eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
292 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شعر و کودکی
مامان! عشق، دست آدمه؛ پول، پای آدم آدم با عشق آدما رو بغل می کنه ولی با پول راه می ره مامان خدا هم عشقه هم پول حلما عبدی/ شش و نیم ساله @sherokoodaki
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: 🔸 حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده 🔸حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قربانی 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ 15 دی ماه 🕤 ساعت 9:30 صبح 📌 مکان: قم بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک۱۲، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔰متن معرفی سلسله نشستهای اطلس مصلحان 💠سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای این کلیپ را هم ببندید. هیچ چیزی هم ذیل آن ننویسید، فقط نگاه کنید معجزه «انسان انبیاء» را @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَا قَوْمِ إِنَّمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِيَ دَارُ الْقَرَارِ غافر 39 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بزرگترین میراث "حاج قاسم" 💠دکتر مجید شاکری، پژوهشگر مالیه حکمرانی 🔹کریدوری که حاج قاسم از افغانستان تا مدیترانه ایجاد نمود اما همچنان برای ما در محور امنیتی باقی مانده.
هدایت شده از توییتر انقلابی
اولین کشیش دوجنسه، رسما در کلیسای انگلستان منصوب شد! 😐 «بینگو آلیسون» درحال حاضر توی لیورپول از مدارس بازدید می‌کنه و سعی در جذب دانش آموزان LGBTQ به کلیسا داره 🙄 دیگه وقتی پاپ رنگین کمونی شده بود، این اصلا عجیب نیست 🚶 🗣🇮🇷ها بیل مکانیکی🇮🇷 @twtenghelabi
36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 غرب مدرن که امروز می‌بینیم در کفر و فساد و انحطاط غوطه‌ور است و در تاریکی مطلق فرو رفته است، از قرن چهاردهم با خانواده مدیچی در فلورانس ایتالیا آغاز به کار کرد. 🔻 در ادامه این سلسله‌ ویدئوها به بررسی آرتیست‌ها و آرشیتکت‌های عصر رنسانس می‌پردازیم که چگونه هنر ضددینی را رواج دادند. در یوتیوب ببینید: ▶️ youtu.be/SBMEnpIRmRg @Hejri_thought
هدایت شده از شعر هیأت
علیهاالسلام 🔹چهار رکعت دلواپسی🔹 میان بارش بارانی از ستاره رسید اگرچه مثنوی... اما چهارپاره رسید چهار پارۀ تن، نه چهار پارۀ دل چهار ماه شب بی‌کسی ولی کامل چهار ابر به باران رسیده در ساحل چهار رود به پایان رسیده، دریادل چهار فصل طلایی ولی میان خزان چهار بغض غم‌انگیز و مادری نگران چهار مرتبه وقتی به غم دچار شوی برای دشمن خود نیز گریه‌دار شوی مدینه، حسرت دیرینۀ دو چشم ترش چهار قبر غریب است باز در نظرش چقدر خاطره مانده‌ست در مفاتیحش و دانه‌ دانۀ اشکی که بوده تسبیحش نشسته بود شب جمعه‌ای کنار بقیع کمیل زمزمه می‌کرد در جوار بقیع غروب، لحظۀ تنهایی‌اش دوباره رسید غروب‌ها دل او خون‌تر است از خورشید به غصه‌های جگرسوز می‌زند پهلو دوباره شعله کشیده‌ست آب وقت وضو شروع می‌کند او لیلة‌ المصائب را همین‌ که دست به پهلو نماز مغرب را… چهار رکعت دلواپسی پس از مغرب چهار نافله در بی‌کسی پس از مغرب در آسمان نگاهش که بی‌ستاره شده چهار آینه مانده، هزار پاره شده شکست آینه‌هایش میان گرد و غبار شلمچه، ترکش و خمپاره، کربلای چهار از آن زمان که پسرهای او شهید شدند یکی یکی همه موهای او سفید شدند و همسری که به دل غصه‌ای گذاشت، وَ رفت نماز صبح سر از سجده برنداشت، وَ رفت اگرچه بین غم و غصه‌های خود تنهاست ولی چهارم هر ماه روضه‌اش برپاست طراوتی که نرفته‌ست سال‌ها از دست بهشت خانۀ او سفرۀ اباالفضل است صدای گریه بلند است بین مرثیه‌ها چه دلنواز شده یا حسین مرثیه‌ها نشسته گوشۀ ایوان کنار گلدان‌ها برای بدرقه با اشک خود به مهمان‌ها - - در التماس دعایش چه حرف‌ها گفته است به لطف آن کمر خسته کفش‌ها جفت است... یکی یکی همه رفتند و باز هم تنهاست... 📝 🌐 shereheyat.ir/node/141@ShereHeyat
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
#حضرت_ام_البنین علیهاالسلام #مادران_شهدا #مثنوی 🔹چهار رکعت دلواپسی🔹 میان بارش بارانی از ستاره رسی
💠 دو روایت موازی در شعر (فرم در خدمت اندیشه) 🔹شعر و داستان دو هنر تاثیرگذار هستند و اگر این دو هنر با یکدیگر تلفیق شوند، تاثیری مضاعف خواهند داشت. از دیرباز مثنوی قالب مناسبی برای این کار بوده است؛ هر چند مثنوی‌های داستانی گذشته غالباً به نظم نزدیک‌ترند. در دهه‌های اخیر، هم مثنوی با تحولاتی رو به رو بوده (از جمله سرودن مثنوی در وزن بلند) و هم حضور روایت و داستان در شعر شکل‌های هنری‌تر و تصویری‌تری را تجربه کرده است. 🔸در این مثنوی، شاعر فرم را به خوبی در خدمت اندیشه قرار داده است و بی آن‌که بخواهد حرفی شعارگونه در شعر بیاورد تنها در قالب فرم، اندیشه‌ی خود را در شعر جریان بخشیده است. این اندیشه که الگوی شهدا و پدران و مادران شهدای ما، اهل‌بیت و پدران و مادران شهدای کربلا بوده‌اند و این‌که چقدر زندگی شهدا و پدران و مادران آن‌ها رنگ و بوی زندگی اهل‌بیت را داشته و دارد، می‌تواند به صورت شعاری و یا به صورت بیان شاعرانه اما گزارش‌گونه در شعر بیاید. اما شاعرِ این شعر، کاری فراتر کرده است و با کمک فرم و روایت به جای گزارش این موضوع، آن را به زیباترین شکل نمایش داده است. 🔹این مثنوی هجده بیت دارد و ما تا بیت دوازدهم گمان می‌کنیم که شعر درباره‌ی حضرت اُم‌البنین (علیهاالسلام) و حتی حضرت زهرا (علیهاالسلام) است. اما به یک‌باره متوجه می‌شویم که داستان چیز دیگری است و شاعر زندگی زنی را روایت می‌کند که چهار فرزندش شهید شده‌اند. و اینجاست که بازگشت به بیت نخست و بازخوانی شعر لطف دیگری پیدا می‌کند. اوصاف زندگی این بانو، بی آن‌که رنگ اغراق به خود گرفته باشد، بسیار رنگ و بوی زندگی حضرت زهرا (علیهاالسلام) و حضرت ام البنین (علیهاالسلام) را دارد. 🔸شاعر برای یکی کردن این دو روایت به خوبی از شگرد تداعی استفاده کرده است: چهار مرتبه وقتی به غم دچار شوی برای دشمن خود نیز گریه‌دار شوی... و دانه دانه‌ی اشکی که بوده تسبیحش... همین که دست به پهلو نماز مغرب را... حتی آنجا که از روایت اصلی شعر پرده‌برداری می‌شود، باز هم شاعر شگرد تداعی را رها نمی‌کند و در توصیف پدر این چهار شهید این‌گونه می‌سراید: و همسری که به دل غصه‌ای گذاشت، وَ رفت نماز صبح سر از سجده برنداشت، وَ رفت ✍🏻 📗 🌐 shereheyat.ir/node/5413@ShereHeyat
هدایت شده از منور
تماشای آنلاین آثار منتخب سیزدهمین دوره جشنواره مردمی عمار مراحل استفاده رایگان از فیلم‌های جشنواره: 🔸 از اینجا وارد سایت شوید. 🔹 در باشگاه مخاطبان جشنواره ثبت‌نام کنید. 🔸 به صفحه فیلم مورد نظر رفته و با اینترنت نیم‌بها تماشا کنید. هر فیلم از زمان آغاز اکران تا ۲۴ ساعت بعد فرصت تماشا دارد.
🔹 نشست علمی با موضوع ریشه های اقتصادی نارضایتی های اجتماعی 🗓 یکشنبه، 27آذرماه 1401 از ساعت 16 الی 18 لینک نشست: umz-meet.iranlms.org/join/da۹vv
🌀 نقدی بر خط فقر 32 میلیون تومانی 🔹🔸اخیرا وحید محمودی –عضو هیات‌علمی اقتصاد دانشگاه تهران- در مصاحبه با تجارت‌نیوز ادعا کرده است که «خط فقر مطلق برای یک خانوار دو نفره ساکن شهر تهران، 32 میلیون تومان است.» فقر مطلق وضعیتی است که در آن افراد از منابع ضروری برای ادامه‌ زندگی به‌کلی محروم هستند و در تداوم زندگی دچار مشکل می‌شوند. آنان از تامین نیازهای اساسی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه ناتوانند. 🔹🔸بالاترین معیار بانک جهانی برای فقر مطلق، 5.5 دلار (برابری قدرت خرید) برای هر نفر در هر روز بود. اخیرا این موسسه‌ مالی بین‌المللی با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی استاندارد خود را بالاتر برده و رقم 6.85 دلار را انتخاب کرده است. بنابراین برای یک خانواده‌ دو نفره، این رقم در بیشترین حالت 13.7 دلار در روز و 411 دلار در ماه است. 🔹🔸اگر این استاندارد را به‌عنوان خط «فقر مطلق» بپذیریم و فرض کنیم 32 میلیون تومان صحیح باشد، درواقع نرخ دلار مورد استفاده در چنین محاسبه‌ای باید 77 هزار و 860 تومان باشد؛ یعنی بیش از دو برابر نرخ ارز در بازار آزاد! این در حالی است که برای کشور در حال توسعه‌ای مانند ایران، حتما نرخ دلار برابری قدرت خرید کمتر از نرخ ارز بازار آزاد است. بنابراین فرض ما (که همان نتیجه‌ محاسبات آقای محمودی است) صحیح نیست. 🔹🔸یک بررسی ساده –مثلا در سایت دیوار- نشان می‌دهد که با اجاره‌ ماهانه 15 میلیون تومان (بدون ودیعه) می‌توان یک واحد آپارتمان 60 متری در تعداد زیادی از محلات تهران اجاره کرد. همچنین با 15 میلیون تومان باقی‌مانده هم یک خانواده‌ دو نفره می‌توانند به‌راحتی از خوراک و پوشاک نسبتا مناسب بهره‌مند شوند. این در حالی است که مطابق محاسبات وحید محمودی، یک خانواده‌ 2 نفره با حقوق ماهانه 30 میلیون تومان در تهران باید از تامین حداقل خوراک، پوشاک و مسکن عاجز باشند! لینک متن کامل در روزنامه فرهیختگان 🆔 @danialdavoudi
هدایت شده از خبر فوری
27.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اصفهان نماد فرونشست زمین در ایران 🔹محققان سازمان زمین شناسی، اصفهان را پرمخاطره‌ترین منطقه و نماد فرونشست کشور نامگذاری کرده‌اند. 🔹برخی شهروندان در مناطقی که شدت پیشرفت فرونشست بیشتر است می‌گویند: شب‌ها که سکوت بیشتر است، صدای تَرَک خوردن دیوار را می‌شنویم. در فضای مجازی 👇 @akhbareisfahan
🔴سلسله نشست های بررسی راهبردهای سکوهای(پلتفرم های) بومی (سه شنبه هر هفته) 🔺نشست دوم ▪️موضوع: جامعه ایرانی برای یافتن پاسخ به کدام ۱- نیازهای ذاتی ۲- نیازهای عصری ۳- نیازهای مختص تمدن غرب ۴-نیازهای تمدنی انقلاب؛ از شبکه‌های اجتماعی استقبال می‌کند؟ ◾️محور کلان: چگونگی جلب رضایت و اقبال مردم ❇️ میهمان: حجت الاسلام حسین مهدی‌زاده مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم ⏰تاریخ نشست ۲۰ دی ماه 1401، ساعت 10:30 📣نحوه برگزاری حضوری و مجازی 🚩محل برگزاری قم، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 🌐لینک شرکت در نشست به صورت مجازی: http://rbo.ir/t-webinar ❗️حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است. 🌐لینک گروه «ایده پردازی شبکه اجتماعی حقیقت محور» در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1061421221Cdc868a808c
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 اگر بخشی از گذشته باشد که باید برای از دست دادنش حسرت بخوریم چنین چیزهایی است... سیدحسین صافی، از مستندسازان نامی ایران است. جدای از علم و فن و پشتکار، بی‌شک بخشی از این تولیدات خوب را از جهان‌بینی و نگاه خدامحور خویش دارد. این که همیشه نوستالژی‌های گذشته و روابط افراد قدیم برای ما اسطوره و دست‌نیافتنی شده را اینجا باید بفهمیم. نگاه نوع انسان به جهان تغییر کرده. راستی چرا؟! 🆘 @Roshangari_ir 🆘 rubika.ir/Roshangari_ir
هدایت شده از امید مؤذنی
امروز چهلمین روز درگذشت مرحوم پدرم کربلایی سیدرضا مؤذنی است. بزرگترمان به پیشنهاد خیرین هزینه برخی تشریفات را صرف امور خیریه کرد. با مبلغ مدنظر مدرسه‌ای با ۶۵دختربچه یتیم مورد حمایت قرار گرفت و تا آخر سال تحصیلی هزینه یک وعده غذای این کودکان نازنین برای ۳روز در هفته تأمین شد؛ بچه‌هایی که به گفته مدیران مدرسه همین یک‌ وعده تنها غذای برخی از آنها در طول روز است. البته همچنان تغذیه، پوشاک، لوازم‌التحریر و دیگر نیازهای این فرشته‌های کوچک، زمینه‌ای است برای خدمت و کار خیر. شماره کارت زیر به این اختصاص داده شده است که هر کس خواست با هر نیت خیری برای کمک به این نازنین‌ها و دیگر نیازمندان اقدام کند.
6104337492743602
به نام امید مؤذنی. ✳️ راستش را بخواهید این پیام را به دو دلیل نوشتم؛ یکی اینکه دیگران را هم به این سفره رحمت و مهربانی دعوت کنم و دیگر اینکه تجربه‌ای را زمینه هشداری کنم: ❗️اگر بخشی از تشریفات را که غالبا هم زائد و صرفا به دلیل غلبه فرهنگ چشم‌وهم‌چشمی است از فرهنگمان کم کنیم، می‌توان کارهای بسیار مفیدی کرد و البته جلوی خیلی آسیب‌ها و آفت‌ها را هم گرفت. بر من منت می‌گذارید اگر برای مرحوم پدرم فاتحه‌ای بخوانید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا پاکستان است! و شروع موج تصاویر عجیبی شبیه آنچه بارها در فیلم های هالیوودی نشان داده شده است ، از قحطی آرد و کشتن یکدیگر برای يک کیسه آرد در برخی شهرهای پاکستان منتشر شده است! در بلوچستان پاکستان پرسنل امنیتی دیده می شوند که برای پراکنده کردن جمعیتی که برای تهیه آرد گندم مورد نیاز برای تهیه نان هجوم می آورند، تیراندازی می کنند. در حالی که انبار های شهر پیشاور در نزدیکی پایتخت پاکستان مملو از غلات قاچاق شده از افغانستان هست. 🚩 اماج 🔰 @Amaj24
neshast2.mp3
47.19M
صوت نشست دوم با موضوع «انگیزه کاربر ایرانی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی»
هدایت شده از محسن قنبریان
🎥 درباره خصوصی سازی این مستند را ببینید! • سیاستهای اصل۴۴، واگذاری به مردم بخصوص دهکهای پایین، با تعاونی های فراگیر هم داشت؛ اما فقط واگذاری های حاکمیتی و خصوصی اش فربه شد. • مستند به چندین مورد خصوصی سازی و عیوب مشترک همه پرداخته است. • در همین خصوصی سازی، به سه راه حل موثر هم می پردازد تا فقط نقد نکرده باشد. • برای برخی از آن راه حلها جای مبانی دینی و فقهی مثل شهید مطهری(ج۲۰ مجموعه آثار) و شهید صدر(کتاب اسلام راهبر زندگی) خالی است. اگر بود بر غنایش می افزود. • ضمن تقدیر از مجموعه برای ساخت این مستند، به دوستان عدالتخواه و مشتاقان اقتصاد اسلامی توصیه می کنم مستند را ببینند. ❗️ وقتش رسیده در واگذاری ها و خصوصی سازی های پر عیب، بازنگری شود و این نیازمند یک توافق نخبگانی و حمایت مردمی است. 💻 اینجا ببینید محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🖊️قسمتی از سخنرانی روحانی شهید محمد تقی شرعی ... این سخرانی شب شهادت ایراد شده . مسئله ؛ هنر ؛ تکنولوژی ؛ علم و مدیریت این را که گفتم مقدمه این روحیاتی است که الان در جامعه مشاهده می‌کنید. چون اجتماع را دو بعد اداره می‌کند،یکی روحیات جمعی است و یکی سازمان مدیریت جامعه. هر دوی اینها باید با هم هماهنگ باشند. الان این مشکلاتی که در ادارات ما وجود دارد به خاطر چیست؟ برای این است که ادارات مبانی‌ای بر ساختارشان حاکم هست(نه اینکه بر مدیرانشان بلکه بر روابط اداری )که این روابط  با روحیات جمعی اجتماع ما نمی‌خورد و اجتماع یک چیز دیگری را طلب می‌کند. آن سازمان‌ها هم با روابطی تنظیم شده‌اند که برای یک سری اهداف دیگر آماده شده‌اند و این دست شکسته وبال گردن انقلاب شده.وقتی یک فکر بتواند آن حالت جمعی را به وجود بیاورد و روحیه جمعی را بسازد،سازمان مدیریتی را هم به دنبال خواهد کشید. یعنی آن وقتی که روایت فتح ساخته می شود و آمار استقبال از جبهه بالا می رود در واقع دارد روی روحیه اجتماعی تاثیر می‌گذارد. وقتی استقبال از جبهه به خاطر روحیه جمعی زیاد شد،سازمان مدیریتی کشور را هم دنبال خودش می‌کشد. چون وقتی 500هزار نفر آمدند جبهه،دیگر نمی‌توانند امکانات وزارتخانه‌ها را بسیج نکنند. یا باید بگویند ما جنگ را قبول نداریم یا باید بسیج کنند. مدیران همه حزب الهی هستند اما روابط اداری حاکم مانع یک سری فعالیت‌هاست.چرا جهاد سازندگی بهتر و موثرتر از وزارت کشاورزی است.چون دقیقا سازمان مدیریتی‌اش هماهنگ است با روحیه جمعی.هر جا وزارت جهاد سازندگی نتوانسته کار کند به خاطر این است که به ضوابطی دچار شده که با روحیات جمعی سازگار نیست. همت را بلند بگیرید،چه اشکال دارد،فکر کنید شما می‌خواهید روش‌های تحقق هنر اسلامی را ارائه بدهید؟چه اشکال دارد یک جوان مسلمان این طور فکر کند. باید نیت را بلند بگیریم و بدانیم که اسلام هنوز خیلی از قله‌ها را دارد که باید فتح بشود. در درگیری‌های نظامی محسوس است اما در جنگ فرهنگی این موضوع محسوس نیست،دشمن می‌آید دورمان می زند و آن وقت خودمان هم نمی‌فهمیم.اینجا دقیقا می‌دانیم که اگر کانال ماهی را یا مثلا قله‌های کله قندی را باید بگیریم، می‌نشینیم طرح می‌ریزیم و می‌گیریم، همینطور باید بدانیم در مواضع هنر هم باید یک جاهایی را باید فتح کنیم که فتح نشده باقی مانده به شرط اینکه با این درد برخورد کنیم. در تکنولوژی هم همین‌طور است.اگر ما بدانیم که دنیا دارد از راه تکنولوژی ما را دور می‌زند می‌فهمیم که انقلاب باید یک جاهای دیگری را هم فتح کند و آن فتح دروازه‌های تکنولوژی است. تکنولوژی را اگر بخواهیم با دست دراز کردن جلوی غرب و باز کردن روابط سیاسی بگیریم، آنها باز هم به ما نمی دهند و دقیقا در مرزهای سیاست با ما برخورد می کنند. لذا ما باید راه دیگری برای فتح این قله‌ها پیدا کنیم. در هنر، تکنولوژی و ... هم همین‌طور .همان‌طور که در مسایل نظامی هم به همین صورت است. اما مسائل نظامی ابزار خاص خودش را دارد. حوزه فرهنگ هم ابزار خاصی دارد که اگر از آن استفاده نکنیم به مقصود نمی‌رسیم.اگر ما هدف را شناختیم ابزار مناسب با آن هدف را تهیه می‌کنیم.مشکل است،اشکالی ندارد ولی وقتی بدانیم که نداریم، آن سوز فقدان مسائل ما را وادار می‌کند که برویم دنبال آن و این اولین قدم است. و از هیچ کس هم نباید انتظار داشته باشیم، جز بچه‌های مسلمان. و چه کسی هست که بیشتر از این بچه‌ها صلاحیت داشته باشد؟                                                                                           این سخرانی در زمستان سال 65 ایراد شده است. https://hawzah.net/fa/Magazine/View/6435/7901/101453
🔺 مجله شارلی ابدو، نشریه زردی است که بارها به پیامبر گرامی اسلام جسارت کرده‌است، اعتقادی به خدا، مذهب و مسائل اخلاقی ندارد و بسیار راحت به ادیان الهی توهین می‌کنند و آنها را مورد هجمه قرار می‌دهند، این نشریه، یک نشریه جنجالی است و کاری جز نفرت‌پراکنی ندارد. «سال ۱۳۷۱ به فرانسه رفته‌بودم، با یکی از هنرمندان کاریکاتوریست فرانسه، ژان پیر دکلوزو -که دهه ۷۰ میلادی فرانسه را مهد کاریکاتور نوین دنیا کرد- دیدار داشتم، او یکی از موسسان انجمن بین المللی کاریکاتور در دنیاست، طی دیداری که با هم داشتیم توصیه‌ای برای کار خواستم و او تاکید کرد سراغ هر هنرمند و نشریه‌ای که می‌خواهم بروم فقط سراغ نشریه شارلی ابدو نروم ( او این نشریه را ضد خدا و ادیان الهی و ضد اخلاق دانست). من این توصیه را آویزه گوشم کردم و با غالب هنرمندان مطرح کاریکاتوریست فرانسه هم که صحبت کردم؛ همین نظر را داشتند.» 👨‍💼 سید مسعود شجاعی طباطبایی فارغ التحصیل رشته نقاشی و کارشناسی ارشد گرافیک دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان عالی تجسمی از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر مدیر سایت ایران کارتون، مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری مدیر سابق مجله کیهان کاریکاتور، خانه کاریکاتور و مجله ایران کارتون دبیر بخش آسیا-فصلنامه کمیک جهانی-پنسیلوانیا-آمریکا عضو کمیته بین المللی انجمن کمیک و انیمیشن آسیای میانه دبیر 6 دوره جشنواره دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران عضو هیئت داوران 21 جشنواره بین المللی کارتون برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های بین المللی کاریکاتور 🔺حوزه هنری قم در فضای مجازی 👇 @Artqom_ir