eitaa logo
مدرسه صبح توحید
2هزار دنبال‌کننده
653 عکس
55 ویدیو
10 فایل
اطلاع رسانی و پاسخ به سوالات پیرامون مدرسه مجازی صبح توحید نشانی: sobhetowhid.ir ارتباط با ادمین و ارسال سوالات: واحد برادران: @Towhid_yar واحد خواهران @Towhid_yar2 (ایتا و تلگرام)
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹هو النور 🔸جلسه دوازدهم با تدریس استاد تولائی بارگذاری شد: 📌مطالب مطرح شده در این جلسه: ✅ آیا تا پیش از قرن هفتم در جهان اسلام خبری از وحدت وجود نبوده است؟ ✅ کلام شیرین خواجه عبدالله انصاری در توحید عام و خاص ✅ حقیقت علم عرفان نظری ✅ محیی الدین ابن عربی، پدر عرفان نظری در جهان اسلام ✅ نقش صدرالدین قونوی در گسترش علم عرفان و موقعیت ممتاز وی در جهان اسلام ✅ آیا عارفان با عقل مشکل دارند؟ ✅ مکاشفه عمیق قونوی در رسیدن به فنای ذاتی ✅ پیشینه تاریخی استدلال عقلی بر وحدت وجود ✅ نقش ملاصدرا در برهانی نمودن وحدت شخصیه وجود ✅ توضیح مختصر برهان صدیقین مرحوم آیة الله ملکی تبریزی 🔻دریافت صوت: 🌐 https://sobhetowhid.ir/course/عقائد-عرفانی-۱/ 🆔 @sobhetowhid
❣ توحید خالص، درمان هر درد... 🆔 @sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه هفتم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد 🔸محتوای این جلسه: دسته دوم از مغالطات: ادعای بدون استدلال ✅۱.بستن راه استدلال ✅۲.هر بچه مدرسه‌ای می داند ✅۳.مسموم کردن چاه ✅۴.تله گذاری ✅۵.مغالطه توسل به جهل ✅۶.طرد شقوق دیگر دریافت این صوت: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
✍حضرت امام كاظم علیه السلام فـرمودند: رجب ماه بزرگى است كه خداوند [پاداش] نيكى ها را در آن دوچندان ، و گناهان را پاك مى كند.هر كس يك روز از ماه رجب را روزه بدارد، آتش دوزخ مسیر يك ساله از او دور شود ،و هر كس سه روز روزه بدارد ،بهشت برای او واجب شود . 📚 من لا يحضره الفقيه ، ج‏ 2 ، ص92 ✨پیشاپیش ولادت امام محمد باقر (ع) و حلول ماه رجب مبارک باد✨ 🆔@sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه هشتم ۲ با تدریس استاد حبیبی بارگذاری شد 🔸محتوای این جلسه: دسته دوم از مغالطات: ادعای بدون استدلال ✅۷-تکرار ✅۸-فضل فروشی ✅۹-کمیت گرایی ✅۱۰-بار ارزشی کلمات ✅۱۱-توسل به احساسات دریافت این صوت: 🌐https://sobhetowhid.ir/course/منطق-کاربردی-2/ 🆔@sobhetowhid
🌹هوالعلیم جلسه ۴۲ با تدریس استاد تولائی بارگذاری شد 🔸مباحث مطرح شده در این جلسه: ✅زمینه تکون براهین صدیقین در فضای فلسفه اسلامی ✅براهین صدیقین، نمونه ای از تأثیر روشمند قرآن و عرفان بر فلسفه ✅مقایسه میان براهین صدیقین با براهین وجودی در فلسفه غرب ✅برهان خواجه نصیرالدین طوسی و فارابی بر وجود خداوند متعال لینک دریافت: https://sobhetowhid.ir/course/فلسفه-مقدماتی/ 🆔 @sobhetowhid
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: از محبت اهل بیت علیهم‌السلام نباید دست برداشت، همه چیز توی محبت است، اگر چیزی داریم از محبت است. 📚 به‌سوی محبوب، ص١٢٢ 🆔 @sobhetowhid
🌹هوالعلیم یکشنبه(سه اسفند ۱۳۹۹،نه رجب ۱۴۴۲)ساعت ۱۸ ،امتحان در کانال قرار میگیرد ❗️توجه: مدت زمان امتحان ۲۴ ساعت خواهد بود 🆔@sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه هفتم با تدریس استاد دعایی بارگذاری شد محورهای جلسه هفتم: 🔹جایگاه مبنای «لذت برایندی حداکثری» در تولید علوم انسانی چیست؟ 🔸مبانی هستی شناختی، معرفت شناختی و انسان شناختی در تولید علوم انسانی چه نقشی دارد؟ 🔹تعریف علوم انسانی اسلامی در نگاه مؤلف کتاب «از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی» چیست؟ 🔸آیا رضاشاه به ایران خدمت کرد یا خیانت؟ (حاشیه ای بر مناظره صادق زیباکلام و خسرو معتضد از منظر علوم انسانی) دریافت این صوت: https://sobhetowhid.ir/course/از-انقلاب-اسلامی-تا-تمدن-اسلامی/ 🆔@sobhetowhid
حدیث ملک داعی در این ماه باید انسان نهایت مراقبه را داشته باشد؛ ▪️و مِن مُهِمّاتِ المُراقِباتِ فيهِ من أوَّلِهِ إلى ءَاخِرِهِ تَذكُّرُ حَديثِ المَلَك الدّاعی عَلَى ما رُویَ عَنِ النَّبیَّ صَلَّى اللهُ‌عَلَيهِ‌وءَالِهِ: أنَّ الله تَعالَى نَصَبَ فی السَّمآءِ السّابِعَةِ مَلَکًا يُقالُ لَهُ الدّاعی فَإذا دَخَل شَهْرُ رَجَبٍ يُنادى ذلِكَ المَلَكُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنهُ إلى الصَّباحِ: طوبَی لِلذّاكِرينَ، طوبَى للطّآئِعين ▫️«و از مهمترین مراقبات این است که متذكر حدیث ملک داعی شده و دائما آن را به خاطر بیاورد. بنابر آنچه از پیغمبر أكرم صلّى‌الله‌عليه وآله‌وسلّم نقل شده است که: خداوند تبارك وتعالی در آسمان هفتم ملکی را قرار داده که اسم او مَلَک داعی میباشد یعنی دعوت‌کننده. پس هنگامی‌که ماه رجب داخل میشود این ملک هر شب تا به صبح ندا می‌کند: خوشا به حال افرادی که به یاد خدا بوده و ذکر خدا را می‌گویند! خوشا به سعادت افرادی که خدا را اطاعت می‌کنند.» ▪️يَقولُ اللَهُ تَعالَى: أنَا جَليسُ مَن جالَسَنی. ▫️«خداوند تبارک وتعالی می فرماید: من همنشین کسی هستم که با من همنشین شود.» ▪️أنَا مُطيعُ مَن أَطاعَنی. ▫️ «آن کسی که اطاعت مرا نموده و به مقام عبودیت رسیده است من از او اطاعت مـی‌کنم.» ▪️غافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنی. الشَّهرُ شَهْری و العَبْدُ عَبْدی و الَّرحْمَةُ رَحْمَتی. فَمَن دَعانی فی هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ و مَن سَأَلَنی أَعْطَيْتُهُ و مَنِ اسْتَهْداني هَدَيْتُهُ و جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرُ حَبْلًا بَیْنی و بَيْنَ عِبادی فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إلَیَّ. ▫️کسی که از من طلب مغفرت کند او را می‌بخشم. ماه رجب، ماه من است و این بنده هم بندهٔ من است و رحمتی هم که در ماه رجب سرازیر است رحمت من است. پس هرکس در این ماه مرا بخواند اجابتش می‌کنم و هرکس درخواستی داشته باشد به او می‌دهم و کسی که هدایت نیافته اگر طلب هدایت کند، حق را به او نشان می‌دهم و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قراردادم؛ پس هرکس دست به این ریسمان بزند به من خواهد رسید. «گلشن احباب» صفحه ۹۰ الی ۹۳ 🆔@sobhetowhid
هوالعلیم🌷 جلسه هشتم با تدریس استاد دعایی بارگذاری شد محورهای جلسه هشتم: 🔹آیا واقعا منابع دینی، از چنان غنایی برخوردار است که بخواهیم بر اساس آن به تولید علوم انسانی اسلامی بپردازیم؟ قلمرو دین چقدر است؟ 🔸آیا محتوای دین اسلام، محدود در عرصه های فردی و عبادی است؟ مدعا و ادله طرفداران «دین حداقلی» چیست؟ 🔹قائلین «دین حداکثری» از چه مستنداتی در اثبات مدعای خود کمک می‌گیرند؟ آیا دین واقعا مشتمل بر همه نیازهای بشر است؟ 🔸آیا می توان از حداکثری بودن قلمرو دین در عرصه «هدایت و سعادت» یا نسبت به «کلیات و راهبردها» دفاع کرد؟ 🔹مدعا و مستندات نظریه «قلمرو اعتدالی دین» چیست؟ 🔸آیا انقلاب اسلامی ایران بر پایه نگرش حداکثری به قلمرو دین شکل گرفته است؟ آیا بدون داشتن رویکرد حداکثری نمی توان اقدام به ساخت تمدن نوین اسلامی نمود؟ 🔹آیا اشتراک نظریه «قلمرو اعتدالی» با جریان‌های روشنفکری در «نفی قلمرو حداکثری»، به معنای اشتراک در نتیجه است؟ دریافت این صوت: https://sobhetowhid.ir/course/از-انقلاب-اسلامی-تا-تمدن-اسلامی/ 🆔@sobhetowhid
عاشق.....❤️ 🆔@sobhetowhid