eitaa logo
کشکول محب الزهرا
223 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
- سؤال در حدیثی از پیامبر نقل شده که: «اکثر اهل الجنة البُله» مراد حضرت از بُله چه کسانی هستند و معنی آن چیست؟ - پاسخ حدیثی از وجود مقدس نبی مکرم اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل شده است که در متون روایی ما هم آمده است عبارت روایت این است: «دَخَلْتُ الجنةَ فاذا اکثر اهلِها البُله»[۱] داخل بهشت شدم و اکثر اهل بهشت ابلهان بودند. برای فهم حدیث لازم است به لغت «بُله» مراجعه کنیم تا ببینیم معنای این لغت چیست؟ بُلْه جمع ابله است و ابله کسی است که در او نوعی غفلت باشد. [۲] ظاهراً به انسان جاهل اگر ابله گفته می شود بدین سبب است که نسبت به قوة عاقلة خود غافل شده است؛ پس «ابله» کسی است که در او غفلتی یافت بشود؛ حال جهت غفلت او چیست مطلب دیگری است. اگرچه الآن آنچه از کلمه «ابله» فهمیده می شود در وهلة اول غفلت از قوة عقل و انسان جاهل به ذهن می آید ولکن معنای حقیقی ابله انسان جاهل و کم عقل نیست. از این رو اکثر کتب لغت پیرامون این حدیث شریف گفته اند مراد از «بُله» در این حدیث انسان های کم عقل نیستند بلکه انسان هایی مراد است که از دنیا غافل شده اند. به مناسبت لغت «بُله» لغت شناسان اشاره ای به همین حدیث شریف کرده و متذکر شده اند که مراد از «ابلهان» در این حدیث کسانی هستند که از شرّ و شرورات غافل هستند و نسبت به مردم حُسن ظن دارند و خود را در امور مردم درگیر نمی کنند. [۳] چون اینها در دنیا متوجه امور اخروی هستند و خود را مشغول آخرت کرده اند؛ لذاست که این گونه انسان ها نسبت به امور دنیا و اشتغال به آن غافل هستند و به جهت غفلتی که نسبت به دنیا طلبی دارند «ابله» شمرده می شوند. [۴] در میان روایات، حدیثی مشتمل بر عبارت است که فهم معنا را برای ما آسان کرده است بطوری که اگر معنای لغوی «بُله» هم نبود، همین روایت برای فهم معنای این حدیث شریف کافی بود. در کتاب معانی الاخبار شیخ صدوق، همین حدیث با عبارتی اضافه نقل شده است. پیامبراکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: داخل بهشت شدم پس دیدم اکثر اهل بهشت از ابلهان هستند. (راوی گوید سؤال کردم) بُله و ابلهان کیانند؟ حضرت فرمود: «العاقل (در بعضی از نسخه ها العامل) فی الخیر، الغافل عن الشرّ الذی یصوم فی کل شهر ثلاثة ایام» حضرت در جواب فرمود: منظور من از ابله، عاقل (یا عامل) در امور خیر و غافل از کارهای شرّ است، کسی که در هر ماه سه روز، روزه می گیرد. [۵] در این نقل خود حضرت «ابله» را معنی فرموده است که البته معنایی لغوی هماهنگ با فرمایش حضرت است. در نتیجه هم معنای لغت «بله» و هم معنایی که حضرت اراده فرموده روشن شد که مراد از ابلهانی که اکثر اهل بهشت هستند انسان هایی می باشند که نسبت به امور دنیا غافل و متوجه امور اخروی می باشند. معرفی منبع جهت مطالعه بیشتر: معانی الاخبار، محمد صدوق. پی نوشت ها: [۱]. نهج الفصاحه، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ یازدهم، ۱۳۸۳، ص ۹۹. [۲] . طریحی، مجمع البحرین، ج ۱، ص ۲۴۶، (لغت ب. ل. ه). [۳] . العین، الخلیل الفراهیدی، ج ۴، ص ۵۵، ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۳، ص ۴۷۷، الذهایه فی غریب الحدیث، مؤسسة اسماعیلیان، چاپ چهارم، ۱۳۶۴ش، ج ۱، ص ۱۵۳. [۴] . ر. ک، طریحی، مجمع البحرین، ج ۱، ص ۲۴۶؛ و ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۳، ص ۴۷۷. [۵] . صدوق، معانی الاخبار، دارالکتب الاسلامیه، چاپ دوم، ۱۳۷۷ش، ج ۲، ص ۲۲. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
باسمه تعالی روزی شیخ مفید در بغداد، به درس قاضی عبدالجبار معتزلی رفته، انتهای مجلس نشست. مجلس مملو از طالبان علوم دینی و اساتید و علمای سنی و شیعه بود. در اثنای جلسه، پس از کسب اجازه، نظر استاد را پیرامون حجیّت حدیث غدیر جویا شد؛ عبدالجبار معتزلی حجیت آن را تأیید، و تأکید کرد «مولیٰ» به معنای «اولویت» است. شیخ پرسید: پس اینهمه اختلاف شیعه و سنی در تعیین امام برای چیست؟! - حدیث غدیر روایت است و خلافت ابوبکر، درایت (واقعیتی که رخ داده) است؛ و مرد عاقل، درایت را به خاطر روایت ترک نمی‌کند. شیخ مفید مجدداً پرسید: - نظر شما راجع به حدیث شریف نبوی صلی الله علیه وآله: «یاعلی! حَربُک حربي، وَسِلمُک سلمي ؛ جنگ با تو جنگ با من، و دوستی با تو، دوستی با من است» چیست؟! - این حدیث، حدیث صحیحی است. - بفرمایید وضعیت اصحاب جمل که با علی علیه السلام جنگ کردند، چگونه است؟! - [نقل شده] ایشان از آن گناه توبه کردند! - اما جنگیدن‌شان درایت، ولی توبه‌شان روایت (صرفاً یک نقل) است! (یعنی بنا بر مبنای شما، باید پذیریم آنها با علی ع-و در حقیقت، با پیامبر ص- جنگیده‌اند، و نمی‌توان این واقعیت را به صرف یک نقلی که حاکی از توبه‌ی آنان است، کنار گذاشت)! قاضی عبدالجبار که استدلال محکم شیخ را شنید، از نام و نشان او پرسید، و ایشان پاسخ داد: من ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان تلعکبری هستم. قاضی با شنیدن نام آن بزرگمرد، برخواسته، شیخ را در جای (کرسی استادی) خود نشانده، گفت: «أنت المفید حقاً ؛ به راستی تو [شیخ] مفید هستی! حضار مجلس با دیدن این صحنه، متغیر و ناراحت شدند؛ قاضی گفت: ما که از پاسخ او درماندیم؛ شما جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهید تا برخواسته، در جای قبلی خود بنشیند. منبع: الفوائد الرجالیه، سید بحرالعلوم، ج۳، ص۳۱۷. البته روایت‌های دیگری در باب وجه تسمیه‌ی وی به «شیخ مفید» نیز وجود دارد؛ در وقایع الایام آمده است. ۳ رمضان سال ۴۱۳ ه‌ق، یادآور رحلت رئیس و بزرگ شیعه در قرن ۴ و ابتدای قرن ۵، شیخ مفید را گرامی داشته، به روح مطهرش صلوات می‌فرستیم. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
در سوره بقره آیه ۲۴۳ می‌فرماید: ولی اکثر مردم شاکر نیستند. وَلکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَشْکُرُونَ شکر، سپاسگزاری در مقابل نعمت است ولی اکثر مردم شاکر نیستند. چون شکرگزاری لازمه‌اش این است که: ۱. نعمت‌های الهی را بشناسیم؛ گاه نعمت‌های الهی در قالب‌هایی هستند که انسان از آن ناخشنود است. در سوره بقره آیه ۲۱۶ می‌فرماید: عَسَی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ (بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است) نعمت دیدن پدیده‌ها، چشم بینا و بصیر می‌خواهد! ۲. نعمت‌ها را از ناحیه خدا بدانیم و برای دریافت آن خودمان را قابل ندانیم. حقیقت آن است که خدا لطف کرده نه اینکه من لایق هستم. ولی چنین درکی در اکثر موارد وجود ندارد، و از طرفی قرآن در سوره نحل آیه ۱۸ می‌فرماید: إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللهِ لاَ تُحْصُوهَا (اگر نعمت‌های خدا را شماره کنید، هرگز نمی‌توانید) پس وقتی نمی‌توان نعمت را شمرد، چگونه می‌توان شکر نعمت کرد؟ بنابراین باید از خدا بخواهیم که روحیه شکرگذاری را به ما عنایت فرماید. «وَاحْفَظْنِی فِیهِ بِحِفْظِکَ وَسَتْرِکَ، یَا أَبْصَرَ النَّاظِرِینَ» در فقره آخر دعا، از خداوند می‌خواهیم که ما را در مقابل حوادث زیان‌بار مانند زلزله، بیماری، فقر و … حفظ کند. فَاللهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ (خدا بهترین نگهبان است و او مهربان‌ترین مهربانان است. یوسف / ۶۴) همچنین در مقابل رسوایی‌ها، او ستارالعیوب است و چنان عمل می‌کند که هیچ‌کس مطلع نشود. امیرالمؤمنین (ع) در دعای کمیل می‌فرمایند خداوند در برابر خطای بندگان اینگونه عمل می‌کند: «اللّهُمَّ مَوْلَایَ کَمْ مِنْ قَبِیحٍ سَتَرْتَهُ، وَکَمْ مِنْ فَادِحٍ مِنَ الْبَلَاءِ أَقَلْتَهُ، وَکَمْ مِنْ عِثَارٍ وَقَیْتَهُ، وَکَمْ مِنْ مَکْرُوهٍ دَفَعْتَهُ، وَکَمْ مِنْ ثَنَاءٍ جَمِیلٍ لَسْتُ أَهْلاً لَهُ نَشَرْتَهُ» (خدایا، ای سرور من چه بسیار زشتی مرا پوشاندی و چه بسیار بلاهای سنگین و بزرگی که از من معاف کردی و چه بسیار لغزشی که مرا از آن نگهداشتی و چه بسیار ناپسندی که از من دور کردی و چه بسیار ستایش نیکویی که شایسته آن نبودم و تو در میان مردم پخش کردی) لازمه این محافظت و نگهبانی این است که نگهبان، بینا باشد پس در انتهای دعا عرضه می‌کنیم که: تو بیناترین بینایان هستی. یَا أَبْصَرَ النَّاظِرِینَ. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 در مکتب قرآن | انس با قرآن ✏️ رهبر انقلاب: عزیزان من، جوانان ایرانی، جوانان مؤمن، جوانان انقلابی! آشنایی‌تان با قرآن، اُنستان با قرآن، استفاده‌تان از قرآن را روزبه‌روز بیشتر کنید؛ این مایه‌ی قوّت شما است، این مایه‌ی اقتدار شما است، این مایه‌ی عزّت شما است. ✏️ قرآن را بایستی با تدبّر خواند. البتّه تدبّر مراتبی دارد. تدبّر یعنی از ظاهر اَنیق قرآن به باطن عمیق قرآن رسیدن: ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیق. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
📢 ماه ذکر و یاد خدا ✏️ رهبر انقلاب: ماه رمضان، ماه ذکر است، ماه یاد است، ماه تابیدن انوار ذکر الهی بر دلها است؛ این را براحتی از دست ندهیم. هیچ‌ وقتِ سال دلها این اندازه آماده‌ی تلقّیِ انوار هدایت الهی، برکات الهی، رحمت الهی نیستند؛ این [خاصیّت] ماهِ رمضان است. 🌙 | روز چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔰 | توسل به شهدا 📝 ایّام هم ایّام دعا و تضرّع و توسّل و مانند اینها است. یکی از ابزارهای توسّل و تقرّب به پروردگار، توجّه به ارواح مطهّر شهیدان است. یعنی ما در این شبها -چه شبهای قدر، چه کلّ شبهای ماه رمضان که هر کدام یک ماجرایی است، یک داستانی است هر یک از شبها به‌تنهایی- اگر میخواهیم توسّل بجوییم، تضرّع کنیم، دعای مستجاب داشته باشیم، بایستی از ارواح متعالی استشفاع کنیم، آنها را شفیع قرار بدهیم و یکی از این مجموعه‌های متعالی، همین شهدای عزیز ما هستند. ۱۳۹۵/۴/۵ 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم با همکاری قرارگاه محله مهدوی چناربن کشتلی و همیاری و همدلی خیرین و نوع دوستان اقدام به توزیع ۱۷ بسته معیشتی به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بین مستضعفین و مومنین نیازمند نموده است در این رزمایش همدلی و همزبانی مومنین با شرکت و حمایت از طرح و همچنین نذورات مردمی موفق به شاد نمودن و دستگیری از مومنین نیازمند نمایید به یاری خداوند منان برنامه بعدی گروه جهادی طرح و توزیع درب منازل مومنین روزدار ( اعم از فقیر و غنی ) در ایام ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام در ۱۵ ماه مبارک رمضان خواهد بود لذا از مومنین و حامیان فرزندان مکتب حاج قاسم استدعا و تقاضامندیم همچون برنامه های فرهنگی و خیریه گذشته اینبار نیز در کنار ما باشند و من الله التوفیق و هذا من فضل ربی 🖊گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم شهرستان بابل 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳قبرستان هایی در اندونزی با شیشه نشکن🤦‍♂ چنین قبرستانی را در محل زندگی خود تصور کنید و اینکه قرار است قبر تو نیز چنین باشد اصلا تصور کن اسلام و مراجع تقلید اجازه دادند به جای سنگ کردن قبر ، این شیشه های نشکن سنگ قبر ما باشد آیا باز به همدیگر بد تا میکنیم عده ای کشف حجاب میکنند و تمام بدن خودشان در معرض دید نامحرم و تن نازی میکنند برادر و دوست و شریک و خلاصه ما هم سر یکدیگر کلاه می‌گذاریم چشمان به خیره به نامحرم و گوش هایمان به شنیدن لعب و آهو و غیبت و زبانمان به سخنان بیهوده و دست هایمان به چیزی مال ما نیست و پاهایمان به رفتن مجالس گناه عادت میکنند به داشته های دیگران حسرت و به نداشته هامون حرص و جوش میخوریم اما بدانیم چنین قبرهای شیشه ای نصیب ما نشود اما خدا بخواهد رسوایمان می کند و روز قیامت واضح تر از این شیشه ها وضعیت ما را نشان خواهد داد آیا زندگی دو روزه دنیا می ارزه که زندگی ابدی خودمان دست خوش حوادثی کنیم که هیچگاه جبران نمیشود 🖊 مجیدی سیدمحمد ۴ رمضان ۱۴۴۵ 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌴 « افطاری باید ساده باشد نه مسرفانه یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادنهای ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابانها بود در بیشتر شهرهای کشور - که بسیار کار شایسته‌ای است » 🍛 تهیه ۳۱۳ بسته هر کدام به ارزش ۵۰ هزار تومان 🔸شامل : شامی ، پنیر ، خرما ، زولبیا و بامیه ، نان و سبزی 💳 جهت واریز نذورات مردمی : 6037697608754096 سیدمحمد مجیدی پل ارتباطی با ما : 09119115868 @smajidi_ir2 ❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ شما هستیم 🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ، وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبادِکَ الصَّالِحِینَ الْقانِتِینَ، وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِکَ الْمُقَرَّبِینَ، بِرَأْفَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.» «خدایا، قرار ده مرا در این ماه از آمرزش‌جویان و از بندگان شایسته فرمان‌بردار و از اولیای مقرّبت، به رأفتت ای مهربان‌ترین مهربانان» خواسته‌های روز پنجم ماه مبارک رمضان ۱. قرار گرفتن در گروه مستغفرین. ۲. بودن از بندگان صالح و مطیع. ۳. از دوستان و نزدیکان خداوند بودن. «اللّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ» قرآن کریم در سوره ذاریات آیه ۱۸ وقتی متقین را معرفی می‌کند، آنان را چنین توصیف می‌نماید. وِ بالاَسحارِ هُم یَستَغفِروُنَ (و سحرگاهان به استغفار می‌پرداختند) پس آمرزش‌طلبی از اوصاف متقین است. به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین (ع) استغفار آخرین گام از مراحل شش‌گانه توبه است. مراحل شش‌گانه توبه از دیدگاه حضرت امیر (ع) عبارتند از: ۱. پشیمانی از گناه. ۲. تصمیم جدی بر اینکه به گناه بازنگردد. ۳. اداء حقوق مردم که ضایع کرده است. ۴. اداء حق الله. ۵. ریاضت دادن به بدن تا گوشتی که بر بدن از حرام رشد کرده است از بین برود. ۶. خود را به اطاعت حق وادار کند. بعد از این مراحل، زمان تحقق استغفار با گفتن استغفرالله است. «وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبادِکَ الصَّالِحِینَ الْقانِتِینَ» معنای عبادِ صالح چیست و مصداقش کیست؟ عباد، جمع عبد است و به معنی کسی است که طوق عبودیت و بندگی را به گردن افکنده و خدا را به عنوان همه‌کاره خود در زندگی اختیار نموده است. این اقرار به بندگی قدیمی‌ترین اعتراف است که بندگان خدا به آن شهادت داده‌اند. سوره اعراف آیه ۱۷۲ می‌فرماید: وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِی آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَی أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قَالُوا بَلَی شَهِدْنَا (و [به یاد آر] هنگامی را که پروردگارت از صلب بنی‌آدم نسلشان را پدید آورد، و آنان را [در ارتباط با پروردگاریش] بر خودشان گواه گرفت و فرمود: آیا من پروردگار شما نیستم؟ انسان‌ها با توجه به وابستگی وجودشان و وجود همه موجودات به پروردگاری و ربوبیّت حق گفتند: آری، گواهی دادیم) این اقرار بالاترین افتخار است امیرالمؤمنین (ع) به خداوند عرض می‌کنند: «إِلَهِی کَفَی لِی عِزّاً أَنْ أَکُونَ لَکَ عَبْداً» (و همین اندازه فخر و افتخار کافی است که عبد و مطیع تو هستم) صالحین جمع صالح به معنی انسان‌های شایسته و صاحب صلاحیت در فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی و کمالات نفسانی است. پس عباد صالح یعنی انسان‌هایی که بندگان خدا و نیز صاحب ارزش‌های انسانی و واجد کمالات نفسانی هستند. عباد صالح چه کسانی هستند؟ سوره انعام آیات ۸۴ و ۸۵ می‌فرماید: وَمِنْ ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَی وَهَارُونَ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ وَزَکَرِیَّا وَیَحْیَی وَعِیسَی وَإِلْیَاسَ کُلٌّ مِنَ الصَّالِحِینَ (و از فرزندان اسحاق، داوود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون را هدایت کردیم؛ و این گونه نیکوکاران را پاداش می‌دهیم.و زکریا و یحیی و عیسی و الیاس را نیز که از نسل اویند، هدایت نمودیم همه از شایستگان بودند) در دعای امروز به عباد صالح، قانتین اضافه شده است یعنی بندگان شایسته خدا که مطیع دائمی و همیشگی او هستند و در این دعا چنین خصوصیتی را از خداوند مطالبه می‌نمائیم «وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِکَ الْمُقَرَّبِینَ» اولیا جمع ولی است که به معنای نبودن واسطه میان دو چیز و پی در پی بودن آن‌ها است پس اولیا الله کسانی هستند که بین آن‌ها و خدا فاصله‌ای نیست به این شکل که حجاب‌ها از قلبشان کنار رفته و در پرتو نور معرفت و ایمان و عمل پاک، خدا را با چشم دل چنان می‌بینند که هیچ‌گونه شک و تردیدی به دل‌هایشان راه نمی‌یابد. وقتی حجاب از قلبشان کنار می‌رود یعنی جنبه ملکوتی پیدا می‌کنند و دیگر در بند و اسیر عالم مُلک نیستند.همانگونه که جناب ابراهیم خلیل الله بود. در سوره انعام آیه۷۵میفرماید: وَ کَذلِکَ نُری إِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّماواتِ وَ الأَرْضِ وَ لِیَکُونَ مِنَ الْمُوقِنینَ (واین گونه فرمانروایی و مالکیت و ربوبیت خود را بر آسمان‌ها و زمین به ابراهیم نشان می‌دهیم تا از یقین کنندگان شود) چگونه می‌توان به این مقام رسید؟ خداوند مهم‌ترین راه رسیدن به این مقام را به حضرت داوود چنین می‌فرماید: «ما لِأَولِیائی وَ الهَمِّ بِالدُّنیا»(ای داود،دوستان مرا با دنیا طلبی کاری نیست) ترک دنیا انسان را از زمره اولیا خدا قرار می‌دهد.این امور هم حاصل نمی‌شود مگر به خواستن رأفت ومهربانی از مهربان‌ترینِ مهربانان.لذا به خداوند عرضه می‌شود: «برأفتک یا ارحم الرحمین.» @smajidi_ir