eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی امام جمعه شهرستان رامسر
551 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
91 فایل
﷽ پایــــگاه رسمی اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه و دفتر امام‌جمعه شهرستان رامـــــــسر
مشاهده در ایتا
دانلود
👆اثر گرافیکی "سالی سمیر" برمبنای نمادسازی از یحیی السنوار @snjramsar
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت «یحیی السنوار» 📣 رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملتهای مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. 🔹متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم ملّتهای مسلمان! جوانان غیور منطقه! مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السّنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه‌ی جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزّت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.. کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته‌ی او نیست. فقدان او برای جبهه‌ی مقاومت البتّه دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیّه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقّفی نخواهد داشت؛ باذن الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند. ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من الله و عونه. اینجانب شهادت برادرمان یحیی السّنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه‌ی دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌الله تبریک، و فقدانش را تسلیت میگویم. والسّلام علی عباد الله الصّالحین سیّدعلی خامنه‌ای؛ ۱۴۰۳/۷/۲۸ @snjramsar
عصای یحیی دست مجروحش را روی دسته مبل خاکی گذاشته و سرش را جوری زاویه داده که انگار می‌خواهد دوربین روی پهپاد را تحقیر کند. مرد مثل یک رئیس وسط قاب میدان‌داری می‌کند. مدتی خیره می‌ماند. دوربین هم انگار ترسیده. چند ثانیه بعد، دست سالم مرد بالا می‌رود و چیزی شبیه چوب، عصا یا اسلحه را پرتاب می‌کند سمت سلاح دشمن. به گزارش ایسنا، فرهیختگان نوشت: دوربین از بالا دارد ویرانی‌های شهر را قاب می‌گیرد. صحنه، آخرالزمانی است؛ پر از ساختمان‌های ویران و خالی از انسان. انگار دست شیطان در کار بوده تا این شهر سابقاً آباد به این حال و روز بیفتد. دوربین به سمت چپ خیز برمی‌دارد و از میان آوارها وارد یک واحد مسکونی ویران می‌شود. رؤیاهای خاک گرفته ساکنان این خانه را می‌شود وسط چوب و سنگ و آجرهای آوار شده بر زندگی تماشا کرد. جایی در عمق تصویر اما چیزی پیداست. درست ثانیه‌ای قبل از اینکه چشم بیننده به عمق تصویر برسد، مشتی خاک در فضا پراکنده می‌شود و از پس آن خاک، شمایل یک انسان پیداست. مردی چهره پوشیده که تیر نگاهش، دوربین دشمن را زخم می‌زند. نشسته روی مبلی که انگار از آخرین بقایای زندگی در این گوشه دنیاست. نوع نشستنش شباهتی به آدم‌های محاصره‌شده ندارد. دست مجروحش را روی دسته مبل خاکی گذاشته و سرش را جوری زاویه داده که انگار می‌خواهد دوربین روی پهپاد را تحقیر کند. مرد مثل یک رئیس وسط قاب میدان‌داری می‌کند. مدتی خیره می‌ماند. دوربین هم انگار ترسیده. چند ثانیه بعد، دست سالم مرد بالا می‌رود و چیزی شبیه چوب، عصا یا اسلحه را پرتاب می‌کند سمت سلاح دشمن. مرد جان ندارد. ضربه‌اش کاری نیست بر پهپاد، اما تاریخ را می‌شکافد. معنا می‌سازد. جاودانه می‌شود. مرد در آن لحظات آخر به چه فکر می‌کرده است؟ شاید داستان زندگی‌اش. می‌گویند در لحظات احتضار، تمام زندگی آدم می‌آید جلوی چشمش. یحیی هم لابد در آن لحظات داشته این شصت و چند سال را مرور می‌کرده. از ۱۹۶۲. ۱۴ سال پس از روز نکبت و تأسیس رژیم غاصب در ۱۹۴۸ به‌دنیا آمد. او متولد اردوگاه پناهندگان بود، در میان مردمی متولد شد که دشمن همه‌چیزشان را اشغال کرده بود، خانه و سرزمین و حتی امیدشان را. کودکی یحیی درست وسط اخبار ناامیدکننده جنگ شش‌روزه و جنگ «یوم کیپور» گذشت. وسط پیش‌روی‌های مداوم رژیم اشغالگر. او اما در میان اردوگاه، به فردایی فکر می‌کرد که طلوع انقلاب اسلامی ایران، نویدش را می‌داد. یحیی هم‌سن‌وسال همان سربازان در گهواره رهبر انقلاب بود؛ همان سربازانی که خمینی در اوج سختی، نوید آمدن‌شان را می‌داد. تازه از مرزهای نوجوانی عبور کرده بود که فهمید برای او و تمام اهالی غزه، راهی جز «مقاومت» وجود ندارد. برای همین پیوست به «حماس» و همراه شد با شیخ احمد یاسین. زندگی برای ساکنان آن باریکه چیزی جز دویدن و رفتن پیوسته بود. دویدن به سمت زندگی و رفتن به‌سوی شهادت تا جایی که پیروزی رخ نشان دهد. جوانی یحیی در حبس گذشت. از ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۱ تمام آنچه در چشمان او قاب گرفته شد، دیوار بود و زندان. آن سال‌ها را چگونه تاب آورد؟ نمی‌دانیم؛ اما از آن روزهای یحیی یک کتاب در اختیار ماست؛ یک رمان. او «خار و میخک» را در دوره زندان نوشت. رمانی دوجلدی که احوالات مردم غزه را به زبان داستان روایت می‌کند. یحیی اندیشه‌هایش را کلمه کرد، کلمه‌هایش را سلاح و از ۲۰۱۱ که در جریان تبادل اسرا از زندان آزاد شد، روز و شبش را گذاشت برای مبارزه. هیچ‌وقت از غزه بیرون نیامد. زندگی‌اش را وقف مظلوم‌ترین جغرافیای جهان کرد. رفت و آمد و ساخت و شناخت و رسید به آن روز که نامش را سنجاق کرد به تاریخ. دوباره امید مردم فلسطین را نشانه رفته بودند. اسمش «توافق ابراهیم» بود؛ اما رسمش عهد ابلیس. افتاده بودند به «عادی‌سازی» تا جهان اسلام به شرّ مطلق اسرائیل عادت کند. این پروژه اگر به ثمر می‌رسید، چیزی از رؤیای فلسطین باقی نمی‌ماند. فلسطینی‌ها دست بالا می‌شدند اقلیّتی بی‌اراده در دل سرزمین صهیونیسم. یحیی و دوستانش که روزهای تلخ بدون مقاومت را دیده بودند، نمی‌خواستند جهان به شرّ عادت کند و غزه در محاصره اشرار باقی بماند. طرحشان طوفان شد در تاریخ. ۷ اکتبر را جاودانه کردند در تقویم‌های جهان. زدند به خط و حیثیت اسرائیل را کشتند. از همان روزهای اول، یک نام در تمام اخبار مربوط به «طوفان‌الاقصی» پرطنین بود: یحیی سنوار. تمام زندگی‌اش دراماتیک بود. از تولد در اردوگاه پناهندگان تا زندان ۲۳ساله و نوشتن رمان. اما این سال آخر را خدا جور ویژه‌ای برایش تقدیر کرده بود. فکرش را بکن؛ یک‌سال تمام در یک باریکه تحت محاصره باشی و دشمن تمام همتش را بگذارد برای زدنت و نتواند. داستان یحیی این‌طور بود. اول گفتند زیر زمین است. بعد گفتند اسرای صهیونیست را سپر انسانی خودش کرده. بعد گفتند اصلاً از غزه خارج شده و رفته قطر. ادامه👇👇 @snjramsar
ادامه‌ی متن بالا دست آخر هم انگ جاسوسی چسباندند به پیشانی‌اش و گفتند عامل دشمن است! هم در میدان نبرد و هم در میدان رسانه به سمتش گلوله پرتاب کردند اما نمی‌توانستند پیدایش کنند تا یک‌سال و ۱۰ روز بعد از آن حماسه، وقتی داشت لابه‌لای آوارها کنار هم‌رزمانش با نظامیان صهیونیست می‌جنگید. با صورتی پوشیده. با اسلحه‌ای وصله‌پینه شده. با کتاب مناجاتی در دست. در آن لحظات آنچه برایش باقی‌مانده عصایی بود که آن را هم پرتاب کرد به سمت دشمن. عصایش تاریخ را می‌شکافد. معنا می‌سازد. جاودانه می‌شود. زندگی یحیی سنوار هیچ پیرایه و اضافه‌ای نمی‌خواهد. خودِ خودِ اسطوره است. زندگی‌نامه‌اش بدون نیاز به بازنویسی بهترین فیلمنامه است و قصه زندگی‌اش بدون ویرایش، بهترین رمان. ما در روز ۲۶ مهر ۱۴۰۳ صحنه‌ای را دیدیم که هیچ کارگردانی نمی‌توانست آن را به این خوبی میزانسن دهد، قابی را تماشا کردیم که بهترین قاب آخر برای داستان زندگی یک قهرمان است. این بار حقیقت از خیال جلو افتاد. «مردی چنین میانه میدان» حالا برای ما قصه‌ای ساخته که می‌توانیم تا سال‌های سال تعریفش کنیم. ما مردی را دیدیم که آرمانش آزادی بود و زندگی و برای آرمانش برخاست، طرح نوشت، نقشه کشید، به دل دشمن زد، عملیات کرد و تاآخرین‌نفس جنگید. ما مردی را دیدیم که قصه‌اش رفت وسط لالایی مادرها و حکایت پدرها. از حالا دشمن باید بیشتر بترسد، چون نام تمام فرزندان جغرافیای بدون مرز مقاومت، یحیی‌است. انتهای پیام @snjramsar
امام جمعه رامسر: بحث شیعه شدن یا سنی بودن سنوار به ضرر جبهه مقاومت و فلسطین است؛ لطفا به این مباحث دامن نزنید! حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمود علیخانی: شهید یحیی سنوار از شهدای شاخص و اسطوره‌ای در طول تاریخ اسلام است؛ وی فراتر از این است که درباره‌ی او صحبت شود که شیعه است یا سنی؟ او مجاهد بزرگ راه خدا بود؛ الگوی انسان های آزاده؛ راست قامت جاودانه تاریخ! شیعه و سنی به او افتخار می کنند! در این شرایط بیهوده ترین بحث که می تواند به مقاومت ضربه بزند این است که بگوئیم او شیعه شده است یا نه؟ چه فرقی می کند شیعه باشد یا سنی؟ اصلا لازم نیست کسی مانند او پیش کسی دیگر برود و شیعه شود! افرادی که شرایط حساس کنونی را درک نمی‌کنند بحث می‌کنند که سنوار پیش فلانی شیعه شده است! این مباحث بیهوده و دشمن شادکن باید ترک شود! ایشان کلام امیرالمؤمنین علیه السلام را شیوه زندگی و کربلا را الگوی خود قرار داده بود. یحیی السنوار یک مسلمان حقیقی بود فرقی ندارد شیعه یا سنی! او برای دفاع از اسلام با عزت زیاد، شوکت فراوان، هیبت کم‌نظیر، مهابت دشمن شکن و صلابت استوار شهید شد! او یک مسلمان واقعی بود همین! @snjramsar
5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یحیی السنوار تا آخرین نفس و آخرین قطره خون و با آخرین سلاح که یک تکه چوب بود مقاومت و مبارزه‌کرد. 🔶 عصبانیت خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی از انتشار تصویر پهپادی آخرین لحظات شهید یحیی سنوار: این تصویر، لحظه پیروزی آن‌هاست و نباید منتشر می‌شد؛ سنوار تبدیل به یک قهرمان و اسطوره شد! 🔻 خبرنگار شبکه عبری کان اسرائیل: انتشار تصاویر پهپادی از یحیی سنوار منجر به تقویت روحیه دشمنان ما شد؛ این تصاویر نشان می‌دهد سنوار با باقی‌مانده توانش ایستاده و حتی تا آخرین قطره خونش با دستی قطع شده و چوب‌دستی می‌جنگد؛ این لحظه تبدیل به تصویر پیروزی شد؛ نباید از او تصویری به عنوان مردی جنگجو که تا آخرین قطره خونش جنگید، منتشر می‌شد! @snjramsar
🔴تبرستان، تپورستان یا طبرستان؛ ناگفته های تاریخ مازندران⁉️ پاسخ علمی و پژوهشی دکتر محمود علیخانی کوشکک امام جمعه رامسر به شبهات تاریخی نامگذاری مازندران به نظر می‌رسد واژه «تبرستان» به معنای «تبرزنان» باید صحیح باشد، نه «تپورستان» از قوم «تپور» و نه «طبرستان» از «طبر» به معنای کوهستان! آنهایی که «تبرستان» را به معنای محل زندگی قوم تپور گرفته‌اند شاید تصور می‌کردند همان‌گونه که مثلاً بلوچستان محل زندگی قوم بلوچ است یا در کردستان کردها زندگی می‌کنند، پس این مناطق «تبرستان» نامیده شده، چون محل زندگی قوم تپور است. باید دقت کرد که در مازنی و تبری، محل زندگی را با پسوند «ستان» نشان نمی‌دهند ادامه مطلب را اینجا بخوانید 👇👇👇👇👇 https://harfeshomal.ir/?newsid=1326 ___________________________ @snjramsar
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرموده‌های ولی امر مسلمین درباره‌ی اهمیت تاریخ، جغرافیا و سلحشوری مردم مازندران در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای مازندران @snjramsar
17.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌دکتر عادل المطیرات، استاد الهیات (شریعت) در دانشگاه کویت : 💯جنگ میان مسلمانان و کفار است و واجب است که از مسلمان حمایت کنیم چه از حماس باشد چه حزب‌الله. ⛔️هر کس کوچکترین حرفی بزند که کمکی به یهودیان و ضد مسلمانان باشد، کافر و مرتد است.   @snjramsar