَ وَالْقُوَّامِ عَلَی خَزَائِنِ الرِّیَاحِ وَالْمُوَکَّلِینَ بِالْجِبَالِ فَلاَ تَزُولُ « بند ۱۶»وَالَّذِینَ عَرَّفْتَهُمْ مَثَاقِیلَ الْمِیَاهِ وَکَیْلَ مَا تَحْوِیهِ لَوَاعِجُ الْأَمْطَارِ وَعَوَالِجُهَا و درود بر خزانه داران باران و حرکت دهندگان ابر و فرشته ای که به صدای فریادش، غرّش رعدها شنیده می‌شود، و هنگامی که ابر خروشان به وسیلۀ او به حرکتی شتابانه درآید، شعله‌های برق درخشیدن گیرد. و درود بر فرشتگانی که برف و تگرگ را بدرقه می‌کنند، و فرشتگانی که همراه قطرۀ باران، چون ببارد، فرود آیند. و درود بر آنان که سرپرست خزینه‌های بادند، و آنان که بر کوه‌ها گماشته شده اند؛ بنابراین از جا در نمی روند، و درود بر آنان که وزن آب ها، و اندازۀ باران‌های سیل آسا، و رگبارهای متراکم را به آنها شناسانده ای. صحیفه سجادیه دعای دوم بند ۱۳ _ ۱۶ @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
من عاشق جنگ با نیروهای تروریستی صهیونیستی هستم دوست دارم خونم اگر میخواهد ریخته شود در راه آزادی قدس شریف باشد هیچگاه از پاره تن اسلام قدس شریف دست نخواهیم کشید آزادی قدس شریف مقدمه ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء است تمام فتنه ای که اسلام به آن دچار شده است حتی قبل بعثت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از جانب یهود است در واقعه کربلا و در هتک حرمت اسرای دشت کربلا این قوم دست داشته است به همین جهت سه روز پشت دروازه ساعات شام ماندند و بعد از محله یهودیان عبورشان دادند فرزندان خبیر در راه آزادی قدس شریف هستند و به زودی به برادران خود ملحق خواهیم شد ✍ مجیدی سید محمد @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
نهج البلاغه حکمت 369 - خبر از مسخ ارزش ها وَ قَالَ عليه‌السلام يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ لاَ يَبْقَى فِيهِمْ مِنَ اَلْقُرْآنِ إِلاَّ رَسْمُهُ وَ مِنَ اَلْإِسْلاَمِ إِلاَّ اِسْمُهُ و درود خدا بر او، فرمود: روزگارى بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانى، و از اسلام جز نامى، باقى نخواهد ماند وَ مَسَاجِدُهُمْ يَوْمَئِذٍ عَامِرَةٌ مِنَ اَلْبِنَاءِ خَرَابٌ مِنَ اَلْهُدَى سُكَّانُهَا وَ عُمَّارُهَا شَرُّ أَهْلِ اَلْأَرْضِ مسجدهاى آنان در آن روزگار آبادان، امّا از هدايت ويران است. مسجد نشينان و سازندگان بناهاى شكوهمند مساجد، بدترين مردم زمين مى‌باشند مِنْهُمْ تَخْرُجُ اَلْفِتْنَةُ وَ إِلَيْهِمْ تَأْوِي اَلْخَطِيئَةُ يَرُدُّونَ مَنْ شَذَّ عَنْهَا فِيهَا وَ يَسُوقُونَ مَنْ تَأَخَّرَ عَنْهَا إِلَيْهَا يَقُولُ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ فَبِي حَلَفْتُ لَأَبْعَثَنَّ عَلَى أُولَئِكَ فِتْنَةً تَتْرُكُ اَلْحَلِيمَ فِيهَا حَيْرَانَ وَ قَدْ فَعَلَ كه كانون هر فتنه، و جايگاه هر گونه خطاكارى‌اند، هر كس از فتنه بر كنار است او را به فتنه باز گردانند، و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه‌ها كشانند، كه خداى بزرگ فرمايد: «به خودم سوگند، بر آنان فتنه‌اى بگمارم كه انسان شكيبا در آن سرگردان ماند!» و چنين كرده است وَ نَحْنُ نَسْتَقِيلُ اَللَّهَ عَثْرَةَ اَلْغَفْلَةِ و ما از خدا مى‌خواهيم كه از لغزش غفلت‌ها در گذرد @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
شرح حکمت ۳۶۹ نهج البلاغه ✍ آیت الله مکارم شیرازی بخش اول : ۲/۱ امام علی عليه السلام در اين گفتار پرمعناى خويش از زمانى خبر مى‌دهد كه اسلام و قرآن به فراموشى سپرده مى‌شود و اهل آن زمان غرق گناه مى‌گردند، و نُه ويژگى از مفاسد براى آن زمان ذكر مى‌كند و مى‌فرمايد: «روزگارى بر مردم خواهد آمد كه در ميان آن‌ها از قرآن چيزى جز خطوطش و از اسلام جز نامش باقى نمى‌ماند»؛ (يَأْتِي عَلَى النَّاسِ‌ زَمَانٌ‌ لَا يَبْقَى فِيهِمْ‌ مِنَ‌ الْقُرْآنِ‌ إِلَّا رَسْمُهُ‌، وَ مِنَ‌ الْإِسْلاَمِ‌ إِلَّا اسْمُهُ‌) . رسم در اين‌جا به معنى خطوط است، هرچند بعضى آن را به معنى قرائت، تفسير كرده‌اند كه بعيد به نظر مى‌رسد ‮با اين‌كه اين دو ويژگى براى معرفى اهل آن زمان كه از اسلام، تنها به ظواهرى قناعت كرده‌اند و از حقيقت اسلام چيزى در ميان آن‌ها باقى نمانده كفايت مى‌كند با اين حال چند جملۀ ديگر در معرفى آن‌ها بيان كرده و مى‌فرمايد: «مساجد آن‌ها در آن زمان از جهت بنا آباد و محكم ولى از جهت هدايت خراب و ويران است»؛ (وَ مَسَاجِدُهُمْ‌ يوْمَئِذٍ عَامِرَةٌ‌ مِنَ‌ الْبِنَاءِ‌، خَرَابٌ‌ مِنَ‌ الْهُدَى) . اشاره به اين‌كه آن‌ها تنها به ظواهر اسلام و مساجد قناعت مى‌كنند و به مسائل مربوط به فرهنگ اسلامى كه بايد در آن‌جا پياده شود و مسجد كانون آن باشد توجهى ندارند. سپس در وصف ديگرى مى‌فرمايد: «ساكنان آن مساجد و آبادكنندگان آن بدترين مردم روى زمين‌اند فتنه و فساد از آن‌ها برمى‌خيزد و خطاها و گناهان به‌سوى آن‌ها بازمى‌گردد»؛ (سُكَّانُهَا وَ عُمَّارُهَا شَرُّ أَهْلِ‌ الْأَرْضِ‌، مِنْهُمْ‌ تَخْرُجُ‌ الْفِتْنَةُ‌، وَ إِلَيهِمْ‌ تَأْوِى الْخَطِيئَةُ‌) . اشاره به اين‌كه ميان ظاهر و باطن آن‌ها فرق بسيار است، ظاهر آن‌ها اين است كه اهل مسجد و عمران و آبادى آن هستند در حالى كه جز فتنه‌گرى و گناه، چيزى از آن‌ها برنمى‌خيزد، حتى از همان مساجد آباد براى فتنه‌گرى و توطئه بر ضدّ مؤمنان راستين، و انحرافات خود بهره مى‌جويند. سپس در آخرين بيان صفات آن‌ها مى‌فرمايد: «(آن‌ها به گمراهى خود قانع نيستند بلكه اصرار به گمراه ساختن ديگران نيز دارند) هرگاه كسى از فتنۀ آنان كناره‌گيرى كند او را به آن بازمى‌گردانند و هركس كه از آن‌جا وامانده به‌سوى آن سوقش مى‌دهند»؛ (يَرُدُّونَ‌ مَنْ‌ شَذَّ عَنْهَا فِيهَا، وَ يَسُوقُونَ‌ مَنْ‌ تَأَخَّرَ عَنْهَا إِلَيْهَا) . آرى آن‌ها اصرار دارند كه هيچ مانعى بر سر راه اعمال زشت و كارهاى خلافشان نباشد و اگر كسانى از آن‌ها كناره‌گيرى كنند به اجبار آن‌ها را به جمع خود بازمى‌گردانند. امام عليه السلام در پايان به عذاب دردناك آن‌ها اشاره كرده، مى‌فرمايد: «خداوند سبحان مى‌فرمايد: به ذاتم سوگند مى‌خورم فتنه‌اى بر آنان بر مى‌انگيزم كه عاقل بردبار در آن حيران بماند»؛ (يَقُولُ‌ اللّٰهُ‌ سُبْحَانَهُ‌: فَبِي حَلَفْتُ‌ لَأَبْعَثَنَّ‌ عَلَى أُولٰئِكَ‌ فِتْنَةً‌ تَتْرُكُ‌ الْحَلِيمَ‌ فِيهَا حَيْرَانَ‌) @smajidi_ir https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38