فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ دقیق وزیر کشور به شبهه افکنی یک خبرنگار
🔸خبرنگار: باتوجه به صحبتهای دیروز رهبر انقلاب درباره خانمهای بدحجاب ماجرای ارسال پیامکهای تذکر برای حجاب چه میشود؟
🔹وزیر کشور: رعایت حجاب یک امر قانونی است و بر اساس قوانین باید رعایت شود و این موضوع جزو ارزشهای دینی ماست؛ کسانی که لباس مناسب ندارند و #حجاب را رعایت نمیکنند دختران ما هستند اما باید قانون را رعایت کنند.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید؛
🔹یکی از پاساژهای غرب تهران است...!
🔸اگر انسان از این وضعیت دق کنید و بمیرد رواست....!
🔹آهای مسئولین محترم !اگه نمیتونید جمع و جورش کنید لطفا از جایگاهتون کناره گیری کنید، تاافراد لایق تر مسئولیت رو انجام بدن.........
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این کلیپ هشداریست جدی برای مسئولین و والدین!
ببینید با اعتقادات جوانان ترکیه چه کردند
دشمن همین مسیر را برای کودکان و جوانان ما پیش گرفته
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مطالبه پدر شهید غلامحسین اکبری از شهردار تهران پیرامون عفاف و حجاب در مترو
#پیام_شهدا
#مطالبه_خانواده_شهدا
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش سردار قاآنی حفظه الله به ماهگیری دشمنان از آب گلآلود بیحجابی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
وزیر محترم بهداشت بار دیگر بر طرح استعماری بنیاد گیتس و راکفلر یعنی قرنطینه هوشمند تاکید کرد و افراد واکسن نزده را تهدید نمود که در سفرهای خود دچار محدودیت میشوند
در پاسخ به جناب وزیر چند نکته عرض میکنم
۱- فارغ از بحث در مورد سیستم فاسد سازمان جهانی بهداشت و سی دی سی ایالات متحده حتی بنا بر مستندات و مدارک این سازمانها واکسنهای کرونا به هیچ عنوان مانع ابتلا و انتقال ویروس نمیشوند لذا محدودیت افراد واکسن نزده در سفرها هیچ مبنای علمی ندارد .
۲- در بیش از صدها مقاله علمی عوارض خطرناک واکسنهای کرونا هرچند محدود اثبات شده است . از طرف دیگر تمام واکسنهای کرونا صرفا تاییدیه اضطراری دریافت داشته اند و تحمیل چنین واکسنی بر خلاف قانون بین المللی نورنبرگ است که هرگونه آزمایش پزشکی بدون رضایت افراد جرم محسوب میشود. در واقع همه این واکسنها مرحله آزماشی خود را می گذرانند و عوارض دراز مدت آنها هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است
۳- به لحاظ قانون جمهوری اسلامی محروم نمودن مردم از خدمات دولتی به دلیل امتناع از چنین واکسنی وجاهت قانونی و شرعی ندارد
۴- صحنه گردانان اصلی کرونا وواکسن همچون آنتونی فائوچی رییس سی دی سی ایالات متحده مورد اتهام تقلب قرار گرفته اند. لذا تمام روش های مبارزه با کرونا مانند قرنطینه هوشمند در صورت اثبات خسارت های متعدد جرم نیز محسوب میشود .
بنابراین بهتر است وزیر محترم بهداشت به جای تهدید مردم شریف ایران و تحمیل واکسن های اضطراری پاسخگوی مباحث بین المللی کرونا و اتهامات خدای عفونی جهان آنتونی فائوچی و همه روش های مبارزه با کرونا باشد.
✍دکتر حجت عسگری زاده
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 دلال اصلی همچنان فعال است
⏪دست دلالها قطع شده اما قیمت پایین نیومده!!!
وزارت اقتصاد بیانیه داده که با فروش خودرو در بورس دست دلالها قطع شد!
ولی توضیح نداده اگر دست دلالها قطع شد چرا قیمت نهایی خودروهای بورسی همان قیمت بالای بازار کشف شده!!!
#بحران_نیلی
👤حسین زمانی میقان
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
آقای قالیباف این مسیر به حاج قاسم نمیرسد.
🔺رهبری صف کشف حجاب کننده ها و حرمت شکننده های حجاب را از شل حجابها جدا کرد. او گفت اینها به آن جریان ملحق نشدند و پروژه دشمن شکست خورد. شما دارید این دو را در یک صف قرار میدهید. این راهش نیست. خدا میداند محبوبیت این طور جمع نمیشود. رای اینطور جمع نمیشود. کاش مشاورهایتان به شما میآموختند که چطور با این سخنانتان مرزهای خط مقدم مبارزه با هجوم فرهنگی دشمن را دارید واگذار میکنید. الان واقعا چه وقت این حرفهای غلط و بی دقت است؟
🔺من که نفهمیدم چرا پیش این مرجع و آن مرجع رفتید که میدانستید خروجی رسانه ای اش نقدهایی میشود نسبت به دولت. که چی؟ اگر این دولت شکست بخورد که نخواهد خورد به فضل الهی، واقعا خیال میکنید مردم سراغ شما میآیند؟ نکنید، این چه کاری است واقعا!
راه محبوبیت، اخلاص است. صدق است.
🔺الان متهم کردن پلیس و در خواست عذرخواهی و متهم کردن نحوه حکمرانی به دلیل گشت ارشاد و نو شدن حکمرانی را به معنای این امور گرفتن در ذهن مردم چه معنایی دارد؟ شما هم که پلیس را متهم میکنید شما هم که حکمرانی را متهم میکنید. این چه بی انصافی است! سخنان رهبرتان را اینطور فهمیدید؟!
🔺این درست است که دائم این و آن از زبانتان بگویند مخالف فیلترینگ هستید؟ شما هم سکوت معنا دار کنید خودتان و اطرافیانتان؟. بعد هم بگویید مشکل مردم اینها نیست؟ به خدا قسم دلم میسوزد برایتان. نمیدانم به چه زبان بگویم این روشهایتان سنگ بنای غلطی است برای مدیران جوان دور و برتان. اینها راهش نیست.
نمیدانم پروژه تان چیست. برنامه تان چیست. اما متهم کردن این و آن ، دولت ، حکومت یا هر چه ، اگر خدای نکرده به قصد محبوبیت است این طوری بدست نمیآید. دوستان و مشاورینتان علنا دولت را ناکارامد میدانند و ضعیف. خدا میداند بابت این سبک رفتارهایتان مسوولید نزد خدا و مردم. باز هم خود دانید.
@ali_mahdiyan
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکمرانی_ریاکارانه
وقتی رئیس قوه مقننه حامی مصوبات غیرقانونی ستاد کرونا و علیه قانون عفاف و حجاب تلاش میکند
🎥 قالیباف: به چه حقی میگوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود
🔹باید حکمرانی را به سمت حکمرانی حاج قاسم برگردانیم. ما مسئولان اگر میخواهیم جامعه را منسجم کنیم، نباید مردم را بسازیم، باید خودمان را بسازیم.
✍پ.ن
🔺به چه حقی اجازه سوار شدن مترو به افراد بدون ماسک نمیدهید؟!
به چه حقی هنوز هم اجازه شارژ کارت مترو به کد ملی واکسن نزده نمیدهید؟!
🔺بله جناب رئیس قوه قانونگذاری‼️
ظاهر جامعه ،باطن مسوولین است.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔻خیالبافیهای جناب قالیباف:
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 می دانستیم امیدی به شما نیست آقای قالیباف!
▪️یکی از مشخصه های جنگ ترکیبی آن است که هدف اصلی دشمن در میان انواع اهداف فرعی و غیرواقعی، ناپیداست و با ریختن آتش تهیه گسترده، ذهن ها را از هدف واقعی دور می کند. حوادث سه ماه گذشته برای عادی سازی کشف حجاب در کشور بود و به نظر می رسد تا اینجای کار به توفیق نسبی دست یافته اند. ادامه موفقیت یا عدم موفقیت در مسأله کشف حجاب، به نوع برداشت مسئولان و بخش های حاکمیتی نظام نسبت به این موضوع برمی گردد. با کمال تأسف پالس هایی از سوی افرادی مخابره می شود که تکمیل کننده پازل دشمن خواهد بود. مصاحبه رئیس مجلس در برنامه مرتبط با سردار دلها، نشان دهنده این حرکت ناصواب و گمراه کننده است.
▪️ این که عده ای بدحجاب و شُل حجاب در جامعه وجود دارند، مال امروز و دیروز نیست و نظام هم چندان انگیزه ای در برخورد با آنها نشان نداده و سالیان متمادی است که در جامعه چنین پوشش هایی شکل گرفته است و سخنان رهبر عظیم الشأن انقلاب نیز ناظر به زنان و دخترانی با چنین پوشش هایی است. سخن و دعوا بر سر کشف حجاب است و به قول مصی علینژاد خبیث، تحقق آن در حکم فروریختن دیوار برلین و زمینه ساز فروریختن حاکمیت سیاسی و دینی است.
▪️ چگونه شخصی در جایگاه ریاست مجلس و مدعی انقلابی گری، این مسأله بدیهی را تشخیص نمی دهد و با استمداد از سخنان سنجیده سردار شهید، نتیجه نسنجیده می گیرد؟! جناب دکتر، دختران بی حجاب، فرزندان ما هستند و چون فرزندان ما هستند، نباید آنها را در میان توطئه های شوم دشمن رها کرد! گویا شما و مجری جویای نام و نشان صدا و سیما در رسانه ملی، دادگاهی برای محاکمه بچه های دلسوز انقلابی راه انداخته اید! اتفاقاً بچه های انقلاب و متدینین جامعه، به مراتب بیشتر از شما و امثال شما دلسوز این دختران آسیب دیده از سیاست های منفعت طلبانه هستند. نیروهای انقلاب دیگر شعار مرگ بر بی حجاب نمی دهند؛ شعار آنها، مرگ بر نظام آموزشی فاسدی است که شکار ایمان و اخلاق جوانان را هدف گرفته است.
▪️مرگ بر اقتصاد رانتی است که تبعیض طبقاتی را به ارمغان آورده است. چرا در بدترین شرائط اقتصادی و بحران ارزی، راهی قم شدید و به دیدار مراجع معظم رفتید؟ در این دیدارها به دنبال چه چیزی می گشتید؟ چرا نقش خود و همکاران خود را در تحمیل وزراء، استانداران و مدیران ناتوان و انتخاب آنها، به عرض مراجع معظم تقلید نرسانده اید؟! چه کسانی در حوزه اصلاح فضای مجازی سنگ اندازی کردند و چه منافعی از این فضا می برند؟... گویا انقلابی ها فقط نردبان ترقی امثال شما هستند که زنگ تفریح را با انقلاب و شهدا و بسیجیان سر کنید و ساعت کار را به افق اندیشه های لیبرالی و فرصت طلبان اقتصادی و سیاسی هماهنگ باشید.
▪️امروز جریان انقلابی و متدین و وفادار به امامین انقلاب با فریادی رسا اعلام می کند که از فرصت طلبانی که شکستن هنجارهای دینی و الهی را سکوی قدرت و ثروت خود قرار داده اند، بیزارند، چه در جبهه رسوای اصلاح طلبی باشد و چه در برخی مدعیان اصولگرایی.. این مواضع نشان می دهد که دوره جدیدی از کج فهمی و کند فهمی آقایان در راه است
✍ حوزه علمیه قم؛ شکریان آملی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
(اقسام اشک)
از زمان حضرت آدم تا کنون دو نوع گریه برای رستگاران وجود داشته است:
گریه «خَوفِ مِنَ اللّهِ» که مخصوص سحرها و اوقات خلوت با خالق است.
گریه برای مظلومیت و شهادت امام حسین(علیه السلام) و دیگر ائمه: که مناسب مجالس روضه و عزا است.
امام صادق(علیه السلام) در مورد ارزش گریهکردن برای خدا میفرماید:
«مَا مِنْ شَيْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ؛ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ، فَإِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا، لَمْ يَرْهَقْ وَجْهاً قَتَرٌ وَ لَاذِلَّةٌ، فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا؛ هر چیزی پیمانه و وزنی دارد مگر اشکها؛ زیرا قطره ی اشک دریاهایی از آتش را خاموش میکند. و هرگاه چشم در اشک خود غرق شود، گَرد هیچ فقر و ذلّتی بر چهره آن ننشیند و هرگاه اشکها سرازیر شود، خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند و اگر شخصی در میان امتی بگرید، همه آن امت مشمول رحمت میشوند.»
در روایت مشهوری امام رضا (علیه السلام) به ابن شبیب فرمودند:
یا ابن شبیب اِنْ بَکَیْتَ عَلَی الحُسَینِ علیه السّلام حَتّی تَصیرَ دُمُوعُکَ عَلی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتَهُ صَغیرا کانَ اَوْ کَبیراً قَلیلا کانَ اَوْ کثیراً؛ ای پسر شبیب اگر بر حسین(علیه السلام ) گریه کنی تا اینکه اشکهایت بر گونههایت جاری شود، خداوند گناهانی که مرتکب شدی، چه بزرگ و چه کوچک، چه کم و چه زیاد را میبخشد»
با عنایت به اینکه بعضی مواقع اشک ریختن حال روحی و جسمی را بهبود بخشیده و آرامش را به فرد بر میگرداند واز طرفی باتوجه به ارتکازی که در اذهان است که محیط های مذهبی وجلسات دینی ،بستر ومکانی است که به وجهی آرامش را به انسان میدهد شخص محزون وغم دیده خصوصا اگر پایه های احساس در او قوی باشد در اینگونه مجالس ،خود به خود منقلب شده وکپسول پُرشده از غم وغصه های شخصی ،سر باز کرده و همچون ابر بهاری اشکش جاری میشود واین غم وغصه شخصی میتواند از عوامل مختلفی متاثر بشود از جمله شکست عشقی،وخیانت ،فقر اقتصادی،کمبود شخصیت،بیماری ،فراهم نشدن ازدواج ....
امرعبادی خوف از خدا واشک از مصیبت در ظواهرامر نیز تجلی دارد واو را در سیر عملی یک فرد متشرع قرار میدهد ولکن کسی که اشک احساسی دارد بعداز فروریختن آن ،به همان حال وهوای سابق خویش برمیگرددو به قول معروف ،کالاول میشود ودر واقع مجلس دینی یک بستری بود برای تخلیه حالات غم وغصه شخصی واز این جنس اشکها به طور مطلق نمیشود به حال عبادت تفسیر کردچرا که در عبادت قصد قربت لازم است واین شخص، اشکش در واقع تخلیه احساسات بوده که در محیط دینی جاری شده است ودقیقا مثل حضور یک توریست مسیحی بلاد اروپا در مسجد گوهرشاد است که از حیث دیدن آثار تاریخی در این مسجد حاضرشده وحضور او امر عبادی تلقی نمیشود
🔴 خدانگذارد از مسئولین اگر این بیشرف که به #حاج_قاسم توهین کرد، یک روز در دانشگاه دولتی تدریس کند.
🔹 مسئولان سریع این بیشرف را اخراج کند
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 نسخه های ویرانگر....
🔹 دستیار سیاسی رئیس مجلس (احدیان) به پلمپ یک مرکز تجاری (به علت تبدیل شدن آن به پاتوق مسافران بیحجاب در حوالی قم) در زمان گرانی ارز، اعتراض کرده و خواستار تغییر ماموریت و ساختار ستاد امر به معروف شده است. (گویا از نظر ایشان عملکرد ستاد امر به معروف و پلمپ فلان مرکز، عامل گرانی دلار بوده است!)
🔹 اما همین فرد (که از مخالفان جدی تعطیلی فعالیت اینستا و تلگرام و سایر پیامرسانهای "غیرقانونی" بیگانه است) هیچ اشارهای به نقش جدی کانالهای تلگرامی در افزایش قیمت ارز نکرده و نمیکند و البته درباره نقش مجلس در وضعیت اقتصادی امروز کشور هم ساکت است!
🔹آیا بیاعتنایی مجلس به دستور صریح رهبر انقلاب درباره قانونمند کردن فضای ولنگار مجازی یا غفلت از گسترش و عادی شدن بیحجابی (و حرکت نظام به سوی سکولاریسم) ناشی از اثرگذاری این افراد بر برخی مسئولان است؟
⏪ اینکه بخاطر بی کفایتی برخی مسئولان در مدیریت معیشت و اقتصاد کشور برخی مشاوران نسخه تعطیلی احکام صریح دینی و قوانین کشور را تجویز میکنند خود قابل تامل است.....
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 تو فدراسیونی که رییسش شده تاج، اسطورهاش شدن کریمی و دایی، داورش شده صفایی و بازیکناشم شدن قائدی و موسوی، اتفاق عجیبی نیست که ترابی هم فحش بخوره، هم چک بخوره هم اخراج بشه!!!
#مظلومیت_بچه_حزباللهی
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
💢و باز درها بر همان پاشنهها میچرخد!💢
🔹دو روز از فرمایشات مهم حضرت آقا درباره زنان و خانواده میگذرد و تقریباً نتیجهاش در رشد همگرایی جامعه حزبالهی تا جایی که برای بنده مشهود است، تقریباً هیچ است!
🔹همه کسانی که از قبل موضعی دارند، جملاتی از حضرت آقا را گزینش کردهاند و بر درستی دیدگاه خود با تأکید بر «فصل الخطاب بودن کلام رهبری» اصرار میورزند!
🔹تقریباً گفتگویی شکل نمیگیرد و رفت و برگشتها، بیشتر شبیه «بیانیههای سیاسی پی در پی» است تا «گفت و شنودی فرهنگی»!
🔹کسی را ندیدهام که با فرمایشات حضرت آقا تکان قابل توجهی خورده باشد، کأنه آنچه در پوشش گفتگو انجام میدهیم را بیشتر ابزاری برای ابراز و تحمیل دیدگاه خود میدانیم، تا مجالی برای تأمل و شنیدن و آموختن!
🔹ایده گفتمان انقلاب اسلامی در برخورد با حجاب را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد؛
این ایده مرزهای روشنی با جریان توسعهخواه، مدیران التقاطی و جریان تحجر دینی دارد و در ذیل #انگاره_پیشرفت قابل صورتبندی است:👇
➖بیتردید اهمال نسبت به بیحجابی، اشتباهی جبرانناپذیر است.
➖هیچ توجیهی در به تعویق انداختن توجه و حساسیت نسبت به مقوله حجاب، پذیرفتنی نیست.
➖باید حاکمیت در مسئله حجاب، مورد مطالبه و امر به معروف ونهی از منکر قرار گیرد.
➖در برخورد با پدیده بیحجابی، «تمرکز بر برخورد انتظامی و قضایی» ایدهای متحجرانه است.
➖مهمترین عامل رشد بیحجابی، تحقق پروتکلهای ایده توسعه غربی در کشور، توسط جریان مدیران التقاطی و در میانهی چُرت خرگوشی جریان متحجر است.
➖برخورد انتظامی و قضایی با بیحجابی حتما باید در جای خود مورد تأکید قرار گیرد.
➖امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب، نباید منجر به نفرت آفرینی و برچسب زنی ضد انقلابی و ضد دینی به بیحجابان شود.
🔹 ایده گفتمان انقلاب اسلامی درباره بیحجابی را میتوان در میان این سلب و ایجابها بهتر فهم کرد: 👇
1️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی را باید پذیرفت و با آن کوتاه آمد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجاب، نباید نقطه برخورد را فقط نکته آشکار و هویدای آن در خیابان قرار داد.
2️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بیحجابی اهمیت ندارد و باید مواجهه با آن را به بعد موکول کرد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که ما با مجموعهای از منکرها مواجه هستیم که بنا به فرمایش رهبری مسئله بیحجابی به صورت مستقیم در رأس آنها نیست. از امروز باید مبارزه با بیحجابی را با شدت و حدّت ادامه دهیم، ولی در ضمن یک منظومه و نظام امربه معروفها و نهی از منکرها که در آنها رعایت اولویتها شده باشد. بیحجابی، پیوست فرهنگی فرآیند توسعه مدرن است که متأسفانه آگاهی و به تبع آن، حساسیتِ جریان دینی به علت وجود سه دیگری گفتمان انقلاب اسلامی (جریان غربگرایی، مدیران التقاطی و تحجر دینی) درباره آن کم است.
3️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که حاکمیت، وظیفهای در قبال بیحجاب ندارد؛ هرگز!
➖بلکه بدان معناست که از حاکمیت باید مطالبه حساسیت به مقوله حجاب داشته باشیم و از او بخواهیم که از یک بام و دو هوای خواستن و نخواستن رشد فرهنگی و از جمله حجاب بیرون بیاید. باید به او بفهمانیم که مطالبه ما فقط بر روی برخورد انتظامی و قضایی با حجاب نیست، بلکه حاکمیت باید در وهلهی اول، همه تصمیمات غلطش را در عرصههای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که بر مقوله «فرهنگ اسلامی ـ ایرانی» و از جمله «حجاب زنان» تأثیرات منفی میگذارد، متوقف کندو از دوگانه «سیاستزدگی در شعار» و «سیاستزدایی در عمل» دست بردارد که نتیجه آن چیزی نبوده است تاکنون جز «هویتزدایی انقلابی»؛ و البته به میزان شدت و جدیتش در این کار، برخورد انتظامی و قضایی را در دستور خود قرار دهد. (تقدم دولتسازی بر جامعهسازی)
4️⃣در این ایده، اینگونه نیست که باید امر به معروف زبانی و همگانی را از دستور کار خارج کرد؛ هرگز!
➖ بلکه بدان معناست که در برخورد با بیحجابی، خط قرمز امر به معروف و نهی از منکر عمومی این است که نباید «نفرتآفرینی» کند و دلها را از هم دورتر نماید؛ نباید با برچسب «ضد انقلابی» و «ضد دینی» همراه باشد؛ نباید به گسست اجتماعی بینجامد؛ نباید اولویتها نادیده انگاشته شود؛ باید از منظر برادری و رحمت باشد؛ باید دلسوزانه و متعهدانه باشد؛ باید به دور از عصبانیت و خشم باشد. باید متوجه بود که مقوله بیحجابی هرچه باشد، بیش از هرچیز درمانش منوط بر «هویتزایی انقلابی»است که هم میتواند حاوی عنصر جهت است و هم امکان کنش و تأثیر اجتماعی را فراهم میکند و هم بستری است برای رشد عقلانیت و آگاهی....
#عقلانیت_انقلابی
#توسعه_تفاهم_اجتماعی
#بیحجابی
#دوگانه__پیشرفت__و__توسعه
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔چرا یهو آقای قالیباف ضدربا شد؟
🔺آیا میدانید رئیس مجلس ایران، رکورددار تاسیس بانک در ایران است ؟
🔻قانون جدید بانکداری چه خیانتی است که نیاز به ضربه گیری توسط رئیس مجلس دارد ؟
👆پاسخ این پرسش های مهم را در کلیپ فوق ببینید.
#انجمن_پولطلای_ایران
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom
🔴 #ترابی_تنها_نیست
برای حمایت از آقای مهدی ترابی عزیز، ان شاء الله هشتگ #ترابی_تنها_نیست را ترند میکنیم ❤️🙏🏻
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 @soada_qom