۵ دی ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸رهبر انقلاب در دوران نوجوانی دوست داشت چه کاره شود🌸
🎥🚨خاطره ای جالب از #رهبر_انقلاب در دیداری #خصوصی به نقل آقای امیرخانی از نویسندگان کشور
🔰از ایشان سوال کردیم آیا در دوران نوجوانی که #طلبه بودید ، فکرش را هم میکردید که روزی #رهبر شوید؟!
@TollabRazan
۵ دی ۱۳۹۹
یاصاحب الزمان...♥️♥️
غروب جمعه دلم بوی یار میگیرد
افق افق دل من را غبار میگیرد
نه با زیارت یاسین دلم شود آرام
نه با دعای سماتم قرار میگیرد
دل صنوبریام زین هوای مه آلود
نه از فراق که از انتظار می گیرد
@TollabRazan
۵ دی ۱۳۹۹
مدیریت ذهن
به قلم: حجت الاسلام آقای دکتر محمدمهدی عباسی آغوی
👈تشخیص فکر سالم از فکر ناسالم:
برای اینکه بتونیم فکر سالم از ناسالم را تشخیص بدیم باید با ۸ ویژگی فکر سالم آشنا شویم:
از ویژگیهای فکر سالم مهر و صمیمیت است یعنی ما با خود و دیگران صمیمیت پیدا کنیم که در این صورت فکر سالم است اما اگر فکری ما را از انسانهای سالم دور کند و مهر و محبت ما را نسبت به آنها کم کند و یا ما را با خود بیگانه و دور کند و در آن فکر سرزنش خیلی زیاد باشد این فکر ناسالم است
ملاک بعدی فکر سالم فهمیدن است افکاری درست هستند که درک می شوند و قابل فهم هستند و در مقابل افکار مخدوش و غیر قابل فهم ناسالم هستند
ویژگی سوم این است که علم و دانش را بالا ببرد و در مقابل افکاری که به علم انسان چیزی اضافه نمیکند بلکه علوم قبلی را هم از ذهن پاک میکند این افکار ناسالم هستند
معیار بعدی این است که مهارت گوش دادن در ما را بالا ببرد فکری که انقدر درگیری ایجاد کند که انسان حوصله گوش دادن نداشته باشد ناسالم است و باید کنار گذاشته شود
پنجم پاکی و درستی افکار سالم درست و پاک هستند و برای انسان ایجاد آلودگی نمی کنند و از نظر عرف و عقل و دین سالم هستند افکاری که رضایت خاطر ایجاد می کنند و مشوش کننده نیستند و انسان را به هم نمی ریزند بلکه حس خوب و آرامش می دهند سالم هستند در مقابل افکار ناسالم اضطراب می دهند آرامش سلب می کنند
هفتمین معیار فکر سالم این است که فکر سالم دارای عشق و علاقه هست و محبت ایجاد می کند
دیگراز معیارهای فکر سالم این است که زمینه تکامل را در ما ایجاد میکند و ما را پیش میبرد و افکاری که جلوی پیشرفت انسان را میگیرند و باعث پسرفت میشوند ناسالم هستند و مانع میشوند که پیشرفت حاصل شود کسانی که وسواس فکری دارند به مانند ماشین روشنی هستند که حرکت نمی کنند و اصلاً جلو نمیروند اگر فکر کار کند ولی شخص را از زندگی و پیشرفت باز بدارد این افکار به درد نمی خورند و باید متوقف شوند اگر دو سه تا از این معیارهای فکر ناسالم هم وجود داشت باید کنار گذاشته شوند.
@TollabRazan
۵ دی ۱۳۹۹
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چطور نیاز به خدا رو در خودمون بیدار کنیم؟؟
استاد پناهیان
@TollabRazan
۵ دی ۱۳۹۹
۵ دی ۱۳۹۹
هدایت شده از نسیم رحمت (استاد امیریوحید مدّ ظلّه)
41.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹#سخنرانی حجةالاسلام و المسلمین استاد امیریوحید (مد ظلّه) - #فاطمیه دوم
🔸موضوع جلسه: #فضائل #حضرت_فاطمه سلام الله علیها
⏮ قسمت اول
▫️شهر خوی، آذربایجان شرقی
▪️تاریخ ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
مصادف با ۲۹ جمادی الاولی ۱۴۳۱
ـ➖➖➖➖➖➖➖
🎞 فیلم کامل جلسه با کیفیت بیشتر در صفحه آپارات:
👉 https://aparat.com/v/dROPm
۵ دی ۱۳۹۹
هدایت شده از نسیم رحمت (استاد امیریوحید مدّ ظلّه)
41.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹#سخنرانی حجةالاسلام و المسلمین استاد امیریوحید (مد ظلّه) - #فاطمیه دوم
🔸موضوع جلسه: #فضائل #حضرت_فاطمه سلام الله علیها
⏮ قسمت دوم
▫️شهر خوی، آذربایجان شرقی
▪️تاریخ ۱۳۸۹/۰۲/۲۴
مصادف با ۲۹ جمادی الاولی ۱۴۳۱
ـ➖➖➖➖➖➖➖
🎞 فیلم کامل جلسه با کیفیت بیشتر در صفحه آپارات:
👉 https://aparat.com/v/dROPm
۵ دی ۱۳۹۹
کینه
✍️معلّم یک کودکستان به بچههاى کلاس گفت که میخواهد با آنها بازى کند. او به آنها گفت که فردا هر کدام یک کیسه پلاستیکى بردارند و درون آن، به تعداد آدمهایى که از آنها بدشان میآید، سیب زمینى بریزند و با خود به کودکستان بیاورند. فردا بچهها با کیسههاى پلاستیکى به کودکستان آمدند. در کیسه بعضیها ٢، بعضیها ٣، بعضیها تا ۵ سیب زمینى بود. معلّم به بچه ها گفت تا یک هفته هر کجا که میروند کیسه پلاستیکى را با خود ببرند.
روزها به همین ترتیب گذشت و کم کم بچه ها شروع کردن به شکایت از بوى ناخوش سیب زمینی هاى گندیده. به علاوه، آنهایى که سیب زمینى بیشترى در کیسه خود داشتند از حمل این بار سنگین خسته شده بودند. پس از گذشت یک هفته، بازى بالاخره تمام شد و بچه ها راحت شدند. معلّم از بچهها پرسید: «از این که سیب زمینیها را با خود یک هفته حمل میکردید چه احساسى داشتید؟» بچهها از این که مجبور بودند سیب زمینیهاى بدبو و سنگین را همه جا با خود ببرند شکایت داشتند.
آنگاه معلّم منظور اصلى خود از این بازى را این چنین توضیح داد: «این درست شبیه وقتی است که شما کینه آدمهایى که دوستشان ندارید را در دل خود نگاه میدارید و همه جا با خود میبرید. بوى بد کینه و نفرت، قلب شما را فاسد میکند و شما آن را همه جا همراه خود حمل میکنید. حالا که شما بوى بد سیب زمینی ها را فقط براى یک هفته نتوانستید تحمل کنید پس چطور میخواهید بوى بد نفرت را براى تمام عمر در دل خود تحمل کنید؟» پس همیشه سعی کنیم کینه کسی رو به دل نگیریم بلکه به خوبیهای شخص بیشتر بیاندیشیم تا کینه ای از اون به دل بگیریم.
✍️امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
اَقَلُّ النّاسِ راحةً الحَقودُ؛ کم آسایش ترین مردم، کینه توز است.
📚فرهنگ جامع سخنان امام عسکری علیه السلام، ص 414
@TollabRazan
۶ دی ۱۳۹۹
📌سه روش مهم برای برطرف کردن منطقی خشم وجود دارد:
🔻ابراز کردن
ابراز کردن خشم به این معناست که در بیان خشم خود جسور و منطقی باشید نه پرخاشگر ، این روش منطقیترین راهکار برای ابراز خشم است. شما باید یاد بگیرید که چگونه رفع اتهام کنید و خود را تبرئه نمائید و چگونه به این هدف بدون صدمه زدن به دیگران برسید. جسور بودن به این معنی نیست که قلدر باشید و به دیگران زور بگویید، بلکه به این معنی است که برای خودتان و دیگران ارزش قائل باشید و با احترام رفتار کنید و مشکلاتتان را از راه منطقی حل کنید.
🔻سرکوب کردن
سرکوب کردن خشم راه حل دیگری است برای مهار عصبانیت و سرکوب خشم و جهت دادن و تبدیل آن به رفتارهای دیگر. راهکار آن هم به این صورت است که هنگامی که خشمگین میشوید، در مورد موضوعی که باعث خشم شما شده است، فکر نکنید و بجای آن به چیزهایی خوب و مثبت بیاندیشید. هدف از این روش ، مهار خشم شما و تبدیل آن به رفتارهای سازنده است. اما پیامد منفی این روش ، این است که اگر عصبانیت خود را ابراز نکنید، خشم فروخورده در درون شما باقی میماند و این خشم درونی میتواند باعث افزایش فشار خون و یا افسردگی شما شود.
از این رو ، بیان نکردن خشم میتواند مشکلات دیگری را به وجود آورد. افرادی که خشم خود را ابراز نمیکنند، نسبت به همه چیز بدبین هستند و با دیگران رفتاری پر از کینه و خصمانه دارند. آنها مرتب دیگران را تحقیر میکنند و همه چیز را مورد انتقاد قرار میدهند و معمولا در روابط خود با دیگران دچار مشکل هستند و کمتر رابطهای موفق دارند.
🔻آرام کردن
در نهایت سومین راهکار فرو نشاندن خشم مرحله آرام کردن آن است. در این حالت با جملات و واژههای تسکین دهنده خود را آرام کنید. بنابر این میتوان چنین نتیجه گرفت که شما نه تنها در قبال اعمال ظاهری خود مسئول هستید، بلکه روحیات درونی خود را هم باید پرورش دهید. پس بکوشید به هنگام خشم خود را تسکین دهید و احساسات خود را مهار کنید.
کنترل خشم این امتیاز را دارد که احساسات ناشی از خشم و هم تحریکات جسمانی که خشم باعث به وجود آمدن آنها میشود، کاهش مییابد. بیتردید نمیتوان پیشاپیش حوادثی را که باعث خشم میشوند، از سر راه برداشت و یا از روبهرو شدن با آنها اجتناب نمود، شاید نتوانیم آنها را تغییر دهیم، اما میتوانیم بیاموزیم که چگونه واکنشهای خود را کنترل کنیم.
@TollabRazan
۶ دی ۱۳۹۹
صد و هفتاد و ششمین غواص" کتابی خواندنی به قلم "محمدرضا یزدیان" است که خودش "هفتاد و ششمین غواص" و شاهد دست اول این داستان مستند است. این کتاب یکی از همین ابعاد را روایت می کند؛ تصویری از جوانانی که هدف یکی از بی شرمانه ترین جنایتهای جنگی قرار گرفتند، فراروی وجدان جهانیان!
چاپ نخست کتاب فروردین ۱۳۹۸ در حالی منتشر شد که اواخر اردیبهشت ۱۳۹۴ مراسم ورود پیکر تازه تفحص شده ۱۷۵ شهید غواص دفاع مقدس به میهن، فاش ساخت مزدوران رژیم بعث عراق با شقاوتی تمام، آنها را با دستان بسته و در نهایت بی رحمی به شهادت رسانده اند. همین امر موجی از احساسات را در جامعه نسبت به موضوعی برانگیخت که از یکسو روایتگر "شور حماسی، غیرت، ایستادگی در عین مظلومیت و دفاع از دین و وطن" بوده و از سوی دیگر بیانگر "قساوت، نامردی رذیلانه، ظلم و تجاوز" دشمنی نابکار است.
این شهدا جمعی از غواصان خط شکن عملیات کربلای چهار بودند. آنها دی ماه ۱۳۶۵ زمانی که طرح عملیات با همکاری اطلاعاتی ارتش آمریکایی لو رفته بود، خطوط دشمن را در حاشیه اروندرود شکسته و از جزیره "امالرصاص" هم عبور کردند بودند و به همین خاطر جلوتر از خط مقدم نبرد به اسارت دشمن درآمدند.
پیکرهای مطهر این شهدای مظلوم پس از ۳۰ سال از واقعه، با دستها و پاهای بسته در یک گور جمعی واقع در منطقه "ابوالخصیب" در خاک عراق کشف شد.
محمدرضا یزدیان، نویسنده کتاب "صد و هفتاد و ششمین غواص" تنها رزمنده بازمانده این جنایت جنگی اینک قلم به دست گرفته و به روایت داستان پرداخته است. وی که به شکلی معجزه گونه از صحنه جنایت جنگی بعثیها نجات یافت، در قالب کتابش بطور مستند این ماجرا تشریح می کند.
یزدیان: از همان فردای آزادی از زندان دشمن بعثی به فکر انتشار خاطرات اسارت به ویژه واقعه زنده به گور کردن رزمندگان ایران افتادم. در نهایت ۱۴سال پیش موضوع را در کتاب "بازماندگان نیمه جان" منتشر کردم، یعنی زمانی که پیکر غواصان زنده به گور هنوز پیدا نشده و اصلا داستان جنایتی که بر سر آنها آمده بود برای افکار عمومی مطرح نشده بود. وی افزود: سال ۱۳۸۴ پس از انتشار ماجرای واقعه دردناک زنده به گوری غواصان ایرانی نیز هیچ مسئولی برای پیگیری موضوع به سراغم نیامد و توجهی به آن نشد.
این آزاده دفاع مقدس یزدیان به خاطراتش از اردوگاههای ۱۱ و ۱۸ اسرای ایرانی در عراق اشاره و بیان کرد: سینه ما صندوقچه رخدادهای اسارت است. تحلیل و بررسی وقایعی که در این اردوگاهها روی داده برای امروز و فردا شنیدنی و درس آموز است.
یزدیان که تاکنون پنج عنوان کتاب را پیرامون دفاع مقدس نوشته و منتشر کرده، بر این باور است که بررسی جامعه شناسانه و روانشناسانه رخدادهای هشت سال دفاع مقدس، به ویژه وقایع زندانهای اسرا امری ضروری و آگاهی بخش برای امروز و فردا می باشد.
کتاب ۳۱۳ صفحه ای "صدو هفتاد و ششمین غواص" توسط نشر ستاره ها منتشر شده است
@TollabRazan
۶ دی ۱۳۹۹
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 کلیپ | "آرامش"
🔹 فلا تَطمئنُ القلوب اِلاّ بذکراک
اطمینان قلب، یقین، طماُنینه، سکینه، آرامش
"خدا"
💟 آرامشِ نفس فقط در زمانی است که
رویای خدا را ببینیم.
@TollabRazan
۶ دی ۱۳۹۹