هدایت شده از کشتله دیار من 🇵🇸
#شب_نشینی_در_ماه_رمضان
دیدار و صله رحم و دورهمی جمعی از اهالی چناربن کشتلی در منزل کربلایی عسکری قاسم زاده
🆔 @keshtele_news5
🔹گروه #کشتلی_دیار_من پاتوق کشتلی ها
https://eitaa.com/joinchat/2957312388C7725204f02
May 11
نذورات مردمی : ۳۵۰ هزار تومان ( ۷ بسته #افطاری_ساده ) به نیت اموات منتسب به «خانواده مهدی زاده ، یزدانی ، نادعلی ، موسوی مجد»
❣شما هم میتوانید بانی حداقل یک بسته #افطاری_ساده در روزه ولادت کریم اهل بیت علیه السلام شوید یا #تبلیغ_کننده این طرح در گروه های مجازی یا در میان خانواده و دوستان و آشنایان خود باشید
🍛 تهیه ۳۱۳ بسته #افطاری_ساده هر کدام به ارزش ۵۰ هزار تومان
💳 جهت واریز نذورات مردمی :
6037697608754096
سیدمحمد مجیدی
پل ارتباطی با ما :
09119115868
@smajidi_ir2
❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ و همیشگی شما هستیم
🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم
🌙 @smajidi_ir
گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🔺 حدیث روز؛
امام رضا عليه السلام:
أحسِنِ الظَّنَّ باللّهِ؛ فإنّ اللّهَ عَزَّوجلَّ يقولُ: أنا عِندَ ظَنِّ عَبدِيَ المُؤمِنِ بي؛ إن خَيرا فخَيرا، و إن شَرّا فَشَرّا
به خداوند گمان نيك ببر؛ زيرا خداى عزّوجلّ مى فرمايد: من نزد گمان بنده مؤمن خويشم؛ اگر گمانِ او به من نيك باشد، مطابق آن گمان با او رفتار كنم و اگر بد باشد نيز مطابق همان گمانِ بد با او عمل كنم
ميزان الحكمه ج۶ ص۵۷۷
🌙 @smajidi_ir
گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز ششم ماه مبارک رمضان به این شرح است:
«اللّٰهُمَّ لَاتَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ، وَلَا تَضْرِبْنِی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ، وَزَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ، بِمَنِّکَ وَأَیادِیکَ یَا مُنْتَهیٰ رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ.»
«خدایا، مرا در این ماه در معرض نافرمانیات وامگذار و با تازیانههای انتقامت عذابم مکن و از انگیزههای خشمت دورم بدار، به مهرورزی و عطاهایت، ای نهایت شوق مشتاقان.»
خواستههای روز ششم ماه مبارک رمضان
خدایا؛
۱- به سبب عصیان و گناهانم مرا خوار نکن.
۲- مرا به انتقامت کیفر ننما.
۳- مرا از موجبات خشمت دورگردان.
«اللّٰهُمَّ لَاتَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ»
مسلماً یکی از آثار گناه، ذلت و خواری در دنیا و آخرت است.
خواری و ذلت در دنیا
در سوره هود آیه ۳۹ میفرماید: فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَنْ یَأْتیهِ عَذابٌ (بهزودی خواهید دانست به چه کسی [در دنیا] عذابی خوارکننده وارد میشود)
در سوره یونس آیه ۹۸ میفرماید: لَمَّا آمَنُوا کَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا (قوم یونس که وقتی ایمان آوردند عذابِ رسواکننده را در زندگی دنیا از آنان برطرف کردیم)
پس ایمان نیاوردن در دنیا، عذاب الهی را در پی خواهد داشت.
خواری و ذلت در آخرت
در سوره لقمان آیه ۶ میفرماید: أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ (برای آنان عذابی خوار کننده است)
سوره آلعمران آیه ۷۷ میفرماید: أُولئِکَ لا خَلاقَ لَهُمْ فِی الْآخِرَةِ وَ لا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ وَ لا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ لا یُزَکِّیهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلیمٌ (برای آنان در آخرت هیچ نصیبی نیست، و خداوند با آنان سخن نمیگوید، و در قیامت بهسوی آنان نظر [لطف و رحمت] نمیاندازد، و [از گناه و آلودگی] پاکشان نمیسازد، و برای آنان عذاب دردناکی است.)
چه خواری و ذلتی بالاتر از اینکه خدای ارحم الراحمین که دارای تمامی صفات مهر و عطوفت است در قیامت این چنین با کسی برخورد کند؛ نه نگاه کند نه حرف بزند و نه ببخشد. چه ذلتی بالاتر از این؟
«وَلَا تَضْرِبْنِی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ»
عذاب الهی در قیامت به صورت جهنم تحقق پیدا میکند. جهنمی که سوره مدثر آیات ۲۶ تا ۲۹ اینطور وصف شده است: سَأُصلِیهِ سقَرَ وَ مَا أَدْرَاکَ مَا سقَرُ لا تُبْقِی وَ لا تَذَرُ لَوَّاحَةٌ لِّلْبَشرِ (بهزودی او را در دوزخ وارد میکنیم و تو چه میدانی دوزخ چیست؟ [آتشی است که] نه [در سوزاندن، چیزی از ظاهر و باطن را] باقی میگذارد، و نه رها میکند. پوست [بدن] را به شدت تغییر میدهد.)
امیرالمؤمنین (ع) در دعای کمیل، در توصیف عذاب جهنم فرمودند: «لِاَنّه لایَکونُ اِلاّ عن غَضَبِک و انتِقامِک و سَخَطِک» (بلای آخرت [جهنم] علتی جز از خشم و انتقام و ناخشنودی خداوند ندارد)
آیا نباید درخواست کنیم که خداوند ما را به آتش خشم و غضبش کیفر نکند؟ ما که باید بدانیم پوست نازک بدنمان تاب و تحمل آتش را ندارد پس باید به خودمان رحم کنیم. وقتی در دنیا خاری به بدنمان میرود چقدر نالان میشویم؟ وقتی با ریگهای گرم بیابان دست و پایمان میسوزد چه جزع و فزعی میکنیم؟ با این همه ناتوانی چگونه میتوانیم غرق در عذاب دوزخ شویم؟ لذا باید از خداوند نجات را بخواهیم.
«وَزَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ»
با نگاهی به آیات قرآن، این موارد از موجبات خشم خدا هستند:
۱- ریختن خون بیگناه.
۲- ترک نماز.
۳- ادا نکردن واجبات مالی.
۴- خوردن مال یتیم.
۵- ربا خواری.
۶- ناسپاسی نسبت به نعمتهای الهی.
۷- کم فروشی.
۸- عیبجویی و غیبت.
۹- اسراف و تبذیر.
۱۰- دنیا پرستی.
۱۱- فراموش کردن آخرت.
۱۲- مال اندوزی.
۱۳- ظلم.
۱۴- تکیه بر ظالمان.
۱۵- استهزاء و مسخره کردن آیات الهی.
«بِمَنِّکَ وَأَیادِیکَ یَا مُنْتَهیٰ رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ»
این سه خواسته در دعای امروز، فقط با لطفی از ناحیه خدا که نهایت دلبستگی دلشدگان است حاصل نمیشود.
🌙 @smajidi_ir
گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیهای شنیدنی از استاد شهید آیت الله مطهری، برای چگونگی قرائت قرآن
🌙 @smajidi_ir
پاتوق فرزندان مکتب حاج قاسم 👇
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
امام على عليه السلام :
در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفعِ بلا مى شود و با استغفار، گناهانتان پاك مى گردد
کافی، جلد4، صفحه88
أَسْتَغْفِرُ ٱللَّهَ رَبِّي وَأَتُوبُ إِلَيْهِ
أَستَغفِرُ اللّهَ وَ أَسئَلُهُ التَّوبَة
أَسْتَغْفِرُاللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ
🌙 @smajidi_ir
پاتوق فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
📌 تصویری زیبا از شهادت که تاریخی شد
🔷️ احمد جان به این قشنگی که تو شهید شده و در لحظات آخر دست را زیر سر گذاشتی و آسمانی شدی
◇ ما حتی در خسته ترین حالت نمیتوانیم به راحتیِ لحظه شهادت تو بخوابیم ....
◇ شهدا دلها را تصرف میکنند .....
🔹 شهید احمد عسگری يكم فروردين ۱۳۴۶، در شهرستان ورامين چشم به جهان گشود.
◇ پدرش كارگر مخابرات بود ، خودش هم دانش آموز بود و در كارخانه سيمان كار می كرد.
◇ به یکباره درس و کار را رها کرد و به عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت.
◇ دوازدهم ارديبهشت ۱۳۶۵ در ۱۹ سالگی با سمت تكتيرانداز در فكه و در عملیات سیدالشهداء توسط نيروهاي عراقي بر اثر اصابت تركش خمپاره به دست و پا، شهيد شد.
🔻 پيكرش را در قطعه ۲۶ بهشتزهراي شهرستان تهران به خاك سپردند.
#شهید_احمد_عسگری
🤲دعای این شهیدعزیز بدرقه امروزتان ان شاالله
🌙 @smajidi_ir
پاتوق فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
رُوِیَ عَن رَسُولِ الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) قال:
اَلْقَلبُ ثَلاثَهُ اَنْوَاعٍ: قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالدُّنْیَا وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْعُقْبَی وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْمَوْلَی.وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالدُّنْیَا لَهُ الشِّدَّهُ وَ الْبَلاءُ وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْعُقْبَی فَلَهُ الدَّرَجَاتُ الْعُلَی وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْمَوْلَی فَلَهُ الدُّنْیَا وَ الْعُقْبَی وَ الْمَوْلَی.[1]
ترجمه حدیث: روایت از پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) منقول است که حضرت فرمودند قلب ها سه نوعند: 1- قلبی که مشغول و وابسته به دنیا است.2- قلبی که مشغول به تنعّمات اخروی است.3- قلبی که وابسته به مولا است. اما آن قلبی که سرگرم و وابسته به دنیا است، همیشه دچار سختی و گرفتاری است. و آن قلبی که وابسته به تنعّمات اخروی است به درجات و مراتب بالایی میرسد. و قلبی که دلبسته به مولا (خدا) است، هم دنیا دارد، هم آخرت را دارد و هم خدا را دارد.
شرح حدیث: «اَلْقَلبُ ثَلاثَهُ اَنْوَاعٍ»؛ دلها بر سه گونه هستند. اوّل: «قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالدُّنْیَا»؛ دلهایی که وابسته به دنیا هستند. این قلبها در گروی لذائذ دنیا و سرگرم مسائل دنیویاند. دوم: «وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْعُقْبَی»؛ دلها و قلبهایی که وابسته به آخرتند. یعنی دلبستگیاش به تنعّمات اخرویّه است. سوم: «وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْمَوْلَی»؛ سوم آن دلی است که به مولایش وابسته است! یعنی دلبسته به خدا است. دلش در گروی خدا است.
در ادامه، حضرت توضیح میدهند: «وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالدُّنْیَا لَهُ الشِّدَّهُ وَ الْبَلاءُ»؛ امّا دلی که به لذائذ دنیوی دلبسته شده و سرگرم آن است، این را بداند که همیشه در ناراحتی و گرفتاری است. یعنی حتی لذّت دنیایی را هم نمیبرد. مسائل دنیوی اینگونه است دیگر! به هرچه از دنیا برسد، باز میبیند کمبود دارد و لذا ناراحت است. پیوسته در سختی و گرفتاری است.
«وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْعُقْبَی فَلَهُ الدَّرَجَاتُ الْعُلَی»؛ آن قلبی که دلبسته به تنعّمات اخروی است، در نتیجه کار هم که میکند برای امور اخروی است و میخواهد به پاداش آخرت برسد و به آن هم خواهد رسید. درجات عالیه بهشت را هم به او میدهند، لذّتش را هم میبرد.
«وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْمَوْلَی فَلَهُ الدُّنْیَا وَ الْعُقْبَی وَ الْمَوْلَی». این یک قاعده کلّی است که دلبستگی به شیء همواره یادآوری آن را در پی دارد. آن دلی که همیشه دلبسته به خدا است، در نتیجه سه چیز دارد: 1- دنیا دارد. دقّت کنید که مراد از دنیا در اینجا این نیست که به عنوان مثال پول زیادی دارد؛ بلکه به این معنا است که در دنیا هیچ ناراحتی ندارد. در ابتدا فرموده بود قلبی که وابسته به دنیا است، شدّت و بلا دارد. امّا این چنین شخصی نه شدّت دارد نه بلاء. نه نسبت به امور مادّیاش ناراحتی دارد، نه گره کور پیدا میکند که غصهاش را بخورد. هیچکدام از اینها را پیدا نمیکند. خدا همه چیز را برایش فراهم میکند. چون او سرگرم به خدا است، به تعبیر خودمانی، خدا هم تمام کارهایش را ردیف میکند.
2- در آخرت هم تنعّمات اخرویاش را دارد. 3- بالاتر از همه این است که قرب به خداوند هم پیدا میکند. مراد از مولا در اینجا قرب به خدا است. دلبسته به خدا همیشه به یاد خدا است. ثمرهاش هم این است که از نظر دنیایی، شدّت و بلا به آن معنا ندارد. از نظر تنعّمات اخروی هم درجات بالا دارد و از نظر الهی هم قرب به خداوند پیدا میکند.[2]
[1]. تحریر المواعظ العددیه،صفحه 245
منبع: پایگاه اطلاع رسانی مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی
برای شادی روح حضرت آیت الله العظمی تهرانی صلوات
🌙 @smajidi_ir
پاتوق فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان به این شرح است:
اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ، وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ، وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ، بِتَوْفِیقِکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شبزندهداری یاری بده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزیام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.
خواستههای روز هفتم ماه مبارک رمضان
خدایا؛
۱. در این ماه مرا بر روزه و نماز کمک کن؛
۲. از افتادن در خطاها و گناهان دورم کن؛
۳. ذکر و یاد دائمی خود را روزیام گردان؛
«اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ»
در سوره نساء آیه ۷۹ میفرماید: مَا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَهٍ فَمِنَ اللَّهِ ([ای انسان!] آنچه از نیکی به تو رسد، از سوی خداست و آنچه از بدی به تو رسد، از سوی خود توست)
تمام حسنات از ناحیه خداوند است. حسنات، تمام نیکیها و خوبیها، خیرات و برکات است. آن بخش از مناسک دینی که باعث کمال و رشد انسان میشود، مصداق حسنات است. چون حسنات نزد خداوند است باید از او مطالبه کنیم و در تحقق آن از او کمک بگیریم.
«وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ»
گناه و خطا مانع رشد و کمال انسان است و باید از آن دور بود. هیچ بندهای نیست مگر اینکه بر فطرت توحیدی خلق شده باشد. گناه بین خداوند و بندهاش فاصله میاندازد، اگر بنده توبه کند این فاصله برطرف گردد ولی اگر بنده اصرار بر انجام گناه کند و آن را مکرراً مرتکب شود، فاصله او از حق زیاد میشود. چنین شخصی به خیر و سعادت نمیرسد.
خداوند در سوره مطففین آیه ۱۴ میفرماید: کَلَّا بَلْ رَانَ عَلَی قُلُوبِهِم مَّا کَانُوا یَکْسِبُونَ (این چنین نیست که میگویند، بلکه گناهانی که همواره مرتکب شدهاند بر دلهایشان چرک و زنگار بسته است [که حقایق را افسانه میپندارند])
«وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ»
حقیقت ذکر، احساس حضور در محضر حق تعالی است. اگر ذکر بخواهد چنین اثری داشته باشد لازم است خصوصیات زیر را داشته باشد:
۱ دائمی باشد.
در سوره احزاب آیه ۴۱ میفرماید: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً (ای اهل ایمان! خدا را بسیار یاد کنید)
۲ در همه حالات باشد.
در سوره نساء آیه ۱۰۳ میفرماید: فَإِذا قَضَیْتُمُ الصَّلاةَ فَاذْکُرُوا اللّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلی جُنُوبِکُمْ (پس هنگامی که نماز را [در میدان جنگ] به پایان بردید، خدا را در حال ایستاده و نشسته و خوابیده یاد کنید)
۳ حدّی نداشته باشد.
امام صادق (ع) فرمودند: ما مِنَ شَیئ اِلاّ و لَهُ حَدٌّ یَنتهی الیه الّا الذکر فَلَیسَ له حَدٌّ یَنتهی الیه. هیچ چیزی نیست جز آنکه حدی دارد، مگر ذکر که برای آن پایانی نیست.
همه چیز محدود است ولی یاد خدا نامحدود است.
اثر ذکر چیست؟
۱. حضرت علی (ع) فرمودند: أصلُ صلاحِ القلبِ اشتِغالُهُ بذِکرِ اللّه ریشه صلاح و پاکی دل، مشغول داشتن آن به ذکر خداست اساس سامان یافتن دل اشتغال آن به یاد خدا است.
۲. حضرت علی (ع) فرمودند: ذکرُ اللهِ مَطرَدَه لِلشَّیطان یاد کردن خدا باعث راندن شیطان است.
۳. حضرت علی (ع) فرمودند: دِوامُ الذَّکر یُنیرُ القَلبِ والفکر مداومت ذکر، دل و اندیشه را نورانی میکند.
۴. حضرت علی (ع) فرمودند: الذِّکرِ مفتاح الاُنسِ ذکر، کلید انس است.
۵. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مَن اَکثَرَ ذِکرَ اللهِ اَحَبّهُ اللهُ هرکس خدا را دائماً یاد کند، خداوند نیز او را دوست خواهد داشت.
«بِتَوفِیقِکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ»
ذکر از مصادیق رزق معنوی است. این رزق جز با توفیقی که از ناحیه خداوند متعال که هدایتکننده گمراهان است حاصل نمیشود.
🌙 @smajidi_ir
پاتوق فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
نذورات مردمی : ۷۵ هزار تومان به نیت اموات منتسب به «خانواده حسن نیا و نوری دلاور »
❣شما هم میتوانید بانی حداقل یک بسته #افطاری_ساده در روزه ولادت کریم اهل بیت علیه السلام شوید یا #تبلیغ_کننده این طرح در گروه های مجازی یا در میان خانواده و دوستان و آشنایان خود باشید
🍛 تهیه ۳۱۳ بسته #افطاری_ساده هر کدام به ارزش ۵۰ هزار تومان
💳 جهت واریز نذورات مردمی :
6037697608754096
سیدمحمد مجیدی
پل ارتباطی با ما :
09119115868
@smajidi_ir2
❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ و همیشگی شما هستیم
🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم
🌙 @smajidi_ir
گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم
🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38