eitaa logo
کشکول محب الزهرا
223 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ملتی که کودکانش در بدترین شرایط با قرآن مانوس هستند را هیچ قدرتی نمی تواند شکست دهد . 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
با روی سیاه.mp3
1.38M
💠مناجات: روی سیاه، با گریه و آه 🎤 | حاج محمود کریمی 🔹ا 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان امام خمینی (ره) درباره ماه مبارک رمضان 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
3.mp3
42.39M
💠قرائت جز سوم از قرآن کریم 🎤 با صدای استاد احمد ابوالقاسمی رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم: کسى که در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند پاداش او همانند کسى است که قرآن را در ماه هاى دیگر ختم کرده است. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌴 امام خامنه ای عزیز : «یک سنت خوب هم امسال بیش از سال‌های دیگر دیده شد که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادن‌های ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان‌ها بود در بیشتر شهرهای کشور - که بسیار کار شایسته‌ای است - در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد، دانسته شد که بعضی‌ها به بهانه‌ی افطار، حرکات و عمل مسرفانه انجام می‌دهند و به جای این‌که در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق می‌کنند.» با عرض سلام و درود قصد داریم افطاری ساده و خیابانی و همچنین درب منازل مومنین ببریم اگر عزیزانی تمایل دارند در طرح حمایت و شرکت کنند به شماره یا آی دی زیر پیام دهند @smajidi_ir2 09119115868 به زودی جزئیات طرح را اعلام خواهیم کرد 🖊 فرزندان مکتب حاج قاسم با همکاری قرارگاه محله مهدوی چناربن کشتلی 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز سوم ماه مبارک رمضان «اللّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَالتَّنْبِیهَ، وَباعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفاهَةِ وَالتَّمْوِیهِ، وَاجْعَلْ لِی نَصِیباً مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ، بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ.» (خدایا، در این ماه به من تیزهوشی و بیداری عنایت فرما و از بی‌خردی و اشتباه دورم ساز و از هر خیری که در این ماه نازل می‌کنی، برایم بهره‌ای قرار ده و به‌حق جودت، ای جودمندترین جودمندان) خواسته‌های روز سوم ماه مبارک رمضان ۱. خرد و دانایی و آگاهی و توجه را روزی من قرار بده. ۲. مرا از نادانی و در آمیختن حق و باطل دور گردان. ۳. از هر خیری که نازل می‌کنی مرا نیز بهره‌مند گردان. «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ» ذهن در لغت به معنای دانایی و تیزهوشی است و تنبیه به معنای هوشیاری و متوجه شدن. باید بدانیم که علم و دانایی، هوشیاری و توجه، رزق و روزی است و هر رزقی به دست خداست. در سوره هود آیه ۶ می‌فرماید: وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُها (و هیچ جنبنده‌ای در زمین نیست مگر اینکه رزقش به دست خداست) حال که به دست خداست پس باید آن را خواست چرا که دانایی با نادانی برابر نیست. در سوره زمر آیه ۹ می‌فرماید: قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذینَ لا یَعْلَمُونَ (بگو آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟) فطرت و عقل حکم می‌کند که این دو، نه تنها برابر نیستند بلکه دانایی برتر است. در سوره بقره آیه ۲۶۹ می‌فرماید: مَنْ یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْراً کَثیراً (به هر که حکمت و دانایی داده شد، به او خیر کثیر عنایت شده است.) کدام علم و دانایی را باید از خدا بخواهیم؟ رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «اِذا اَتَی عَلَیَّ یَومٌ لا اَزدادُ فِیهِ عِلماً یُقَرِّبُنِی اِلی اللهِ فَلا بارَکَ اللهُ لِی فِی طُلُوعِ شَمسِهِ» (اگر روزی بر من فرا رسد که در آن روز بر علم و دانش خویش نیفزوده باشم که مرا به خدا نزدیک سازد، خداوند طلوع آفتاب آن روز را برایم مبارک نساخته است) پس از خداوند درخواست کنیم علمی را روزی ما قرار دهد که ما را به او نزدیک گرداند. در سوره مجادله آیه ۱۱ می‌فرماید: یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ (خداوند درجات کسانی که از شما ایمان آورده‌اند و کسانی را که عالم و دانشمندند بلند گرداند) «وَباعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفاهَةِ وَالتَّمْوِیهِ» سفاهت در لغت به معنی نادانی و تمویه به معنی درهم آمیختن حق و باطل است. یکی از ثمرات سفاهت پشت کردن به انبیا است. فرستادگان الهی برای مردم چیزی جز هدایت نیاوردند و چیزی جز سعادت نخواستند. در سوره بقره آیه ۱۳۰ می‌فرماید: وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ (و جز کسانی که خود را به نادانی زده‌اند چه کسی از آئین ابراهیم روی برمی‌گرداند؟) حداقل ضرری که پشت کردن به انبیا و تعالیم آنان دارد این است که انسان دچار تمویه می‌شود یعنی درهم آمیختن حق و باطل به یکدیگر. پس دوری از بلای سفاهت و تمویه لازم است. «وَاجْعَلْ لِی نَصِیباً مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ» خیر در لغت به معنی هر چیزی است که به صلاح و سود انسان باشد. برای انسان خداپرست، سود و صلاح آخرتی اولویت دارد، لذا زندگی دنیایش را در جهت کسب آخرت طراحی می‌کند چون آخرت است که باقی می‌ماند. بنابراین از خداوند می‌خواهد که او را از خیرات بهره‌مند گرداند که آخرتش آباد گردد. یعنی خداوند کمک کند که از گناه دور باشد و او را از هرگونه اشتغال به غیر خدا دور سازد، چون سودی ندارد. همه چیز را باید از خداوند خواست لذا در انتها عرض می‌کند: «بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ»  🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
سالروز عروج ملکوتی شهید محمدابراهیم تقی پور خطیبی نام پدر : حسین نام مادر : شهربانو آقاجانی تاریخ تولد :1343/06/12 تاریخ شهادت : 1363/12/24 محل شهادت : جزیره مجنون گلزار:بالا احمد چاله پی بابل عملیات بدر  🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
🌷فرازی از وصیتنامه شهید محمدابراهیم تقی پور 🌺اینجانب برای چندمین بار هست به دانشگاهی که درسش ایثار می باشد شرکت کرده ام اما در این دانشگاه رفوزه شده ام چون خداوند گلچین میکند و خوبان را میبرد و شهادت نصیب من نشد و برای آخرین بار میروم تا شاید با ریختن قطرات خونم درخت اسلام وانقلاب را آبیاری کنم چون همه شامل آیه انالله و انا الیه راجعون هستیم روزی به سوی خدا بازخواهیم گشت پس چه بهتر راه خونین را انتخاب کنم چرا چون ما خود را پیرو امام حسین(ع) می دانیم باید راهرو امام حسین(ع) باشیم حسین گونه زندگی کنیم و حسین گونه به شهادت برسیم مردن در خانه را ننگ می دانم برادران و خواهرانم امروز رزمندگان ما حسین گونه می جنگند و حسین گونه به شهادت می رسند باشد که ماها ادامه دهندگان راه واقعی شهدا باشیم ❤️بار خدایا تو خودت آگاهی که من با رضایت و خشنودی تو به کربلای ایران قدم نهادم بارخدایا خودت آگاهی که شهادت خواست من بوده چون من خودم را قطره ای از دریای بیکران و خیل عظیم شهدا میدانم این خواست قلبی دل من است. نماز برپیکر پاک و مطهر شهید محمدابراهیم تقی پور سمت راست لباس سبز سپاه*شهید عباس مجازی*  🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
سالروز عروج آسمانی شهید نادر (ناصر) قنبرزاده نام پدر : جانبرار نام مادر : مروارید خداداد نیا تاریخ تولد : 1341/11/02 تاریخ شهادت : 1363/12/24 محل شهادت : هورالهویزه گلزار : صلحدارکلا بابل عملیات بدر  🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜رَبَّنَا |نماهنگ دلنشین و زیبا 🌙همخوانی ربنای ماه رمضان 🕌در مسجد تاریخی جامع اصفهان 🔸جدیدترین اثر: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 🕋تلاوت گروهی بسیار زیبا قرآن کریم آیات ۱۹۳ و ۱۹۴ سوره مبارکه آل عمران بر اساس تلاوت ماندگار شیخ محمد اللیثی 🚧تهیه و تولید: استدیو تسنیم اصفهان 📺مشاهده و دریافت فیلم باکیفیت: 🌐 aparat.com/v/2rVi4 📲لینک دسترسی به کلیه پیام رسان های گروه تسنیم: zil.ink/tawashih_tasnim 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
- سؤال در حدیثی از پیامبر نقل شده که: «اکثر اهل الجنة البُله» مراد حضرت از بُله چه کسانی هستند و معنی آن چیست؟ - پاسخ حدیثی از وجود مقدس نبی مکرم اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل شده است که در متون روایی ما هم آمده است عبارت روایت این است: «دَخَلْتُ الجنةَ فاذا اکثر اهلِها البُله»[۱] داخل بهشت شدم و اکثر اهل بهشت ابلهان بودند. برای فهم حدیث لازم است به لغت «بُله» مراجعه کنیم تا ببینیم معنای این لغت چیست؟ بُلْه جمع ابله است و ابله کسی است که در او نوعی غفلت باشد. [۲] ظاهراً به انسان جاهل اگر ابله گفته می شود بدین سبب است که نسبت به قوة عاقلة خود غافل شده است؛ پس «ابله» کسی است که در او غفلتی یافت بشود؛ حال جهت غفلت او چیست مطلب دیگری است. اگرچه الآن آنچه از کلمه «ابله» فهمیده می شود در وهلة اول غفلت از قوة عقل و انسان جاهل به ذهن می آید ولکن معنای حقیقی ابله انسان جاهل و کم عقل نیست. از این رو اکثر کتب لغت پیرامون این حدیث شریف گفته اند مراد از «بُله» در این حدیث انسان های کم عقل نیستند بلکه انسان هایی مراد است که از دنیا غافل شده اند. به مناسبت لغت «بُله» لغت شناسان اشاره ای به همین حدیث شریف کرده و متذکر شده اند که مراد از «ابلهان» در این حدیث کسانی هستند که از شرّ و شرورات غافل هستند و نسبت به مردم حُسن ظن دارند و خود را در امور مردم درگیر نمی کنند. [۳] چون اینها در دنیا متوجه امور اخروی هستند و خود را مشغول آخرت کرده اند؛ لذاست که این گونه انسان ها نسبت به امور دنیا و اشتغال به آن غافل هستند و به جهت غفلتی که نسبت به دنیا طلبی دارند «ابله» شمرده می شوند. [۴] در میان روایات، حدیثی مشتمل بر عبارت است که فهم معنا را برای ما آسان کرده است بطوری که اگر معنای لغوی «بُله» هم نبود، همین روایت برای فهم معنای این حدیث شریف کافی بود. در کتاب معانی الاخبار شیخ صدوق، همین حدیث با عبارتی اضافه نقل شده است. پیامبراکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: داخل بهشت شدم پس دیدم اکثر اهل بهشت از ابلهان هستند. (راوی گوید سؤال کردم) بُله و ابلهان کیانند؟ حضرت فرمود: «العاقل (در بعضی از نسخه ها العامل) فی الخیر، الغافل عن الشرّ الذی یصوم فی کل شهر ثلاثة ایام» حضرت در جواب فرمود: منظور من از ابله، عاقل (یا عامل) در امور خیر و غافل از کارهای شرّ است، کسی که در هر ماه سه روز، روزه می گیرد. [۵] در این نقل خود حضرت «ابله» را معنی فرموده است که البته معنایی لغوی هماهنگ با فرمایش حضرت است. در نتیجه هم معنای لغت «بله» و هم معنایی که حضرت اراده فرموده روشن شد که مراد از ابلهانی که اکثر اهل بهشت هستند انسان هایی می باشند که نسبت به امور دنیا غافل و متوجه امور اخروی می باشند. معرفی منبع جهت مطالعه بیشتر: معانی الاخبار، محمد صدوق. پی نوشت ها: [۱]. نهج الفصاحه، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ یازدهم، ۱۳۸۳، ص ۹۹. [۲] . طریحی، مجمع البحرین، ج ۱، ص ۲۴۶، (لغت ب. ل. ه). [۳] . العین، الخلیل الفراهیدی، ج ۴، ص ۵۵، ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۳، ص ۴۷۷، الذهایه فی غریب الحدیث، مؤسسة اسماعیلیان، چاپ چهارم، ۱۳۶۴ش، ج ۱، ص ۱۵۳. [۴] . ر. ک، طریحی، مجمع البحرین، ج ۱، ص ۲۴۶؛ و ابن منظور، لسان العرب، ج ۱۳، ص ۴۷۷. [۵] . صدوق، معانی الاخبار، دارالکتب الاسلامیه، چاپ دوم، ۱۳۷۷ش، ج ۲، ص ۲۲. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
باسمه تعالی روزی شیخ مفید در بغداد، به درس قاضی عبدالجبار معتزلی رفته، انتهای مجلس نشست. مجلس مملو از طالبان علوم دینی و اساتید و علمای سنی و شیعه بود. در اثنای جلسه، پس از کسب اجازه، نظر استاد را پیرامون حجیّت حدیث غدیر جویا شد؛ عبدالجبار معتزلی حجیت آن را تأیید، و تأکید کرد «مولیٰ» به معنای «اولویت» است. شیخ پرسید: پس اینهمه اختلاف شیعه و سنی در تعیین امام برای چیست؟! - حدیث غدیر روایت است و خلافت ابوبکر، درایت (واقعیتی که رخ داده) است؛ و مرد عاقل، درایت را به خاطر روایت ترک نمی‌کند. شیخ مفید مجدداً پرسید: - نظر شما راجع به حدیث شریف نبوی صلی الله علیه وآله: «یاعلی! حَربُک حربي، وَسِلمُک سلمي ؛ جنگ با تو جنگ با من، و دوستی با تو، دوستی با من است» چیست؟! - این حدیث، حدیث صحیحی است. - بفرمایید وضعیت اصحاب جمل که با علی علیه السلام جنگ کردند، چگونه است؟! - [نقل شده] ایشان از آن گناه توبه کردند! - اما جنگیدن‌شان درایت، ولی توبه‌شان روایت (صرفاً یک نقل) است! (یعنی بنا بر مبنای شما، باید پذیریم آنها با علی ع-و در حقیقت، با پیامبر ص- جنگیده‌اند، و نمی‌توان این واقعیت را به صرف یک نقلی که حاکی از توبه‌ی آنان است، کنار گذاشت)! قاضی عبدالجبار که استدلال محکم شیخ را شنید، از نام و نشان او پرسید، و ایشان پاسخ داد: من ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان تلعکبری هستم. قاضی با شنیدن نام آن بزرگمرد، برخواسته، شیخ را در جای (کرسی استادی) خود نشانده، گفت: «أنت المفید حقاً ؛ به راستی تو [شیخ] مفید هستی! حضار مجلس با دیدن این صحنه، متغیر و ناراحت شدند؛ قاضی گفت: ما که از پاسخ او درماندیم؛ شما جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهید تا برخواسته، در جای قبلی خود بنشیند. منبع: الفوائد الرجالیه، سید بحرالعلوم، ج۳، ص۳۱۷. البته روایت‌های دیگری در باب وجه تسمیه‌ی وی به «شیخ مفید» نیز وجود دارد؛ در وقایع الایام آمده است. ۳ رمضان سال ۴۱۳ ه‌ق، یادآور رحلت رئیس و بزرگ شیعه در قرن ۴ و ابتدای قرن ۵، شیخ مفید را گرامی داشته، به روح مطهرش صلوات می‌فرستیم. 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38