eitaa logo
صبح وصال
63 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
138 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم گوهرهایی از جنس قرآن و عترت و ولایت و شهداء گردآوری و نوشته حامدی نسب @sobhe_vesal
مشاهده در ایتا
دانلود
این حماسه، نامیرا است نگاهی به کتاب نامیرا اثر صادق کرمیار کوفی‌شناسی حکایت جداگانه‌ای است برای خودش. چه شد که آن هجده هزار نامه دل‌های عاشق! روبروی امام قرار گرفت؟ چه شد که نامه نوشتند و دعوت کردند و چرا در معرکه جا زدند! در این جماعت می‌مانی ... در شوقِ دعوت امام‌شان از یک طرف و پیکار و جنگ با همان امام از طرفی دیگر. «تردید» در تمام این کتاب موج می‌زند. تردید در یاری امام. تردید در شناخت راه درست. تردید در شناخت تکلیف و تشخیص اولویت. آخرش هم کسانی که فکرش را نمی‌کردی، یار امام می‌شوند و کسانی هم که از اول سنگِ امام را به سینه می‌زدند، می‌شوند قاتل امام! فتنه‌شناسی اصلا نامیرا یک دوره‌ فتنه‌شناسی است. برای کسانی‌ که می‌خواهند حق را بشناسند و بدانند چه طور می‌شود دل آدم بلرزد و پایش بلغزد؛ آن‌قدر که حتی (عبدالله بن عمیر) با آن همه سابقه جنگ و جهاد با کفار، در دل‌اش تردید می‌کند که چرا پسر پیامبر به مقابله با یزید برخاسته است؟ آدم‌هایی را هم می‌بینی که چطور با یک محاسبه درست، تکلیف خودشان را در لحظه شناختند و به کاروان امام رسیدند. نامیرا که نوشته صادق کرمیار است، داستانی است شخصیت محور درباره واقعه عاشورا. داستان درباره دختر و پسر جوانی از اهالی کوفه است که به دلیل رفتارهای متناقض بزرگان کوفه، بین حمایت از امام حسین علیه‌السلام و یزید تردید دارند و به دنبال پیدا کردن راه درست در تلاش هستند. بیان داستان امروزی و روان است. از آن دست کتاب‌هایی که می‌خواهی یک نفس تمام کنی؛ اما نمی‌توانی! چرا که وقتی حرف‌های کوفیان را می‌شنوی و دیالوگ‌های داستان را می‌خوانی، ناخودآگاه پرت می‌شوی به سال 61 هجری و خودت را جای یکی از آن شخصیت ها می‌گذاری و تصور می‌کنی که اگر آنجا بودی چه می‌گفتی، چه می‌کردی ... . داستان نامیرا اما تمامی ندارد! این کتاب باید باشد برای ما. برای ما ایرانیان؛ که روزی کوفی نشویم! برشی از کتاب عبدالله به تندی سر گرداند و به ام‌وهب نگریست. گفت: ترس؟! نه! من از او نمی‌ترسم! اما ... اما حضور او مرا از چیزی می‌ترساند. دوباره همان کابوس، خدایا این چه دلشوره‌ای است که سینه‌ام را می‌درد. مرد آرام از کنار برکه بلند شد. به سراغ اسبش رفت و به سر و گوش او دست کشید. با مشک، آب به صورت و دهان اسب پاشید. بعد با مهر به عبدالله نگریست و گفت: اهل کوفه‌اید، یا شما هم مسافرید؟ ما اهل کوفه‌ایم، اما تو که از راه دوری آمده‌ای، از کوفه چه می‌خواهی؟ من همان می‌خواهم که همه‌ اهل کوفه می‌خواهند. و کنار آتش که اکنون رو به خاموشی داشت، نشست و به اسبش نگاه کرد. عبدالله گفت: پس تو هم خبر حمله‌ مسلم و یارانش را به قصر ابن‌زیاد شنیده‌‌ای! مرد جا خورد. به تندی از جا پرید: مسلم دست به تیغ برده؟! چرا منتظر ورود امام نشد؟! و مستأصل به اسب نگریست. ام‌وهب گفت: ابن‌زیاد هانی را کشت و راهی جز جنگ برای کوفیان نماند! مرد ناباور نگاهی به عبدالله و همسرش انداخت و بعد به تندی به سراغ اسب رفت و کوشید آن را از جا بلند کند، اما اسب بی‌حال‌تر از آن بود که بتواند برخیزد. و
✳️ یازدهمین 1️⃣ مراحل استفاده از فیلمهای جشنواره عمار🥳 🔸 وارد سایت شوید 🔹در سایت ثبت نام کنید 🔸 به صفحه فیلم مورد نظر رفته و تماشا کنید. 2️⃣ نظر شما مهم است 🤩 ♦️ بعد از تماشای هر فیلم از قسمت به اثر مورد نظرتان رای دهید و از آن حمایت کنید ☀️ هر فیلم از زمان اکران تا 24 ساعت در عماریار قابل مشاهده است. 🔴 شما می‌توانید بعد از تماشای فیلم به صورت و به دلخواه بخرید و در ساخت فیلمهای آینده سهیم باشید. 🌐 ammaryar.ir/ammarfilm/ 🆔 @AmmarYar_IR
صبح وصال
#فتنه در بیان #حضرت_علی علیه السلام #نهج_البلاغه #تربیت_سیاسی_اجتماعی
عرصه تاخت‌وتاز دشمن یکی از سختی‌های رانندگی در جاده‌های مه‌آلود این است که هرلحظه امکان دارد از جاده اصلی خارج شوید چون مرز جاده را نمی‌بینید اما اگر هوا صاف، دید شما شفاف و جاده هم مستقیم و بدون پیچ‌وخم باشد، آن‌وقت دیگر کار خیلی راحت است و راننده حرفه‌ای می‌گوید من چشم‌بسته هم این راه را می‌روم. شرایط فتنه، رانندگی در جاده کوهستانی پر از پیچ‌وخم در هوای مه‌آلود است. جالب است بدانید که دشمنان اتفاقاً به دنبال چنین شرایطی هستند. دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحت‌اند؛ فضای شفاف را برنمی‌تابند؛ فضای غبارآلود را می‌خواهند. در فضای غبارآلود است که می‌توانند به مقاصد خودشان نزدیک شوند و به حرکت ملت ایران ضربه بزنند. فضای غبارآلود، همان فتنه است. (مقام معظم رهبری، ۲۹ دی ماه ۱۳۸۸) آن‌کسانی که مردم را می‌خواهند گمراه بکنند، باطل را به‌صورت خالص نمی‌آورند؛ باطل و حق را آمیخته می‌کنند، ممزوج می‌کنند، آن‌وقت نتیجه این می‌شود که «فهنالک یستولی الشّیطان علی اولیائه»؛ حق، برای طرفداران حق هم مشتبه می‌شود. این است که بصیرت می‌شود اولین وظیفه‌ ما. نگذاریم حق و باطل مشتبه بشود. (مقام معظم رهبری، ۱۵ مهر ۱۳۸۸) فتنه چیست؟ معنایش این است که یک عده‌ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این ، دشمنِ صریح بتواند چهره‌ خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند. اینی که امیرالمؤمنین فرمود: «انّما بدء وقوع الفتن اهواء تتّبع و احکام تبتدع»، تا آنجائی که می‌فرماید: «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم‌یخف علی المرتادین»؛ اگر باطل، عریان و خالص بیاید، کسانی که دنبال شناختن حق هستند، امر برایشان مشتبه نمی‌شود؛ می‌فهمند این باطل است. «و لو انّ الحقّ خلص من مزج الباطل انقطع عنه السن المعاندین»؛ حق هم اگر چنانچه بدون پیرایه بیاید توی میدان، معاند دیگر نمی‌تواند حق را متهم کند به‌حق نبودن. بعد می‌فرماید: «و لکن یؤخذ من هذا ضغث و من ذاک ضغث فیمزجان»؛ فتنه‌گر یک‌تکه حق، یک‌تکه باطل را می‌گیرد، این‌ها را باهم مخلوط می‌کند، در کنار هم می‌گذارد؛ «فحینئذ یشتبه الحقّ علی اولیائه»؛ آن‌وقت کسانی که دنبال حق‌اند، آن‌ها هم برایشان امر مشتبه می‌شود. فتنه این است دیگر. (مقام معظم رهبری، ۱۹ مهر ۱۳۸۸)
915808001_-212425.mp3
13.53M
"س" ۱۲ ✨ نوع دفاع حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در برابر ولایت ، محدوده‌ی ولایتمداری ما را کاملاً مشخص می‌کند! بانویی که ؛ نه زن بودن ـ نه بارداری ـ نه مادر بودن ؛ مانع دفاع او از ولیّ معصومش نشد! ✦ دست و پایِ ما را، چه چیزی بند کرده است، که در ولایتمداری آنقدر ضعیف بوده‌ایم، که ولیّ معصوممان بیش از هزار سال است که منتظر یاری ماست؟
صبح وصال
#این_روزها_دستی_به_سمت_ذوالفقار_است #فاطمیه #حضرت_زهرا سلام الله علیها
ابدی دختر و مام ازلی فاطمه بود منطق ناطقه ی نُطقِ ولی فاطمه بود می ندانم که درین وحدت موجود و وجود فاطمه بود علی، یا که علی فاطمه بود
Jalilvand_boye_yaas_313020.mp3
6.47M
بوی یاس با صدای سلام الله علیها سلام الله علیها
صبح وصال
بوی یاس با صدای #وحید_جلیلوند #فاطمیه #شهادت_حضرت_زهرا سلام الله علیها #حضرت_زهرا سلام الله علیها
شهر پیغمبر پر از بیداد شد آسمان لبریز از فریاد شد نخل ها بر سینه و سر می زدند طائران عرش پرپر می زدند چشم جبریل امین مبهوت بود غرق ماتم عالم لاهوت بود کینه توزی را عجب آموختند قلب مادر را به طفلش دوختند آن در و دیوار گلگون گشت وای  فرق حیدر(ع) غرق، در خون گشت وای ضرب سیلی دیده ای را تارکرد مجتبی(ع) با زهر آن افطار کرد با غلاف تیغ بازویی شکست شمر، روی سینه مولا(ع) نشست روی مه را، جوهر نیلی زدند دختری درکربلا سیلی زدند درب بیت وحی را افروختند خیمه ی اهل حرم را سوختند از دل زهرا(س) برون شد بوی عود بوی یاس و آتش و اسپند و دود میخ در، پهلوی محسن را درید تیرشد، برحنجر اصغر رسید تیغ را قنفذ در عالم تاب داد دست عباس علی(ع) در شط فتاد بس نیام و تیغ در رقص آمدند بوسه بر پهلو و بر بازویی زدند کیست زهرا (س) آسمانی در سجود بوسه ی دستاس بر دستی کبود عادیان، زین سو و آن سو آمدند بند بر دستان دست حق(ع) زدند دست حق(ع) در بیعت زنجیر شد شیرحق(ع) بین دوصد خنزیر شد گنبد نیلی، گریبان چاک زد عصمت حق(ع)را عدو برخاک زد فاطمه(س) یعنی زدن در کوچه ها مادری را پیش چشم بچه ها چشم عالم لب به لب الماس شد خاک یثرب مست بوی یاس شد عالمی خاموش و بی مهتاب گشت ارغوان رخ، ماه عالمتاب گشت عرش حق هم زین جفا در هوش شد ذوالفقار مرتضی(ع) بیهوش شد کیست زهرا (س) یکه یار مرتضی(ع) هم زره، هم ذوالفقار مرتضی(ع) آه زهرا(س) نعره های حیدر(ع) است نی که دختر، مادر پیغمبر(ص) است روضه ی رضوان به زیرپای اوست سینه ی غم چاک از غم های اوست چشم عین الله گریان امشب است بعد از این ام ابیها زینب(س) است گفت حیدر(ع) ای تمام جان من طفل و بازویت بلاگردان من قامتم را ای وجودت قائمه کلّمینی کلّمینی فاطمه(س) فاطمه(س) چشمان خود را باز کرد با نگه روی علی(ع) را ناز کرد دست حیدر (ع) را گرفت آن نازنین گفت ای مولا، امیرالمومنین(ع) هرچه گویی من اطاعت می کنم غم مخور، خود با تو بیعت می کنم فاطمه(س) گردد بلاگردان تو هستی زهرا(س) فدای جان تو گرچه می دانی تو نیّت های من یاعلی(ع) بشنو وصیت های من غسل ده، من را به زیر پیرهن صبر کن در بستن بند کفن ای امیرالمومنینم(ع)، بوتراب جای من شب پیش طفلانم بخواب جان فدایت ای پناه عالمین جان تو،جان حسن(ع)،جان حسین(ع) یاعلی(ع)پیش حسینم(ع) وقت خواب جای زهرا(س)کاسه ای بگذار آب چادری پنهان درون خانه کن جای من موهای زینب (س) شانه کن یاعلی(ع)شب بر سر قبرم بمان هل اَتی، بر کوثرت، یاسین بخوان گفت و گفت و دیدگان برهم گذاشت هل اَتی را غرق درماتم گذاشت چاره ساز عالمی بیچاره شد کوثر و دخان، ز قرآن پاره شد یاس گلگون علی(ع) چون جان سپرد نی که زهرا(س)، بل علی افتاد و مرد شاپرک هاییم وخاکسترشدیم وای مردم، وای بی مادرشدیم جای سیلی تا ابد بر روی ماست تا قیامت میخ در پهلوی ماست رد خون سینه ات برجاده است خاک چادر مهر هر سجاده است آه مادرکودکانت خسته اند چشم بردست کبودت بسته اند ای که عجل گفتی و مرگت رسید عجلی گو تا فرج آید پدید
۲۶ دی ماه سالروز و آمریکایی گرامی باد.
ارزش انسانها مسلمًا یکسان نیست، بعضی از مقربترین فرشتگان الهی برترند، و بعضی از درنده ترین حیوانات پائین تر، و آنچه به این انسان ارزش می دهد بر اساس معرفی قرآن و اسلام همان «علم و ایمان و تقوی و ملکات فاضله انسانی» است. با توجه به این معیارها بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) برترین زنان جهان - در لسان پیامبر(ص) - معرفی شده است. در کتاب «ذخائر العقبی» از ابن عباس از پیغمبر اکرم (ص) چنین نقل شده است: اربع نسوة سیدات سادات عالمهن: مریم بنت عمران و آسیة بنت مزاحم و خدیجة بنت خویلد و فاطمة بنت محمد (ص) و افضلهن عالما فاطمة (ع). چهار زن بانوی بانوان جهان خود بودند: مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم و خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمد(ص) و از همه آن ها برتر فاطمه (س) بود. ذخائر العقبی، ص ۴۴؛ الدرالمنثور سیوطی تعبیر به «افضلیت» مسایل زیادی را در بردارد، و بیانگر مقام علمی و تقوی و ایثار و فداکاری و سایر ملکات فاضله است. قرآن صریحا می گوید: مریم با فرشتگان سخن می گفت و آن ها نیز با او سخن می گفتند. (آل عمران/۴۳-۴۲؛ مریم/آیات ابتدائی) و نیز می گوید: برای مریم غذای بهشتی در کنار محرابش حاضر می شد. (آل عمران/۳۷) و نیز می گوید: مریم «صدیقه» بود. (مائده/۷۵) و مقامات دیگری برای او، و زنان بزرگی مانند آسیه بیان می کند، پیغمبر اکرم (ص) نیز مقامات بزرگی برای خدیجه بیان فرموده. روایات افضلیت فاطمه (س) همه این افتخارات و افزون بر آن را برای بانوی اسلام فاطمه زهرا(س) اثبات می کند. سلام الله علیها
مقام فاطمی.mp3
12.44M
ویژه‌نامه صوتی «انا اعطیناک الکوثر» برشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره حضرت فاطمه(س) در سال 1373 سلام الله علیها
بخشی از خطبه ۱۹۲ عبرت گرفتن از مستکبران علیه السلام