🌸🍃🌸🍃
💟الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَامِنَ الْمُتَمَسِّڪِینَ
💟بِوِلاَیَةِأَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِیطالِب
💟 وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ.
✨آسمان يكبار ديگر خنده كرد.
✨عشق ما را بازهم، شرمنده كرد.
✨آسمان رقصيد و باراني شديم.
✨موج زد دريا و طوفاني شديم
✨بغض چندين ساله ی ما بازشد
✨(ياعلي)گفتيم وعشق آغازشد!
💟ولادت مولی الموحدین مولای
دین امیر المومنین حضرت امام
💟علی(ع) و روز پدرو، روز، مرد ،بر
بزرگمردان بی.ادعاوتمامی.عاشقان
💟آنحضرت ومردان وپدران بزرگوار
مبارک.التماس دعا🌸🍃
ارسال شده از سروش+:
سید محمدجواد ابطحی فروشانی، نماینده سابق خمینیشهر در مجلس:
تقلیل جمعیت کشور به نصف میزان کنونی تا سال 2050
کدام مشکلات مانع از فرزندآوری خانوادهها شده است؟
https://sahebnews.ir/1041227/
صاحب نیوز
از توسعه نظام هایپرمارکتینگ بپرهیزیم و اشتباه چین را تکرار نکنیم
حجت الاسلام خسین مهدی زاده:
دولت چین در دو دهه گذشته، دستفروشهای چینی را مجبور کرد که بساط خود را از خیابانها جمع کنند تا هم شهرهای بزرگ این کشور تصویری تمیزی داشته باشند، هم سطح امنیت غذایی و بهداشت بالا رود و هم تجارت قانونمند شود
اما حالا که اقتصاد چین، دچار رکود شده، رهبران این کشور تصمیم گرفتهاند که نه تنها مغازهداری خرد را رواج دهند بلکه دوباره به دستفروشها، کافیشاپهای سیار و ماشینی و انواع خردهفروشیها اجازه کار دهند
لی کقیانگ نخست وزیر این کشور گفته است که «کارآفرینی خیابانی حیاتیتر از کسبوکارهای بزرگتر و لوکستر برای چین است».
بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تصمیم جدید دولت چین مبنی بر اجازه فعالیت دوباره به دستفروشها منطقی است، چون پاندمی کرونا بیش از همه به افراد کمدرآمد و کسبوکارهای کوچک آسیب زده است
این همان چیزی است که ایران ما تا چند سال پیش از موهبت کامل آن برخوردار بود
نظام توزیع و فروشی که از گذشتگان ما به ارث رسیده بود، ریشه در آموزههای دینی ما مبتنی بر قناعت و مذمت طمع داشت اما متاسفانه شهرداریها، وزارت اقتصاد و چند نهاد مالی دیگر با دخالت سرمایهدارهای پول پرست به این سیستم بومی پخش و مصرف ایرانی لطمات جدیای را وارد کردند
حالا که کورونا در جهان فراگیر شده و اقتصادها را یکی پس از دیگری تخریب میکند، به اهمیت این نوع از سیستم فروش بیشتر پی میبریم
باید بدانیم که حفظ سوپرمارکتهای خرده فروش هم برای اقتصاد محلی ایران از منظر پدافند غیرعامل ضروری است، هم برای مبارزه با سرمایهداری افسار گسیختهای که رواج پیدا کرده است و هم برای کارآفرینیهای خُرد که امروز مشکل چینیها در رفع رکود شده
هایپرمارکتها با از میان بردن سوپریها در کشور باعث میشوند که اولا طبقه متوسط به طبقه ضعیف تنزل پیدا کند؛ بدین معنا که کسانی، روزگاری خودشان مغازهدار بودند و به اصطلاح خودمانی آقای خودشان بودند، در رقابت با هایپرمارکت ها شکست خورده و زیر دست سرمایهداراهای صاحب هایپرمارکت شوند، ثانیا موجب میشود مصرفگرایی افسارگسیخته و فرهنگ خرید بیش از حد نیاز رواج پیدا کند
ثالثا به این موضوع هم باید توجه شود که فروشگاههای زنجیرهای از تولید کنندگان خُرد محلات و روستاها خرید نمیکنند، بلکه فقط محصولات برندهای معروف را میفروشند که باعث کاهش توانمندی و اشتغال در اقتصاد روستایی و شهرستانی خواهد شد
از طرفی این امر باعث میشود که زنجیره مویرگی انتقال محصول هم از بین برود و در شرایط بحران مثل همین کورونا یا مثل سیل، زلزله، جنگ و ... اصول پدافند غیرعامل نیز خدشهدار شود
سوپرمارکتها یا بقالیها به اندازه مصرف هرمنطقهای، آذوقه و موارد جانبی را انبار میکنند و این کار در مدیریت بحران بسیار کمک کننده است
اگر سوپر مارکتهای محلی کامل حذف شوند، در شرایط بحران، هایپرمارکتها دردسر آفرین خواهند شد و علاوه بر مسئله کمبود و خالی شدنشان، موضوع احتکار هم مطرح است
دولت و مجلس باید سریعتر جلوی حذف بقالیها و گسترش ویران کننده هایپرمارکتها را بگیرند
مردم نیز نباید به خاطر مقداری تخفیف، به نابودی کسب و کار هموطن خود و سود سرمایه دارهای گردن کلفت کمک کنند
✅دکتر قائمی نیک:
ما در این هایپرمارکت ها شاهد شکل گیری نوعی از مناسک سازی هم هستیم.
من تی بیشتر این چیزی که شما فرمودید، نگران آن فرهنگی هستم که پیرامون هایپر مارکت ها دارد شکل می گیرد و آنهم، ماجرای جایزه دادن های عجیب و غریب است.
جایزه هایی که همراه با مسئلۀ «شانس» است. یعنی امرِ غیر قابل پیش بینی.
مراسمی که حول و حوش این جایزه دادن ها شکل می گیره هم خیلی جالبه: مراسم قرعه کشی همراه با جشن. محور جشن ها و سرورها خرید بیشتر اقتصادی میشه.
@hamidrezamaghsoodi
ای احمدیان به نام احمد صلوات
هر دم به هزار ساعت از دم صلوات
از نور محمدی دلم مسرور است
پیوسته بگو تو بر محمد صلوات
🌋الّلهُمَّ 🌟💐
🌋صلّ🌟💐
🌋علْی 🌟💐
🌋محَمَّدٍ 🌟💐
🌋وآلَ🌟💐
🌋محَمَّدٍ🌟💐
🌋وعَجِّل🌟💐
🌋 فرَجَهُم🌟💐
🌋الّلهُمَّ 🌟💐
🌋صلّ🌟💐
🌋علْی 🌟💐
🌋محَمَّدٍ 🌟💐
🌋وآلَ🌟💐
🌋محَمَّدٍ🌟💐
🌋وعَجِّل🌟💐
🌋 فرَجَهُم🌟💐
مبعث رسول اکرم محمد مصطفی (ص)
بر شما دوستان مبارک 🌹🌹
متن کامل ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰ :
۱- در تبصره ۱،
۱-۱- بند (الف)، در خصوص منابع حاصل از صادرات نفت با توجه به تفاوت عبارات مصوبه با سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، مغایر بند ۱۰ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه و در نتیجه مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.
۲-۱- در بند (الف)، از جهت روشن نبودن وضعیت اساسنامه شرکت دولتی تابعه وزارت نفت ابهام وجود دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۱- در بند (الف)، منظور از «دیگر اجزاء» در خصوص سهم صندوق توسعه ملی ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۱- بند (ب)، از این جهت که آیا منابع مذکور، شامل منابع حاصل از فرآوردههای نفتی نیز میشود یا خیر ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۱- در جزء ۳ بند (ب)، عدم تعیین سقف در صورت افزایش عواید حاصل، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد.
۶-۱- در جزء ۴ بند (ب)، عبارت «تأمین معیشت، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی» بهعنوان محل مصرف منابع مذکور، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. همچنین از این جهت که در ردیفهای مذکور در این جزء، عدد مشخصی پیشبینی نشده است و در نتیجه سقف منابع حاصلشده و قابل مصرف در این خصوص، مشخص نیست، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۱- در جزء ۴ بند (ب)، و در موارد متعدد دیگری از مصوبه، استفاده از خط غیرفارسی در خصوص واژه «ETS»، مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شد.
۸-۱- در جزء ۴ بند (ب)، موضوع و حدود «مسئولیت تضامنی» مقامات حاضر در کارگروه مذکور ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۹-۱- در بند (و)، عبارت «اعتبار اسنادی داخلی» از جهت تعریف و میزان آن ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۰-۱- حکم مندرج در بند (ز)، غیربودجهای بوده و مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد.
۱۱-۱- بند الحاقی ۱، از جهت مشخص نبودن سقف و ردیف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۱۲-۱- در بند الحاقی ۱، استفاده از خط غیرفارسی و واژه «VB» و «فوب»، مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شد.
۱۳-۱- جزء ۳ بند الحاقی ۱، از این جهت که وضعیت اساسنامه «سازمان شهرداریها و دهیاریها» روشن نیست ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۴-۱- بند الحاقی ۲ و اجزاء آن، از جهت مشخص نبودن سقف و ردیف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۱۵-۱- جزء ۴ بند الحاقی ۲، به دلیل واگذاری تعیین اولویت خودروها برای استفاده از سوخت مایع به وزارت نفت بدون تعیین ضوابط آن، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد.
۱۶-۱- بند الحاقی ۴، از این جهت که منابع مذکور در سقف منابع بودجه کل کشور نیست، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۱۷-۱- بند الحاقی ۷، از این جهت که آیا منابع دو هزار میلیارد ریالی مذکور، دارای ردیف مستقل است یا خیر ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲- در تبصره ۲،
۱-۲- در جزء ۱ بند (الف)، عبارت «مالکیتی و مدیریتی» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۲- در جزء ۲ بند (الف)، محل مصرف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۲، با توجه بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۲- در جزء (۴-۲-) بند (الف)، از این جهت که ماهیت صندوقهای سرمایهگذاری چیست و آیا بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، اساسنامه این صندوقها باید به تایید شورای نگهبان برسد یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۲- بند (ج)، از جهت عدم ذکر سود سهام شرکتهایی که مجموع سهام دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد است، در منابع عمومی قانون بودجه، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد.
۵-۲- جزءهای ۱ و ۳ بند (هـ)، از این جهت که آیا احکام مذکور شامل شرکتهای وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی نیز میشود یا خیر ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۶-۲- جزء ۳ بند (هـ)، از این جهت که آیا شامل شرکتهای دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام استنیز میشودیا خیر،ابهام دارد،پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.
۷-۲- حکم ذیل جزء ۳ بند (هـ)، از این جهت که علاوه بر مصوبات هیأت وزیران، شامل قانون نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۸-۲- در بند (و)، عدم اختصاص ردیف برای مبلغ مذکور و عدم تعیین چگونگی توزیع این منابع، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی و همچنین اطلاق این بند از این جهت که مصارف واگذاریهای سهام و فروش اموال تفکیک نشده است، مغایر بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و در نتیجه بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.
۹-۲- بند الحاقی به تبصره ۲، از جهت عدم تعیین سقف و ردیف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. همچنین در بند این الحاقی، از جهت روشن نبودن اقدام دولت در بخشودگی و امهال وام افراد مذکور و همچنین از این جهت که آیا حکم مذکور شامل تسهیلات دریافت شده
از بانکهای غیردولتی نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۰-۲- بند الحاقی ۱، از جهت اینکه برای مبلغ مذکور، ردیفی اختصاص داده نشده است، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد.
۱۱-۲- در بند الحاقی ۱، اطلاق مصارف مذکور در بند و همچنین ذیل این بند در خصوص حاکم بودن این بند بر حکم ماده ۲۹ و جزء ۴ ماده ۶ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مغایر بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است فلذا مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.
۱۲-۲- بند الحاقی ۲، از این جهت که آیا احکام مذکور شامل شرکتهای وابسته به مؤسسات عمومی غیردولتی نیز میشود یا خیر ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۳-۲- جزء ۶ بند الحاقی ۲، از این جهت که «ساماندهی حقوق و مزایای مدیران» شامل میزان حقوق و مزایا نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۴-۲- جزء ۷ بند الحاقی ۲، مبنیًا بر ابهام جزء ۶ همین بند ابهام دارد.
۱۵-۲- اطلاق فراز اخیر جزء ۹ بند الحاقی ۲، از این جهت که شامل اساسنامههای مصوب مجلس شورای اسلامی نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۶-۲- بند الحاقی ۳، از جهت نداشتن ردیف و سقف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۱۷-۲- بند الحاقی ۴، از جهت نداشتن ردیف و سقف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی و اطلاق فراز اخیر آن به جهت واگذاری بدون ضابطه تعیین خانوارهای مشمول، نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینههای مرتبط به مصوبه هیأت وزیران، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد.
۱۸-۲- در بند الحاقی ۴، منظور از تأمین منابع لازم از محل یک درصد از یک دوازدهم هزینه های شرکتهای دولتی ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳- در بند (ج) تبصره ۳، استفاده از خط غیرفارسی در خصوص واژه «AIIB»، مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شد.
۴- در تبصره ۴،
۱-۴- در بند (ب)، از این جهت که وضعیت اساسنامه «سازمان شهرداریها و دهیاریها» روشن نیست ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۴- بند (ج)، اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تأمین بخشی از منابع تسهیلات مالی خارجی، مغایر بند (۳-۱۰) سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه و در نتیجه بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.
۳-۴- در بند الحاقی، استفاده از خط غیرفارسی در خصوص واژه «LPG» و «NGL»، مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شد.
۴-۴- در بند (هـ)، اجازه به دولت برای استفاده از مانده منابع استفادهنشده از صندوق توسعه ملی بهموجب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در سال ۱۴۰۰، مغایر بند (۳-۱۰) سیاستهای کلی برنامه ششم و در نتیجه بند ۱ اصل ۱۱۰ و اصل ۵۷ قانون اساسی شناخته شد.
۵- در تبصره ۵،
۱-۵- در بند (ز)، اجازه انتشار اوراق توسط مؤسسات بیمه بازرگانی بدون تضمین اصل و سود، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
۲-۵- در بند (ط)، استفاده از واژه غیرفارسی «راندمان»، مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شد.
۳-۵- جزء ۱ بند (ک)، از جهت مشخص نبودن سازوکار «نرخ حفظ قدرت خرید» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۵- اطلاق جزء ۳ بند (ک)، مبنیًا بر ایراد بند (ز)، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد و مبنیًا بر جزء ۱ بند (ک)، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۵- در جزء ۶ بند (ک)، از این جهت که مشخص نیست منظور از «دولت» که اموال و داراییهای آنها بهعنوان پشتوانه انتشار اوراق مالی اسلامی قابل استفاده است، شامل دستگاههای غیرقوه مجریه نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۶-۵- در بند الحاقی ۱، عدم ذکر ردیف و عدم لحاظ آن در سقف منابع عمومی بودجه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. همچنین از این جهت که مفاد جزء ۲ بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مورد رعایت قرار گرفته است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۵- بند الحاقی ۲، از جهت عدم گردش خزانه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. همچنین از این جهت که در ردیف مربوطه، این عدد لحاظ نشده است، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد.
۸-۵- در بند الحاقی ۳، از این جهت که آیا با توجه به لزوم صدور موافقتنامه از سوی سازمان برنامه بودجه کشور، اولاً منظور از «موافقتنامه» در این بند روشن نیست و ثانیًا آیا طرف حساب فرآیند مذکور لزومًا دولتی است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۹-۵- در بند الحاقی ۴، عنوان قانون مذکور ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۰-۵- بند الحاقی ۵، با توجه به عدم ذکر ردیف و عدم لحاظ آن در سقف منابع عمومی بودجه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۱۱-۵- بند الحاقی ۶، با توجه عدم ذکر ردیف و عدم لحاظ آن در سقف منابع عمومی بودجه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. همچنین عبارت «اوراق خزانه اسلامی» ابهام دارد؛
پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۲-۵- بند الحاقی ۹، با توجه به عدم ذکر ردیف و عدم لحاظ آن در سقف منابع عمومی بودجه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۱۳-۵- حکم مندرج در بند الحاقی ۱۰، غیربودجهای بوده و مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد. همچنین از این جهت که تأخیر یا انحراف از این حکم، در کدام موارد تخلف یا جرم است و همچنین در صورت جرم بودن از جهت عدم ذکر مجازات، محسوب میشود، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۶- در تبصره ۶،
۱-۶- در بند (ب)، از این جهت که منظور از «ضوابطی» که به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی میرسد روشن نیست، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۶- در جزء الحاقی به بند (ح)، با توجه به این که تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم، در قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان نسخ شده است، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۶- در جزء ۲ بند (ی)، از این جهت که مشخص نیست در حکم این جزء در خصوص افزایش مذکور، مفاد قراردادهای معتبر منعقدشده رعایت شده است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. همچنین این جزء با توجه به عدم وجود ردیف و نحوه دقیق هزینهکرد منابع مازاد بر مبلغ مذکور، مغایر اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. استفاده از واژه های غیرفارسی «پروژه» و «دیجیتال» نیز مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی است.
۴-۶- در بند (ل)، اطلاق لزوم پرداخت نقدی مالیات در غیر موارد مذکور در بند (ل)، نسبت به کسانی که به علت عدم دریافت ثمن معامله، توان پرداخت مالیات مذکور را ندارند، خلاف موازین شرع شناخته شد.
۵-۶- جزء ۲ بند (ف)، اعطای اختیار تعیین مالیات بر ارزش افزوده گروههایی از مودیان توسط سازمان امور مالیاتی کشور، با توجه به لزوم قانونی بودن تعیین مالیات، مغایر اصول ۵۱ و ۸۵ قانون اساسی شناخته شد.
۶-۶- بند الحاقی ۲۳، از این جهت که آیا حکم مذکور شامل اموال در اختیار ولیفقیه نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۶- بند الحاقی ۲۴، با توجه به عدم هماهنگی صدر و ذیل آن، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷- در تبصره ۷، جزء ۴ بند الحاقی ۱، از این جهت که آیا تعیین حقوق ورودی خودروی سواری، بهمنزله مجوز ورودی خودروی سواری است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۸- در تبصره ۸،
۱-۸- در جزء ۱ بندهای (ب) و (ز)، منظور از «سکونتگاههای غیررسمی» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۸- در جزء ۲ بند (د)، منظور از «مشارکت مالی» از این جهت که الزامی است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۸- در بند (و)، با توجه به روشن نبودن مفهوم، ضوابط و چارچوب «مشارکت عمومی -خصوصی» ابهام وجود دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۸- در بند الحاقی ۱، با توجه به این که ردیف مذکور در جزء ۱، در جداول به جزء ۲ اختصاص دارد، از جهت ردیف اختصاصیافته به جزء ۱ ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۸- در بند الحاقی ۳، ملاک تشخیص خانوارهای محروم، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۶-۸- در بند الحاقی ۴، با توجه به سیاستهای کلی الگوی مصرف، در خصوص رعایت «هماهنگی در سطح ملی» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۸- بند الحاقی ۵، در خصوص برقراری انشعابهای غیردائم خدمات عمومی موضوع قانون مذکور، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
۸-۸- اطلاق بند الحاقی ۶، در خصوص اولویت شرکتهای ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی نسبت به مواردی که دیگران از جهاتی تقدم دارند، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
۹- در تبصره ۹،
۱-۹- بند (هـ)، با توجه به بند (ج) ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه، از جهت عدم ذکر حوزه های علمیه، مغایر بند ۹ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
همچنین ذیل این بند نیز مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
۲-۹- در بند الحاقی، با توجه به اینکه وضعیت اساسنامه «صندوق ذخیره فرهنگیان» مشخص نیست، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد. همچنین از جهت عدم ذکر ردیف و سقف منابع مذکور، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۳-۹- جزء ۱ بند الحاقی، در خصوص واگذاری بدهیهای مذکور از محل سهام و داراییهای دولتی دستگاههای اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت و شرکتهای دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری، مغایر بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و در نتیجه مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد.
۴-۹- جزء ۲ بند الحاقی، از جهت مشخص نبودن منظور از «تسویه مطالبات مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بدهیهای مؤسسه مذکور به دولت و یا به بانک مرکزی به بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۹- در بند (ح)، امکان انتقال وجوه مصرف نشده دس
خواهد شد.
۲-۱۶- بند الحاقی ۲، از جهت فقدان ماهیت بودجهای، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد.
۳-۱۶- در جزء ۴ بند الحاقی ۶، از جهت روشن نبودن اساسنامه سازمان غذا و دارو ابهام وجود دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۱۶- در جزء ۵ بند الحاقی ۶، طراحی سازوکارهای برخورد با پزشکانی که خارج از چرخه تبیین شده ارائه خدمت نمایند، از این جهت که این سازوکارها شامل موارد تقنینی نیز میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۷- در تبصره ۱۸،
۱-۱۷- جزءهای ۲ و ۳ بند (الف)، از جهت روشن نبودن اساسنامه صندوق کارآفرینی امید، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۱۷- جزء ۸ بند (الف)، از این جهت که آیا و حکم این جزء با منابع در اختیار نظام بانکی قابل اجرا است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۱۷- اطلاق جزء الحاقی به بند (الف)، در خصوص تهیه فهرست کامل داراییهای خارج از کشور، از جهت عدم تقیید به مسائل امنیتی، خلاف موازین شرع شناخته شد.
۴-۱۷- در بند (د) تصویب آییننامه مذکور توسط کارگروه وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور، مغایر اصل ۱۳۸ قانون اساسی شناخته شد.
۵-۱۷- اطلاق بند الحاقی ۵، در مواردی که افراد ذیحق هستند نظیر موردی که بر اساس قرارداد معتبر، هنوز مهلت برای اکتشاف و استخراج وجود دارد؛ خلاف موازین شرع شناخته شد.
۱۸- در تبصره ۱۹،
۱-۱۸- در جزء ۱ این تبصره، با توجه به طرحهای مندرج در قسمت دوم پیوست شماره (۱) مصوبه، با توجه به روشن نبودن مفهوم، ضوابط و چارچوب آن طرحهای مشارکت عمومی - خصوصی، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۱۸- جزءهای ۲ و ۳ و بند الحاقی ۲ این تبصره نیز مبنیًا بر ابهام فوق، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۹- در تبصره ۲۰، جزء ۲ بند (ز)، از جهت روشن نبودن وضعیت اساسنامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲۰- در تبصره ۲۱،
۱-۲۰- در جزء ۳ بند (الف)، واگذاری تعیین سایر دستگاههای مستثنی از حکم مذکور، به هیأت وزیران، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد.
۲-۲۰- حکم مندرج در بندهای (ب) و (ج) این تبصره، نسبت به مواردی که دارای جنبههای امنیتی هستند، خلاف موازین شرع شناخته شد.
۳-۲۰- در بند (ج)، از جهت روشن نبودن نسبت حکم به پرداخت ذینفع نهایی توسط دستگاههای مذکور، با اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغی مقام معظم رهبری، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۲۰- جزء ۱ بند (د)، از جهت روشن نبودن وضعیت اساسنامه سازمان ملی بهرهوری ایران ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۲۰- جزء ۲ بند (د)، از جهت روشن نبودن وضعیت اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۶-۲۰- در بند الحاقی ۱، اطلاق عدم لزوم شرایط سنی، تحصیلی و آزمون برای استخدام، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد. همچنین در این بند، الزام به استخدام رسمی نیروهای کارگری، روزمزد و حجمی ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۲۰- بند الحاقی ۴، از جهت شرایط استخدامی افراد مذکور از جمله در خصوص لزوم استخدام افراد جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان و همچنین از این جهت که آیا ردیف مذکور، برای این امر دارای منابع است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۸-۲۰- در بند الحاقی، در خصوص اختصاص منابعی به بسیج، از این جهت که یک درصد مذکور از کدام اعتبارات اختصاص داده میشود، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۹-۲۰- بند الحاقی، درخصوص حدنگاری اراضی کشاورزی، از جهت نسبت این حکم با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۰-۲۰-بند الحاقی، در خصوص منظور کردن یارانه جبران زیان برای موارد مذکور، از جهت نداشتن ردیف و سقف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. همچنین ذیل این بند درخصوص مستثنی شدن تحویل کود شیمیایی اوره مورد نیاز کشاورزان ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲۱- پیش بینی اعتبار برای طرحهای جدید عمرانی در جداول پیوست، بدون رعایت سازوکار مندرج در ماده (۲۳) قانون «الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)»، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد
تگاههای اجرایی به سال بعد، به جهت عدم رعایت اصل «سالیانه بودن»، مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد. همچنین عدم ذکر «حوزههای علمیه» در این بند، مغایر بند ۹ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.
۶-۹- در بند (ط)، با توجه به استثنای ذکر شده، علت ذکر «آستان قدس رضوی» و همچنین منظور از عبارت «سایر حسابهای معرفیشده دولت» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۰- در تبصره ۱۱،
۱-۱۰- بند الحاقی ۳، از جهت عدم ذکر سقف و ردیف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۲-۱۰- بند الحاقی ۴، از این جهت که آیا در ضمن مصارف بودجه لحاظ شده است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۱- در تبصره ۱۲،
۱-۱۱- جزء ۲ بند (ب)، از جهت عدم ذکر سقف و لزوم گردش خزانه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۲-۱۱- در جزء ۲ بند (ج)، «سازمان نقشهبرداری» از جهت روشن نبودن وضعیت اساسنامه ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۱۱- ذیل جزء ۲ بند (د)، از جهت عدم سقف هزینه برای فروش اموال و داراییهای منقول و غیرمنقول قوه قضائیه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۴-۱۱- جزء ۳ بند (د)، با توجه به درج عدد «۱» در ردیف مذکور، از جهت میزان منابع و مصارف مذکور و همچنین از این جهت که «اعتبارات هزینهای» مذکور شامل چه مواردی است، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۱۱- بند الحاقی، به جهت نداشتن سقف و ردیف، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد.
۶-۱۱- در بند الحاقی ۱، عبارت «هرگونه اقدام» از جهت نوع اقدام و اقدام کننده ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۱۱- اطلاق بند الحاقی ۳، از جهت عدم رضایت مشمولان، مغایر اصول ۴۶ و ۴۷ قانون اساسی شناخته شد.
۱۲- در تبصره ۱۳، جزء ۱، از این جهت که آیا دستگاههای مذکور این منابع را در جهت مصارف بند (م) ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) استفاده میکنند یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۳- در تبصره ۱۴،
۱-۱۳- در جزء ۱ بند (الف)، ارجاع به بند (الف) تبصره ۱۸ و ردیف محرومیتزدایی مندرج در جدول (۳-۱۰) ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۱۲- در بند (ب)، تکلیف دستگاههای مذکور به ثبت نام افراد جدید، از این جهت که منظور از کلیه افراد، آیا شامل همه افراد میشود و یا صرفًا افراد واجد شرایط، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۱۳- در جزء ۳ بند (د)، از این جهت که آیا اولویت مذکور اطلاق دارد و شامل همه منابع مورد نیاز تبصره است یا یارانهها و نیز از این جهت که آیا این اولویت نسبت به سایر امور مهم دیگر جریان دارد یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۴- در تبصره ۱۵، بند الحاقی ۴، از جهت اطلاق بهرهبرداری از املاک و داراییهای مذکور، مغایر بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و در نتیجه مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی شناخته شد. همچنین این بند از این جهت که در انجام امور مذکور رعایت قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قوانین مربوط به تغییر کاربری لازم است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۵- در تبصره ۱۶،
۱-۱۵- حکم مندرج در جزء الحاقی ۲ بند (الف)، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۲-۱۵- با توجه به اینکه در بند (ب)، منبع تعیین شده به میزان دویست و پنجاه هزار میلیارد ریال است لکن در ادامه جهت مصارف این مبلغ مجموعًا میزان دویست و هشتاد هزار میلیارد ریال ذکر شده است، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۳-۱۵- در بند (ب) و جزءهای ۱ و الحاقی بند (هـ)، عبارت «از هر محل» ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۴-۱۵- در جزء الحاقی ۴ بند (ب)، عبارت «ستاد اجرایی» و همچنین نسبت میان تکلیف مقرر بر عهده «شورای برنامهریزی و هماهنگی» با مسئولیت دولت در
این حوزه، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۵-۱۵- جزء الحاقی ۵، از جهت چگونگی نظارت نمایندگان ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۶-۱۵- جزء الحاقی بند (و) از این جهت که شامل کسانی که دارای مسکن مناسب هم هستند میشود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۷-۱۵- در بند الحاقی ۲، استفاده از واژه غیرفارسی «ترالر»، مغایر اصل ۱۵ قانون اساسی شناخته شد.
۸-۱۵- تبصره ۱۶، از این جهت که آیا احکام بندها و اجزای این تبصره با منابع در اختیار نظام بانکی و بانک مرکزی قابل اجرا است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
۱۶- در تبصره ۱۷،
۱-۱۶- بند (و)، از جهت رعایت محرمانگی اطلاعات مندرج در سامانه مذکور و همچنین از جهت روشن نبودن نسبت عبارت «هرگونه پرداخت و کمک به مددجویان بر مبنای اطلاعات مندرج در این سامانه خواهد بود» با اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغی مقام معظم رهبری، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است،
را به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت مینمایم.ابطحی نماینده ادوار مجلس https://campaign.badesaba.ir/card/BfsVI
روانبخش هفته نامه پرتو:
❗️یک سناریوی خطرناک انتخاباتي!
🔹غربی ها بخوبی می دانند که با پرونده رسوایی که غرب گرایان دارند حتی با تنفس مصنوعی که با برداشتن موقتی برخی تحریم ها باشد نمی توانند در انتخابات پیروز شوند.
🔸از این رو در صدد برنامه ریزی روی انقلابیون هستند، تکثیر نامزدها و مدیریت آن ها.
🔹یکی از نامزدها را به صورت گسترده ازش تبلیغ می شود و بعدش رسانه های غربی او را بزرگترین خطر برای غرب معرفی می کنند. بچههای انقلابی از جمله خود آن نامزد هم باورش می آید. باز هم دشمن به خاطر خطری! که احساس می کند، با بستن کانالهای او، این گونه وانمود می کند که با او به شدت مخالفند.
🔹حزب اللهی نیز بیشتر احساس وظیفه می کنند که از او حمایت کنند.
🔸در نتیجه به دلیل اینکه آن شخص رجل سیاسی نیست ممکن است صلاحیتش احراز نشود.
🔸این سناریو موجب سرخوردگی نیروهای حزباللهی می شود و در نتیجه ظرفیت آنها پشت نامزد اصلی انقلابیون قرار نمیگیرد.
🔹با این سناریو اختلاف میان عناصر انقلابی به وجود می آید و جریان غرب گرا ممکن است با شعارهای جدید و پر حجم و به کمک رسانه های بیرونی و فضای مجازی در اختیارش و آرای برخی قومیت ها و اقلیت ها به پیروزی لب مرزی برسد.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
امشب شبِ قدرِ تمامِ عاشقان است
در قلب هایِ منتظر رنگین کمان است
پرسیدم از چرخ و فلک ،این حادثه چیست؟
گفتا:شبِ میلادِ مولایِ زمان است
ای صاحبِ عصر و زمان دلشادم امشب
از هر چه اندوه و غم ست آزادم امشب
#السلام_علیڪ_یا_بقیة_الله❣️✨
#میلاد_امام_زمان(عج)🎉✨
#مبارک_باد🎊❣️✨
*🎥این بخش های تلخ میتواند درس آموز و مایه عبرت باشه!این نشان میده که چطور عده ای دچار انحرافات میشن....*
ایشون حسام الدین آشنا مشاور حال روحانی است!
ببینید زمانی که توسط پدرخانمش قربانعلی دری نجف آبادی به معاونت ویژه وزارت اطلاعات گمارده میشه چی میگفت در مورد پخش خیانت ها!حال امروز او و دیگر دوستان اصلاح طلبش با هر ترفندی که شده حمله به سریال گاندو میکنن و معتقدن نباید خیانت جاسوس های برجام پخش بشه!!!
سلام یوم الله ۱۲ فروردین تجلی استمرار حرکت انبیا بر همه خدا باوران مبارک
*سید محمدجواد ابطحی فروشانی؛ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده سابق خمینیشهر در مجلس گفت:*
✔️قالیباف قطعا گزینه جبهه پایداری در انتخابات نخواهد بود
✔️جلیلی، قاسمی و محصولی می توانند گزینه اصلی جبهه پایداری باشند
✔️قالیباف به شرط عدم ثبتنام در انتخابات ریاست جمهوری، در لیست وحدت قرار داده شد
✔️اگر قالیباف از فساد عیسی شریفی خبر داشته که فاجعه رخ داده و اگر خبر نداشته هم مصیبت دیگری است!
http://www.598.ir/fa/news/485465
ارسال شده از سروش+:
سلام وصلوات خداورسولش وائمه اطهاربرروح مطهرمرحوم سردار سرتیپ حجازی باد. خوشابحالش که فارغ ازکیدوحیله جهان شدودرجمع دوستان شهیدش خاصه شهیدسلیمانی میهمان است
💠امام علی علیه السلام:
فالجُنودُ بإذْنِ اللّه ِحُصونُ الرَّعِیَّةِ، و زَینُ الوُلاةِ، و عِزُّ الدِّینِ، و سُبُلُ الأمْنِ، و لیسَ تَقومُ الرَّعِیَّةُ إلّا بِهِم
سپاهیان به اذن خدا، دژهای مردمند و زیور والیان و مایه توانمندی و ارجمندی دین و وسیله امنیّت. مردم جز با بودن سپاهیان پایدار نمی مانند.
📚 نهج البلاغة: الکتاب ۵۳
🇮🇷 سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرامی باد 🇮🇷
جواب محکمی با هوچیگرها و بوقچی های منافق شهر که رهبر عزیزتر از جانمان توهین و جسارت کردند در فضای مجازی خمینیشهر و عدهای از مسوولان شهرستان که مدیون این پیر حکیم هستند به راحتی سکوت کرده اند