eitaa logo
کشکول محب الزهرا
218 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
در تعالیم والای امام رضا «ع»، تجاوز به حق مالکیت و سرقت اموال، عامل فساد مالی و کشتار انسانها شمرده شده است. امام رضا «ع»: - … و حرم السرقة لما فیها من فساد الأموال و قتل الأنفس، و لما یأتی فی التغاصب من القتل و التنازع و التحاسد و ما یدعو الی ترک التجارات و الصناعات فی المکاسب و اقتناء الأموال اذا کان الشیی المقتنی لا یکون أحدا أحق به من أحد [۱] . - سرقت تحریم شد چون مایه ی فساد اموال و کشتن مردمان است، و به این علت که دست درازی و غصب (اموال دیگران) موجب کشتار و درگیری و حسد ورزی است و (اینها) مردم را به رها کردن داد و ستد و کسب مال از راه صنعت و کار فرامی خواند؛ زیرا که (در صورت تجاوز به مال دیگران) هیچ کس نسبت به مالی که به دست آمده است از کس دیگر اولویت ندارد. ---------- [۱]: ۴۶. عیون اخبار الرضا «ع» ۹۷: ۲؛ وسائل ۴۸۲: ۱۸. ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
کتاب معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی (ع) / تالیف حکیمی، محمد را دارم برای آماده شدن برای منبر مطالعه میکنم چقدر این کتاب عالیه😍 من که کتاب از نرم افزار قائمیه دانلود کردم و مطالعه میکنم توصیه میکنم این کتاب را حتما مطالعه کنید ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
🔸 وضعیت کتمان کننده یا اقرار کننده به حق در روز قیامت امام رضا «ع»: - من کتم شهادته أوشهد اثما، لیهدردم رجل مسلم أو لیتوی ماله، أتی یوم القیامة و بوجهه ظلمة مد البصر و فی وجهه کدوح یعرفه الخلائق باسمه و نسبه. و من شهد شهادة حق لیخرج بها حقا لامری مسلم، أو لیحقن بها دمه، أتی یوم القیامة و بوجهه نور مد البصر، یعرفه الخلائق باسمه و نسبه [۱] . - آنکس که از شهادت (بر حقی) خودداری کند یا بنا حق شهادت دهد، تا خون مسلمانی را بریزد یا مالش را تباه کند، چون در روز رستخیز بیاید گرداگرد چهره ی او تا جایی که چشم کار می‌کند تاریک است، و صورت او پر از خراش است و مردمان همه او را به نام و نسب خواهند شناخت. و هر کس به حق شهادت دهد تا حق مسلمانی را آزاد کند یا جان او را حفظ نماید، روز قیامت چهره ی او تا جایی که چشم می‌تواند دید، غرق نور است، و مردمان او را با نام و نسب می‌شناسند. ---------- [۱]: ۵۰. فقه الرضا «ع» / ۳۰۷. منبع : کتاب معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی ( علیه السلام ) - صفحه ۴۵ ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
امام رضا «ع»: - … اذا فعل الناس هذه الأشیاء (المنهیات)، و ارتکب کل انسان ما یشتهی و یهواه، من غیر مراقبة لأحد، کان فی ذلک فساد الخلق أجمعین … [۱] . - زمانی که مردم به کارهای ممنوع دست زدند، و هر کس هر چه دلش خواست کرد، بدون اینکه کسی نظارت کند، (در این صورت) مردم همگی به فساد و تباهی دچار می‌گردند. ---------- [۱] عیون اخبار الرضا «ع» ۹۹: ۲.  [معیارهای اقتصادی در تعالیم رضوی ( علیه السلام ) - صفحه ۴۸]  ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
فتوای میرزای شیرازی و یک نکته مهم فقهی 🔸️پس از این که دولت ناصرالدین شاه با تشویق امین السلطان صدراعظم وقت، قرارداد "رژی" را با ماژور تالبوت تاجر انگلیسی بست و انحصار خرید و فروش توتون و تنباکو را به این فرد سپرد ، اتفاقاتی افتاد که از نظرای علمای اعلام و مراجع تقلید، مصلحت مسلمین و بقای فرهنگی ایران اسلامی به خطر می افتاد ؛ از جمله اینکه "کمپانی رژی " در پشت پرده قرارداد تنباکو و ورودش به ایالات و ولایات ایران قصد داشت در نمایندگی های خود فعالیت های فرهنگی در چهارچوب ترویج مسیحیت و سست کردن باورهای اسلامی مردم انجام دهد و در همین راستا هزاران نفر فرنگی وارد کشور شدند. 🔸️در نتیجه مرجع تقلید و زعیم وقت شیعه حضرت آیت الله العظمی میرزا محمدحسن شیرازی (رضوان الله علیه) که گزارشات خطرناکی از ایران دریافت می کرد، در یک فتوای یک خطی استعمال توتون و تنباکو که در حالت عادی مباح بود را در حکم محاربه با امام زمان تشخیص داد. 🔸️متن فتوای این مرجع عالیقدر بدین شرح است : بسم‌الله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.» 🔸️سوال مهم اینست که زعیم شیعه در آن مقطع چگونه به خود جرات داد استفاده از یک گیاه ( که بسیاری از علما نیز آن را استعمال می کردند) را جنگ با امام زمان بنامد ؟ 🔸️در واقع قاعده اضطرار (الضرورات تبيح المحظورات ) در اینجا به کمک مرجع تقلید آمد و در شرایطی که بقای جامعه اسلامی در خطر بود یک امر حلال را حرام کرد. 🔸️بر اساس این قاعده فقهی، ضرورت‌ها ممنوعیت چیزهایی را که ممنوع است، برمی‌دارد و اموری که حلال به شمار می رود را می توان بنا به ضرورت حرام کرد. 🔸️در نتیجه با فتوای این مرجع عالیقدر و استفاده از قاعده فقهی اضطرار، جامعه مسلمین در ایران از خطر استحاله فرهنگی نجات یافت . 🔸️قدرت فتوای یک خطی مرجعیت شیعه به حدی بود که شاه مطلق العنان مملکت نیز اجازه قلیان کشیدن نیافت و ناچارا مجبور به لغو قرارداد با کمپانی رژی گردید. 🔸️خلاصه مطلب این که بقای جامعه اسلامی تا حدی اهمیت دارد که زعیم می تواند حلالی را در حالت اضطرار حرام کرده و حرامی را حلال سازد . 📌 نکته : دیروز سالروز فتوای تحریم توتون و تنباکو بود. ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
کد رشته اشتباه، برکت زندگی خانم مدیر شد 🔹محمودی؛ مدیر مرکز استثنایی رجائیه می‌گوید: یک اتفاق باعث شد من به مدرسه کودکان استثنایی بیایم. پشت کنکوری بودم و عاشق پرستاری . اولین سالی که کنکور دادم پرستاری قبول شدم. پدرم مخالف پرستاری بود و اجازه نداد به دانشگاه بروم. بعد یک سال محرومیت دوباره کنکور شرکت کردم. موقع انتخاب رشته، تربیت معلم قائم شهر را نوشتم. درست پایین این رشته کودکان استثنایی بود. پدرم اشتباه کد کودکان استثنایی را زد. 🔹چند ماه اول با گریه سرکلاس رفتم و کارم به روانشناس کشید ولی حالا کار به جایی رسیده است که دو بار به من پست‌های مدیریتی در مدارس عادی پیشنهاد شد، ولی قبول نکردم. الان اگر به قبل برگردم با اشتیاق این رشته را انتخاب می‌کنم. 🔸گزارش کامل را اینجا بخوانید. ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
باید یک کار دیگه هم انجام بده ساعت کاری از ۷ تا ۱۴ را هم تغییر بده و ساعت کاری از ساعت ۱۵بکند تا ۲۳ بخاطر اینکه یهودیان و مسیحیان اروپا و امریکا بخاطر اختلاف شب و روز ما صبح سرکار میرویم اونجا صبح ما ، شب اونجاست و اداره جات تعطیله جمعه را هم حذف کنید 🖊 https://eitaa.com/smajidi_ir
روز بیست و هشتم چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ بیاد شهیدانی امروز سالروز شهادت آنان است 🌹شهید سید محمود پور محمد ( امیرکلا) بابل 🌹شهید یعقوب فردی رمی (رمنت) بابل 🌹شهید حرمت الله فلاحیان شفیعی (درزیکلا آقاشفیع) بابل 🌹شهید سید مهدی کیانژاد تجنکی از بابل شما میتوانید به جمع چله نشینان ملحق شوید و مأنوس شوید با اهل بیت علیهم السلام ارتباط با ما : 👤 @smajidi_ir2 شروع چله دعای توسل از ۳۰ فروردین تا ۸ خردادماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/smajidi_ir گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
هدایت شده از کشکول محب الزهرا
لیست افراد و جزء هایی که انتخاب کردند جزء اول : خانم مهناز یزدانی جزء دوم : خانم زهرا حیدری جزء سوم: خانم زهرا حیدری جزء چهارم : خانم زهرا حیدری جزء پنجم : خانم زهرا حیدری جزء ششم : سید محمد مجیدی جزء هفتم : خانم سلیمه محمد زاده جزء هشتم : خانم سلیمه محمد زاده جزء نهم : خانم سلیمه محمد زاده جزء دهم : خانم سلیمه محمد زاده جزء یازدهم : خانم خدیجه شفیع نژاد جزء دوازده : خانم خدیجه شفیع نژاد جزء سیزدهم : خانم کبریا محمد زاده جزء چهاردهم : خانم کبریا محمد زاده جزء پانزدهم : خانم کبریا محمد زاده جزء شانزدهم : خانم کبریا محمد زاده جزء هفدهم : خانم فاطمه رضانیا جزء هجدهم : خانم فاطمه رضانیا جزء نوزدهم : خانم سامره محمد زاده جزء بیستم : خانم سامره محمد زاده جزء بیست و یکم : سید ساجد میر حسین زاده جزء بیست و دوم : سید ساجد میر حسین زاده جزء بیست و سوم : خانم آسیه رمضانی جزء بیست و چهارم : آقای مسعود آقایی جزء بیست و پنجم : آقای علی احمدی جزء بیست و ششم :آقای سید محمد مجیدی جزء بیست و هفتم : آقای علی احمدی جزء بیست و هشتم : خانم فاطمه رضانیا جزء بیست و نهم : خانم فاطمه رضانیا جزء سی ام : خانم حلیمه بابایی زاده 📿 برای شرکت در به آی دی « @smajidi_ir2 » پیام بدهید امام صادق (ع): مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الكِرامِ البَرَرَةِ ، وَ كانَ القُرآنُ حَجيزا عَنهُ يَومَ القيامَةِ ؛ هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود. كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 603 https://eitaa.com/smajidi_ir
سخنرانی.mp3
33.48M
🎞 گزارش صوتی🎞 ویژه برنامه دهه کرامت 📆 سه شنبه | ۱۴۰۳/۲/۲۵ 🏴 سخنرانی 🎙 به فیض منبر: 📌هیْئَتْ حُدّاثُ الْمَهْدی عج الله شَــهْرِسْتانِ بـابُلْ ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir
آیا ما با ‎ مواجه‌ایم؟ ✍ زهرا سرکارراه ♻️ برخی که ادعای مهدویت و زمینه‌سازی برای ظهور دارند نیز همراه با کسانی که عدالت اجتماعی را سراب می‌دانند، به جبهه حامیان ‎ و مدافعان ارزش پول‌ ملی، نسبت "کمونیست مسلمان" می‌دهند. سوال اینجاست، برای همه اظهرمن‌الشمس است که هدف مهدویت بسط قسط و عدالت است، پس چرا اینان در اقتصاد راه‌حلی برای گسترس عدالت اجتماعی ندارند و با عناصری هم‌کلام و هم‌نظرند که اصالتاً عدالت اجتماعی را نفی می‌کنند و فقط توصیه‌شان این است که اقتصاد آزاد باشد، ولنگاری باشد رهاسازی شود، دستوری نباشد و مدام برطبل گرانی دلار، بنزین، گاز، برق و... می‌کوبند که مثلا مصرف کم شود و قاچاق نشود و...؟! مدتیست فکر میکنم نکند اینان اعتقاد به ‎ دارند که باید کاری کنیم فقرا فوج فوج زیرچرخ توسعه له شوند تا حضرت زودتر ظهور کنند! ❣ پژواک| سیدمحمدمجیدی https://eitaa.com/smajidi_ir