eitaa logo
کشکول محب الزهرا
218 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
خروش یکپارچه بابلی ها در در محکومیت حمله رژیم صهیونسیتی اسرائیل به سفارت ایران در سوریه حضور دکتر حسن نتاج منتخب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بابل در مجلس دوازدهم در جمع جوانان انقلابی مردم یکپارچه در انتظار انتقام سخت رزمندگان اسلام از نوع حمله به پایگاه تروریستی عین الاسد امریکا در عراق هستند اینبار تئوری تله انتقام نباید در دستور کار دیپلمات‌های ما باشد و این حرف نخ نما دیگر رنگ باخته و باید پاسخی درخور دریافت کنند والا نوبت بعدی مستقیما خاک ایران را خواهند زد شعار جوانان و مردم انقلابی بابل 💡 پژواک| https://eitaa.com/smajidi_ir
🔺️سردار شهید محمدرضا زاهدی دیشب حرم امام رضا(ع) بودن و آقای مروی لحظه خداحافظی انگشتر تبرک حرم رو بهشون هدیه میده و با همان انگشتر به شهادت رسیدند. چه رمزی در انگشتری انگشتر اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلا انگشتر حاج قاسم در فرودگاه بغداد انگشتر حاج محمد رضا زاهدی در سوریه عجب رمزی شده راز انگشتری 😭 💡 پژواک| https://eitaa.com/smajidi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ شهید زاهدی از امام رضا برات شهادت را گرفت 🔹️حاج محمود کریمی: شهید زاهدی دیشب برای مراسم شب قدر در حرم امام رضا بودند. 💡 پژواک| https://eitaa.com/smajidi_ir
23.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مصاحبه با فرزند و برادر سردار شهید محمدرضا زاهدی ▪️برادر شهید زاهدی: شهید زاهدی هنگام رفتن به سوریه گفت پیروزی جریان مقاومت نزدیک است. 💡 پژواک| https://eitaa.com/smajidi_ir
تفسیر دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوابَ فَضْلِکَ، وَأَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکاتِکَ، وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِکَ، وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحاتِ جَنَّاتِکَ، یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ» «خدایا، در این ماه درهای احسانت را به روی من بگشا و برکاتت را بر من نازل فرما و به انگیزه‌های خشنودی‌ات موفقم بدار و در میان بهشت‌هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان» خواسته‌های روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان: ۱. گشوده شدن درهای فضل و رحمت. ۲. نازل شدن برکات الهی. ۳. توفیق یافتن به انجام آنچه موجب خشنودی خداوند است. ۴. سُکنا گزیدن در بهترین و پرناز و نعمت‌ترین موقعیت‌های بهشت. «اللّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوابَ فَضْلِکَ» واژه فضل از اسماً الهی بوده و به معنای احسان و بخششِ نعمت و مواهب، بیش از حدّ لازم است. به همین جهت است که سوره آل‌عمران آیه ۱۷۴ خداوند را با فضل عظیم توصیف می‌کند: وَ اَللّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ (و خدا دارای فضلی بزرگ است) در این آیه تأکید دارد که هیچ منعی برای بخشش خدا وجود ندارد. خداوند می‌تواند از باب فضلش بیش از حد لازم عنایت فرماید. این نحوه‌ی از عنایت فقط به دست خداست. در سوره آل‌عمران آیه ۷۳ می‌فرماید: قُلْ إِنَّ الْفَضْلَ بِیَدِ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ (پیامبر بگو که به راستی فضل و رحمت فقط به دست خدا است به هرکس بخواهد می‌دهد) به ما دستور داده‌اند که چنین احسانی را از خدا بخواهیم که از باب فضل اوست. در ادعیه نیز همین را می‌خواهیم: «اِلهی عامِلْنا بِفَضْلِکَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِکَ» (خدایا با فضلت با من رفتار کن و با من به عدالت معامله کن) می‌توان فضل را به معنای فضیلت و ارزش‌های انسانی نیز دانست و در واقع از خدا بخواهیم تا باب ارزش‌های انسانی را بر ما باز کند. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «فَخْرُ الْمَرْءِ بِفَضْلهِ لا بأصْلهِ.» (افتخار آدمی به فضائل اوست نه به تبارش) برخی از ارزش‌ها از دیدگاه رهبران آسمانی به شرح زیر است: خود را کامل ندانستن، بندگی خوب به درگاه خدا، بخشیدن در موقع اقتدار، انفاق هنگام تنگدستی، فرار از گناهان، میانه‌روی در معیشت، صدق در گفتار و کردار. «وَأَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکاتِکَ» معنای برکت اجمالاً خیرِ پایدار است. خیر یعنی نیکی. کثرتِ در خیر و خیرِ بسیار سودمند را برکت می‌نامند. پس به نوعی دو واژه خیر و برکت با هم مرتبط هستند. باید بدانیم که برکت و خیر به دست خداست: «بِیَدِکَ الْخَیْرِ» و «یا مُنْزِلَ الْبَرَکاتِ». وقتی خیر و برکت به دست خدایی است که علوّ و بلندی مرتبه دارد، ما درخواست نازل شدن خیر را داریم. مهم‌ترین عامل نزول برکت، تقوا و ایمان است. در سوره اعراف آیه ۹۶ می‌فرماید: وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ (اگر مردم شهرها و آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند برکاتی از آسمان و زمین به روی آنان می‌گشودیم) عامل دیگر نزول برکات، عدل است. حضرت امیر (ع) می‌فرمایند: «بِاْلعَدْلِ تَتَضاعَفُ الْبَرَکاتُ» (به سبب عدالت برکت‌ها افزونی می‌یابند) پس اگر اسباب برکت را فراهم کنیم، خدا آن را نازل می‌کند. «وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِکَ» از درگاه احدیت می‌خواهد که توفیق مهیا کردن اسباب خشنودی را عنایت فرماید، چون سخت است. بخشی از آن اسباب در بیان پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام چنین است: ۱. رضایت خدا و اطاعت خدا است. ۲. سخت گرفتن بر نفس خویش و چشم بستن بر خواهش‌های نفس. ۳. رعایت تقوا. ۴. راضی بودن به قضا و قدر الهی. «وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحاتِ جَنَّاتِکَ» واژه بُحبوحه در لغت یعنی بهترینِ از هر چیز. یکی از درخواست‌های ما از خداوند علاوه بر عمل صالح برای رفتن به بهشت، درخواست بهشت است. در این فقره بهترین موقعیت بهشت را مطالبه می‌کند و آن مرتبه‌ای است که به اهل تقوا می‌دهند. در سوره قمر آیه ۵۵ و ۵۶ می‌فرماید: إِنَّ الْمُتَّقینَ فی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ فی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلیکٍ مُقْتَدِرٍ (حقیقتاً اهل تقوا در باغ‌ها و کنار نهرهایند، در جایگاهی پسندیده و مورد رضایت نزد فرمانروانی نیرومند) اهل تقوا به مقام عندیّت و لقاءالله رسیده‌اند که برترین مرتبه بهشت است. «یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ» ای برآورنده خواهش درماندگان، درخواست امروز ما را به اجابت برسان. 💡 پژواک| https://eitaa.com/smajidi_ir